Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Citi soferi Romani, respecta legea?


angola_nul

Postări Recomandate

  • Members

Ash, dori, macar, 10%, din colegii nostri (soferi de cursa lunga), sa recunoasca, daca se respecta in totalitate, Normele AETR?

Pe citi dintre ei ii obliga patronii sa nu respecte? - Din experienta mea, peste 90%, nu respecta legea!!!!

Oare, daca, ar fi un Sindicat al Soferilor, care sa ne reprezinte  real, nu pe hirtie, citi, ar adera?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Rog raspunsuri din partea patronilor. Platiti soferii cu salarii decente nu la kilometrii si la timp si nu va vor mai fura. Daca voi furati din banii soferului si soferul trebuie sa fure de undeva. Si pentru sofer este tot criza. Voi acesti patroni corecti nu stiu dupa ce formule magice sau formule doar de voi stiute calculati consumul de motorina. Eu sant un sofer care ma incadrez in nivelul de peste  40  ani . Stiti la ce m-am referit.    CONSUMUL  d-lor patroni atotstiutori la un cap tractor + semiremorca este  27 litri  la gol la care se adauga 0.5 l per tona transportata. Consumul aerotermei se calculeaza separat. Incerca-ti formula asta o luna si nu ve-ti mai avea soferi hoti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Ash, dori, macar, 10%, din colegii nostri (soferi de cursa lunga), sa recunoasca, daca se respecta in totalitate, Normele AETR?

Pe citi dintre ei ii obliga patronii sa nu respecte? - Din experienta mea, peste 90%, nu respecta legea!!!!

Oare, daca, ar fi un Sindicat al Soferilor, care sa ne reprezinte  real, nu pe hirtie, citi, ar adera?

da respect legea !

nimeni niciodata nu m-a obligat sa incalc legea !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Acum respect legea 100% pt ca sunt pe comunitate si acasa este in cabina,dar cat am fost pe tara nu am respectat niciodata pt ca nici mie nici la patron nu ne placea sa facem un Brasov-Bucuresti-Brasov cu pauza pe la Sacele sau Predeal si cunosc foarte multi care fac extern si cand intra in tara uita de program,care au alt card care fac foaie de concediu ca au diagrame.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

Cei care incalcaprimii legea privind timpii de lucru si de odihna sunt soferii urmind ca apoi patronii sau dispecerii la solicitarea primilor sa ceara soferului incalcarea acestei legi ;si fac ei asta tocmai in baza antecedentelor avute de sofer;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

eu cat sunt afara n o incalc nici macar la incarcat sau la descarcat (nu ma ajut) dar din momentul in care am trecut de cantarul de la romani ............ se urca colegul si ma duce acasa . stiu ca nu este bine dar daca ma simt obosit ma culc daca nu nu . Stiu ca gresesc dar aduc masina acasa si mai stau si eu 2 sau 3 zile acasa fara sa stie lumea ca am ajuns acasa , deci judecatima .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

in romania doar daca stai in casa paralizat in pat nu incalci nici o lege....nu ne intrece nimeni la facut legi, modificari la legi, norme, ordonante, etc.

Ce conditii ofera statul sa respectam normele AETR ?

Cu parere de au dar cam asa e....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • Members

