Jump to content
Sign in to follow this  
Phraeudian

Problema program condus in echipaj - Rog colegii o parere

Recommended Posts

Salut colegii. Am o problema care nu-mi da pace... Am fost zilele trecute pe Franta in echipaj. Program respectat, acte in regula, totul ok. Am fost controlati totusi la timpii de conducere...si supriza: depasire program de condus... mai mai sa ne dea amenda. Nici nu vreau sa va descriu cum m-am injosit si ce rugaminti si rugaminti si explicatii peste explicatii a trebuit sa produc numai sa nu ne dea amenda si sa ne explice unde am gresit...

Deci, noi mergeam dupa formula: 4:30 - 4:30 - 4:30 - 4:30 - 1:00 - 1:00, mai ramanea 1:00 la dispozitie sau pentru alte activitati, total 21 ore si apoi odihna minima 9 ore, total 30 ore.

Jandarmu cica nu se merge asa, in echipaj se merge maxim 18 ore, 4:30 de 4 ori, 2 reprize de fiecare, apoi mai raman la dispozitie 3 ore pentru incarcari/descarcari etc, total 30 ore. A scos el acte de-ale lui si mi-a aratat cu directive interne primite si alte hartii...am citit ce era pe acolo si era specificat clar ca in echipaj fiecare sofer conduce maxim 9 ore si ca extinderea la 10 ore este acceptata de 2 ori pe saptamana de lucru dar doar cand esti singur pe cabina...

V-ati mai intalnit cu situatii de astea? Voi cei care faceti echipaj cum conduceti, 18 ore maxim sau 20 ore maxim in interval de 30 ore ?

Rog o lamurire, ceva, e posibil sa se fi schimbat ceva reguli pe Franta sau ce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

normal !!! se conduce de fiecare sofer 9 h  iar de 2 ori pe saptamana se poate amplia la 10 h !!  nu mereu cate 10 h de fiecare :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Colegul in echipaj nu este permis programul de 10 ore decit in cazuri deosebite cu mentionarea acestor cazuri pe diagrama sau in tahograf.Incercati in echipaj programul de 3 ore cu 3 ore si nu aveti probleme niciodata.Drumuri bune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Programul echipajului se desfasoara pe parcursul a 18 ore plus 9 ore pauza inseamna 30 ore.Despre prelungirea programului  la 10 ore nici nu se discuta.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Programul echipajului se desfasoara pe parcursul a 18 ore plus 9 ore pauza inseamna 30 ore.Despre prelungirea programului  la 10 ore nici nu se discuta.

18 +9 = 27!    ;) programul  de lucru [ nu de condus ]  in echipaj  este de maxim 21 ore dupa care  o pauza de 9 ore,  rezulta 30 ore . in cele 21 de ore  conduce primul sofer 4,5 ore dupa care conduce  soferul  doi  4,5 ore dupa care 45 minute pauza . iarasi  sofer unu  4,5 ore  dupa care sofer  doi 4,5 ore  ..... . sa nu uitati sa schimbati cardurile sau diagramele intre ele  !!! ;D ;D si sa nu va prinda in pat cand nu sunteti la volan :)
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegu parerea mea : Sofer 1 4:30 Sofer 2 4:30 pauza minim 45 min ( io cu colegu o faceam 1 ora) si apoi inca o tura de cate 4:30 fiecare... se zice ca nu e obligatorie la echipaj acea pauza de 45 dar io cu colegul cu care am lucrat am fost opriti si controlati tot de francezi si ar fi avut ei ceva de obiectat pe acol dar cand au vaz pauza intre programe o ora si vreo 3-4 minute nau mai comentat nimic "bon voyage"....deci parerea mea e ca nu e chiar ok sa intinzi programul la maximul maximului ca daca vrea sa te arda are pt ce. Plus ca in lege scrie ca in oricare 9 ore de condus tre sa ai cel putin o pauza de 45 de min nu scrie nimic ca pt echpaj sau nu. Parerea mea...noi asa am lucrat si nu am intampinat probleme.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa..si am uitat sa precizez bineinteles cele 2 programe adica 18 ore de condus plus pauze sau incarcari/descarcari trebuie incadrate in 21 ore. Cat despre mersul la 10 ore in echipaj io jtiu ca e aceeasi regula de maxim 2 ori pe sapt fiecare dintre soferi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[si sa nu va prinda in pat cand nu sunteti la volan :)

Daca ai la pat plasa de protectie  nu are ce sa iti faca nimeni dar daca patul nu e prevazut cu acea plasa sau nu ai tras-o cand te-ai pus la somn s-ar putea sa iasa cam costisitor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu exista program de 1o ore la mersul in echipaj,dor cind conduci singur si la echipaj trebue sa schimbi diagrama sau cardul la sofer 1 atunci cind se face schimbul,deci trbue sa opresti camionul si autumat ei o pauza de minim 45 minute,insumate condus plus pauza nu trbue sa depaseasca 21 ore,dupa care o pauza de minim 9h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu de aproximativ 2 ani in echipaj nu am facut pauza de 45 min si de cateva ori primul sofer care a inceput programul am condus si a zecea ora (mai rar)

am fost controlat in elvetia austria si ungaria fara nici o problema

stiu ca francezii sant severi (doar ei au inventat programul de condus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Programul echipajului se desfasoara pe parcursul a 18 ore plus 9 ore pauza inseamna 30 ore.Despre prelungirea programului  la 10 ore nici nu se discuta.

