Jump to content

Timp de lucru!!! Sondaj!


Guest Anonymous

Ce putem face sa se schimbe programul de lucru?Eu ma gandesc ca ar fi mai bine sa se faca 12 cu 12,si in echpipaj 12,12 si 12 pauza.Ce parere aveti'  

200 members have voted

  1. 1. Ce putem face sa se schimbe programul de lucru?Eu ma gandesc ca ar fi mai bine sa se faca 12 cu 12,si in echpipaj 12,12 si 12 pauza.Ce parere aveti'

    • Macar pauza saptamanala sa fie redusa la 24 ore...
      15
    • Oricum nu ne baga nimeni in seama,tot cum vor cei de sus va fi programul de condus :)
      56
    • Sunt indecis!
      2
    • Nu sunt de acord!
      86
    • Sunt de acord cu 12 ore condus,12 ore pauza,si pauza saptamanala 36 ore!
      54


Recommended Posts

  • Members

vorbe goale .............pai cum sa conduci 8 ore...............cine lucreaza 8 ore fara pauza.......esti kamikaze............de multe ori si 4,30  este mult dintr-o bucata................sa stai intr-o singura pozitie 8 ore mi se pare absurd............stati linistit ca reg 561 a fost facut dupa mai multe calcule.........eu sant bucuros ca a fost introdus acest regulament..........inainte bagam timisoara constanta dintr-o bucata, nu va spun cate cafele si pachete de tigarii fumam si erea numai centurii erea una la bucuresti si erea de cosmar ziua

  Vezi ce zic eu ?  Ca nu cred ca va fi prea multi tampiti sa mearga 8 ore !  Ar face pauza de buna voie si nesiliti de nimeni , ca la cununie !( Sunt convins) Si chiar de ar fi unul.... dupa 8 ore , sa nu mai poata continua decat dupa ce a facut pauza completa ! Pe timpul lui Ceausescu , chiar ca nu exista AETR in Romania , nu am vazut soferi morti de somn la volan , nici rasturnati prea multi , iar pauza faceam cu totii ! AETR-ul e bun in mare parte , insa nu destul de bine gandit . Are si multe restrictii absurde ce duc la incalcarea programului. Exemplul dat de mine este clar . Daca ai terminat programul de 4 ore si 30 si mai ai sa zic 3 Km pana la destinatie , ce zici ? Pierzi timpul , poate o ora , sau poate o zi ? Sau poate te mananca pielea si ...aia 3 Km ai faci in 3 minute peste program ?  Sa nu mai pomenesc despre sistemul de plata la KM......care duce la multe magarii.  Eu as fi mai flexibil in ceace priveste organizarea timpului de lucru , insa cu strictete dar nu in absurd. As lasa la latitudinea soferului cand sa faca pauza de masa , insa nu l-as lasa sa mearga pana pica si nici sa nu doarma minimul 8 ore !!! Sunt convins ca nici unul nu ar merge de bezmetic .  Apoi , pentru a fi convins ca nu se sare calul peste program , as trage tare pe patron ! Amenzile sa se dea pe firma , iar la trei abateri de la  AETR sa i se retraga licenta si sa vezi ce cuminti ar fi toti!  Patronul te-ar suna sa vada daca respecti timpul , nu sa te zoreasca sa mai dai si peste diagrama ! Eu asa cred

Link to post
Share on other sites
  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daca vrei sa schimbi ceva cauta sa schimbi legile in asa fel incat sa fii platit corect pentru timpul tau de lucru si in nici un caz sa maresti programul ca sa mai castigi un pic. Presupun ca esti pla

baiatule.esti dus rau..toata lumea din alte domeni lucreaza 9-10 ore pe zi(din 24) tu ceri sa muncesti 12...duteeee in coreea ....cu din astia ca tine nu este vreo sansa sa reusim sa lucram si noi in

  • Administrators

  Apoi , pentru a fi convins ca nu se sare calul peste program , as trage tare pe patron ! Amenzile sa se dea pe firma , iar la trei abateri de la  AETR sa i se retraga licenta si sa vezi ce cuminti ar fi toti!  Patronul te-ar suna sa vada daca respecti timpul , nu sa te zoreasca sa mai dai si peste diagrama ! Eu asa cred

sustin !!

