Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Citi soferi Romani, respecta legea?


angola_nul

Postări Recomandate

  • Members

Ceea ce vorbiti voi pe aici nu are legatura cu juridicul ci doar cu meseria facuta pe babeste.

Omul, necunoscand "demnitatea" nu poate cunoaste stadiul de a trai liber. Ca sa ajungi la a cunoaste aceste lucruri trebuie musai

sa studiezi "Drept".

Soferul care lucreaza sub auspiciul tahografului nu este "sofer" ci este "lucrator mobil". Ca "lucrator mobil" este (printre altele) ... "si sofer".

Ca sa "incapa"a in pozitia de "lucrator mobil" (vezi definitia in R 561/2006) trebuie ca o persoana sa reuneasca din start, simultan, doua conditii:

- permis C (D) + contract individual de munca intro "intreprindere de transport" (vezi definitia in R 561/2006

In primul rand, contractul individual de munca stabileste relatia de dependenta intre angajator si angajat.

La capitolul "Responsabilitatile intreprinderii de transport" se specifica (inca o data) clar ca intreprinderile de transport nu au voie sa plateasca

in forma pe care noi o cunoastem ca "in acord" ci doar in cea care se denumea "in regie".

Dar inainte de asta, Dreptul muncii (nu stiu daca si in romana, dar daca nu, trebuie sa o faca) spune ca angajatul primeste salariul

indiferent daca angajatul te cheama la munca 9 ore sa se uite la tine sau daca iti da, concret, ceva de munca. Il priveste. I te-ai pus

in serviciu la ora de intrare in program, daca nu e in stare da faliment, face altceva si nu incurca lumea.

Este fals ca soferii incalca timpii de lucru.

Angajatorul este obligat prin lege sa verifice zilnic discurile.

Cati angajatori au desfacut contractul de munca angajatilor lor pentru incalcare de disc (pentru folosirea masinii in scop propriu) si au

refuzat sa-si insuseasca niste bani care nu le apartin?

Care e angajatorul acela care, pe de o parte isi baga unghia in gat pentru motorina iar pe de alta poate spune ca angajatul se da cu

camionul pe unde si cat vrea el?

Angajatorul se joaca (profitand de o Societate incapabila, pe care din pacate o formam si noi, persoane care prestam serviciul "si ca

soferi") cu necesitatile bazice ale unei fiinte umane ( mai ales cu necesitatea primordiala, umana, de a fi tu insuti iar "tu insuti" nu poti

fi in alta parte decat in spatiul care generalmente se numeste "in casa").

Respectand ordinea juridica, angajatorul are obligatii fata de stat iar angajatul fata de angajator.

Inversand, statul trebuie sa ceara socoteala angajatorului iar acesta angajatului.

Printr-o smecherie ieftina, Statul (cel caruia toti ii platim impozite cu acelasi scop) se pune (ilegal) in slujba angajatorului in dauna persoanei

fizice care "inchiriaza" angajatorului o scula printr-un contract.

Si eu lucrez ca voi (pentru ca nu ai cum altfel). Dar cel putin imi cunosc drepturile. Sunt violat, prin rastignire, prin imobilizare, si nu sunt

ca atatia si atatia care au luat conditia asta ca pe o conditie naturala si i se adapteaza ei.

Meseria asta a fost de cand lumea "fiecare pentru el". Este normal sa fie asa, tot atat de normal cum este in cazul pilotului de curse din

intrecerile sportive. Individul (ca individ) isi poate impune un barem (sau nu) dar nu el trebuie sa-si fie arbitru.

Dreptul muncii are legislatie care imposibiliteaza din punct de vedere legal actiunea conceptului "angajat" sa renunte la drepturile ce ii sunt

conferite de lege. Cu aceasta imposibilitare, in mod automat angajatorul este imposibilitat sa primeasca (ceva imposibilitat a fi creat).

