Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Incepatori iasi c ce


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

Vizitator Anonymous

buna ziua sunt sergiu din iasi am 19 ani si ceva, permis categ B 1,4 luni am condus numai masini mici . Vw polo , fiat albea si Mitubishi Space star , care leam avut , prin oras la scoala si inapoi  si de vreo 2 ori la bucuresti , multi km nu am in jur de 10 -11mii , . Din nefericire am terminat acum a 12 , " bac picat " alta solutie  de bani nu vad de unde :D . Am zis sa ma apuc de C , CE , facem si D dar nu am 21 de ani.

Am zis poate voi ca gasi ceva pe vreo duba .. craftar ceva dar asta dupa ce iau examenu . Deci .

As dori sa stiu niste lucruri .,.. ca orice copil " incapatnat " care " face ce vrea el si nu asculta pe nimeni ":-@.

Mam apucat de scoala incep pe 28 sau 29 luni orcum . Voi face pe un Volvo fl250 la viovas .iasi

Vreau sa stiu si eu mai multe despre aceasta " arta a condusului ". Nu sunt foarte informat despre camioane  , dar vreau sa stiu " cate trepte are un camion ?" acum imi raspundeti ca diferta de la camion la camion :D inteleg :D.

Deci dureaza extrem de mult teoria 9 saptamani :| cica prin februarie voi da sala infine.

Deci sunt 7 sedinte  la categ C si vreo 5 la CE, mai intai dau examen la C apoi la CE adevarat nu ?

Dar chiar poti sa inveti sa conduci in 7 sedinte?:D un mastodont asa mare ?:D

si vreau sa stiu si eu cate trepte de viteza folosesc in oras , doar nu folosesc si cu jumatati nu ?:D

si oare e greu de condus in camion ?:D tata zice " doar nu`l duci tu in spate " .tnk

img6catc.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 58
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Members

Sa conduci un camion nu e greu. La prima vedere vazand cat de mare este iti faci diferite impresii. Dupa ce te vei obisnuii cu gabaritul iti va fi la fel de usor de condus ca si masinile pe care le-ai enumerat tu mai sus. Treptele cum stiai si tu difera de la camion la camion,si in scris degeaba iti explica cineva daca nu vezi tu cum se face( dar acesta va fi primul lucru pe care il vei invata la scoala de soferi) nu intelegi nimic. Jumatatile...daca esti gol le folosesti doar la vitezele mari(6,7,8),daca esti incarcat le iei frumos pe rand. Iar cele 7 "sedinte" de care spuneai tu,se numesc ore de condus,si stiam ca sunt 30 la numar. Cat despre condusul camionului ce vei invata la scoala de soferi va fi doar ca sa iti faci o idee despre ce se intampla. Sa conduci cu adevarat vei invata atunci cand vei face curse.. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Orele de conducere de la scoala te ajuta binenteles, dar in ziua de azi maj. instructorilor te baga repede in examen sa termini sa vina altii sa le ia banii.Dar de condus o sa inveti cand o sa ajungi tu pe masina, iar daca ai noroc sa prinzi cu un titular cumsecade sa iti explice, sa aiba putina rabdare, sa nu uite ca si el a fost incepator candva, ca sunt destui artisti care sunt fitosi..., iar daca nu, si esti singur pe masina cu atat mai bine, nu ai ce face si ajungi in unele situatii mai dificile si treb. sa te descurci, azi faci o greseala, maine nu o mai faci, mai tragi cu urechea pe la unu altu si iti ramane in minte ce a patit ala sau cum a rez. o probl. altu. Dar trebuie sa iti si placa ca daca nu....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

da normal ca imi place insfarsit un forum unde am cu cine sa vb:X pe afara pe aici  toti zic ca nam ce face :)):D dar eu cred ca am ce faci , si mai fac acum si un curs de diagnoza auto mai invat putina mecanica:d trebuie sa sti si ceva mecanica ca sa ajungi pe tir nu ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

:D

Salut

Mai bine ai invata pt bac si dupa ar tr sa dai si de permis. Camionul se conduce usor, daca ai mers putin cu masina ar tr sa te descurci doar ca tr sa ai grija la gabarit e putin mai mare dar nu-i problema daca esti atent si te uiti in oglinzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

daca iti place soferia nu ar trebui sa ai probleme cu scoala de soferi si sa iti iei permisul.

cu treptele de viteza o sa te obisnuiesti usor, iar cu gabaritul la fel.

mecanica trebuie sa stii si ca sa iei sala, dar si sa te ajute mai tarziu.

inca ceva: scoala nu te invata soferie, ci doar te ajuta sa poti sa iti iei permisul si sa ai habar de ce se intampla cand mergi cu un camion.

