Jump to content

card tahograf


damoncarter

Recommended Posts

  • Administrators

Declaratie se traduce in o limba de circulatie internațională , de preferat engleza .

Cardul îl folosesti cat muncesti cu , camionul . Când parasesti camionul îl iei cu tine , la preluarea altui camion se reintroduce cardul in tahograf executând introducerile manuale privind activitatile ( functia M entry ) . Nu este necesara imprimarea a unui tichet după extragere sau in ziua de munca decât , atentie , in cazul in care cardul se defecteaza .

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 126
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • Members

Am o intrebare, sper sa ma lamureasca in special cei cu vechime mai mare in domeniu: eu vreau sa ma angajez pt. inceput fie pe ceva mic (gen masina paine/inghetata/sucuri/apa/bere/mobila/materiale constructii mai mari sau mai mici de 3.5t) fie pe o basculanta/betoniera/masina de intretinere etc. Intrebarea e: sa imi fac momentan card digital sau nu?

Bun, stiu ca e bine sa ai card, o sa imi fac si eu; toata lumea de pe forum are, dar chiar o sa imi trebuiasca momentan? Ma gandesc ca flotele de masini enumerate de mine in special carosatele peste 3.5t pana in 7.5t sunt modele mai vechi(pana prin 2004-2005). Sa presupun ca ma angajez la o firma ce detine "basculante" Iveco(2010-2012), aceste masini necesita card? desi nu cred sa imi dea mie masina noua cineva. Cel putin daca prind un Saviem sigur nu are aparat digital. Voi ce ma sfatuiti? sunt si somer, am cheltuit si cu atestatele si nu prea am acum inca 300RON pt. card.

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Mașini sunt și vechi și noi, iar tu ți-ai cam răspuns singur la întrebare. Dacă îți este greu cu bănuții acum, amână plata cardului taho și caută o mașină fără taho digital, urmând ca imediat ce îți revii cu banii să-ți scoți și cardul. Evident, opțiunile vor fi mai limitate (depinde și de zona în care locuiești).

P.S. Toate vehiculele peste 3,5t, destinate transportului de marfă, ÎNMATRICULATE după 2009 (indiferent de anul de fabricație) au taho digital.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Am inteles. Multumesc, deci trebuie sa imi fac si eu card.

Deci vrei sa spui ca daca o masina e fabricata in 2002 si pe atunci nu existau tahografe digitale, dupa 2009 toate firmele au fost obligate sa doteze masinile cu asa ceva? Ca aici mi-e putin neclara situatia.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Deci vrei sa spui ca daca o masina e fabricata in 2002 si pe atunci nu existau tahografe digitale, dupa 2009 toate firmele au fost obligate sa doteze masinile cu asa ceva?

Nu, nu asta vreau să spun, mai citește odată, am scris cu litere mari... mașinile înmatriculate după 2009. Dacă mașina a fost înmatriculată în 2002, cu tahograf analogic, ea circulă și în prezent tot cu tahograf analogic.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Mașini sunt și vechi și noi, iar tu ți-ai cam răspuns singur la întrebare. Dacă îți este greu cu bănuții acum, amână plata cardului taho și caută o mașină fără taho digital, urmând ca imediat ce îți revii cu banii să-ți scoți și cardul. Evident, opțiunile vor fi mai limitate (depinde și de zona în care locuiești).

P.S. Toate vehiculele peste 3,5t, destinate transportului de marfă, ÎNMATRICULATE după 2009 (indiferent de anul de fabricație) au taho digital.

1 ianurie 2003 este data cand producatorii de vehicule au fost obligati sa introduca tahograf digital.Tot ce sa produs dupa 1 ianurie 2003 este dotat cu tahograf digital .Daca camionul a fost produs in 1999 atunci acesta se poate inscrie cu tahograful sau original ....analog.Nu exista lege in Europa care sa te oblige sa pui tahograf digital pe un camion din 1999.Dar fratele meu Cri5tian stie mai bine decat mine legile .......

