Members angola_nul Posted December 15, 2011 Members Share Posted December 15, 2011 Ash, dori, macar, 10%, din colegii nostri (soferi de cursa lunga), sa recunoasca, daca se respecta in totalitate, Normele AETR? Pe citi dintre ei ii obliga patronii sa nu respecte? - Din experienta mea, peste 90%, nu respecta legea!!!! Oare, daca, ar fi un Sindicat al Soferilor, care sa ne reprezinte real, nu pe hirtie, citi, ar adera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members balas tudor Posted December 16, 2011 Members Share Posted December 16, 2011 Rog raspunsuri din partea patronilor. Platiti soferii cu salarii decente nu la kilometrii si la timp si nu va vor mai fura. Daca voi furati din banii soferului si soferul trebuie sa fure de undeva. Si pentru sofer este tot criza. Voi acesti patroni corecti nu stiu dupa ce formule magice sau formule doar de voi stiute calculati consumul de motorina. Eu sant un sofer care ma incadrez in nivelul de peste 40 ani . Stiti la ce m-am referit. CONSUMUL d-lor patroni atotstiutori la un cap tractor + semiremorca este 27 litri la gol la care se adauga 0.5 l per tona transportata. Consumul aerotermei se calculeaza separat. Incerca-ti formula asta o luna si nu ve-ti mai avea soferi hoti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted December 16, 2011 Members Share Posted December 16, 2011 Referitor la patroni .Cred ca raspunsul corect e de 108%. din care scazi 99,99999% din procent! la soferi procentul e cam de 60% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Gongy Posted December 16, 2011 Members Share Posted December 16, 2011 Ash, dori, macar, 10%, din colegii nostri (soferi de cursa lunga), sa recunoasca, daca se respecta in totalitate, Normele AETR? Pe citi dintre ei ii obliga patronii sa nu respecte? - Din experienta mea, peste 90%, nu respecta legea!!!! Oare, daca, ar fi un Sindicat al Soferilor, care sa ne reprezinte real, nu pe hirtie, citi, ar adera? da respect legea ! nimeni niciodata nu m-a obligat sa incalc legea ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted December 18, 2011 Members Share Posted December 18, 2011 Si eu o respect si lucrez exact cat imi permite ea. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members likka Posted December 19, 2011 Members Share Posted December 19, 2011 am presiuni in fiecare zi din partea dispecerului sa incalc legea dar nu o fac merg legal chiar azi am dat la control diagramele si ...surpriza sunt ok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members steluste2005 Posted December 19, 2011 Members Share Posted December 19, 2011 Lucrez la o firma care imi creeaza cadru legislativ si nu numai, sa respect legea,atunci de ce nu?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Driver-ul Posted December 19, 2011 Members Share Posted December 19, 2011 Imi respect viata si ceea ce ma inconjoara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members sandubad Posted December 30, 2011 Members Share Posted December 30, 2011 Acum respect legea 100% pt ca sunt pe comunitate si acasa este in cabina,dar cat am fost pe tara nu am respectat niciodata pt ca nici mie nici la patron nu ne placea sa facem un Brasov-Bucuresti-Brasov cu pauza pe la Sacele sau Predeal si cunosc foarte multi care fac extern si cand intra in tara uita de program,care au alt card care fac foaie de concediu ca au diagrame. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members levier Posted March 8, 2012 Members Share Posted March 8, 2012 Cei care incalcaprimii legea privind timpii de lucru si de odihna sunt soferii urmind ca apoi patronii sau dispecerii la solicitarea primilor sa ceara soferului incalcarea acestei legi ;si fac ei asta tocmai in baza antecedentelor avute de sofer; Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members b93lfk Posted March 8, 2012 Members Share Posted March 8, 2012 eu cat sunt afara n o incalc nici macar la incarcat sau la descarcat (nu ma ajut) dar din momentul in care am trecut de cantarul de la romani ............ se urca colegul si ma duce acasa . stiu ca nu este bine dar daca ma simt obosit ma culc daca nu nu . Stiu ca gresesc dar aduc masina acasa si mai stau si eu 2 sau 3 zile acasa fara sa stie lumea ca am ajuns acasa , deci judecatima . