Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

pot sau nu pot 15h??


imperrio88

Postări Recomandate

  • Members

Ambele variante sunt corecte. Diferenta este ca la varianta 1. ai perioadă de repaus zilnic normală, iar la varianta 2. ai perioadă de repaus zilnic redusa (max. 3 pe saptamana fara obligatie de recuperare asa cum se mai zvoneste gresit prin parcari). Atentie! Perioadele de repaus trebuie sa fie luate in bloc fara intrerupere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 150
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...
  • Members

Daca ma poate cineva lamuri si pe mine cineva cand incep?,

- din momentul cand ai miscat roata incepind cu ora 3 locala (ora 0 utc)?

sa ma fac mai bine inteles am sa va dau un exemplu practic:

- am plecat in cursa la ora 20(locala) am facut pauza de 45 la ora 24(locala) si am condus pana la ora 4 (locala) (ora1 utc)

am facut o pauza de 12 ore ,dupa aceea am plecat in cursa (la ora 16 locala), eu pana la ce ora mai pot conduce in ziua respectiva avand in vedere ca la ora 15(UTC) se fac cele 15 ore?

-dupa mine pana la ora 18 (locala), desi in ziua respectiva eu nu am condus decat 3 ore?

-mai pot conduce abia in ziua urmatoare adica incepand cu ora 0 UTC

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Cred in primul rind ca tu nu stii nici macar sa iti faci un program,sau ce inseamna.Hai sa incerc sa te fac sa intelegi.Daca tu vii la munca la ora 20 si nu faci nimic 2 ore [adica POA,patrat] si incepi sa conduci la 22 tu ai deja 2 ore lucrate de munca,cu toate ca tu ai stat degeaba.Asta inseamna ca timpul de munca este de maxim 15 ore respectiv de la ora 20 pina a doua zi la ora 11.Nu se refera la timpul de condus,se refera numai la timpul de munca.Asta inseamna ca daca pina la ora 11 a doua zi tu ai mai avut de stat pe undeva sa incarci si te-a prins numai cu 5 ore de condus timpul tau de MUNCA s-a terminat,si atunci tragi la somn minim 9 ore pentru a putea face pauza de odihna regulamentara.Timpul de munca [cel de 15 ore] este timpul de cind intri la munca si pina cind termini.Timpii de conducere si de odihna sunt diferiti si trebuie sa tii cont si de ei.

Referitor exact la exemplul dat de tine esti putin.....nepregatit...sau nu stii sa explici corect.Exemplul tau e urmatorul....ai inceput la ora 20,ai condus maxim 4 ore,ai luat pauza de 45 minute,ai condus iar 4 ore si ai facut o pauza de 12 ore.

Asta inseamna ca dupa perioada de condus tu ai facut si perioada de repaus zilnic,respectiv de minim 11 ore.

In acest caz cele 15 ore de munca se aplica de la inceperea noului program de condus,respectiv de la ora 16.Atunci noul timp de munca va fi intre 16-07dimineata,sper ca explicatia mea sa fie mai coerenta si sa o intelegi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Nu inteleg ce va tot legati de acel UTC. Cu ce va incurca?

Iti iei programul simplu aritmetic . Ai 24 ore in care iti faci programul si incluzi si un repaus zilnic de minim 9 ore. 24- 9 da 15 ore. Daca nu mai ai in saptamana curenta dreptul la repausuri reduse atunci va trebui sa-ti termini programul (de conducere + alte activitati + pauze + disponibilitate +...etc.) in 13 ore. Adica 24- 11 = 13 ore.

Ca ai inceput la 16, ca in exemplul tau sau la 3 socotesti in primul caz 16+15-24 = 7 dimineata, pentru un repaus redus. Pentru un repaus normal va fi 16+13-24= 5 dimineata.

Dar daca ramai blocat pe UTC vei avea o problema mai complicata si fara sens.