Angajatul poate accepta orice (depinde de nevoia ce-l impinge pe fiecare, de felul lui de a fi, etc) dar angajatorul nu are lege nici sa perceapa

si nici sa-si insuseasca.

Vad ca e plin de anunturi cu 2 luni pe comunitate si 2 saptamani acasa. Din punctul meu de vedere este ILEGAL. Explicatia ar fi prea lunga, si

n-o dezvolt acum, aici (mai multe se pot afla in pagina mea "obrero europeo de transporte" ).

Problema este ca fiecare credem ca noi suntem destepti iar ceilalti, prosti. Unii cred ca daca sunt ei "caini" in familii care ii trateaza omeneste

meritul ar fi in primul rand al lor.

Este un video extrem de bine facut in youtube (dar este in spaniola) "vida y precariedad laboral abordo de un camion español".

Este foarte bine facut dar, aproape de final soferul incheie .... sofereste ca ..."altii" nu se descurca dar ca el .. se duce acasa.

Adaugand apoi ca el, cel putin o zi pe luna ajunge acasa, nu ca "altii".

Cam asa vad si pe aici. Femeile ne- violate cred ca cele violate ajung sa fie violate pentru ca "celelalte" nu sunt asa destepte ca ele si

nu ca depind de te miri ce circumstante create (in cele mai multe randuri de factorul extern).

Din pricina desteptaciunii asteia personale ne culca astia la pamant pe toti. In loc sa va aparati "conditia ca sofer (concept)" va aparati

fiecare in parte, ca individ.

Este, aceasta "stratagema" analogica cu o femeie care-si apasa palmele deasupra "onoarei" spre nu a fi dezonorata, impasibila in acelasi

timp la faptul ca este facuta "posta" in celelalte orificii. Ea isi apara "onoarea" (din pundt de vedere fizic) si nici nu baga de seama ca ii

este violat sufletul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

In final factorul problema este angajatorul, nu regulamentul, si cum noi suntem platiti de angajator, pe el trebuie sa il multumim in prim plan, si nu regulamentul.

Dar pe mine cine ma multumeste?Cine imi da siguranta zilei de maine?Pe angajatori,Reg 561 ii incurca.Pe mine ma protejaza!A renunta la protectia legii inseamna a-mi condamna familia si pe mine la subzistenta si la sclavie.Refuz sa fac asa ceva! >:(
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Costy, te inteleg perfect. Dar din pacate, cel putin ca incepator, cand si asa iti e greu sa gasesti ceva, trebuie sa te supui regulilor angajatorului. Ulterior cand situatia iti va permite, vei alege tu unde vrei si unde nu sa lucrezi. Eu unul nu inteleg totusi ceva:legal este interzis sa platesti soferul pe km. Dar totusi, in anunturile pentru locuri de munca, angajotorii chiar subliniaza ca platesc la km, ba iti pun si un plafon minim pentru km parcursi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

conteaza ceea ce e trecut in contractul de munca. si poti sa fi sigur ca niciunul dintre patroni nu va trece plata la km in contractul de munca, asa ca din punct de vedere legal nu ai ce sa le faci vis-a-vis de acest mod de retribuire. totul e sa nu accepti aceste ilegalitati. stiu ca e greu asa ceva, dar dupa cum spune si vorba aia din popor: nu e prost cel care cere, e prost cel care da! atata timp cat vor exista oameni care sa accepte plata la km si alte foi de concediu sau magneti nu vor disparea nici firmele care cer asa ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Desi investitia initiala e mare, salariile in domeniul asta sunt decente. Atata timp cat multi dintre noi avem familii, suntem nevoiti de multe ori sa acceptam ce ni se ofera prea multe pretentii, doar pentru a asigura familiei un trai cat de cat decent. Toti angajatorii cer mai mult decat e scris in contract, regula valabila in orice domeniu. Si asta pentru ca statul le permite, prin acel regulament intern. Acolo stipuleaza orice vor ei, si cum de nevoie il semnezi fara prea multe intrebari, te trezesti ca ai mult mai multe obligatii decat drepturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@tir expres

Daca unul singur intelege textul (in afara de mine care l-am scris) si tot e bine. Inseamna ca sunt sperante sa-l mai inteleaga cineva.