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

dan1976...parerea mea este urmatoarea...la orice comentariu pus de cri5tian urmezi tu....contra......Nu stiu...sper sa inceteze acest lucru..e primul si ultimul ''avertisment'' ca sa zic asa...doresc sa inceteze acest lucru...sunt de acord cu combaterea ideilor,parerilor dar nu cu urmarirea unui anumit user...in concluzie.....urmatoarea '''urmarire'' va avea urmari...

Link to comment
Share on other sites

  • Members
dan1976...parerea mea este urmatoarea...la orice comentariu pus de cri5tian urmezi tu....contra......Nu stiu...sper sa inceteze acest lucru..e primul si ultimul ''avertisment'' ca sa zic asa...doresc sa inceteze acest lucru...sunt de acord cu combaterea ideilor,parerilor dar nu cu urmarirea unui anumit user...in concluzie.....urmatoarea '''urmarire'' va avea urmari...

daca este gresit din punct de vedere legal ceea ce am spus eu.....astept urmarile......daca este gresit din punct de vedere legal ce spune el.....coloreaza-l portocaliu pentru dezinformare.....multumesc cico!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Îmi cer scuze mă gândeam la altceva când am spus 2009, e vorba de mașinile înmatriculate după 2007. Uite aici, o bucată dintr-un articol apărut în Ziua Cargo:

Generaţia I de tahografe digitale

Începând de la 1 ianuarie 2007 în România (1 mai 2006 în UE), vehiculele aflate la prima înmatriculare trebuie să fie dotate cu tahograf digital. Astfel, generaţia I de tahograf digital se compune din:

- aparat de înregistrare de primă generaţie

- impulsor tip KITAS 2 (de diferite tipuri, dimensiuni compatibile cu vehiculul pe care se montează).

Generaţia a II-a de tahografe digitale

Începând de la 1 octombrie 2011, sistemele de tahograf digital activate trebuie să fie de generaţia a II-a. Acesta, se compune din:

- aparat de înregistrare de generaţie a II-a

- impulsor KITAS 2 (de diferite tipuri, dimensiuni compatibile cu vehiculul pe care se montează).

Generaţia a III-a de tahografe digitale

Începând de la 1 octombrie 2012, sistemele de tahograf digital activate trebuie să fie de generaţia a III-a. Un tahograf digital de generaţie a III-a se compune din:

- aparat de înregistrare de generaţie a III-a

- impulsor KITAS 2 + (versiune 1.11)

- semnal secundar de viteză.

Un aspect important este faptul că la aceste tahografe digitale se permit modernizările, dar în niciun caz nu se permit retrogradările.

P.S. O să revin cu toată legislația...

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Deci vrei sa spui ca daca o masina e fabricata in 2002 si pe atunci nu existau tahografe digitale, dupa 2009 toate firmele au fost obligate sa doteze masinile cu asa ceva?

Nu, nu asta vreau să spun, mai citește odată, am scris cu litere mari... mașinile înmatriculate după 2009. Dacă mașina a fost înmatriculată în 2002, cu tahograf analogic, ea circulă și în prezent tot cu tahograf analogic.

Multumesc pt. lamuriri, am inteles.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Administrators

Care ,, bai ,, ?

cele 28 plus se justifica prin o declarație pe propria răspundere ca nu ai mai condus vehicule sub incidenta 561 / 2006 sau aetr .

pauza , de unde faci preluarea camionului ? baza sau deplasare ? baza nu , deplasare este obligatorie aceasta pauza de minim 9 ore ( exclus si in cazul deplasării daca ai cuseta la mijlocul de transport )

toate cele bune ,, bai ,, !!