Regulamentul iti spune ca in urmatoarele 24 ore de la terminarea unui repaus va trebui sa-ti faci si programul si repausul aferent. Nu specifica nicaieri ca incepi la ora 00:00 si termini la 23:59:59 sau ca trebuie sa iei UTC ul ca referinta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Intelegi gresit. acele 6 perioade sunt 6 x 24 ore din momentul in care ai inceput lucru dupa un repaus saptamanal.

Perioade de genul celor prezentate mai sus sunt maximele admise pe o perioada de 24 ore.

Calculul pe o saptamana e ceva de genul deschis programul luni dimineata la 6 poti sa conduci in maxim 6 perioade de 24 ore si maxim 56 ore conducere, adica sa-ti termini programul in acea saptamana pana duminica dimineata la ora 6, maxim.

Daca il incepi joi la 6, vei putea sa-l inchei maxim miercurea viitoare la aceeasi ora.

Aceste reguli sunt valabile la transport marfa in ambele cazuri, adica sofer singur sau in echipaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ms mult == sxn ==

am inteles cum se calculeaza ”timpii” ,cu un pic de rabdare mai lamurim din din „programul de conducere ai soferului”

Pt cei care se cred ca le stiu pe toate cred ca ar trebui sa ii invete pe cei de la ISCTR, poate s-or pune deacord toti

si se vor elimina multe din ”discutii” (misiune imposibila)

Dupa sondajul care l-am facut cu soferii de camion jumatate nu stiu CUM SE CALCULEAZA TIMPII iar TREI SERTURI NU STIU SA ITI EXPLICE (mai mult te baga in ceata)

ms pentru intelegere

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Pana la urma asta e un calcul de eficienta, pe o legislatie sociala. Ne ajuta cand vrem sa ajungem mai repede acasa.

Nu ar trebui sa avem program desfasurat pe mai mult de 10-12 ore intr-o zi calendaristica (00:00 - 23:59:59)

Intr-o saptamana toate acele sume de programe nu ar trebui sa depaseasca 40-48 ore.

Asta ar fi "normalul". Asa cred eu, dar ma contrazice viata.

Suntem o comunitate de oameni care renuntam la viata pentru bani pana la urma.

Viata intre doua linii paralele.

Cred ca pretul platit e prea mare .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
ms mult == sxn ==

am inteles cum se calculeaza ”timpii” ,cu un pic de rabdare mai lamurim din din „programul de conducere ai soferului”

Pt cei care se cred ca le stiu pe toate cred ca ar trebui sa ii invete pe cei de la ISCTR, poate s-or pune deacord toti

si se vor elimina multe din ”discutii” (misiune imposibila)

Dupa sondajul care l-am facut cu soferii de camion jumatate nu stiu CUM SE CALCULEAZA TIMPII iar TREI SERTURI NU STIU SA ITI EXPLICE (mai mult te baga in ceata)

ms pentru intelegere

mda !

uite asa ajung cate unii care nu au citit in viata lor cele doua regulamente si cele doua directive care fac referire stricta la soferie, sa faca sondaje in parcarile pentru camioane !

oare ma intreb cum ai formulat intrebarea sau intrebarile din acel sondaj ??

(ma poti injura daca vrei, dar pana una alta eu te sfatuiesc sa citesti si sa studiezi cu pixul in mana regulamentele in vigoare in UE)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
practica e mama invataturii :D :D :D

Subscriu si eu colegului "Mario Bandit"

Problema pe care eu am pus-o este una ipotetica ,iar raspunsuri de gen „Cred in primul rind ca tu nu stii nici macar sa iti faci un program,sau ce inseamna„ nu cred ca ajuta pe nimeni , cred ca nu am jignit pe nimeni intreband „ceva„ ,m-as bucura daca ne-am limita la un raspuns simplu fara a face aprecieri despre persoane pe care nu le cunoastem