Mi-ai facut o bucurie, "tir expres" creandu-mi sentimentul ca nu am pierdut timp, chiar degeaba.

Puterea omului sta in in primul rand in "gand", si abia mai apoi (mult mai apoi), in "fapta".

De comportat nu avem ce face, ne comportam cum ne obliga "curentul" (este cel mai putin eficient sa-i inoti impotriva)

Dar cu gandul ... este alta poveste. Pe sofer (ma refer la concept, si nu la vreun sofer anume) doar "politica".... (vezi in wikipedia, si mai ales

daca stii o alta limba, cauta si in alta limba pentru ca in romana e saracie, si in wiki, si in dex, ca pe strada. Eu recomand wikipedia spaniola

pe care, prin comparatie, o gasesc ca cel mai bine ingrijita) ...il mai scoate.

Din afara meseriei, din cei ce nu au gustat painea asta nu ne ajuta nimeni (cu adevarat).

Incerc (desi poate parea ... "mare pretentie" sa-mi pregatesc terenul si sa candidez peste 4 ani (dac-oi trai pana atunci) ca independent,

reprezentant al acelora pe care pana atunci voi reusi sa-i conving ca merit sa-i reprezint.

Nu e usor, si ... nu mi-e usor. Intre timp ... si eu am aceleasi obligatii ca si tine iar peste toate, acum sunt si ... somer.

Timpul se scurge repede, ca sangele din vine.

Cand gasesti timp, baga capul si in pagina mea (obrero europeo de transporte). Desi e multa spaniola, e si ceva romana pe acolo.

Ti-am spus, cu fapta ... facem ce putem. Cu gandul ... facem, ce vrea muschii nostrii.

Nimic nu este pe lumea asta mai puternic decat gandul. Daca argumentele reusesc sa ne puna pe cat mai multi pe o aceeasi lungime de

unda, ai sa vezi ce efect au. Salut si ... drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@mariusdafxf

Te-ncurci in amanunte nesemnificative, marius. Cu alte cuvinte se zice ca ""nu vezi padurea din cauza copacilor".

Adresa mea este o adresa falsa complet (inclusiv data). Odata ce scrii sub "nike" ce conteaza cati ani ai?

Aici, in internet, vorbeste "mintea" si nu "persoana". Puteam sa pun si 1904 la data, depinde ce spui.

Am ales insa 22 dec 1989 pentru ca pentru mine a fost o "renastere". Pentru mine Revolutia a fost importanta si o respect (indiferent cati

o mai fac, sau nu. A renascut speranta ca vreodata, cand romanii isi vor scoate carnet si pentru condus prin Viata si nu doar carnet de

condus pe sosele, vom trai si noi intro lume omeneasca.

Cam slabuta speranta dar ... cum ea ramane sa stinga lumina ... mai sper.

Vorba ceea... acum stii. Si la ce-ti foloseste ca stii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Te-ncurci in amanunte nesemnificative, marius. Cu alte cuvinte se zice ca ""nu vezi padurea din cauza copacilor".

Adresa mea este o adresa falsa complet (inclusiv data). Odata ce scrii sub "nike" ce conteaza cati ani ai?

Aici, in internet, vorbeste "mintea" si nu "persoana". Puteam sa pun si 1904 la data, depinde ce spui.

Am ales insa 22 dec 1989 pentru ca pentru mine a fost o "renastere". Pentru mine Revolutia a fost importanta si o respect

te rog sa-ti completezi corect datele la profil 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Drumuri bune si bafta mare, Vida Clara! Intentia ta este laudabila si tare mi-as dori sa nu ramana doar la stadiul de intentie. Inteleg destul de bine spaniola si o sa imi bag nasul pe acolo. Acum imi caut o firma unde sa ma bag cu camionul pentru ca si eu, practic, sunt somer. In plus, fratele meu tocmai mi-a adus un Panasonic Toughbook (vezi politia americana) care are instalat soft-ul de diagnoza al CAT. E o jucarie al naibii de tentanta pentru mine, asa te rog sa mai ai un pic rabdare.

