Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Motor in V sau in Linie


MANV10

Ce ati alege ?  

85 members have voted

  1. 1. Ce ati alege ?

    • Motor in V
      87
    • Motor in Linie
      19


Recommended Posts

  • Members

un motor e mai puternic decat altul daca este facut mai puternic ;D

de ex: 480 cp sunt mai multi decat 460cp

din pct meu de vedere, motorul in V este mai echilibrat in aproape toate regimurile de turatie, fiind preferat si de majoritatea producatorilor de camioane.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

e vorba de spatiu, motoarele in V la volum mai mare al cilindrului ocupa mai putin loc sub "capota".Revenenind la partea de echilibrare a motorului cu cilindri in V, camioanele cu astfel de motoare au functionat mult mai mult decat cele cu cilindri in linie.Producatorii stiu lucrul asta  si, cum in ziua de azi se bate moneda pe consum si prestari servicii au renuntat sa le mai doteze,concluzia fiind normala: vizite mai dese la service, piese vandute, mai multa paine de mancat in sistem  ;).Asa, ca fapt divers ,stiu un Iveco Eurostar,produs prin '87, pe atunci iveco facea motoare in V, care are cca 2 mil km, si a avut doar garniturile la chiulase de schimbat.Asa ca, sunt producatori ce lucreaza cu ambele motoare(mercedes,scania,iveco) si producatori ce au renuntat cu buna stiinta la motorul in V (man,daf,volvo).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...
  • 11 months later...
Guest Anonymous

Eu optez pentru V doar ca imi plac motoarele acelea.Faptul ca sunt diferite si mai ales ca suna  mai bine ka cel in linie si un avantaj este ka in timp un camion dotat cu motor in V nu se depreciaza la fel ka unul cu motor in linie.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

motoarele in linie sunt foarte fiabile si cu randament foarte bun iar costurile sunt mai mici (ma refer si la piese si la intretinere ex: distributia,2 axe cu came etc) dar putere este oarecum limitata datorita spatiului pe care l-ar ocupa acest motor in linie,cum ar arata si cat de lung ar fi un motor cu 10 pistoane in linie pe un cap tractor? si in plus arborele cotit care cu cat este mai lung cu atat face fata mai greu fortelor de torsiune exercitate de pistoane. optez pt V

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

Singurul care are motoare in V ma refer sub 500 de hp ii Mercedes-Benz ,au motoare V6 si v8 si TATRA ce are numai in V ....intrebarea mea de ce pana in 500 hp  folosesc motoare in linie si de la 500 hp in sus in V ?

Lucrez pe o Scanie de 460 cu  motor in V !!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

La motoarele DIESEL de viteza medie, cu forta intre 1000 si 2000 RPM nu este din punct de vedere ingineresc necesara configuratia in V!

Nu vorbim de echilibrare in cazul acestor motoare, in linie, de minim 3 pistoane! "echilibrarea" este necesara la motoarele de viteza, pe benzina si mai nou DIESEL, acolo recomandandu-se 120 grade intre pistoane.

In cazul motoarelor de viteza redusa, e necesar motorul BOXER, sau opus. Acela elimina frecventele joase, denumite si lovitura de pickhamer

Cel mai echilibrat motor e cel cu 16 cilindri, care are 4 din ei sus, 4 jos, si 4 la mijloc. De cand a evoluat rezistenta materialelor, si mecanica, pana la un nivel enorm de putere, 12 cilindri sunt suficienti!

In opinia mea, ing de vehicole feroviare, mai mult de 6 cilindri in linie la un camion cu motor de viteza medie nu este nevoie!

Altele sunt ratiunile ce dicteaza producatorilor sa construiasca motoare in 8 cilindri in V, de regula "mandria" de a construi o perla a coroanei, adesea cu puteri in exces, de peste 600CP ce nu sunt necesare, defapt sunt o adevarata risipa, insa studiile au demonstrat ca:

Firmele de transport nu cumpara nici cele mai ieftine camioane, nici cele mai economice, nici cele mai fiabile, si nici pe cele mai confortabile.