vai,vai,vai...da de ce nu respectati legea si in romania????.....aici nu sunt legi??...nu cumva trebui respectate?...conduceti cumva pe camp???...pe soselele noastre nu sunt alti participanti la trafic??..ca sa nu mai tinem cont de situatia drumurilor noastre,ca fiind una dintre cele mai precare din europa,iar voi ce faceti??..va bateti cu pumnu in piept ca nu respectati legea in romania.Pai hai sa spunem lucrurilor pe nume,aveti statii pe masini va anuntati daca este cap de creta pe nu stiu unde,va opriti daca  ARR-ul este pe foo undeva,incalcati legea cu buna stiinta,injurati de toti sfintii si spuneti ca ce tara de rahat suntem,si tipati,urlati,si strigati din toti plamanii ca nimeni nu respecta legea si ca ea ar trebui respectata,dar voi sunteti primi in cazul nostru care nu o respecta,chiar daca rahatul de dispecer sau patron ti-o cere.Si acum sa luam si pe cei care lucreaza pe comunitate,daca este platit la salariu fix il doare in cot,omul isi respecta programul dar in cele mai multe cazuri este obligat sa puna maimuta la incarcari si descarcari,deoarece nu isi permite sa strice programu,si aici nu intram in detalii ptr ca stiti bine asta,ca sa nu mai spunem faptul ca orice timp pierdut cat ar fi el de mic conteaza foarte mult.Acum sa dicsutam si de cei ce sunt platiti la Km,nu cumva ei sunt paltiti ca se invarte roata??..pai lor le convine sa astepte 1-2 ore pana se termina pauza ca sa intre la desc-inc??..hai sa fim seriosi,sau daca mai ai 50 Km pana la destinatie te opresti sa faci pauza si pleci dupa ce se termina??..asa ceva nu cred...iar daca firma unde soferul este platit la Km parcursi pe magnet,sau facuti pe alt card,foaie de concediu,acel sofer nu va respecta programul in veci,se va gandi ca va castiga mai mult deoarece are rate de platit, o familie acasa,o casa de intretinut,greutati, s.a.m.d,..sper ca in aceste cateva randuri am pus punctu pe I.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

personal am respectat intotdeauna programul la cele depasind 3,5...si nimeni nu a incercat sa ma convinga de contrariu,daca vrei sa ii vezi pe cei care sunt de acord cu neregulile si impunerile altora verifica si virsta lor,o sa ai o mare surpriza sa vezi ca cei care au invatat soferie nu fac rabat de la program ,de fapt asta inseamna sa fii profesionist

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

vai,vai,vai...da de ce nu respectati legea si in romania????.....aici nu sunt legi??...nu cumva trebui respectate?...conduceti cumva pe camp???...pe soselele noastre nu sunt alti participanti la trafic??..ca sa nu mai tinem cont de situatia drumurilor noastre,ca fiind una dintre cele mai precare din europa,iar voi ce faceti??..va bateti cu pumnu in piept ca nu respectati legea in romania.Pai hai sa spunem lucrurilor pe nume,aveti statii pe masini va anuntati daca este cap de creta pe nu stiu unde,va opriti daca  ARR-ul este pe foo undeva,incalcati legea cu buna stiinta,injurati de toti sfintii si spuneti ca ce tara de rahat suntem,si tipati,urlati,si strigati din toti plamanii ca nimeni nu respecta legea si ca ea ar trebui respectata,dar voi sunteti primi in cazul nostru care nu o respecta,chiar daca rahatul de dispecer sau patron ti-o cere.Si acum sa luam si pe cei care lucreaza pe comunitate,daca este platit la salariu fix il doare in cot,omul isi respecta programul dar in cele mai multe cazuri este obligat sa puna maimuta la incarcari si descarcari,deoarece nu isi permite sa strice programu,si aici nu intram in detalii ptr ca stiti bine asta,ca sa nu mai spunem faptul ca orice timp pierdut cat ar fi el de mic conteaza foarte mult.Acum sa dicsutam si de cei ce sunt platiti la Km,nu cumva ei sunt paltiti ca se invarte roata??..pai lor le convine sa astepte 1-2 ore pana se termina pauza ca sa intre la desc-inc??..hai sa fim seriosi,sau daca mai ai 50 Km pana la destinatie te opresti sa faci pauza si pleci dupa ce se termina??..asa ceva nu cred...iar daca firma unde soferul este platit la Km parcursi pe magnet,sau facuti pe alt card,foaie de concediu,acel sofer nu va respecta programul in veci,se va gandi ca va castiga mai mult deoarece are rate de platit, o familie acasa,o casa de intretinut,greutati, s.a.m.d,..sper ca in aceste cateva randuri am pus punctu pe I.