Link to post
Share on other sites
  • Members

oldtrucker.............exista derogare pt cele 3 minute chiar si 10 minute cauta in regulament si ai sa gasestii,,,,,,,,,,,,,,,daca ti-as spune ca faceam timisoara-constanta in 18 ore in care luam pauza de mancam o ciorba ,wc  atat si ma intorceam pana dupa bucuresti ca sa prind tot noaptea centura bucurestiului si atunci bagam un somn de 2-3 ore si baga pana la timisoara inapoi,si faceam 2 curse pe saptamana iar sambata ,duminica dormeam aproape non-stop............si mi-a zis la angajare ca se merge la diagrama ...........de aceea consider bun acest regulament findca este facut pt soferii, ca daca nu erea acest regulament ti se impunea sa ajungi in paris in 30 ore,nu reuseai venea un kamikaze si ati lua locul

Link to post
Share on other sites
  • Members

oldtrucker.............exista derogare pt cele 3 minute chiar si 10 minute cauta in regulament si ai sa gasestii,,,,,,,,,,,,,,,daca ti-as spune ca faceam timisoara-constanta in 18 ore in care luam pauza de mancam o ciorba ,wc  atat si ma intorceam pana dupa bucuresti ca sa prind tot noaptea centura bucurestiului si atunci bagam un somn de 2-3 ore si baga pana la timisoara inapoi,si faceam 2 curse pe saptamana iar sambata ,duminica dormeam aproape non-stop............si mi-a zis la angajare ca se merge la diagrama ...........de aceea consider bun acest regulament findca este facut pt soferii, ca daca nu erea acest regulament ti se impunea sa ajungi in paris in 30 ore,nu reuseai venea un kamikaze si ati lua locul

  Servus !  Vezi ca eu zic ca e bun AETR-ul ! Doar ca ar trebui sa fie mai flexibil . Acum despre cei 3 km ...am dat o maxima . Daca ziceam de ... 20 Km ,in loc de 3 , ce ziceai?  Mai incape discutie de derogare?  Practica arata ca pentru 3 minute s-au dat amenzi !

  Trebuie inteles ca timpul de lucru trebuie limitat obligatoriu , insa riguarea programului ar trebui sa fie mai dulce . Zic si eu !

Nu te-ar ,,coafa " sa poti face pauza ...sa zicem dupa  5ore si 25 min ? Apoi cand ai facut maximul de 10 ore de volan sa faci obligatoriu 11 pauza?  Sau daca ai mers ( desi nu cred ) , maxim 8 ore ( fara pauza ), sa fii obligat sa stai 16 ?  Nu era mai bine ca pauza  sa fie de 45 min dar fara fragmentari?  Ce intelegi dintr-o pauza de 15 minute ?  O alta chestie ce ma deranjaza la program, este ca eu , zic ca e mult 15 ore limita in care sa-ti desfasori activitatea ! As fi preferat o maxima de 12 ore !!! Poate mai vrea soferul sa se mai si plimbe , sau sa stea pe net , sau ....

Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

poate rezisti 2-3 zile sau mai mult la un program din asta, dar oboseala isi va spune cuvantul exact cand nu te astepti, Doamne fereste de urmari. hai sa nu ne dam viteji pe rezistenta la somn.

Link to post
Share on other sites
  • Members

Eu personal urasc pauza de 45 min indiferent ca e intreaga sau ca e fragmentata.Pana la urma ce poti face in alea 45 de min?Ca de dormit nu poti,de mancat mai greu...adica numa stai in loc si te uiti prin parbriz.Mie mi se face mai somn stand in loc 45 de min decat conducand.

De ex. este ora 15:25 si mai am de parcurs 12km pana la destinatie (~15 min de condus) deci as ajunge la 16 fara 20 la descarcat si numai bine as apuca sa si descarc in ziua respectiva nefiind obligat sa dorm acolo pana dimineata la 8 cand vine trupa din nou la descarcat.Dar nu pot sa conduc inca 15 minute ca sa ajung la destinatie deoarece eu trebuie in exact 8 minute sa ma opresc sa frec menta timp de 45 de minute.Si uite asa ma incurca pe mine pauza asta de 45' .

Sunt de acord cu o pauza obligatorie in afara de cea de odihna de 9/11 ore dar aceasta sa se poata lua oricand si sub orice forma : 3 pauze de 10 min + 1 de 15' sau 30' cu 15' sau 20 cu 25' nu conteaza.Sau sa fie pauza obligatorie de 1 ora dar sa nu mi se impuna la ce ora sa-l iau deoarece nici eu nu-s robot sa ma culc cand vrea un aparat.Si nici nu sunt inconstient sa conduc n+1 ore pana pic sub volan de somn.Cum ziceau si altii oricum ai vrea o pauza de 3,14-3,14 tot trebuie sa faci,ceva sa mananci tot trebuie,sa-ti destinzi un pic muschii fesieri tot trebuie,sa faci ceva cumparaturi tot trebuie deci nu poti sta tintuit in scaun 9/10 ore incontinuu.