MULTA BAFTA!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

morning_breezz, am facut si eu scoala de soferi in Iasi. Cele 7 ore de conducere nu sunt tot ceea ce ai platit. Personal mi-am facut toate orele la categoria C, categoria CE si la D am sarit doar vreo 2 sedinte ca nu mai avea rost. Trebuie doar sa stii sa-ti ceri drepturile. In caz contrar exista institutii unde poti reclama. Intr-adevar cei de la Viovas duc arta nesimtirii spre desavarsire. De platit eu n-am platit jumatate de pret, asa ca am cerut orele. Cu siguranta am iesit din scoala stiind ceva si polititstul se uita ciudat la sfarsit de examen ca n-am avut nici un punct penalizare.

O spun si pentru altii din Iasi, daca vreti sa invatati ceva meserie la categoriile C, CE cautati-l pe domnul Dinu (nu mai stiu exact la ce scoala de soferi este, cea la care am facut a dat faliment, dar stiu ca profeseaza in continuare). E mai invarsta, e un pic ciudat si uneori chiar stresant :), dar personal am reusit sa gasesc pana la urma o modalitate de a relationa si ne-am impacat bine. Garantez ca va invata meserie si nu se fereste sa va faca toate orele. Toata stima pentru dumnealui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

salutare si LA MULTI ANI!!! sergiu si eu fac scoala la viovas si nu am facut decat 4 sedinte pe ambele camioane..e mai usor decat crezi..faza e la cutia de viteze ,unu e cu bataie la verde si altu e cu clapeta -albastu-..ti-as recomanda sa inveti temeinic ptr sala si sa iti faci griji ptr strada abia dupa ce ai luat sala..eu asa vad lucrurile..

cu privire la alegerea inst e o chestie de brand .cica ala e mai  up decat celalalt..nimic mai fals...conteaza ce bagi u la cap , ca instr poate sa faca spume la gura dar daca u nu casti urechile e nasol...las si id meu in caz ce vreti sa vb mai pe larg

vladis2801

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Tu trebuie doar sa-ti faci griji cu angajarea ca in rest e relativ usor.

Cum spunea cineva mai sus scoala de soferi te invata exact atat cat sa-ti poti lua "cartonul" si nimic mai mult ( "sa vina alta serie de fraieri cu bani sa-i jecmaneasca si pe aia" ).La scoala te vei obisnui cu gabaritul.Schimbatul vitezelor e diferit (sincer urasc cele cu "bataie" ca mai este cate un camion de trebuie sa-ti rupi incheietura/antebratul sa poti schimba gamele).Examenul de teorie e ceea ce consider ca ar trebui sa fie la categ B  :P iar pentru categ E daca le stii pe cele de la C il iei simplu ca e tot ala doar ca mai sunt 40 de intrebari specifice categ E.

La scoala de soferi e simplu cand mergi cu camionul gol,cu instructor langa tine,mergi cu 20-30 in oras,vad toti ca esti cu "SCOALA" si iti mai dau prioritate etc.De invatat sa conduci,manevrei,stapanesti un camion cu adevarat inveti cand mergi cu el incarcat si mai trebuie sa ajungi si la ora fixa la descarcat  :D si nici nu stii exact locul unde trebuie sa ajungi  ;D.