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted March 9, 2012 Members Share Posted March 9, 2012 idem............no coment ........ca nu as dormi la lovrin ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members albert_303 Posted March 10, 2012 Members Share Posted March 10, 2012 in romania doar daca stai in casa paralizat in pat nu incalci nici o lege....nu ne intrece nimeni la facut legi, modificari la legi, norme, ordonante, etc. Ce conditii ofera statul sa respectam normele AETR ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members liviu Posted April 23, 2012 Members Share Posted April 23, 2012 in romania doar daca stai in casa paralizat in pat nu incalci nici o lege....nu ne intrece nimeni la facut legi, modificari la legi, norme, ordonante, etc. Ce conditii ofera statul sa respectam normele AETR ? Cu parere de au dar cam asa e.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members horatiu Posted August 20, 2012 Members Share Posted August 20, 2012 vai,vai,vai...da de ce nu respectati legea si in romania?.....aici nu sunt legi??...nu cumva trebui respectate?...conduceti cumva pe camp???...pe soselele noastre nu sunt alti participanti la trafic??..ca sa nu mai tinem cont de situatia drumurilor noastre,ca fiind una dintre cele mai precare din europa,iar voi ce faceti??..va bateti cu pumnu in piept ca nu respectati legea in romania.Pai hai sa spunem lucrurilor pe nume,aveti statii pe masini va anuntati daca este cap de creta pe nu stiu unde,va opriti daca ARR-ul este pe foo undeva,incalcati legea cu buna stiinta,injurati de toti sfintii si spuneti ca ce tara de rahat suntem,si tipati,urlati,si strigati din toti plamanii ca nimeni nu respecta legea si ca ea ar trebui respectata,dar voi sunteti primi in cazul nostru care nu o respecta,chiar daca rahatul de dispecer sau patron ti-o cere.Si acum sa luam si pe cei care lucreaza pe comunitate,daca este platit la salariu fix il doare in cot,omul isi respecta programul dar in cele mai multe cazuri este obligat sa puna maimuta la incarcari si descarcari,deoarece nu isi permite sa strice programu,si aici nu intram in detalii ptr ca stiti bine asta,ca sa nu mai spunem faptul ca orice timp pierdut cat ar fi el de mic conteaza foarte mult.Acum sa dicsutam si de cei ce sunt platiti la Km,nu cumva ei sunt paltiti ca se invarte roata??..pai lor le convine sa astepte 1-2 ore pana se termina pauza ca sa intre la desc-inc??..hai sa fim seriosi,sau daca mai ai 50 Km pana la destinatie te opresti sa faci pauza si pleci dupa ce se termina??..asa ceva nu cred...iar daca firma unde soferul este platit la Km parcursi pe magnet,sau facuti pe alt card,foaie de concediu,acel sofer nu va respecta programul in veci,se va gandi ca va castiga mai mult deoarece are rate de platit, o familie acasa,o casa de intretinut,greutati, s.a.m.d,..sper ca in aceste cateva randuri am pus punctu pe I. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted August 21, 2012 Moderators Share Posted August 21, 2012 personal am respectat intotdeauna programul la cele depasind 3,5...si nimeni nu a incercat sa ma convinga de contrariu,daca vrei sa ii vezi pe cei care sunt de acord cu neregulile si impunerile altora verifica si virsta lor,o sa ai o mare surpriza sa vezi ca cei care au invatat soferie nu fac rabat de la program ,de fapt asta inseamna sa fii profesionist Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members crystyan_57 Posted August 21, 2012 Members Share Posted August 21, 2012 vai,vai,vai...da de ce nu respectati legea si in romania?.....aici nu sunt legi??...nu cumva trebui respectate?...conduceti cumva pe camp???...pe soselele noastre nu sunt alti participanti la trafic??..ca sa nu mai tinem cont de situatia drumurilor noastre,ca fiind una dintre cele mai precare din europa,iar voi ce faceti??..va bateti cu pumnu in piept ca nu respectati legea in romania.Pai hai sa spunem lucrurilor pe nume,aveti statii pe masini va anuntati daca este cap de creta pe nu stiu unde,va opriti daca ARR-ul este pe foo undeva,incalcati legea cu buna stiinta,injurati de toti sfintii si spuneti ca ce tara de rahat suntem,si tipati,urlati,si strigati din toti plamanii ca nimeni nu respecta legea si ca ea ar trebui respectata,dar voi sunteti primi in cazul nostru care nu o respecta,chiar daca rahatul de dispecer sau patron ti-o cere.Si acum sa luam si pe cei care lucreaza pe comunitate,daca este platit la salariu fix il doare in cot,omul isi respecta programul dar in cele mai multe cazuri este obligat sa puna maimuta la incarcari si descarcari,deoarece nu isi permite sa strice programu,si aici nu intram in detalii ptr ca stiti bine asta,ca sa nu mai spunem faptul ca orice timp pierdut cat ar fi el de