Jump to content

Timpul de munca al soferului


Mit

Recommended Posts

  • Members

Dupa cum bine spune titlul in acest topic as vrea sa discut timpul de munca al soferului. Am decis sa fac acest lucru pentru ca am constata si defapt mi s-a confirmat ca aproape toti soferii nu stiu ce drepturi au din punct de vedere al timpului de lucru.

Primul impediment care l-am descoperit este legat de faptul ca multi nu fac diferenta intre timpul de lucru si timpul de condus. Timpul de condus este doar o parte a timpului de lucru. Timpul de lucru mai include si activitatile ca incarcatul, descarcatul, umblatul pe la birouri, cam orice activitate ce o faci in interesul firmei pentru care lucrezi. Chiar si atunci cand ii supraveghezi pe altii incarcand sau descarcand camionul, tot timp de lucru este, cu siguranta nu stai acolo pentru tine. Abia atunci cand te duci la o cafea, sau stai intins in pat cu laptopul in brate poti spune ca esti in afara timpului de lucru facand pauza.

Nu vreau sa se porneasca nici discutii cum ca ceea ce voi expune mai jos nu se va putea obtine niciodata si mai ales in Romania. Mi-e foarte clar ce si cum se practica. Ceea ce vreau sa obtin prin aceasta postare e faptul de a aduce la cunostinta timpii legali spre care poate negocia fiecare in functie de capacitati si posibilitati.

Majoritatea dintre voi stiti si incercati sa cunoasteti timpii ceruti pentru a nu lua vre-o amenda, iar acestia sunt in mare parte timpii de conducere. Stim prea bine ca pe parcursul a doua saptamani consecutive soferul nu trebuie sa efectueze mai mult de 90 ore de condus, ceea ce implica in mod normal 45 ore intr-o saptamana si 45 cealalta. Totusi acest timp poate fi extins intr-o saptamana pana la maximum 56 ore. Acesti timpi sunt dati de Regulamentul 561/2006. Stim de asemenea ca un sofer poate face intr-o zi maxim 13 ore de munca, sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore. Totusi de aici a plecat nelamurirea mea. Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer, pentru ca la urma vei obtine tot un sofer obosit chiar daca a condus doar 9 ore sau mai putin. Am gasit si raspunsul in DIRECTIVA PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI 2002/15/CE din 11 martie 2002, care spune in felul urmator:

Durata medie a saptamanii de lucru nu poate depasi 48 de ore. Durata maxima a saptamanii de lucru poate fi prelungita la 60 de ore numai daca media de 48 de ore pe saptamana nu este depasita pe parcursul a patru luni.

De aici ar rezulta ca un patron nu are dreptul sa va solicite o saptamana prelungita de lucru, inclusiv cele 56 ore de condus, decat maxim odata la 4 luni de zile. Tot de aici rezulta ca patronul nu are dreptul sa va solicite cate 13 ore de munca in fiecare zi. Puteti lucra 3 zile a cate 13 ore + inca 9 ore in a 4-a zi si ati terminat programul de munca pe acea saptamana. Sau 4 zile a cate 9 ore si inca una cu maxim 12 ore. Sau variante pot fi multiple, dar in cadrul celor 48 de ore.

Mai departe se poate discuta despre ce prevad alte legi, cat ar trebui sa se plateasca pentru ore suplimentare de munca, sau despre cum se practica si cat vi se respecta aceste drepturi sau nu. Daca am gresit cu ceva in afirmatii astept si corectii si cu dovezi concrete. Rog decenta si postari concrete pentru a putea alege o esenta spre a fi publicata. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore        gresit r: daca ai 3 ore atunci 9+3 sant 11 ore de pauza

Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer    gresit:soferu munceste max 10 ore de 2 ori in decursu a 6 programe consecutive in rest 9 ore            PS VEZI SA NU VADA D-L GONGY CA ATI DA CU REGULAMENTU IN CAP

Link to comment
Share on other sites

  • Members

(Primul impediment care l-am descoperit este legat de faptul ca multi nu fac diferenta intre timpul de lucru si timpul de condus.)

timpul de lucru nu este egal cu timpul de condus ,include toate activitatile pe care le desfasoara soferul de cind incepe programul pina la pauza zilnica,timp pe care daca am fi platiti la ora patronii ar trebui sa il plateasca, asta a vrut sa sublinieze colegul .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Domnu Virgil, faceti niste confuzii:

sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore        gresit r: daca ai 3 ore atunci 9+3 sant 11 ore de pauza

Faceam referire ca se pot face 15 ore de munca doar daca la un moment dau s-au facut minim 3 ore de pauza. 3+9 sunt 12 ore si se considera perioada de repaus normala, echivalenta celei de minim 11 ore continue.

Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer    gresit:soferu munceste max 10 ore de 2 ori in decursu a 6 programe consecutive in rest 9 ore

Si aici faceti o confuzie si am specificat acest lucru chiar in prima postare:

Primul impediment care l-am descoperit este legat de faptul ca multi nu fac diferenta intre timpul de lucru si timpul de condus. Timpul de condus este doar o parte a timpului de lucru.

Dumneavoastra spuneti corect care sunt timpii de condus, eu vorbeam despre timpul de lucru. Va rog sa cititi bine prima postare.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Oricum, singura mea confuzie din cate se pare a fost faptul ca cele 13 ore sau 15 sunt prevazute de vreo lege. Am inteles acum ca sunt obtinuti doar prin deductie dupa timpii de condus din legea 561. Oricum, nu inseamna ca nu sunt destui care au timp de lucru ce se apropie de acele cifre.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Citat

    sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore        gresit r: daca ai 3 ore atunci 9+3 sant 11 ore de pauza

Faceam referire ca se pot face 15 ore de munca doar daca la un moment dau s-au facut minim 3 ore de pauza. 3+9 sunt 12 ore si se considera perioada de repaus normala, echivalenta celei de minim 11 ore continue.