  Revenind la treburile noastre, imi scuzati insistenta dar repet intrebarea : unde este jurnalistul? Ca doar e coltul lui. Sau... cautam noi in coltul gresit.

  " Fugi de aici! Cineva din conducerea ministerului la Cucuietii din Deal, nici dracu' n-a vazut. Ei, bine, asta avea dreptate. N-am vazut pe nimeni din conducerea ministerului la Cucuietii din Deal, v-o jur!" Toma Caragiu - Mefisto

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu imi dau identitatea nici la politie. Nu cred ca cineva poate sa fie obligat  sa isi de-a itentitatea reala pe  un forum sau altundeva pe internet,

Nu cred ca daca esti Reddriver [de exemplu] din Breaza de 24 ani afecta cumva imaginea ta sau datele tale personale,era un respect fata de colegii acestui forum,si asta dorea sa spuna colegul maramu',cred eu ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

si refuzul legitimarii la cererea organelor de control (pentru ca presupun  ca la asta te refereai cand spuneai ca nu iti dai identitatea nici la politie) este tot o incalcare a legii. apreciez totusi modul subtil in care ai raspuns la intrebarea din titlul topicului! dupa cum si completarea corecta a "buletinului de identitate" de pe forum(profilul) este o alta "lege" care ar trebui respectata, chiar daca nu te poate "obliga" nimeni. simpla copiere a unui versurilor unui cantec in limba engleza nu te ridica in ochii celorlalti care au avut curajul sa isi "de-a itentitatea"(am citat ca sa nu fiu acuzat de plagiat). daca ai fi citit tot topicul poate ai fi inteles ceea ce reprosam unui coleg. daca ai vreo suparare vis-a-vis de persoana mea, poti sa imi trimiti un mesaj personal, pentru a nu acapara noi toata discutia. iDentitatea(scuze pentru excesul de caps) mea este reala, la fel si locatia si varsta. daca ai curiozitati suplimentare, o sa gasesti si numele meu real. si ca sa raspund si la intrebarea din titlu, eu sunt unul dintre soferii romani care respecta legea, indiferent care este ea. sa va dea(scuzati ca am scris fara liniuta) al de sus sanatate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@vida clara si R_driver_F atunci cind intrati incaltati in casa cuiva presupun ca macar va stergeti incaltarile pe covorasul de la intrare!Iar atunci cind sunteti invitati in camera de zi nu dati buzna in bucatarie.In biserica intrati cu capul acoperit?Nici acolo  nu sunt reguli!Face cine vrea si ce vrea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cum zicea cel care a deschis acest subiect,majoritatea conducatorilor auto din Romania incalca legea sa zic un procent mai optimist peste 70%.Cei care merg la program strict sunt intr-un mediu propice pentru a face asta[patron bun,salariu bun,vehicul bun],restul nu au cum sa faca asta,ori lucreaza in conditiile date ori se apuca de altceva.Unii fac asta din iresponsabilitate si prostie,dar majoritatea o fac de nevoie,pentru ca alta solutie nu au.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Eu n-am de gand sa ii dau gaz daca ma obliga sa merg peste limitele admise de lege, vreau sa merg corect si patronul sa fie corect altfel nu exista alianta intre sofer si firma. Multi nu constientizeaza ca platesc amenzi pe urma nerespectarii legii in vigoare dar nici soferii nu sant in stare sa puna piciorul in prag, rusine si se fac de ras. Nu zic de furatul motorinei si sa vinzi din marfa care o cari aia ajung chiar asa rau incat sa nu fie totul civilizat... parca traim intr-o salbaticie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.