mic conteaza foarte mult.Acum sa dicsutam si de cei ce sunt platiti la Km,nu cumva ei sunt paltiti ca se invarte roata??..pai lor le convine sa astepte 1-2 ore pana se termina pauza ca sa intre la desc-inc??..hai sa fim seriosi,sau daca mai ai 50 Km pana la destinatie te opresti sa faci pauza si pleci dupa ce se termina??..asa ceva nu cred...iar daca firma unde soferul este platit la Km parcursi pe magnet,sau facuti pe alt card,foaie de concediu,acel sofer nu va respecta programul in veci,se va gandi ca va castiga mai mult deoarece are rate de platit, o familie acasa,o casa de intretinut,greutati, s.a.m.d,..sper ca in aceste cateva randuri am pus punctu pe I. lasa acum pe lupul moralist si nu ne mai stresa colegi au recunoscut si gata si eu ma incadrez in cei care nu respecta si ce nu renteaza sa faci o cursa de ploiesti-suceava in 2 programe sa te vad pe tine daca iti convine dupa ce ca mergi cu 50 in fiecare localitate la sfarsit de luna sa tragi linie sa vezi ca ai castigat 2000 de lei si ai cheltuit din ei 1300-1400 familia cu ce sa traiasca cu restu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members horatiu Posted August 24, 2012 Members Share Posted August 24, 2012 astept incontinuare comentarii rautacioase.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members AlexVAL Posted September 8, 2012 Members Share Posted September 8, 2012 Eu respect in mare programu de condus si limita de viteze dar nu chiar la limita, mereu conduc cu 10 km peste limita, asta ar insemna sa fiu foarte strict legal. Asa am condus numai in Franta si pe autostrada si pe national ca au si foarte multe radare. Dar am vazut ca si strainii, pe unde scrie 60, merg cu 70, 80 asa ca... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members TirExpress Posted December 24, 2012 Members Share Posted December 24, 2012 Toate pornesc de la bani. Plateste-ma cum trebuie si merg cum trebuie. Nu e nimic complicat in chestia asta. Dar de unde bani de masina de lux, croaziere prin locuri de nici nu le gasesti pe harta, vile si spargeri in figuri!? Mi-am luat trei camioane, sunt patron si ma comport ca atare. Imi iau cea mai bengoasa masina manca-ti-as, sa moare dusmanii mei! Nu vezi ba ce criza e, ce taxe platesc la stat si ce bani bag in camion. De unde sa iti dau si tie!!?? A fi patron sau sofer nu este o obligatie. Este doar un drept. Daca nu esti in stare sa ti-l castigi, mergi la culcare. Pune lacatul pe usa. Ai grija sa nu te loveasca usa in spate, cand iesi din afaceri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members vida clara Posted December 26, 2012 Members Share Posted December 26, 2012 Nu luati de bune cuvintele mele ci respectati legile asa cum ele sunt in vigoare. Intreb si eu insa, ca acarul acela care iesea la pensie si vroia sa stie de ce dadea el cu ciocanul in roata. Eu inteleg ca un sofer (la cel angajat cu contract individual de munca ma refer) este 1) persoana; 2) angajat; 3) posesor de permis C (D). Ca Regulamentul 561 se subordoneaza Codului Muncii si ca Codul Muncii se subordoneaza Dreptului civil (care la randul lui se subordoneaza Constitutiei (unei tari) care la randul ei (in caz UE) se subordoneaza Constitutiei UE. Care Cod civil spune ca un angajat poate fi in "teritoriul" Codului Muncii 18 (sau 21) ore intr-o zi de munca? Agentii de circulatie (patrulele) lucreaza cate doi. Zidarul lucreaza cu un ajutor. Am lucrat si noi "soferi" si "ajutori de soferi" inainte de aparitia tahografului. Lucreaza "oficialul" 10 ore (de la 0:00 pana la 10:00 ) avandu-si legat "ajutorul" cu o catusa de mana lui iar de la 10:00 fac schimb de roluri si schimbati asa lucreaza la orele 20:00 ? Tahograful (si regulamentul) nu au fost rau concepute ci au fost batute cu propriile lor cuvinte. Angajatorii si-au extins "semnalul" (raza de actiune) profitand si de prostia noastra dar mai ales de cea a Societatii. In "Codul muncii" exista "principului irenuntiabilitatii la drepturi". In afara judecatorului nimeni nu poate priva vreo persoana de libertate (iar angajatorul din domeniul transporturi priveaza persoane de libertate nu de azi sau de ieri). La rubrica "Salariu" (cel putin in dreptul spaniol, dar ele sunt "acomodate" cel putin la nivelul UE) se spune clar ca "El empleado recibe un salario a cambio de poner su trabajo a disposición del empleador, con independencia de que se le asignen o no labores concretas. Es ésta la obligación principal de su relación contractual" (adica "angajatul primeste un