Mie cel putin mi se pare mult mai usor de condus un camion decat masina mica (exceptand gabaritul si restrictiile de tonaj,ma refer strict la condus).De "sus" ai vizibilitate extrem de buna,deci nu ma afecteaza cu nimic daca un prost cu duba stationeaza chiar in dreptul unui indicator,sau daca trebuie sa fac vreo depasire la fel ma ajuta foarte mult,comoditatea e mult mai ridicata la fel si confortul decat la masina mica.Atat tot ca ai O RASPUNDERE ENORMA si pe drum intalnesti tot felul de obstacole atat umane cat si inumane :P

Iti las intr-un atasament exact mecanica care ti-o trebuie ptr categ C,D si E.Daca inveti astea o sa ai mecanica la degetul aratator ;D ;D ;D

A da...in incheiere mai vreau sa-ti zic sa nu uiti de coloana vertebrala ,ai grija mare de ea ;)

[ataşament şters de admin din cauza vechimii]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Am o intrebare?Te atrage cu ceva meseria asta?Sau o faci din motive financiare....ca asa ai zis ceva de genu ,,Apoi am picat  bacu...ma fac sofer......."????

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Da SabinTga ma atrage meseria asta.si nu o fac pentru ca nu am luat bcu-ul sau pentru bani...am luat bac-ul si sunt si student in acelas timp...dupa parerea mea nu cred ca poti sa faci un lucru pe care nu iti place sau daca il faci il faci cu scarba si nu iti iese asa cum trebuie..Bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Daca spuneam anterior de un anumit profesor era pentru ca am vazut cum procedeaza altii la 3 scoli diferite. Nu voi mai folosi nume, dar am vazut inclusiv la categoria A cum au venit de la o scoala pentru examen si elevii erau la stadiul ca si cum si-ar face atunci instruirea... Din 3 au picat 2 iar ultimul a luat la musteata.

In ceea ce priveste categoria C am avut ocazia si neplacerea sa conduc de la o alta scoala, in timpul probei practice pentru atestate, un camion care avea urmatoarele probleme descoperite de mine intr-un interval destul de scurt: schimbarea de pe faza scurta la faza lunga si invers se facea numai cand avea camionul chef, amortizoarele erau practic inexistente, camionul avand un balans destul de ciudat dupa fiecare denivelare, bucsele sunau ca la concert, portiera stanga avea o modalitate de a se deschide ca numai instructorul o stia, cea pe dreapta trebuia sa cobori geamul si sa o deschizi pe dinafara, lichidul de racire il pierdea destul de repede (instructorul avand rezerve bune in dotarea camionului si cea din urma fiind cea mai grava: volanul avea un joc imens. Mergeam pe strada de parca eram beat. La un moment dat inspectorul de la ARR i-a facut observatie unui coleg ca nu merge cum trebuie. Cand am intrat i-am aratat inspectorului cat ma pot juca cu volanul fara a avea vreo influenta asupra directiei de mers a camionului.

Bineinteles ca nu ma pot pronunta asupra scolilor de soferi cu care nu am avut vreo legatura. Oricum, am vrut doar sa dau o mana de ajutor pentru ca alti colegi sa nu mearga cu ochii legati la scoli unde vor fi luati in bataie de joc.

Mi-ar face placere sa mai rezolv un lucru daca tot suntem aici gramada si ne putem gasi. As vrea sa stiu cati dintre voi ati facut sedinta de pregatire de dinaintea examenului cu ARR-ul. Am sa explic de ce. Am fost anuntat de la scoala unde am facut atestatele ca examenul este in ziua de vineri. Mi s-a spus sa iau legatura cu scoala de soferi X pentru a face sedinta de pregatire (sincer sa fiu nu stiu legal cat ar trebui sa fie aceasta sedinta, daca e cineva sa ne ajute ii voi multumi). Am sunat la scoala si pana la urma am fost programat pentru joi. Totul bine si frumos. Problema insa apare miercuri seara la o ora cand oricum era prea tarziu. Am fost sunat miercuri seara si mi s-a spus ca cei de la ARR au mutat examenul pentru joi dimineata, asa ca singura sansa sa mai fac un pic pe camion era sa ma duc dimineata la 5 impreuna cu toti ceilalti colegi sa facem un pic pe camion. Am reusit sa prind aproximativ 15 minute de condus (in felul acesta am aflat de problema tehnica cu fazele scurta si lunga).

