Members VIRGIL TIMIS Posted December 23, 2011 Members Share Posted December 23, 2011 ma rugat cineva sa postez modele de acte ce trebuie sa fie complectate de sofer ,adica FOAIE DE PARCURS,ORDIN DE DEPLASARE,COMPLECTAREA C.M.R...desi nu prea am avut timp sa fac acest lucru rog colegi care dispun de documentatiile necesare sa posteze imagini cu complectare lor.........daca acest subiect nu este folositor rog adimistratori sa stearga acest subiect 1 se scrie datele firmei care te incarca adica expeditoru cu adresa si tara se poate pune si stampila daca are ..trebuie sa contina strada,nr 2 datele destinatarului la fel ca la expeditor dar logic nu se poate pune stampila ca nu are expeditoru 3 locu descarcarii oras si tara acesta poate fii diferit fata de adresa destinatarului 4 locu incarcari oras,tara si data 5 actele care insotesc transportu pot fii:factura,factura proforma,aviz de insotirea marfii... se scrie f nr ..din 22.12.2011sau av nr....din 22......... 6 7 8 9 nr coletelor sau paletilor,si ce marfa este...ex piese auto,plasic,sare,medicamente etc 11 greutatea marfi daca nu e scrisa de expeditor trebuie cautata in documentele care le primesti 16 firma transportatoare adica firma la care lucrezi tu exceptie daca tu ei marfa de la alt transportator atunci vei complecta la pozitia 17 si la pozitia 16 va fi scrisa firma de transport de la care ai preluat marfa 18 numele tau si nr masini si al semiremorci 21 localitatea de unde incarci si data de cand esti in fata fabrici 22 semnatura expeditorului pe prima pagina ca se imprima pe toate si stampila pe toate foile ca nu se imprima.......atentie exista cmr simple acestea trebuie semnate si stampilate fiecare 23 semnatura si stampila firmei transportatoare trebuie sa cuprinda ro si j orcum cmr le primesti in general de la firma ta 24 stampila si semnatura destinatarului dupa ce descarci marfa .acesta are dreptu sa scrie pe cmr toate obiectiile referitoare la marfa adica lovita,rasturnata,lipsa ps la unele comenzi se poate cere lucruri suplimentare cum ar fii numele celui ce a preluat marfa,data ora 13,14,15,19,20 nu intra in atributiile soferului primu exemplar este pt vama,trafic control al doilea ramane la expeditor al treilea ramane la destinatar ex 4 si 5 raman la tine si de regula si ex unu ca nu se prea retine .....in elvetia mi la retinut atat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Mit Posted December 26, 2011 Members Share Posted December 26, 2011 Multumim Virgil. Ar fi bun ca un asemenea subiect sa fie lipit sus pentru a fi gasit usor de cei care avem nevoie sa invatam. Orice alt document necesar si intructiunile de completare ar fi bine venit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Gongy Posted December 26, 2011 Administrators Share Posted December 26, 2011 cel care furnizeaza marfa, are obligatia sa completeze CMR-ul. soferul este obligat sa verifice daca este completat cum trebuie si ce s-a scris pe el corespunde cu realitatea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted December 27, 2011 Author Members Share Posted December 27, 2011 da ,expeditorul trebuie sa complecteze cmr dar in realitate sant firme care nu complecteaza si nu sant putine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members adubaba Posted January 8, 2012 Members Share Posted January 8, 2012 Salutare tuturor , si rog colegii sa ma ajute cu cateva informatii .Sunt posesor permis cat B din 2005 si acum urmeaza sa adaug cat. C,CE,D. Intentionez sa intru si eu in transportul international de marfuri la categoria cap tractor + semiremorca. Am obtinut promisiunea unui coleg mai vechi in branse sa ma ia alaturi de el.. . As dori sa aflu tot ce-mi va fi util in legatura cu internetul wireless, daca se gasesc greu retele free? (pentru legatura cu familia) As mai dori sa stiu daca pot da angajatorului un cont al sotiei mele pentru a-mi vira salariul si cam cati bani sa am la mine pentru 3 luni de... comunitate ?(nu fumez, nu beau , doar pentru hrana , dusuri, si.. bani de buzunar). Este prima oara cand ma bag in seama pe acest forum , deci rog scuze daca am postat aiurea..., si rog sa fiu indrumat pentru a nu repeta greselile ! Stima, si drumuri bune! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted January 9, 2012 Share Posted January 9, 2012 Internet Wire-less gasesti aproape peste tot in parcarile din europa. In unele locuri este gratis, sau inclus in pretul parcarii, toate fast-food-urile din parcari(MC donalds, Kfc)au internet gratis, la altele trebuie sa platesti(1,2,3-5E). Daca urmeaza sa faci pe comunitate, in funtie de tara unde stai cel mai mult, iti poti lua un modem pre-payd si ai rezolvat problema. Angajatorul iti va face plata salariului intr-un cont bancar si la acel cont poti sa atasezi 50 de carduri. La unele banci, prin internet banking, in functie de conventia cu banca , poti muta singur bani din contul curent pe un anumit card. (La reiffeisen de exemplu, eu pot sa pun bani soferilor la orice ora din zi si din noapte). Bani la tine trebuie sa ai ceva. Un dus pe germania este 2 E in unele locuri, in aproape toata europa, posesorii de carduri shell au gratis acces la dus, in Polonia , la un anumit numar de litrii de motorina alimentati primesti o masa gratis. Conteaza si cat de dotat este camionul(lazi de alimente, frigider). In functie de asta poti sa iti faci aprovizionarea pentru mai multe zile din magazine din Polonia, daca treci pe acolo(au preturile mai mici decat in Romania) sau din germania, care are preturi la mancare acceptabile. Daca nu ai frigider si ajungi sa cumperi mancare din Anglia, sau tarile nordice, O sa cheltuiesti destul de mult. Un 300 de euro trebuie sa ii ai in buzunar pentru prima luna, daca nu vrei sa iti bati joc de tine si sa mananci numai salam. Nu incerca sa faci mare economie, cel putin nu la mancare, pentru ca dupa 3 luni, o sa ajungi acasa cu ceva mai multi bani pusi deoparte, dar cu stomacul in pionieze si fara nici un chef de plecat din nou. Ia in calcul cat mai multe haine de schimb la tine, pentru ca , cel putin la inceput , o sa gasesti greu benzinarii care au masini de spalat, si nu intotdeauna se potriveste programul cu planurile tale administrative. In speranta ca ti-am fost de ajutor, iti doresc o cariera fara evenimente in domeniul transporturilor. Adrian Spinu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members fulgerica Posted January 12, 2012 Members Share Posted January 12, 2012 foarte interesant acest subiect pentru cei care vor sa inceapa a colinda lumea. este un subiect care ne intereseaza pe multi dintre noi incepatori sau mai putin incepatori, sunt lucruri cu care nu ne-am mai intalnit si ca atare este de mare ajutor. vreau sa multumesc tuturor celor care posteaza astfel de mesaje, pentru timpul acordat si pentru sfaturile care ni le ofera. mai sunt si colegi buni, oameni adevarati si inca odata jos palaria in fata domniilor voastre si nu in ultimul rand drumuri bune si fara evenimente atat rutiere cat si tehnice va doreste fulgerica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members johnnie_driver2000 Posted January 16, 2012 Members Share Posted January 16, 2012 sper sa nu-mi sariti in cap am si eu o mica observatie la completarea CMR-ului: la punctul 18 se inscriu mentiuni ale transportatorului (adica ale soferului, ca el reprezinta transportatorul). insist sa scrieti aici tot ce aveti de mentionat vizavi de preluarea marfii, mai ales neregulile. exemple: eventuale deteriorari ale ambalajelor, paletilor, etc; temperatura in momentul preluarii, faptul ca nu vi s-a permit sa asistti la incarcare/respectiv descarcare, orice alta observatie. fara mentiuni la punctul 18 nu aveti nici o sansa in cazul in care la descarcare se constata probleme, nu veti putea dovedi ca nu sunt din vina voastra! e de preferat sa scrieti intr-o limba de circulatie, daca nu cunoasteti, crieti in limba romana, nu conteaza. important este sa existe mentiunea. va salveaza de probleme mai tarziu. numarul de camion se poate inscrie la pct.16, numele soferului nu este obligatoriu. Expeditorul este răspunzător fata de transportator pentru daunele pricinuite persoanelor, materialului sau alte mărfuri, precum si pentru cheltuielile cauzate de defectuozitatea ambalajului mărfii, afara de cazul când defectuozitatea, fiind aparenta sau cunoscuta