Administrators Mario Bandit Postat Martie 14, 2014 Administrators Share Postat Martie 14, 2014 Declaratie se traduce in o limba de circulatie internațională , de preferat engleza . Cardul îl folosesti cat muncesti cu , camionul . Când parasesti camionul îl iei cu tine , la preluarea altui camion se reintroduce cardul in tahograf executând introducerile manuale privind activitatile ( functia M entry ) . Nu este necesara imprimarea a unui tichet după extragere sau in ziua de munca decât , atentie , in cazul in care cardul se defecteaza . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Luka22 Postat Martie 14, 2014 Members Share Postat Martie 14, 2014 Multumesc si Drumuri bune . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Sandu2 Postat Aprilie 17, 2014 Members Share Postat Aprilie 17, 2014 Am o intrebare, sper sa ma lamureasca in special cei cu vechime mai mare in domeniu: eu vreau sa ma angajez pt. inceput fie pe ceva mic (gen masina paine/inghetata/sucuri/apa/bere/mobila/materiale constructii mai mari sau mai mici de 3.5t) fie pe o basculanta/betoniera/masina de intretinere etc. Intrebarea e: sa imi fac momentan card digital sau nu? Bun, stiu ca e bine sa ai card, o sa imi fac si eu; toata lumea de pe forum are, dar chiar o sa imi trebuiasca momentan? Ma gandesc ca flotele de masini enumerate de mine in special carosatele peste 3.5t pana in 7.5t sunt modele mai vechi(pana prin 2004-2005). Sa presupun ca ma angajez la o firma ce detine "basculante" Iveco(2010-2012), aceste masini necesita card? desi nu cred sa imi dea mie masina noua cineva. Cel putin daca prind un Saviem sigur nu are aparat digital. Voi ce ma sfatuiti? sunt si somer, am cheltuit si cu atestatele si nu prea am acum inca 300RON pt. card. Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Aprilie 17, 2014 Moderators Share Postat Aprilie 17, 2014 Mașini sunt și vechi și noi, iar tu ți-ai cam răspuns singur la întrebare. Dacă îți este greu cu bănuții acum, amână plata cardului taho și caută o mașină fără taho digital, urmând ca imediat ce îți revii cu banii să-ți scoți și cardul. Evident, opțiunile vor fi mai limitate (depinde și de zona în care locuiești). P.S. Toate vehiculele peste 3,5t, destinate transportului de marfă, ÎNMATRICULATE după 2009 (indiferent de anul de fabricație) au taho digital. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Sandu2 Postat Aprilie 18, 2014 Members Share Postat Aprilie 18, 2014 Am inteles. Multumesc, deci trebuie sa imi fac si eu card. Deci vrei sa spui ca daca o masina e fabricata in 2002 si pe atunci nu existau tahografe digitale, dupa 2009 toate firmele au fost obligate sa doteze masinile cu asa ceva? Ca aici mi-e putin neclara situatia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Aprilie 18, 2014 Moderators Share Postat Aprilie 18, 2014 Deci vrei sa spui ca daca o masina e fabricata in 2002 si pe atunci nu existau tahografe digitale, dupa 2009 toate firmele au fost obligate sa doteze masinile cu asa ceva? Nu, nu asta vreau să spun, mai citește odată, am scris cu litere mari... mașinile înmatriculate după 2009. Dacă mașina a fost înmatriculată în 2002, cu tahograf analogic, ea circulă și în prezent tot cu tahograf analogic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dan 1976 Postat Aprilie 22, 2014 Members Share Postat Aprilie 22, 2014 Mașini sunt și vechi și noi, iar tu ți-ai cam răspuns singur la întrebare. Dacă îți este greu cu bănuții acum, amână plata cardului taho și caută o mașină fără taho digital, urmând ca imediat ce îți revii cu banii să-ți scoți și cardul. Evident, opțiunile vor fi mai limitate (depinde și de zona în care locuiești). P.S. Toate vehiculele peste 3,5t, destinate transportului de marfă, ÎNMATRICULATE după 2009 (indiferent de anul de fabricație) au taho digital. 1 ianurie 2003 este data cand producatorii de vehicule au fost obligati sa introduca tahograf digital.Tot ce sa produs dupa 1 ianurie 2003 este dotat cu tahograf digital .Daca camionul a fost produs in 1999 atunci acesta se poate inscrie cu tahograful sau original ....analog.Nu exista lege in Europa care sa te oblige sa pui tahograf digital pe un camion din 1999.Dar fratele meu Cri5tian stie mai bine decat mine legile ....... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Aprilie 22, 2014 Moderators Share Postat Aprilie 22, 2014 dan1976...parerea mea este urmatoarea...la orice comentariu pus de cri5tian urmezi tu....contra......Nu stiu...sper sa inceteze acest lucru..e primul si ultimul ''avertisment'' ca sa zic asa...doresc sa inceteze acest lucru...sunt de acord cu combaterea ideilor,parerilor dar nu cu urmarirea unui anumit user...in concluzie.....urmatoarea '''urmarire'' va avea urmari... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dan 1976 Postat Aprilie 22, 2014 Members Share Postat Aprilie 22, 2014 dan1976...parerea mea este urmatoarea...la orice comentariu pus de cri5tian urmezi tu....contra......Nu stiu...sper sa inceteze acest lucru..e primul si ultimul ''avertisment'' ca sa zic asa...doresc sa inceteze acest lucru...sunt de acord cu combaterea ideilor,parerilor dar nu cu urmarirea unui anumit user...in concluzie.....urmatoarea '''urmarire'' va avea urmari... daca este gresit din punct de vedere legal ceea ce am spus eu.....astept urmarile......daca este gresit din punct de vedere legal ce spune el.....coloreaza-l portocaliu pentru dezinformare.....multumesc cico! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cri5tian Postat Aprilie 23, 2014 Moderators Share Postat Aprilie 23, 2014 Îmi cer scuze mă gândeam la altceva când am spus 2009, e vorba de mașinile înmatriculate după 2007. Uite aici, o bucată dintr-un articol apărut în Ziua Cargo: Generaţia I de tahografe digitaleÎncepând de la 1 ianuarie 2007 în România (1 mai 2006 în UE), vehiculele aflate la prima înmatriculare trebuie să fie dotate cu tahograf digital. Astfel, generaţia I de tahograf digital se compune din: - aparat de înregistrare de primă generaţie - impulsor tip KITAS 2 (de diferite tipuri, dimensiuni compatibile cu vehiculul pe care se montează). Generaţia a II-a de tahografe digitale Începând de la 1 octombrie 2011, sistemele de tahograf digital activate trebuie să fie de generaţia a II-a. Acesta, se compune din: - aparat de înregistrare de generaţie a II-a - impulsor KITAS 2 (de diferite tipuri, dimensiuni compatibile cu vehiculul pe care se montează). Generaţia a III-a de tahografe digitale Începând de la 1 octombrie 2012, sistemele de tahograf digital activate trebuie să fie de generaţia a III-a. Un tahograf digital de generaţie a III-a se compune din: - aparat de înregistrare de generaţie a III-a - impulsor KITAS 2 + (versiune 1.11) - semnal secundar de viteză. Un aspect important este faptul că la aceste tahografe digitale se permit modernizările, dar în niciun caz nu se permit retrogradările. P.S. O să revin cu toată legislația... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Sandu2 Postat Aprilie 23, 2014 Members Share Postat Aprilie 23, 2014 Deci vrei sa spui ca daca o masina e fabricata in 2002 si pe atunci nu existau tahografe digitale, dupa 2009 toate firmele au fost obligate sa doteze masinile cu asa ceva? Nu, nu asta vreau să spun, mai citește odată, am scris cu litere mari... mașinile înmatriculate după 2009. Dacă mașina a fost înmatriculată în 2002, cu tahograf analogic, ea circulă și în prezent tot cu tahograf analogic. Multumesc pt. lamuriri, am inteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members koenigsegg2peu Postat Iulie 7, 2014 Members Share Postat Iulie 7, 2014 Salut am si eu o intrebare se poate face cardu tahograf in germania ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members iulianiulian_69 Postat Iulie 11, 2014 Members Share Postat Iulie 11, 2014 bai colegilor care ma ajuti si pe mine .marti plec pe comunitate am cardul luat de 3 luni dar inca nu l-am folosit cum justific cele 28 de zile si daca trebuie sa introduc cardul cu cel putin 9 ore inainte de plecare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Iulie 11, 2014 Administrators Share Postat Iulie 11, 2014 Care ,, bai ,, ? cele 28 plus se justifica prin o declarație pe propria răspundere ca nu ai mai condus vehicule sub incidenta 561 / 2006 sau aetr . pauza , de unde faci preluarea camionului ? baza sau deplasare ? baza nu , deplasare este obligatorie aceasta pauza de minim 9 ore ( exclus si in cazul deplasării daca ai cuseta la mijlocul de transport ) toate cele bune ,, bai ,, !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Iulie 11, 2014 Moderators Share Postat Iulie 11, 2014 in primul rind...''bai colegilor''.....nu cred ca suntem pe tarlaua satului,..invata sa discuti cu un alt col;eg...apoi daca folosesti functia cautare si dupa aceea citesti subiectele aparute o sa observi ca deja s-a discutat despre aceasta si ai si cum sa procedezi...pierde putin timp si rasfoieste..sa nu zic citeste... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Nick-kyk Postat August 3, 2014 Members Share Postat August 3, 2014 Ziua buna domnilor offtopic,eliminat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members nik2003 Postat Septembrie 12, 2014 Members Share Postat Septembrie 12, 2014 Lucrez pe TIR de putin timp. Dupa o perioada de condus de 4.30 ajung la destinatie. Astept pentru descarcat aproximativ 1.30 ore. Problema este urmatoarea: prin societate pana la punctul de descarcare se merge incet (fac aproximativ 10 minute) + trebuie sa bag TIR-ul intrun depozit sunt multe manevre, cred ca 15 minute (sunt la inceput), lasa remorca cupleaza alta remorca trec peste 30 minute. Pe timpul acestor manevre , fostul sofer care facea cursa asta m-a invatat sa scot cardul din tahograf, asa facea si el. ESTE LEGAL ASA CEVA. Va multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Septembrie 12, 2014 Moderators Share Postat Septembrie 12, 2014 nu este legal asa ceva,te las pe tine sa descoperi regulamentul 561/2006 care reglementeaza activitatea noastra,nu aduc in discutie faptul ca esti posesor de atestat..adica ai facut un curs si ai dat examen..invatind chiar aceste lucruri...nimeni nu te opreste sa te opresti la 4 ore de condus si sa iei pauza apoi sa intri la descarcat in incinta.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members nik2003 Postat Septembrie 13, 2014 Members Share Postat Septembrie 13, 2014 Am citit si am tot citit, dar nu am gasit unde scrie ca nu am voie sa scot cardul din tahograf pe perioada programului de lucru sau altceva. Va rog sa imi spuneti ce articol este. Multumesc. Sau pot folosi in aceasta perioada functia ,,Out Of Scope'' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Septembrie 13, 2014 Members Share Postat Septembrie 13, 2014 Am citit si am tot citit, dar nu am gasit unde scrie ca nu am voie sa scot cardul din tahograf pe perioada programului de lucru sau altceva. Va rog sa imi spuneti ce articol este. Multumesc.Sau pot folosi in aceasta perioada functia ,,Out Of Scope'' Poate nu ai citit unde trebuie ,citeste si despre drepturile tale ca angajat,dreptul la pauza,la o plata corecta a muncii prestate,ect..tu de fapt incerci sa te pacalesti singur si nu sti cum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Septembrie 13, 2014 Moderators Share Postat Septembrie 13, 2014 Eu nu vad de ce sa-ti scoti cardul cand muncesti . E firma ta cumva ? Nici atunci nu are sens. Atat timp cat esti la dispozitia angajatorului si muncesti pentru el (chiar si a muta o pietricica, a-ti complecta foaia de parcurs, etc.) se numeste munca in favoarea cuiva De ce sa fii de acord cu munca neplatita ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 13, 2014 Administrators Share Postat Septembrie 13, 2014 Am citit si am tot citit, dar nu am gasit unde scrie ca nu am voie sa scot cardul din tahograf pe perioada programului de lucru sau altceva. Va rog sa imi spuneti ce articol este. Multumesc.Sau pot folosi in aceasta perioada functia ,,Out Of Scope'' sfat: mergi la cei care ti-au luat banii pentru atestat si ii injuri din partea noastra si le ceri banii inapoi. zici ca ai citit ? poate doar ai visat ca ai facut asta, exact asa cum visesi ca esti sofer . citeste : Articolul 34 Folosirea cardurilor de conducător auto și a foilor de înregistrare (1) Conducătorii auto folosesc foi de înregistrare sau cardurile de conducător auto în fiecare zi în care conduc, începând din momentul în care preiau vehiculul. Foaia de înre gistrare sau cardul de conducător auto nu se retrag înainte de sfârșitul zilei de lucru, decât în cazul în care retragerea foii sau a cardului respective este autorizată. si functia aia este mai bine sa uiti de existenta ei, nu este facuta pentru ce gandesti tu sau altii ca tine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 13, 2014 Administrators Share Postat Septembrie 13, 2014 Am citit si am tot citit, dar nu am gasit unde scrie ca nu am voie sa scot cardul din tahograf pe perioada programului de lucru sau altceva. Va rog sa imi spuneti ce articol este. Multumesc.Sau pot folosi in aceasta perioada functia ,,Out Of Scope'' Viata e prea scurta pentru a o complica aiurea , articolul 15 din regulamentul 3821 / 85 inca in perioada tranzitorie de la 165 / 2014 . Sa vezi ce bucurie pe agenti ...... :D Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members viorel talpeanu Postat Septembrie 30, 2014 Members Share Postat Septembrie 30, 2014 salve colegutiilor ma ajuta sii pe mine cineva in legatura cu cardul tahograf, l-am schimbat ca se implineau 5 ani de cand il facusem, surpriza cand l-am ridicat pe cel nou avea aceiasi foto ca cel vechi facut acum 5 ani, il duc la descarcat la firma, ce credeti ca imi spunde cel care le descarca, ca ii da o eroare pe acel aparat ma duc la un coleg la o alta firma sa-l descarce cu alt aparat surpriza acolo sa descarcat, sa fie de la el de la aparat s-au unde avea datele vechi stocate, ma poate ajuta cineva cu ceva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Octombrie 1, 2014 Moderators Share Postat Octombrie 1, 2014 te intereseaza in primul rind ''sa lucreze''..nu conteaza poza ca e veche ci ''cipul'' din noul card...deci daca ai probleme te duci inapoi la ARR sa il verifice si sa il schimbe... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.