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

in primul rind...''bai colegilor''.....nu cred ca suntem pe tarlaua satului,..invata sa discuti cu un alt col;eg...apoi daca folosesti functia cautare si dupa aceea citesti subiectele aparute o sa observi ca deja s-a discutat despre aceasta si ai si cum sa procedezi...pierde putin timp si rasfoieste..sa nu zic citeste...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • Members

Lucrez pe TIR de putin timp. Dupa o perioada de condus de 4.30 ajung la destinatie. Astept pentru descarcat aproximativ 1.30 ore. Problema este urmatoarea: prin societate pana la punctul de descarcare se merge incet (fac aproximativ 10 minute) + trebuie sa bag TIR-ul intrun depozit sunt multe manevre, cred ca 15 minute (sunt la inceput), lasa remorca cupleaza alta remorca trec peste 30 minute. Pe timpul acestor manevre , fostul sofer care facea cursa asta m-a invatat sa scot cardul din tahograf, asa facea si el. ESTE LEGAL ASA CEVA. Va multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

nu este legal asa ceva,te las pe tine sa descoperi regulamentul 561/2006 care reglementeaza activitatea noastra,nu aduc in discutie faptul ca esti posesor de atestat..adica ai facut un curs si ai dat examen..invatind chiar aceste lucruri...nimeni nu te opreste sa te opresti la 4 ore de condus si sa iei pauza apoi sa intri la descarcat in incinta....

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Am citit si am tot citit, dar nu am gasit unde scrie ca nu am voie sa scot cardul din tahograf pe perioada programului de lucru sau altceva. Va rog sa imi spuneti ce articol este. Multumesc.

Sau pot folosi in aceasta perioada functia ,,Out Of Scope''

Poate nu ai citit unde trebuie ,citeste si despre drepturile tale ca angajat,dreptul la pauza,la o plata corecta a muncii prestate,ect..tu de fapt incerci sa te pacalesti singur si nu sti cum :D

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Eu nu vad de ce sa-ti scoti cardul cand muncesti . E firma ta cumva ? Nici atunci nu are sens.

Atat timp cat esti la dispozitia angajatorului si muncesti pentru el (chiar si a muta o pietricica, a-ti complecta foaia de parcurs, etc.) se numeste munca in favoarea cuiva De ce sa fii de acord cu munca neplatita ?

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Am citit si am tot citit, dar nu am gasit unde scrie ca nu am voie sa scot cardul din tahograf pe perioada programului de lucru sau altceva. Va rog sa imi spuneti ce articol este. Multumesc.

Sau pot folosi in aceasta perioada functia ,,Out Of Scope''

sfat: mergi la cei care ti-au luat banii pentru atestat si ii injuri din partea noastra si le ceri banii inapoi.

zici ca ai citit ?

poate doar ai visat ca ai facut asta, exact asa cum visesi ca esti sofer .

citeste :

Articolul 34

Folosirea cardurilor de conducător auto și a foilor de

înregistrare

(1) Conducătorii auto folosesc foi de înregistrare sau

cardurile de conducător auto în fiecare zi în care conduc,

începând din momentul în care preiau vehiculul. Foaia de înre­

gistrare sau cardul de conducător auto nu se retrag înainte de

sfârșitul zilei de lucru, decât în cazul în care retragerea foii sau a

cardului respective este autorizată.

si functia aia este mai bine sa uiti de existenta ei, nu este facuta pentru ce gandesti tu sau altii ca tine.

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators
Am citit si am tot citit, dar nu am gasit unde scrie ca nu am voie sa scot cardul din tahograf pe perioada programului de lucru sau altceva. Va rog sa imi spuneti ce articol este. Multumesc.

Sau pot folosi in aceasta perioada functia ,,Out Of Scope''

Viata e prea scurta pentru a o complica aiurea , articolul 15 din regulamentul 3821 / 85 inca in perioada tranzitorie de la 165 / 2014 . Sa vezi ce bucurie pe agenti ...... :D :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

salve colegutiilor ma ajuta sii pe mine cineva in legatura cu cardul tahograf, l-am schimbat ca se implineau 5 ani de cand il facusem, surpriza cand l-am ridicat pe cel nou avea aceiasi foto ca cel vechi facut acum 5 ani, il duc la descarcat la firma, ce credeti ca imi spunde cel care le descarca, ca ii da o eroare pe acel aparat ma duc la un coleg la o alta firma sa-l descarce cu alt aparat surpriza acolo sa descarcat, sa fie de la el de la aparat s-au unde avea datele vechi stocate, ma poate ajuta cineva cu ceva?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.