transportatorului in momentul primirii mărfii, transportatorul nu a făcut rezerve cu privire la aceasta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members adubaba Posted March 4, 2012 Members Share Posted March 4, 2012 Inainte sa pleci in cursa este bine sa verifici daca ai la tine toate documentele necesare pentru ...a fi in perfecta legalitate si a nu avea surprize la un eventual control. Ce documente trebuie sa ai cu tine la plecarea in cursa cu un camion ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators Gongy Posted March 5, 2012 Administrators Share Posted March 5, 2012 documente sofer: 1- carte de identitate 2- permis de conducere 3- atestate 4- legitimatie de servici cu nr. contractului de munca documente camion: 1- licenta de transport(copie conforma cu nr camionului) 2- certificate inmatriculre 3- carte verdea 4- verificare tahograf 5- certificat larmas 6- certificat EURO de la fabricantul camionului(culoare verde) 7- certificat euro pentru semiremorca(culoare galbena) 8- foaie de parcurs(asta ca sa scapati de spaga la unguri) mentionez ca toate actele trebuie sa fie valabile(atentie mare la datele la care expira) eu personal mai am: o imputernicire din partea firmei ca pot conduce camionul in toate tarile in care este valabila cartea verde, copii dupa cartile de identitate, copie dupa asigurarea casco, copie dupa asigurarea CMR, 5-6 CMR-uri cel putin, diagrame sau cel putin doua role de hartie pentru taho digital, un fel de certificate(trei la numar) cu termenul de valabilitate al stingatoarele ! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators DanBV Posted March 5, 2012 Moderators Share Posted March 5, 2012 La documentele camionului spuse de gongymai trebuie si contractu de lizing su inchiriere daca camionu nu este al firmei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted March 6, 2012 Share Posted March 6, 2012 la rubrica 18 a soferului sa scrieti " nu am asistat la incarcare" , in romana, chiar daca ai asistat, poate nu ai fost in trailer tot timpul sau n-ai observat un colt lovit dintr-un palet, dar se va scrie pe toate 4 ex. inclusiv cel pe care il dati expeditorului. si chiar daca este completat de el ii cereti ex. lui sa scrieti pe el. altfel la descarcare cand se gasesc daune se da vina pe sofer. si daca observati ceva suspect tot acolo scrieti plus faceti poze , asta ii mai inmoaie si poate va schimba marfa daca este necesar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Jan68 Posted March 13, 2012 Members Share Posted March 13, 2012 La documentele camionului spuse de gongymai trebuie si contractu de lizing su inchiriere daca camionu nu este al firmei. IDEM-remorca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Jan68 Posted March 13, 2012 Members Share Posted March 13, 2012 CMR=Convention relative au contract de transport international de merchandises par route. CMR=(document de insotire a marfii) -constituie dovada materiala a conditiilor de incheiere a contractului de transport in trafic rutier international (intern)de marfuri,precum si dovada primirii marfii de catre transportator. CMR=Trebuie completat de REGULA de conducatorul auto .Daca este oprit in trafic EL este cel sanctionat deoarece avea obligatia sa verifice inscrisul.Amenzile difera de la tara la tara chiar daca sunt membre UE. CMR=Reprezinta asigurarea de raspundere a transportatorului pt.marfa transportata in calitate de CARAUS. Polita CMR=acopera riscurile din momentul PRIMIRII marfii pana la PREDARE=fiind asigurata pierderea totala,partiala sau deteriorare produs. Mai este inclusa si depasirea termenului de livrare. etc..etc. ATENTIE=in caz de accident daca marfa nu a fost asigurata cu chingi ;nu intra asigurarea!!!!!!!! CMR-difera de la firma la firma sau tara la tara (adica punctul 8.pe un CMR sa fie identic cu punctul 18.pe alt CMR.(important sa fie specificat de sofer ;OBSERVATIONS)Atunci ori ce JURIST te ajuta...(mortii se acopera cu pamant iar viii cu HARTII ) -in unele tari mai nou la aceste puncte se trec doar CODURI de nr. care reprezinta urmatoarele :2.=marfa neambalata ; 3.=marfa deteriorata; 6.=la verificarea marfii nu am fost prezent; 6.a.