salariu in schimbul faptului ca se pune la dispozitia angajatorului, neavand importanta daca in acest timp angajatorul ii da sau nu de efectuat vreo operatiune"). Eu am lucrat pe "trailer" (conventional) prin anii 80 - 90. Lucram in echipa: "sofer" si "ajutor de sofer". Dar asta nu insemna ca programul de lucru era mai lung intr-o zi decat al celorlalti angajati. Faptul ca a avansat tehnologia nu a acordat (din punct de vedere legislativ) angajatorului mai mult drept asupra angajatului ci, angajatorul si l-a arogat singur. Aparent, nu exista obligatia in textul Regulamentului ca angajatul sa-si incheie ziua de lucru in punctul de lucru care reprezinta atat domiciliul legal al intreprinderii cat si domiciliul legal al autovehicolului, dar coroborata intre ea legislatia, angajatorul trebuie sa elibereze din functiile pe care prin contractul individual este angajat, angajatul sa le indeplineasca intr-o zi de munca, acolo unde angajatorul isi are declarat "Cap Canaveralul". Bine ca nu le-a trecut prin cap sa lucram cate 3 ca muream in scaune ca idiotii. Angajatorul este (si trebuie sa fie) in competitie cu "autonomul". Autonomul are un cap, doua maini, doua picioare iar angajatorul isi cumpara mai multe maini, mai multe picioare, formeaza un organism caruia el ii este cap. Raspunderea pentru planificarea cursei, pentru timpii de lucru nu are nici o baza legala sa nu ii revina in totalitate, lui. "Dreptul" spune ca o persoana nu are voie sa apeleze la "legitima aparare" pentru ca in cadrul societatii fiecare isi face treaba pentru care e autorizat. Nu-ti da voie dar pe alta parte ti se tranteste un sifonier de legislatie in brate si ti se spune: ai aici tot ce-ti trebuie ca sa te aperi, dai bataie. Esti transformat, tu "lucratorule movil" intr-un David pe care Societatea il arunca in groapa leului, pretinzandu-se ca nici macar sa-i dai una peste bot (leului) ci in timp ce el te sfasie tu sa cauti in catastifa de legi si sa-i arati articolul pe care-l incalca. Intra pe pagina mea (obrero europeo de transporte) si afli mai multe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted December 26, 2012 Moderators Share Posted December 26, 2012 ''Eu am lucrat pe "trailer" (conventional) prin anii 80 - 90. Lucram in echipa: "sofer" si "ajutor de sofer'' Conform profilului tau ai lucrat pe trailer inainte de a te naste ? Ceva e gresit,modifica ca sa putem intelege si noi!! ''BărbatVârsta:23Locaţia:toledo'' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members mariusdafxf Posted December 26, 2012 Members Share Posted December 26, 2012 ''Eu am lucrat pe "trailer" (conventional) prin anii 80 - 90. Lucram in echipa: "sofer" si "ajutor de sofer'' Conform profilului tau ai lucrat pe trailer inainte de a te naste ? Ceva e gresit,modifica ca sa putem intelege si noi!! ''BărbatVârsta:23Locaţia:toledo'' plus ca in acei ani ajutorul de sofer nu era obligatoriu sa posede permis de conducere, se ocupa cu altceva. Erau si cate 3 ajutori pe remorcher,in functie de tonaj. Deci el nu se nascuse inca,era in faza de proiectare si lucra ca ajutor de sofer :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members raduro1985 Posted December 27, 2012 Members Share Posted December 27, 2012 Din pacate este un sistem in care am fost alesi cu totii sa traim. Poate doar 5% din actualii soferi isi permit luxul de a lucra ca la carte. Angajatorul este obligat de imprejurari (fie contracte, fie "calicie" sau chiar goana nebuna dupa un castig mai mare, pentru a nu pierde anumite oportunitati) sa traga la maxim de soferi. Si ii inteleg, cu cat ai mai multi bani, cu atat ai mai multa nevoie de si mai multi, niciodata nu poti fi multumit de cat ai. Intr-un final, nu esti obligat sa fii sofer...poti sa devii "avocat". Esti sofer pentru ca asta a fost alegerea ta. Ca sofer te afli intre reguli (adica stat) si angajator. Din pacate trebuie sa incalci regulile ca sa multumesti angajatorul. Asta e natura. Nu suntem nascuti sa fim toti patroni. Cineva trebuie sa faca si munca de jos. Toti suntem victime ale societatii. In final factorul problema este angajatorul, nu regulamentul, si cum noi suntem platiti de angajator, pe el trebuie sa il multumim in prim plan, si nu regulamentul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators cico_3504 Posted December 27, 2012 Moderators Share Posted December 27, 2012 Ne indepartam de subiect,haideti sa ne revenim ca sa nu dispara comentariile Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.