      lasa acum pe lupul moralist si nu ne mai stresa colegi au recunoscut si gata si eu ma incadrez in cei care nu respecta si ce nu renteaza sa faci o cursa de ploiesti-suceava in 2 programe sa te vad pe tine daca iti convine dupa ce ca mergi cu 50 in fiecare localitate la sfarsit de luna sa tragi linie sa vezi ca ai castigat 2000 de lei si ai cheltuit din ei 1300-1400 familia cu ce sa traiasca cu restu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

Eu respect in mare programu de condus si limita de viteze dar nu chiar la limita, mereu conduc cu 10 km peste limita, asta ar insemna sa fiu foarte strict legal. Asa am condus numai in Franta si pe autostrada si pe national ca au si foarte multe radare. Dar am vazut ca si strainii, pe unde scrie 60, merg cu 70, 80 asa ca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • Members

Toate pornesc de la bani. Plateste-ma cum trebuie si merg cum trebuie. Nu e nimic complicat in chestia asta. Dar de unde bani de masina de lux, croaziere prin locuri de nici nu le gasesti pe harta, vile si spargeri in figuri!? Mi-am luat trei camioane, sunt patron si ma comport ca atare. Imi iau cea mai bengoasa masina manca-ti-as, sa moare dusmanii mei! Nu vezi ba ce criza e, ce taxe platesc la stat si ce bani bag in camion. De unde sa iti dau si tie!!??

  A fi patron sau sofer nu este o obligatie. Este doar un drept. Daca nu esti in stare sa ti-l castigi, mergi la culcare. Pune lacatul pe usa. Ai grija sa nu te loveasca usa in spate, cand iesi din afaceri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu luati de bune cuvintele mele ci respectati legile asa cum ele sunt in vigoare.

Intreb si eu insa, ca acarul acela care iesea la pensie si vroia sa stie de ce dadea el cu ciocanul in roata.

Eu inteleg ca un sofer (la cel angajat cu contract individual de munca ma refer) este 1) persoana; 2) angajat; 3) posesor de permis C (D).

Ca Regulamentul 561 se subordoneaza Codului Muncii si ca Codul Muncii se subordoneaza Dreptului civil (care la randul lui se subordoneaza

Constitutiei (unei tari) care la randul ei (in caz UE) se subordoneaza Constitutiei UE.

Care Cod civil spune ca un angajat poate fi in "teritoriul" Codului Muncii 18 (sau 21) ore intr-o zi de munca?

Agentii de circulatie (patrulele) lucreaza cate doi. Zidarul lucreaza cu un ajutor. Am lucrat si noi "soferi" si "ajutori de soferi" inainte de

aparitia tahografului.

Lucreaza "oficialul" 10 ore (de la 0:00 pana la 10:00 ) avandu-si legat "ajutorul" cu o catusa de mana lui iar de la 10:00 fac schimb de

roluri si schimbati asa lucreaza la orele 20:00 ?

Tahograful (si regulamentul) nu au fost rau concepute ci au fost batute cu propriile lor cuvinte.

Angajatorii si-au extins "semnalul" (raza de actiune) profitand si de prostia noastra dar mai ales de cea a Societatii.

In "Codul muncii" exista "principului irenuntiabilitatii la drepturi". In afara judecatorului nimeni nu poate priva vreo persoana de libertate

(iar angajatorul din domeniul transporturi priveaza persoane de libertate nu de azi sau de ieri).

La rubrica "Salariu" (cel putin in dreptul spaniol, dar ele sunt "acomodate" cel putin la nivelul UE) se spune clar ca "El empleado recibe un salario a cambio de poner su trabajo a disposición del empleador, con independencia de que se le asignen o no labores concretas. Es ésta

la obligación principal de su relación contractual" (adica "angajatul primeste un salariu in schimbul faptului ca se pune la dispozitia

angajatorului, neavand importanta daca in acest timp angajatorul ii da sau nu de efectuat vreo operatiune").

Eu am lucrat pe "trailer" (conventional) prin anii 80 - 90. Lucram in echipa: "sofer" si "ajutor de sofer". Dar asta nu insemna ca programul

de lucru era mai lung intr-o zi decat al celorlalti angajati.