Asta e parerea mea,stiu ca nu conteaza,stiu ca nu contez dar incerc sa ma bag in seama ca prostu'  8)

Link to post
Share on other sites
  • Members

toti spunem ca nu am fi incostienti sa conducem N ore.................se pare ca nu ati condus inainte de a intra reg 561.........ce care au condus si inainte pot confirma ce spun eu.........plecam de la Timisoara ma intalneam cu un coleg,doi si vb unde mancam ,,,,,,,,la boita zicea unu ............pai pana la boita nici nu mergeam la wc numai daca erea treaba nasoala fara amanare..........nu conta in cate ore faceam acest traseu.....mancam regeste,[recuperam paguba in buget ;D]si pana la constanta mai faceam 1-2 opriri sa iau cate o cafea ,,,,,,,,acum daca nu ar fi reg 561 noi soferi am purta scobitori la ochi ca pe patron nu al intereseaza pauzele ca el pierde cu aceste pauze,,,,,,,,,,,cum este situatia colegului ciubacka este derogare care te poti folosi de ia............colegu nostru mario bandit a postato pe forum dar nu ne-a citit-o personal........http://www.soferii.ro/Forum/http://forum.soferii.ro//viewtopic.php?t=0

Link to post
Share on other sites
  • Members

    Iata citatul cu derogarea :Abordarea care trebuie adoptată: Articolul 12 conţine dispoziţii care permit unui conducător auto

derogarea de la cerinţele minime de repaus şi de la duratele maxime de conducere menţionate la

articolele 6-9 în scopul găsirii unui loc de oprire corespunzător. Acest articol nu autorizează pentru

conducătorul auto derogarea de la regulament din motive cunoscute înainte de începerea călătoriei.

Acest articol este creat pentru a permite conducătorilor auto rezolvarea cazurilor în care respectarea

regulamentului pe durata călătoriei devine imposibilă în mod neaşteptat, şi anume în situaţii în care

apar dificultăţi anormale, independente de voinţa conducătorului auto şi aparent de neevitat, care nu

pot fi anticipate, chiar şi în cazul în care se iau toate precauţiile. Derogarea are, de asemenea, rolul de a

asigura siguranţa persoanelor, a vehiculului şi a încărcăturii acestuia şi îndeplineşte cerinţa de a lua în ....

asa ca.....

Link to post
Share on other sites
  • Members

Stiam si eu de aceasta derogare doar ca se aplica mai mult in cazurile in care transporti persoane ca pana la urma marfa poate astepta.Si pana la urma nu te forteaza nimeni sa conduci 4h si 25' si deabea atunci sa te pui sa-ti cauti parcare astfel incat sa poti asigura integritatea ta si a marfurilor transportate.Adica ceea ce vreau sa spun e ca programele duse la limita pe diagrama nu sunt sanatoase.Eu de exemplu pauzele le fac de 50' sau 20' cu 35' sa se vada clar si sa nu fie discutii referitoare la nenorocitele alea de pauze.

Eu vreau sa ajung la punctul de descarcat pentru a apuca sa descarc marfa nu pentru a-i asigura integritatea sau mai stiu eu ce  ;D

Dupa parerea mea orice are roti si motor,ar trebui sa aiba si tahograf deoarece iarasi nu consider corect ca un sinucigas cu duba sa poata conduce 20-25 de ore zilnic dar eu sa fie obligat sa opresc.La fel si cei cu masinile mici,de weekend.Si tot noi suntem vazuti ca si criminali,betivi,curvari,inconstienti in trafic,bizoni si alte alea  >:( .Ceea ce vreau sa spun prin cele mai de sus e ca nu incurajez extinderea programului de conducere ci doar aplicarea acelorasi reguli tuturor participantilor la trafic.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
  • Members

Sal colegii,dupa parerea mea ar trebui adoptat programul "de Elvetia" si atunci ai fii odihnit,noaptea e noapte si nici patronii nu ar putea sa te constranga defel,dar....este si va fi o utopie!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Members

Oricum mai toti depasim programele de condus dar daca se mai da si legea asta chiar ca am pus-o rau de tot . Hai sa fim seriosi cati din noi respecta strict programul ? Cat v-a mai merge cu foi de liber si magnetul tot asa v-a fi sau poate si mai rau .

Link to post
Share on other sites
  • Members

cred ca daca ar scoate pauza obligatorie luata la 4:30 de condus si ar lasa sa faci puaza cam cand consideri u,DAR sa fie o pauza obligatorie de cel putin 1 ora daca ai condus mai mult de 5 ore dintr-un program si obligatorie pauza mare dupa 8-9 ore de condus continuu,ar fi bine si da ar trebui amendati si patroni in cazul depasiri orelor de program,dar sa ai totusi dreptu sa poti depasi programul de lucru de 3-4 ori pe luna sau ceva de genu asta si daca ai abuza de acesta facilitate sa fie ''arsi rau la buzunar patronu ''cu pana la suspendarea licentei sau alte masuri bine venite in asi desfasura activitatea.............(sper sa nu ramanea prea multi someridupa astfel de idei ca ale mele) :P

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • Members

Fratilor soferi,cand francezul a inventat acesti timpi de lucru,nu i-au facut pe zvonuri,sau pe pareri...

