Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Bucureşti Progresul Roşiori, Craiova, Filiaşi, Targu Jiu, Simeria RO-LA???????


b93lfk

Recommended Posts

  • Members

TIR-urile nu vor mai traversa ţara pe şosele, ci in tren

In curand am putea scăpa de circulaţia sufocată de TIR-uri, de cozile uriaşe pe drumurile principale şi şosele distruse de transporturile agabaritice! Maşinile de mare tonaj ar putea să traverseze Romania fără să mai circule pe şosele. Metoda este simplă şi utilizată in toată Europa: TIR-urile sunt incărcate in trenuri speciale şi sunt transportate pe calea ferată pană la ieşirea din ţară! Asta isi propune sa faca, printr-un proiect nou, Ministerului Transporturilor.

" Toate camioanele vor fi incărcate pe trenuri fără să mai utilizeze infrastructura rutieră. Şoferii se pot odihni deoarece trenurile vor avea cabine de dormit şi vagon restaurant şi coboară după 9 ore de mers cu trenul", a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor. Practic, autorităţile vor să creeze o şosea feroviară, care să traverseze toată ţara! Se vor folosi vagoane speciale, ce pot transporta chiar şi 20 de tir-uri incărcate! "CFR marfă are in dotare 160 de vagoane rolă, de transport de mare tonaj. Sunt printre cele mai tehnice vagoane din Europa şi doar cateva ţări mai au aşa ceva: Eleveţia, Austria şi Ungaria. Se pot face trei sau patru curse pe zi", a precizat Graţian Călin, director CFR Marfă, potrivit Realitatea Tv.

Adică, cel puţin 60 de tir-uri pe zi, pe un singur sens! Au existat mai multe posibile rute, insă a fost selectată una singură. Astfel, trenul special va pleca din gara Bucureşti Progresul pe direcţia Roşiori, Craiova, Filiaşi, Targu Jiu, Simeria şi va avea ca destinaţie finală gara Glogovăţ, in apropriere de Arad!

Ultimele teste vor fi realizate săptămana viitoare, urmand ca acest nou sistem de transport să fie operaţional in maximum două luni. Mai există insă o singură problemă: costurile. In conditiile actuale, noul sistem de transport ar fi totuşi scump. Deoarece pentru un traseu efectuat pe şosea se plătesc aproximativ 300 de euro, in timp ce pe calea ferata patronii ar plăti pentru fiecare tir in jur de 500 de euro. Aşa că acum autorităţile caută surse de finanţare pentru reducerea costurilor

http://stirileprotv.ro/video/mai-ief...sosea/60333571

care a folosit asa ceva ?? este rentabil ? ca sofer cred ca da , ca te odihnesti
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Parerea mea este ca e bine.Mai putina poluare, mai putina aglomeratie pe sosele, soferi mai odihniti.... Existi si cateva probleme: soferii ar castiga mai putin, deoarece acei km nu mai sunt parcursi la volan si primesc mai putini bani.Bine, ar trebui sa se faca si paza la camioanele de pe tren, ca altfel s-ar fura motorina si de acolo  ;D.Ar trebui sa se faca si parcari de asteptare mari la statiile de la intrarea in tara unde sa astepte camioanele pana sa fie urcate pe tren.Pretul probabil k ar fi cam mare la urcarea pe tren, dar eu cred ca este mai ieftin pt. patroni decat daca ar merge camionul pe rotile lui  ???

Link to comment
Share on other sites

  • Members

au zis ca vor fi 3 trenuri pe zi pentru dus si trei pentru intors ca au 160 de vagoane deci ca asteptare nu cred ca ar dura mult si ca pret inchipuieti ca ar face ei ceva cu firmele mari si transport periodic . iti dai seama ca ar accepta patronul ca la ei se scad km facuti de sofer , motorina si uzura masini si nu mai spunem si de riscul care poate exista pe drum . iar de faza cu motorina nu stiu ce sa zc , ce daca treceti cu feribotul stati in masi na ? stai pe punte ca nu iti da voie la masina din cate stiu si eu . si nu se mai teme lumea de furat . daca este sa iti fure iti fura cu tine in masina nu asa

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

La ce infrastructura feroviara are Romania si la cate trenuri deraiaza... nu stiu daca este chiar o idee buna. Cred ca prima data ar trebui sa repare liniile si dupa aia sa puna in functiune sistemul RO-LA. Parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Da, naspa cand deraiaza cate un tren.Dar sa nu uitam totusi k se accidentele pe sosele pot face la fel de praf un camion.Cert e ca si daca se intampla astfel de lucruri cel putin marfa este asigurata , desi normal ar fi sa fie asigurat si camionul.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Aceasta este o noua marsavie facuta de patroni pt a economisii niste bani si de a ridica cat mai mult profitul.Daca este asa....ei bine, in cazul acesta sa se urce domnii patroni pe camioane si sa mearga ei fara asigurari.Din pacate aceasta "criza economica" este inca un cadou pentru patroni.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.