ms pentru intelegere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Dragul meu coleg autogigi990 ai scris tu undeva acolo la inceput ca este o problema ipotetica ?? NU vad asa ceva scris.Pe urma de ce atunci cind iti spune cineva ca nu stii ce inseamna sau cum sa iti faci un program de munca consideri ca ar fi trebuit sa ti se dea doar raspunsul ?? Problema cred ca se pune in urmatorul fel,un sofer [adica cineva care a facut scoala de soferi,a facut un curs de atestat,a dat si examen si l-a promovat] pune o intrebare legata de munca lui.Munca pe care o presteaza in fiecare zi si pe care nu o cunoaste.Nu crezi si tu atunci ca cel care pune intrebarea e pe linga domeniu ?Ulterior spui ca e o intrebare ipotetica si ca ai vrut sa faci un sondaj cu soferii...Iti dadusem si raspunsul dar tu erai deranjat si de prima propozitie,numai ca si eu eram deranjat de intrebare....acum se explica......,nu era pusa de un profesionist,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Dragul meu moderator sxn sunt cazuri cand trebuie sa tii cont de ora UTC.Iar pentru autogigi ,ipotezele nu sunt baza acestei meserii.Sondajele facute in parcari asa cum sp[une si Gongy nu arata realitatea.Mai ales atunci cand intrebarea este pusa aiurea!Adica nu este pusa cum trebuie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Andy74, o sa te rog sa detaliezi cazurile in care esti nevoit sa tii cont de U.T.C. in programele zilnice sau saptamanale.

Cum faci daca saptamana precedenta ai condus maxim-ul orelor posibile(56 ore)?Daca nu tii cont de ora UTC si incepi noua saptamana de activitate mai devreme de ora 0:00 ce faci cu orele lucrate pana la resetarea tahografului?Nu cumva dapasesti orele pe saptamana precedenta?S-a discutat acest caz aici pe forum!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

UTC-ul e doar un punct comun de referință, iar scenariul tău e doar o altă poveste de parcare apărută pe fondul necunoașterii regulamentului. Ora are tot 60 de minute, indiferent de corodonatele folosite, iar 56 de ore lucrate într-o săptămână sunt tot 56 oricum le-ai număra.

Povestea cu softul de control care zice că e contravenție începe să devină obositoare, mai ales pe acest forum. Să fim serioși domnilor... în trafic te oprește un organ în carne și oase, nu un software plin de bug-uri. Evident că dacă te bâlbâi și coloana vertebrală ți se transformă în gelatină, cel mai probabil că vei contribui la creșterea veniturilor din amenzi pentru țara ''X'' plus că vei face parte din statisticile care ne arată mereu ca cei mai ''delicvenți'' șoferi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
UTC-ul e doar un punct comun de referință, iar scenariul tău e doar o altă poveste de parcare apărută pe fondul necunoașterii regulamentului. Ora are tot 60 de minute, indiferent de corodonatele folosite, iar 56 de ore lucrate într-o săptămână sunt tot 56 oricum le-ai număra.

Povestea cu softul de control care zice că e contravenție începe să devină obositoare, mai ales pe acest forum. Să fim serioși domnilor... în trafic te oprește un organ în carne și oase, nu un software plin de bug-uri. Evident că dacă te bâlbâi și coloana vertebrală ți se transformă în gelatină, cel mai probabil că vei contribui la creșterea veniturilor din amenzi pentru țara ''X'' plus că vei face parte din statisticile care ne arată mereu ca cei mai ''delicvenți'' șoferi.

SAU cresterea venitului organului ,,,,nu prea se risca organu sa dea amenzi false dar spaga pt prostie primeste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

imi poate spune cineva unde in legislatie este scris ca putem prelungi programul de lucru al soferului de la 13h la 15h fara acea pauza de 3h ? ce articol sau pargraf etc ??? eu sunt convins ca este adevarat ca se poate de 15h fara 3h pauza neintrerupta deoarece am fct 15h fara pauza si am fost oprit si in germania,franta sau elvetia si nu mi-au zis nimic.am o discutie in contradictoriu cu un prieten iar el vrea sa vada unde scrie asta.... Multumesc celui ce imi va arata unde e scris in legislatie !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.