Ba mai mult, daca exista un camion sa ofere toate cele mai de sus, cat si altele, nici acesta nu este neaparat primul cumparat!

Notiunile ce decid o achizitie sunt emotionale si impulsive.

Link to comment
Share on other sites

  • VIP

La motoarele DIESEL de viteza medie, cu forta intre 1000 si 2000 RPM nu este din punct de vedere ingineresc necesara configuratia in V!

Nu vorbim de echilibrare in cazul acestor motoare, in linie, de minim 3 pistoane! "echilibrarea" este necesara la motoarele de viteza, pe benzina si mai nou DIESEL, acolo recomandandu-se 120 grade intre pistoane.

In cazul motoarelor de viteza redusa, e necesar motorul BOXER, sau opus. Acela elimina frecventele joase, denumite si lovitura de pickhamer

Cel mai echilibrat motor e cel cu 16 cilindri, care are 4 din ei sus, 4 jos, si 4 la mijloc. De cand a evoluat rezistenta materialelor, si mecanica, pana la un nivel enorm de putere, 12 cilindri sunt suficienti!

In opinia mea, ing de vehicole feroviare, mai mult de 6 cilindri in linie la un camion cu motor de viteza medie nu este nevoie!

Altele sunt ratiunile ce dicteaza producatorilor sa construiasca motoare in 8 cilindri in V, de regula "mandria" de a construi o perla a coroanei, adesea cu puteri in exces, de peste 600CP ce nu sunt necesare, defapt sunt o adevarata risipa, insa studiile au demonstrat ca:

Firmele de transport nu cumpara nici cele mai ieftine camioane, nici cele mai economice, nici cele mai fiabile, si nici pe cele mai confortabile.

Ba mai mult, daca exista un camion sa ofere toate cele mai de sus, cat si altele, nici acesta nu este neaparat primul cumparat!

Notiunile ce decid o achizitie sunt emotionale si impulsive.

Sunt o adevarata risipa 600 hp+,cand ai de tras 300tone+?Domnu' Inginer,spune-mi cum duci mai usor 20 de litri de apa,intr-o galeata sau in doua galeti de cate 10 litri?

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Limita maxima a tonajului unui ansamblu de vehicole e de 40 tone, exceptie containerele, ce ajung la maxim 47 daca tin bine minte.

Sunt unele firme de transport, in Europa bogata, care printre sutele de camioane, isi permit cateva zeci supramotorizate, pe care nu le folosesc la agabaritice. Dar nu au de unde tiristii romani sa stie, pt ei cu cat e mai mare puterea, cu atat mai bine, ca supraincarcarea e al doile nume al lor!

Da, 600cp sunt o risipa pt europa cu autostrazi in cazul incadrarii in gabaritul maxim. In Romania la pante de peste 10% intalnite pe DNuri, intradevar e chiar putin!

Link to comment
Share on other sites

  • VIP

Limita maxima a tonajului unui ansamblu de vehicole e de 40 tone, exceptie containerele, ce ajung la maxim 47 daca tin bine minte.

Sunt unele firme de transport, in Europa bogata, care printre sutele de camioane, isi permit cateva zeci supramotorizate, pe care nu le folosesc la agabaritice. Dar nu au de unde tiristii romani sa stie, pt ei cu cat e mai mare puterea, cu atat mai bine, ca supraincarcarea e al doile nume al lor!

Da, 600cp sunt o risipa pt europa cu autostrazi in cazul incadrarii in gabaritul maxim. In Romania la pante de peste 10% intalnite pe DNuri, intradevar e chiar putin!

