Members Mit Posted December 13, 2011 Members Share Posted December 13, 2011 Dupa cum bine spune titlul in acest topic as vrea sa discut timpul de munca al soferului. Am decis sa fac acest lucru pentru ca am constata si defapt mi s-a confirmat ca aproape toti soferii nu stiu ce drepturi au din punct de vedere al timpului de lucru. Primul impediment care l-am descoperit este legat de faptul ca multi nu fac diferenta intre timpul de lucru si timpul de condus. Timpul de condus este doar o parte a timpului de lucru. Timpul de lucru mai include si activitatile ca incarcatul, descarcatul, umblatul pe la birouri, cam orice activitate ce o faci in interesul firmei pentru care lucrezi. Chiar si atunci cand ii supraveghezi pe altii incarcand sau descarcand camionul, tot timp de lucru este, cu siguranta nu stai acolo pentru tine. Abia atunci cand te duci la o cafea, sau stai intins in pat cu laptopul in brate poti spune ca esti in afara timpului de lucru facand pauza. Nu vreau sa se porneasca nici discutii cum ca ceea ce voi expune mai jos nu se va putea obtine niciodata si mai ales in Romania. Mi-e foarte clar ce si cum se practica. Ceea ce vreau sa obtin prin aceasta postare e faptul de a aduce la cunostinta timpii legali spre care poate negocia fiecare in functie de capacitati si posibilitati. Majoritatea dintre voi stiti si incercati sa cunoasteti timpii ceruti pentru a nu lua vre-o amenda, iar acestia sunt in mare parte timpii de conducere. Stim prea bine ca pe parcursul a doua saptamani consecutive soferul nu trebuie sa efectueze mai mult de 90 ore de condus, ceea ce implica in mod normal 45 ore intr-o saptamana si 45 cealalta. Totusi acest timp poate fi extins intr-o saptamana pana la maximum 56 ore. Acesti timpi sunt dati de Regulamentul 561/2006. Stim de asemenea ca un sofer poate face intr-o zi maxim 13 ore de munca, sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore. Totusi de aici a plecat nelamurirea mea. Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer, pentru ca la urma vei obtine tot un sofer obosit chiar daca a condus doar 9 ore sau mai putin. Am gasit si raspunsul in DIRECTIVA PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI 2002/15/CE din 11 martie 2002, care spune in felul urmator: Durata medie a saptamanii de lucru nu poate depasi 48 de ore. Durata maxima a saptamanii de lucru poate fi prelungita la 60 de ore numai daca media de 48 de ore pe saptamana nu este depasita pe parcursul a patru luni. De aici ar rezulta ca un patron nu are dreptul sa va solicite o saptamana prelungita de lucru, inclusiv cele 56 ore de condus, decat maxim odata la 4 luni de zile. Tot de aici rezulta ca patronul nu are dreptul sa va solicite cate 13 ore de munca in fiecare zi. Puteti lucra 3 zile a cate 13 ore + inca 9 ore in a 4-a zi si ati terminat programul de munca pe acea saptamana. Sau 4 zile a cate 9 ore si inca una cu maxim 12 ore. Sau variante pot fi multiple, dar in cadrul celor 48 de ore. Mai departe se poate discuta despre ce prevad alte legi, cat ar trebui sa se plateasca pentru ore suplimentare de munca, sau despre cum se practica si cat vi se respecta aceste drepturi sau nu. Daca am gresit cu ceva in afirmatii astept si corectii si cu dovezi concrete. Rog decenta si postari concrete pentru a putea alege o esenta spre a fi publicata. Multumesc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted December 13, 2011 Members Share Posted December 13, 2011 timp max 13 ore se refera de la inceperea programului,sau max 15ore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted December 13, 2011 Members Share Posted December 13, 2011 sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore gresit r: daca ai 3 ore atunci 9+3 sant 11 ore de pauza Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer gresit:soferu munceste max 10 ore de 2 ori in decursu a 6 programe consecutive in rest 9 ore PS VEZI SA NU VADA D-L GONGY CA ATI DA CU REGULAMENTU IN CAP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members mariusdafxf Posted December 13, 2011 Members Share Posted December 13, 2011 (Primul impediment care l-am descoperit este legat de faptul ca multi nu fac diferenta intre timpul de lucru si timpul de condus.) timpul de lucru nu este egal cu timpul de condus ,include toate activitatile pe care le desfasoara soferul de cind incepe programul pina la pauza zilnica,timp pe care daca am fi platiti la ora patronii ar trebui sa il plateasca, asta a vrut sa sublinieze colegul . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mit Posted December 13, 2011 Author Members Share Posted December 13, 2011 Domnu Virgil, faceti niste confuzii: sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore gresit r: daca ai 3 ore atunci 9+3 sant 11 ore de pauza Faceam referire ca se pot face 15 ore de munca doar daca la un moment dau s-au facut minim 3 ore de pauza. 3+9 sunt 12 ore si se considera perioada de repaus normala, echivalenta celei de minim 11 ore continue. Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer gresit:soferu munceste max 10 ore de 2 ori in decursu a 6 programe consecutive in rest 9 ore Si aici faceti o confuzie si am specificat acest lucru chiar in prima postare: Primul impediment care l-am descoperit este legat de faptul ca multi nu fac diferenta intre timpul de lucru si timpul de condus. Timpul de condus este doar o parte a timpului de lucru. Dumneavoastra spuneti corect care sunt timpii de condus, eu vorbeam despre timpul de lucru. Va rog sa cititi bine prima postare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mit Posted December 13, 2011 Author Members Share Posted December 13, 2011 Oricum, singura mea confuzie din cate se pare a fost faptul ca cele 13 ore sau 15 sunt prevazute de vreo lege. Am inteles acum ca sunt obtinuti doar prin deductie dupa timpii de condus din legea 561. Oricum, nu inseamna ca nu sunt destui care au timp de lucru ce se apropie de acele cifre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted December 14, 2011 Members Share Posted December 14, 2011 Citat sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore gresit r: daca ai 3 ore atunci 9+3 sant 11 ore de pauza Faceam referire ca se pot face 15 ore de munca doar daca la un moment dau s-au facut minim 3 ore de pauza. 3+9 sunt 12 ore si se considera perioada de repaus normala, echivalenta celei de minim 11 ore continue. Citat Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer gresit:soferu munceste max 10 ore de 2 ori in decursu a 6 programe consecutive in rest 9 ore eu am copiat de la tine ce consider eu ca este gresit nu este obligatoriu sa ei 3 ore pauza cand prelungesti programu la 15 ore daca ai aceste ore o sa ai o pauza zilnica de odihna de 11 ore daca nu ai o sa ai o pauza redusa de 9 ore ex la fabrica stai 8ore+1 pauza de masa cat esti pontat? noi nu muncim 15 ore eventual cei care fac distributie muncesc mai mult ,ca te duci la birouri ,bei o cafa ,vb cu un coleg nu o numesc munca dar in orce caz tot nu muncesc 15 ore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Gongy Posted December 14, 2011 Administrators Share Posted December 14, 2011 Articolul 4 Durata maxima a saptamanii de lucru Statele membre adopta masurile necesare pentru a asigura urmatoarele: Durata medie a saptamanii de lucru nu poate depasi 48 de ore. Durata maxima a saptamanii de lucru poate fi prelungita la 60 de ore numai daca media de 48 de ore pe saptamana nu este depasita pe parcursul a patru luni. Cel de-al patrulea si al cincilea paragraf din art. 6 alin. (1) din Regulamentul (CEE) nr. 3820/85 sau, daca este necesar, al patrulea paragraf din art. 6 alin. (1) din acordul AETR au prioritate in fata prezentei directive, in masura in care conducatorii auto respectivi nu depasesc o medie a timpului de lucru de 48 de ore pe saptamana pe parcursul a patru luni; cum 3820 a fost abrograt si inlocuit cu 561 poti deduce ce inseamna asta ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mit Posted December 14, 2011 Author Members Share Posted December 14, 2011 Da Gongy, dar legea 561 prevede urmatorul lucru: Articolul 6(2) Durata de conducere săptămânală nu depășește cincizeci și șase de ore și nici nu generează o depășire a duratei maxime de lucru săptămânale stabilită de Directiva 2002/15/CE. Prin aceasta precizare inseamna ca cele 48 de ore raman valabile mai departe. Plus ca acele articole prevazute in 3820 aveau prioritate in fata directivei din 2002 doar daca nu depaseau cele 48 de ore. Oricum o dai toate celelalte legi trebuie sa respecte Directiva din 2002 cu cele 48 de ore sau 60 de ore odata la 4 luni. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EX Staff VT880 Posted December 14, 2011 EX Staff Share Posted December 14, 2011 Citat sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore gresit r: daca ai 3 ore atunci 9+3 sant 11 ore de pauza Faceam referire ca se pot face 15 ore de munca doar daca la un moment dau s-au facut minim 3 ore de pauza. 3+9 sunt 12 ore si se considera perioada de repaus normala, echivalenta celei de minim 11 ore continue. Citat Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer gresit:soferu munceste max 10 ore de 2 ori in decursu a 6 programe consecutive in rest 9 ore eu am copiat de la tine ce consider eu ca este gresit nu este obligatoriu sa ei 3 ore pauza cand prelungesti programu la 15 ore daca ai aceste ore o sa ai o pauza zilnica de odihna de 11 ore daca nu ai o sa ai o pauza redusa de 9 ore ex la fabrica stai 8ore+1 pauza de masa cat esti pontat? noi nu muncim 15 ore eventual cei care fac distributie muncesc mai mult ,ca te duci la birouri ,bei o cafa ,vb cu un coleg nu o numesc munca dar in orce caz tot nu muncesc 15 ore Incearca sa fii coerent , sau iti sterg posturile ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted December 15, 2011 Members Share Posted December 15, 2011 Stim de asemenea ca un sofer poate face intr-o zi maxim 13 ore de munca, sau 15 daca la un moment dat a avut o pauza de minim 3 ore. Totusi de aici a plecat nelamurirea mea. Este anormal sa soliciti cate 13 ore de munca in fiecare zi unui sofer, pentru ca la urma vei obtine tot un sofer obosit chiar daca a condus doar 9 ore sau mai putin. la acest citat m-am referit ca este total gresit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members mariusdafxf Posted December 15, 2011 Members Share Posted December 15, 2011 de ce este normal ?la 13h x 20zile=260h. in contractul meu de munca se specifica ca activitatea se desfasoara in conditii normale de lucru, timpul de lucru fiind de 8ore pe zi 40 ore pe saptamana,8x20=160 restul de 100 h de ce sa nu mi se plateasca ca ore suplimentare sau recuperari? de ce sa fiu platit numai cind sint la volan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members costy67 Posted December 15, 2011 Members Share Posted December 15, 2011 de ce este normal ?la 13h x 20zile=260h. in contractul meu de munca se specifica ca activitatea se desfasoara in conditii normale de lucru, timpul de lucru fiind de 8ore pe zi 40 ore pe saptamana,8x20=160 restul de 100 h de ce sa nu mi se plateasca ca ore suplimentare sau recuperari? de ce sa fiu platit numai cind sint la volan? Ce nu intelegi?Daca este ceva ce nu intelegi ai obtiunea ,,Citat".Altfel nu se poate raspunde strict la subiect.P.S. vt880 propune un anumit subiect strict si aici se discuta cu totul altceva!Nimeni de pe acest forum nu citeste tematica acestui subiect propus de vt880? > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mit Posted December 17, 2011 Author Members Share Posted December 17, 2011 Costy, dupa mine chiar se discuta la subiect. Ideea e ca multi nu-si cunosc drepturile si prin postari iese in evidenta. Necunoscandu-ti drepturile nici nu stii sa le ceri. Nici nu vreau sa-i las doar sa citeasca pentru ca nu au toti rabdare, timp sau capacitatea sa o faca. Marius tu chiar ai inteles perfect la ce ma refer: de ce sa fiu platit numai cind sint la volan? Si despre acest aspect as vrea sa se scrie. As spune mai multe dar sunt pe un laptop pe care nu-mi functioneaza urmatoarele taste: L f v , . shift Pentru ele trebuie sa folosesc o tastatura virtuala pe ecran si e stresant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members eul Posted March 2, 2013 Members Share Posted March 2, 2013 de ce spuneti ca pentru 15 ore de lucru trebuie avuta o pauza de 3 ore consecutive? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members ViB Posted March 16, 2013 Members Share Posted March 16, 2013 colegi, cine are regulamentul transportului, rog sa-mi trimite-ti pe e-mail ' bragaviorel@gmail.com ' multumesc anticipat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members costy67 Posted March 16, 2013 Members Share Posted March 16, 2013 @ViB pentru documentare,ai aici aproape tot ce vrei: viewforum.php?f=21 Cu multumiri pentru Mario!Mail neaparat?Si poate binevoiesti sa iti completezi si profilul intre timp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.