Faptul ca a avansat tehnologia nu a acordat (din punct de vedere legislativ) angajatorului mai mult drept asupra angajatului ci, angajatorul

si l-a arogat singur.

Aparent, nu exista obligatia in textul Regulamentului ca angajatul sa-si incheie ziua de lucru in punctul de lucru care reprezinta atat

domiciliul legal al intreprinderii cat si domiciliul legal al autovehicolului, dar coroborata intre ea legislatia, angajatorul trebuie sa elibereze

din functiile pe care prin contractul individual este angajat, angajatul sa le indeplineasca intr-o zi de munca, acolo unde angajatorul

isi are declarat "Cap Canaveralul".

Bine ca nu le-a trecut prin cap sa lucram cate 3 ca muream in scaune ca idiotii.

Angajatorul este (si trebuie sa fie) in competitie cu "autonomul". Autonomul are un cap, doua maini, doua picioare iar angajatorul isi

cumpara mai multe maini, mai multe picioare, formeaza un organism caruia el ii este cap.

Raspunderea pentru planificarea cursei, pentru timpii de lucru nu are nici o baza legala sa nu ii revina in totalitate, lui.

"Dreptul" spune ca o persoana nu are voie sa apeleze la "legitima aparare" pentru ca in cadrul societatii fiecare isi face treaba pentru

care e autorizat. Nu-ti da voie dar pe alta parte ti se tranteste un sifonier de legislatie in brate si ti se spune: ai aici tot ce-ti trebuie

ca sa te aperi, dai bataie.

Esti transformat, tu "lucratorule movil" intr-un David pe care Societatea il arunca in groapa leului, pretinzandu-se ca nici macar

sa-i dai una peste bot (leului) ci in timp ce el te sfasie tu sa cauti in catastifa de legi si sa-i arati articolul pe care-l incalca.

Intra pe pagina mea (obrero europeo de transporte) si afli mai multe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

''Eu am lucrat pe "trailer" (conventional) prin anii 80 - 90. Lucram in echipa: "sofer" si "ajutor de sofer''

Conform profilului tau ai lucrat pe trailer inainte de a te naste ? Ceva e gresit,modifica ca sa putem intelege si noi!!

                        ''BărbatVârsta:23Locaţia:toledo''

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

''Eu am lucrat pe "trailer" (conventional) prin anii 80 - 90. Lucram in echipa: "sofer" si "ajutor de sofer''

Conform profilului tau ai lucrat pe trailer inainte de a te naste ? Ceva e gresit,modifica ca sa putem intelege si noi!!

                        ''BărbatVârsta:23Locaţia:toledo''

plus ca in acei ani ajutorul de sofer nu era obligatoriu sa posede permis de conducere, se ocupa cu altceva.

Erau si cate 3 ajutori pe remorcher,in functie de tonaj.

Deci el nu se nascuse inca,era in faza de proiectare si lucra ca ajutor de sofer :D :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Din pacate este un sistem in care am fost alesi cu totii sa traim. Poate doar 5% din actualii soferi isi permit luxul de a lucra ca la carte. Angajatorul este obligat de imprejurari (fie contracte, fie "calicie" sau chiar goana nebuna dupa un castig mai mare, pentru a nu pierde anumite oportunitati) sa traga la maxim de soferi. Si ii inteleg, cu cat ai mai multi bani, cu atat ai mai multa nevoie de si mai multi, niciodata nu poti fi multumit de cat ai.

Intr-un final, nu esti obligat sa fii sofer...poti sa devii "avocat". Esti sofer pentru ca asta a fost alegerea ta. Ca sofer te afli intre reguli (adica stat) si angajator. Din pacate trebuie sa incalci regulile ca sa multumesti angajatorul. Asta e natura. Nu suntem nascuti sa fim toti patroni. Cineva trebuie sa faca si munca de jos.

Toti suntem victime ale societatii. In final factorul problema este angajatorul, nu regulamentul, si cum noi suntem platiti de angajator, pe el trebuie sa il multumim in prim plan, si nu regulamentul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.