Bati campi,scuza-ma ca iti spun,intai dute si condu un camion cu 40 t de 400 hp pe dealurile din spania sau prin alte parti de genu si o sa vezi ca o sa iti doresti mult mai multi HP.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

  Asa,deci 600HP sunt o risipa pentru agabaritice,dar tu ca vrei sa-ti cumperi cap tractor(minim 3-400HP)doar ca sa-ti plimbi burdihanul nu-i o risipa?Oricum,vad ca la tine in cap este o confuzie mare intre forta,cuplu si rotatii pe minut!De unde si pana cand motoarele au forta de 1000-2000RPM?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Limita maxima a tonajului unui ansamblu de vehicole e de 40 tone, exceptie containerele, ce ajung la maxim 47 daca tin bine minte.

Sunt unele firme de transport, in Europa bogata, care printre sutele de camioane, isi permit cateva zeci supramotorizate, pe care nu le folosesc la agabaritice. Dar nu au de unde tiristii romani sa stie, pt ei cu cat e mai mare puterea, cu atat mai bine, ca supraincarcarea e al doile nume al lor!

Da, 600cp sunt o risipa pt europa cu autostrazi in cazul incadrarii in gabaritul maxim. In Romania la pante de peste 10% intalnite pe DNuri, intradevar e chiar putin!

  Lasa-ne ! Esti pe afara din cadru . Tu  emiti  pareri  din ceace visezi noaptea !

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

si eu ii dau dreptate. adica la peste 600 de cai cu 24 de tone e idiotenie? de ce sa iei tractor cu peste 550-600 cai daca tragi prelata pe europa?

am mers pe tara cu scanie 124L 470 cai la bascula si vreau sa va zic ca daca mai erau 50 de cai oeste era super dar nu se simtea aiurea nici cu cei 470 din motorul 6 in linie.

clar prefer motorl in V pentru cuplul ridicat.

am mai mers cu un prieten cu un sralis de 500 si vreau sa zic ca mi-a placut tare mult cum a mers stralisu.

sunt de acord ca "cu cat mai mult cu atat mai bine" dar  nici scanie R730 cu 3,5 tone in prelata. intelegeti rationamentul...nu?

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

    Eu nu sunt de acord cu el!Nu iti iei camion doar"ca sa moara dusmanii"!Eu am un motor mic(sub 500cai)!Dar trag foarte greu!De multe ori b-tren,greutate totala intre 50-60T!Si pot sa-ti garantez ca urmatorul camion pe care il cumpar o sa aiba un motor de 15-16 l si minim 550cai!Si nu numai pentru placerea mea,dar la greutatile pe care le trag un motor mare forteaza mai putin,duce mai mult si nici la consum nu se vede diferenta,pentru ca nu forteaza,nu e ca un motor mic,turat la maxim cu pedala la fund sa sara pistoanele prin bloc!Deci nu,nu sunt de acord cu el,un motor mare si puternic nu este o risipa(pentru un camion care trage greu)in schimb este o risipa sa-ti iei cap tractor doar pentru plimbare!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Members

Limita maxima a tonajului unui ansamblu de vehicole e de 40 tone, exceptie containerele, ce ajung la maxim 47 daca tin bine minte.

Sunt unele firme de transport, in Europa bogata, care printre sutele de camioane, isi permit cateva zeci supramotorizate, pe care nu le folosesc la agabaritice. Dar nu au de unde tiristii romani sa stie, pt ei cu cat e mai mare puterea, cu atat mai bine, ca supraincarcarea e al doile nume al lor!

Da, 600cp sunt o risipa pt europa cu autostrazi in cazul incadrarii in gabaritul maxim. In Romania la pante de peste 10% intalnite pe DNuri, intradevar e chiar putin!

Am vazut multe tiruri cu motoare mari si tone putine.Sa iti zic ceva la 40t consum mai mic scoti cu motor mai mare cu un 500 scoti consum mai mic decat cu 410 deoarece la 40t nu se forteaza asa tare motorul de 500 ca cel de 410.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.