Surpriza a fost ca nici ceilalalti colegi de pe celalt camion n-au facut pregatirea deoarece mama celuilalt instructor a murit si n-a putut ajunge. Acum eu personal ma intreb: de cate ori le-au murit mamele si de cate ori cei de la ARR au schimbat examenele. Poate voi primi un raspuns din partea voastra. As merge sa fac si o reclamatie in acest sens cu mai multe semnaturi adunate.

Imi cer scuze daca a fost postarea un pic cam lunga. Va urez bafta la examene si cautati sa va cereti drepturile. Acest forum ne poate oferi sansa sa adunam forta necesara pentru a ne cere drepturile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Deci pana incep sa fac scoala dureaza ff mullt prin februarie cred ca dau examen:D

Dar am fluturi in stomac :))) vreau sa aflu si eu : CUM SE SCHIMAB VITEZA LA TIR. sa fie o cutie de viteza fara bataie de aia cu clapeta imi zice cineva?:D plz

Gol .

Incarcat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

cauta aici http://www.soferii.ro/Forum/http://forum.soferii.ro//viewtopic.php?t=3

chiar daca pentru unii pare greu la inceput cu jumatati si game iti spun ca este foarte simplu si odata ce o sa te obisnuesti ti se va parea "floare la ureche".

daca ai alte nelamuriri mai intreaba ce nu ai inteles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Daca spuneam anterior de un anumit profesor era pentru ca am vazut cum procedeaza altii la 3 scoli diferite. Nu voi mai folosi nume, dar am vazut inclusiv la categoria A cum au venit de la o scoala pentru examen si elevii erau la stadiul ca si cum si-ar face atunci instruirea... Din 3 au picat 2 iar ultimul a luat la musteata.

In ceea ce priveste categoria C am avut ocazia si neplacerea sa conduc de la o alta scoala, in timpul probei practice pentru atestate, un camion care avea urmatoarele probleme descoperite de mine intr-un interval destul de scurt: schimbarea de pe faza scurta la faza lunga si invers se facea numai cand avea camionul chef, amortizoarele erau practic inexistente, camionul avand un balans destul de ciudat dupa fiecare denivelare, bucsele sunau ca la concert, portiera stanga avea o modalitate de a se deschide ca numai instructorul o stia, cea pe dreapta trebuia sa cobori geamul si sa o deschizi pe dinafara, lichidul de racire il pierdea destul de repede (instructorul avand rezerve bune in dotarea camionului si cea din urma fiind cea mai grava: volanul avea un joc imens. Mergeam pe strada de parca eram beat. La un moment dat inspectorul de la ARR i-a facut observatie unui coleg ca nu merge cum trebuie. Cand am intrat i-am aratat inspectorului cat ma pot juca cu volanul fara a avea vreo influenta asupra directiei de mers a camionului.

Bineinteles ca nu ma pot pronunta asupra scolilor de soferi cu care nu am avut vreo legatura. Oricum, am vrut doar sa dau o mana de ajutor pentru ca alti colegi sa nu mearga cu ochii legati la scoli unde vor fi luati in bataie de joc.

Mi-ar face placere sa mai rezolv un lucru daca tot suntem aici gramada si ne putem gasi. As vrea sa stiu cati dintre voi ati facut sedinta de pregatire de dinaintea examenului cu ARR-ul. Am sa explic de ce. Am fost anuntat de la scoala unde am facut atestatele ca examenul este in ziua de vineri. Mi s-a spus sa iau legatura cu scoala de soferi X pentru a face sedinta de pregatire (sincer sa fiu nu stiu legal cat ar trebui sa fie aceasta sedinta, daca e cineva sa ne ajute ii voi multumi). Am sunat la scoala si pana la urma am fost programat pentru joi. Totul bine si frumos. Problema insa apare miercuri seara la o ora cand oricum era prea tarziu. Am fost sunat miercuri seara si mi s-a spus ca cei de la ARR au mutat examenul pentru joi dimineata, asa ca singura sansa sa mai fac un pic pe camion era sa ma duc dimineata la 5 impreuna cu toti ceilalti colegi sa facem un pic pe camion. Am reusit sa prind aproximativ 15 minute de condus (in felul acesta am aflat de problema tehnica cu fazele scurta si lunga).