Un sofer nu trebuie platit dupa KM parcurs,ci dupa zilele state in deplasare(diurna),bineinteles cu salariul lunar negociat.

aceasta plata la KM.ar trebui sa fie o recompensa,nu un statut salarial.....

Nu va vindeti Ieftin!!!!!!

Link to post
Share on other sites
  • Members

dupa umila mea parere referitor la pauza de 45 cred ca e ok cum e gandita acum ,in ce priveste derogarea de la prog . daca sar dori sar putea face usor , sa existe o rubrica special pe cmr unde sa fie trecut ,ora, km de bord ,data si asta sa fie complectat de firma unde urmeaza sa descarci /incarci                                                                dar asta sa fie max 20 km distanta fata de unde prog. tau de 9/10 ore a luat sfarsit .si in mom cand prog tau de condus a luat sfarsit sa treci tu km de bord si ora ( adica sa ai o acoperire din momentu cand ai depasit prog pana la un eventual control ,fie el si-n portiunea aceia de 20 km. ) 

In alta ordine de idei referitor la ce a spus un coleg cu sofatu doar pe timp de zi , nu sunt de acord, pai eu cel putin mai bine fac prog de condus noapte pe germania decat ziua , ai prins un stau si stai ca tranvaiu in statia fara curent , numa nervi si injuraturi aiurea ,       

oricum. noi doar ne spunem off-u pt decizile ......

Link to post
Share on other sites
  • Moderators

Din cate stiu acest "561" este dat ca legislatie sociala si aplicabila (zice in unul di paragrafe) transporturilor internationale.

E un fel de intelegere facuta intre transportatori si sindicatele soferilor (cei care au).

Ca vrem sau nu asta e legea europeana care defineste timpii de munca si pauza pentru cei care fac transporturi internationale sau comunitare.

Pentru fiecare tara , la transporturi nationale, pot diferi timpii de conducere si pauza dar raman valabile limitele minime de pauza si maxime de condus. Adica pot fi limite de pauza mai mari sau timpi de conducere mai mici.

Eu cred ca  e un lucru bun.

Trebuie sa ajungem sa fim platiti normal pe diurna si nu platiti /km.

Nici o alta munca nu este atat de controlata si de penalizata ca a noastra.

Si daca faceti o paralela intre mecanic, vopsitor, tinichigiu, sau personalul auxiliar, o sa vedeti ca noi avem mai multe restrictii decat oricare dintre ei. Atunci de ce sa fim platiti in acord individual ? Ca sa platim amenzi? Sau sa ne insiram pe santuri? Nu imi pare o chestie logica.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • Members

Cum se face ca ceia ce ne protejaza trebuie schimbat,dupa parerea unora?Nu ajunge ca si asa soferul munceste mult peste media impusa de lege?Daca intr-o luna calendaristica poti conduce maxim 207 ore la care mai poti adauga si alte activitati deja se depaseste cu mult prevederile legale.Nu voi fi niciodata de acord cu asa ceva! >:(

Link to post
Share on other sites
  • Administrators

in perspectiva din viitorul regulament, art 2; aliniatul 34 zice :

-„perioadă de activitate zilnică” înseamnă perioada care cuprinde timpul de conducere, alte perioade de lucru, perioadele de disponibilitate, pauzele de muncă și perioadele de repaus și care nu depășește nouă ore.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • Members

programul de condus si repaus care sunt in vigoare sunt calculate bine,ar trebui sa le si respectam.romanul ar conduce non-stop ca sa se puna bine cu sefu care oricum il plateste putin si la kilometru si-l da afara daca ridica putin tonul.ne-am pierdut respectul de sine,am gasit colegi prin parcare nespalati,nemancati cu ochi cat cepele care merg cu magnet ,butoane etc. pentru 100 de euro in plus care sunt cheltuiti pe tigari sau c----ve ieftine si murdare.nu ca mar interesa ce fac colegi cu bani lor dar intelegeti ideea.

:ympeace: mentionez ca nu bagam toti soferi in aceeasi oala :ympeace::ympeace:

Link to post
Share on other sites
  • 10 months later...
  • Members
Ce putem face sa se schimbe programul de lucru?Eu ma gandesc ca ar fi mai bine sa se faca 12 cu 12,si in echpipaj 12,12 si 12 pauza.Ce parere aveti? Mie personal mi se pare prea putin timpul de lucru pe care il avem,mai ales pe comunitate.Si pauza ar putea sa fie impartita...nu stiu,ar trebui gandit altfel programul asta,sa putem conduce mai mult.

In nici un caz !!! poate 8 ore de condu in maxim 12 de activitate , 12 ore pauza, maxim 5 programe pe sapt . ca in contract /sambata si duminica nu se munceste

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.