Citat

    Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer    gresit:soferu munceste max 10 ore de 2 ori in decursu a 6 programe consecutive in rest 9 ore

eu am copiat de la tine ce consider eu ca este gresit          nu este obligatoriu sa ei 3 ore pauza cand prelungesti programu la 15 ore

daca ai aceste ore o sa ai o pauza zilnica de  odihna de 11 ore daca nu ai o sa ai o pauza redusa de 9 ore  ex la fabrica stai 8ore+1 pauza de masa cat esti pontat?

noi nu muncim 15 ore eventual cei care fac distributie muncesc mai mult ,ca te duci la birouri ,bei o cafa ,vb cu un coleg  nu o numesc munca dar in orce caz tot nu muncesc 15 ore

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Articolul 4

Durata maxima a saptamanii de lucru

Statele membre adopta masurile necesare pentru a asigura urmatoarele:

Durata medie a saptamanii de lucru nu poate depasi 48 de ore. Durata maxima a saptamanii de lucru poate fi prelungita la 60 de ore numai daca media de 48 de ore pe saptamana nu este depasita pe parcursul a patru luni. Cel de-al patrulea si al cincilea paragraf din art. 6 alin. (1) din Regulamentul (CEE) nr. 3820/85 sau, daca este necesar, al patrulea paragraf din art. 6 alin. (1) din acordul AETR au prioritate in fata prezentei directive, in masura in care conducatorii auto respectivi nu depasesc o medie a timpului de lucru de 48 de ore pe saptamana pe parcursul a patru luni;

cum 3820 a fost abrograt si inlocuit cu 561 poti deduce ce inseamna asta !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Da Gongy, dar legea 561 prevede urmatorul lucru:

Articolul 6

(2) Durata de conducere săptămânală nu depășește cincizeci și șase de ore și nici nu generează o depășire a duratei maxime de lucru săptămânale stabilită de Directiva 2002/15/CE.

Prin aceasta precizare inseamna ca cele 48 de ore raman valabile mai departe. Plus ca acele articole prevazute in 3820 aveau prioritate in fata directivei din 2002 doar daca nu depaseau cele 48 de ore. Oricum o dai toate celelalte legi trebuie sa respecte Directiva din 2002 cu cele 48 de ore sau 60 de ore odata la 4 luni.

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

Citat

    sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore        gresit r: daca ai 3 ore atunci 9+3 sant 11 ore de pauza

Faceam referire ca se pot face 15 ore de munca doar daca la un moment dau s-au facut minim 3 ore de pauza. 3+9 sunt 12 ore si se considera perioada de repaus normala, echivalenta celei de minim 11 ore continue.

Citat

    Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer    gresit:soferu munceste max 10 ore de 2 ori in decursu a 6 programe consecutive in rest 9 ore

eu am copiat de la tine ce consider eu ca este gresit          nu este obligatoriu sa ei 3 ore pauza cand prelungesti programu la 15 ore

daca ai aceste ore o sa ai o pauza zilnica de  odihna de 11 ore daca nu ai o sa ai o pauza redusa de 9 ore  ex la fabrica stai 8ore+1 pauza de masa cat esti pontat?

noi nu muncim 15 ore eventual cei care fac distributie muncesc mai mult ,ca te duci la birouri ,bei o cafa ,vb cu un coleg  nu o numesc munca dar in orce caz tot nu muncesc 15 ore

Incearca sa fii coerent , sau iti sterg posturile !

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Stim de asemenea ca un sofer poate face intr-o zi maxim 13 ore de munca, sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore. Totusi de aici a plecat nelamurirea mea. Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer, pentru ca la urma vei obtine tot un sofer obosit chiar daca a condus doar 9 ore sau mai putin.

la acest citat m-am referit ca este total gresit

Link to comment
Share on other sites

  • Members

de ce este normal ?la 13h x 20zile=260h. in contractul meu de munca se specifica ca activitatea se desfasoara in conditii normale de lucru, timpul de lucru fiind de 8ore pe zi 40 ore pe saptamana,8x20=160 restul de 100 h de ce sa nu mi se plateasca ca ore suplimentare sau recuperari? de ce sa fiu platit numai cind sint la volan?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

de ce este normal ?la 13h x 20zile=260h. in contractul meu de munca se specifica ca activitatea se desfasoara in conditii normale de lucru, timpul de lucru fiind de 8ore pe zi 40 ore pe saptamana,8x20=160 restul de 100 h de ce sa nu mi se plateasca ca ore suplimentare sau recuperari? de ce sa fiu platit numai cind sint la volan?

Ce nu intelegi?Daca este ceva ce nu intelegi ai obtiunea ,,Citat".Altfel nu se poate raspunde strict la subiect.P.S. vt880 propune un anumit subiect strict si aici se discuta cu totul altceva!Nimeni de pe acest forum nu citeste tematica acestui subiect propus de vt880?  >:(
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Costy, dupa mine chiar se discuta la subiect. Ideea e ca multi nu-si cunosc drepturile si prin postari iese in evidenta. Necunoscandu-ti drepturile nici nu stii sa le ceri. Nici nu vreau sa-i las doar sa citeasca pentru ca nu au toti rabdare, timp sau capacitatea sa o faca.

Marius tu chiar ai inteles perfect la ce ma refer:

de ce sa fiu platit numai cind sint la volan?

Si despre acest aspect as vrea sa se scrie.

As spune mai multe dar sunt pe un laptop pe care nu-mi functioneaza urmatoarele taste: L  f  v  , .  shift    Pentru ele trebuie sa folosesc o tastatura virtuala pe ecran si e stresant.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.