Surpriza a fost ca nici ceilalalti colegi de pe celalt camion n-au facut pregatirea deoarece mama celuilalt instructor a murit si n-a putut ajunge. Acum eu personal ma intreb: de cate ori le-au murit mamele si de cate ori cei de la ARR au schimbat examenele. Poate voi primi un raspuns din partea voastra. As merge sa fac si o reclamatie in acest sens cu mai multe semnaturi adunate.

Imi cer scuze daca a fost postarea un pic cam lunga. Va urez bafta la examene si cautati sa va cereti drepturile. Acest forum ne poate oferi sansa sa adunam forta necesara pentru a ne cere drepturile.

Eu de exemplu cand am dat proba practica pentru atestat la Cluj,acuma 2 luni,am dat pe un DAF LF de 7.5 T care se comporta exact ca o Dacie din aceea neglijata (mergea cat de cat si atat,nimic mai mult).Sa incep cu inceputul....cand m-am inscris la cursurile pentru atestate mi s-a spus ca trebuie sa dau si o proba practica si ca trebuie sa achit o taxa de 60 de lei pentru ca o anume scoala de soferi sa-mi inchirieze un camion pentru examen (asazisul DAF).Eu deja eram angajat in aceea perioada si am intrebat daca pot sa vin cu un camion al firmei sa dau examenul sa nu platesc taxa aia.NU,NU si NU  >:( .Ca cica trebuie cu dubla comanda,ca asa e procedura etc si o intreb pe femeia aia ca ce rost are comanda dubla (al doilea set de pedale) din moment ce eu am permis cat C-CE si am fost examinat si admis de catre un politist examinator.Adica totusi se presupune ca eu stiu merge cu camionul si nu mai trebuie sa stea unu in dreapta mea la pedale.In fine dupa multe targuieli si tiganeli am decis sa platesc taxa de 60 de lei nestiind cu ce camion o sa dau examenul.Am intrebat daca pot face o ora de conducere/acomodare cu camionul respectiv...evident ca se putea dar mai trebuia sa achit odata 60 lei si atunci m-am infuriat >:( .Am decis sa nu fac nici o ora de conducere in plus decat ora in care dadeam examenul si atat.Si o urmat examenul.Vad ca apare camionasul,urca saracu o rampa.Merge fiecare si urmeaza randul meu dupa vreo 4 ore.Ma urc,completez diagrama si dau sa plec de pe loc.Nu aveam nici o remorca atasata.Trebuie sa mentionez ca eu credeam si inca si acum cred ca trebuia sa sustin proba cu ansamblu articulat CE nu doar cu camionul rigid;desi pe chitanta aceea de 60 de lei ce am achitat-o scrie clar "ora conducere cat CE".Era o mizerie si o dezordine in camion de numa,nu aveam loc sa-mi pun caciula nicaieri.Pedalele aveau ceva joc,nu foarte semnificativ dar destul cat sa te incomodeze.Camionul era cumparata de la E Van Wijk si avea cutie de viteze simpla ca si la turisme si ~345000 km facuti (atat scria pe bord si l-am intrebat pe instructor si el o zis ca chiar atata si are in realitate) desi eu zic ca o facut odata milionul :D :D .Norocul meu era cu oglinda de unghi mort de pe parte dreapta ca altfel nu vedeam deloc ce era pe partea aia...avea niste oglinzi dereglate,una crapata,si care nu prea reflectau realitatea :( .Pornesc de pe loc cu treapta I si culmea....trebuia turat putin ca altfel nu pornea de unu singur  ;D ;D ;D .Daca legam si o remorca <750 kg cred ca nici nu-l mai miscam din loc  ;D ;D ;D ;D .Si un alt fenomen ce mi s-a intamplat pe drum,ceva la ce nici nu ma asteptam,eu fiind pe un drum drept,fara nici o groapa sau denivelare,mergand cu treapta a treia mi-a sarit efectiv din viteza ??? .Cam ciudat pentru un camion care cica are 350k km.Examenul l-am luat,mi-am scos atestatele si cam atat...profesez in continuare pe Mercedes Actros.

Pace voua si drumuri bune  ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.