=firma exped.a facut incarcarea; 6.d.=la preluare containarul a fost sigilat; 8.a.=marfa deteriorata(inc.desc); 8.c.=-----umeda;8.d.=-----ruginita; 8.e.=-------mucegai; 8.f.=prea copt,moale; 8.g.=s-a decolorat; 8.h.=pute; 8.i.=inghetat;8.j.=stricat,10.=inc.aranjarea si legarea a fost facuta de incarcator; etc....etc...( am tradus cu greu de la un coleg ungur,,maghiar,,-nu vorbesc limba lui materna cer scuze si multumesc pt.info.) CMR=completati .......inclusiv numele echipaj , ora la care a-ti ajuns pt.incarcat/desc. si pe urma ora la care plecati (se plateste amenda )== stiut este ca altfel nu mai poti cere pe traseu foaie de concediu !!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members adubaba Posted March 21, 2012 Members Share Posted March 21, 2012 Am luat atestatele, cardul taho, cardul atestat marfa, ADR , agabaritic si tocmai am mai adaugat o categorie la permis (D), acum trebuie sa le schimb pe toate dupa ce primesc permisul nou ? Alta serie a permisului , .... alti bani, alta ...distractie (asteptare).Intr-o luna vreau sa iau si atestat pentru persoane.Atunci trebuie sa schimb iar cardul cu atestate..., sa adaug si persoane (acum sunt pe acelasi card am inteles!?!) .Daca tot nu am gasit vre-un job ca lumea , macar sa am ocupatie... ! Dupa ce le voi avea pe toate, voi fi... cam hamesit, mai sarac dar "calificat". Sper sa fi meritat... !! Drumuri bune tuturor ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members adubaba Posted March 21, 2012 Members Share Posted March 21, 2012 Ce este ... certificatul larmas ? Poate cineva sa posteze vre-un model din certificatul larmas, foaie de parcurs , certificatele euro ptr. camion si remorca...etc.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Driver-ul Posted March 21, 2012 Members Share Posted March 21, 2012 Am luat atestatele, cardul taho, cardul atestat marfa, ADR , agabaritic si tocmai am mai adaugat o categorie la permis (D), acum trebuie sa le schimb pe toate dupa ce primesc permisul nou ? Alta serie a permisului , .... alti bani, alta ...distractie (asteptare).Intr-o luna vreau sa iau si atestat pentru persoane.Atunci trebuie sa schimb iar cardul cu atestate..., sa adaug si persoane (acum sunt pe acelasi card am inteles!?!) .Daca tot nu am gasit vre-un job ca lumea , macar sa am ocupatie... ! Dupa ce le voi avea pe toate, voi fi... cam hamesit, mai sarac dar "calificat". Sper sa fi meritat... !! Drumuri bune tuturor ! Multumi la fel. Care este legatura in ceea ce ai scris cu actele necesare la plecarea in cursa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members adubaba Posted April 4, 2012 Members Share Posted April 4, 2012 Multumi la fel. Care este legatura in ceea ce ai scris cu actele necesare la plecarea in cursa? Ma gindeam ca trebuie sa iau toate alea cu mine daca gasesc vre-un loc de munca (adica sa plec in cursa....).Nici macar nu pot sa caut de lucru daca nu le am gata?! Ca daca ma accepta o firma si ma cheama la lucru, cred ca cel mai prost raspuns al meu ar fi... : "mai aveti un pic rabdare ca nu mi-au sosit minunatele documente..."! Sa ai drumuri bune si sa nu pierzi cumva permisul de conducere.. ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members rosu Posted October 21, 2012 Members Share Posted October 21, 2012 Daca se face transport in tara si am avizul de insotire a marfii sau factura, mai trebuie CMR? Ma refer la transportul in cont propriu. LE: Am gasit si raspunsul Si pentru cei care il cauta: Nu este obligatoriu in interiorul firmei si nici daca faci transport in cont propriu. doar la transportul in cont propriu international trebuie scrisoare cmr,la cel national,aviz de insotire a marfii! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Posted October 26, 2012 Author Members Share Posted October 26, 2012 pt transport pe cont propiu trebuie numai factura fiscala original ,,,,,,,,aviz de insotire nu este valabil la transportul pe cont propiu,,,,,,,,,,trebuie sa dovedesti ca este marfa ta .......poate fi factura ca ai cumparat sau factura ca ai vandut si transportul nu se plateste separat [ distributie catre clienti propii] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.