Greu cu matematica, 18 + 9 = 30 ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut colegii. Am o problema care nu-mi da pace... Am fost zilele trecute pe Franta in echipaj. Program respectat, acte in regula, totul ok. Am fost controlati totusi la timpii de conducere...si supriza: depasire program de condus... mai mai sa ne dea amenda. Nici nu vreau sa va descriu cum m-am injosit si ce rugaminti si rugaminti si explicatii peste explicatii a trebuit sa produc numai sa nu ne dea amenda si sa ne explice unde am gresit...

Deci, noi mergeam dupa formula: 4:30 - 4:30 - 4:30 - 4:30 - 1:00 - 1:00, mai ramanea 1:00 la dispozitie sau pentru alte activitati, total 21 ore si apoi odihna minima 9 ore, total 30 ore.

Jandarmu cica nu se merge asa, in echipaj se merge maxim 18 ore, 4:30 de 4 ori, 2 reprize de fiecare, apoi mai raman la dispozitie 3 ore pentru incarcari/descarcari etc, total 30 ore. A scos el acte de-ale lui si mi-a aratat cu directive interne primite si alte hartii...am citit ce era pe acolo si era specificat clar ca in echipaj fiecare sofer conduce maxim 9 ore si ca extinderea la 10 ore este acceptata de 2 ori pe saptamana de lucru dar doar cand esti singur pe cabina...

V-ati mai intalnit cu situatii de astea? Voi cei care faceti echipaj cum conduceti, 18 ore maxim sau 20 ore maxim in interval de 30 ore ?

Rog o lamurire, ceva, e posibil sa se fi schimbat ceva reguli pe Franta sau ce?

  Ceau colegul ! Eu lucrez in echipaj la o societate de transport franceza cu filiala in Romania. La aceasta societate regulile referitoare la respectarea timpilor de condus si a celor de odihna sunt foarte  stricte.

  Programul care trebuie sa-l respectam este urmatorul:

      - sofer 1: 4h30;

      - sofer 2: 4h30;

      - pauza de odihna: 0h45;

      - sofer 1: 4h30;

      - sofer 2: 4h30;

      - pauza de odihna zilnica: 9h.

  Programul de lucru zilnic care include: timpi de condus, timpi de lucru si timpi la dispozitie nu are voie sa depaseasca 21h. De aici rezulta 21h + 9h = 30h

  Pauzele de odihna saptamanale sunt de 45h cu posibilitatea de a fi reduse la minim 24h conform legislatiei in vigoare.

  De mentionat este si faptul ca in cazul in care unul dintre soferi acumuleaza 6h (timp de condus + timp la dispozitie + timpi de lucru) din momentul in care a inceput programul de condus si nu are o pauza de odihna de 0h45 (0h15 + 0h30) in acest interval, chiar daca nu si-a condus cele 4h30, este obligatoriu sa se opreasca pentru o pauza de odihna de 0h45 sau sa schimbe cu colegul dupa caz.

  Daca vei respecta acest program cu siguranta nu vei avea nici o problema.

  Intradevar in brosura care am primito acum un an de la scoala la care mi-am reinoit atestatul transport marfa, exista o prezentare in care este descrisa extinderea timpului de condus de la 9h la 10h in cazul echipajului dar eu nu am pus niciodata in aplicare aceasta extindere fiindca imi este interzis de catre societatea la care lucrez. Cu prima ocazie voi face o fotografie acelei prezentari din brosura si o voi publica aici.

  Drumuri bune si bafta maxima !

Share this post


Link to post
Share on other sites

am condus si eu in echipaj trei curse si am plecat de acasa instruit de un inspector din tm al cheama tibi  si mi-a zis asa  .............................

1]]]]]....4,30 primu,4,30 al doilea,4,30 primu 4,30 al doilea........................... pauza 1[una] ora ....................condus 1  ora primu ,1 ora al 2........... pauza min 9 ore

2]]]]]]].....poti conduce si cate 3 ore fiecare dar dupa 9 ore se ia automat o pauza de 1[una] ora stationa

3]]]]]] 4,30 primu, al 2 minim  45 min  iara primu 2 ore al doilea 4 ore..iara primu dar trebuie avut grija sa nu conduci consecutiv mai mult de 4,30 min si sa stai 45 min minim

daca cineva are argumente contra poate sa ami spuna............. dar reamintesc ca este un inspector care mananca legea pe paine

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema a mai fost dezbatuta aici pe forum.

cert este ca in echipaj nu e obligatorie pauza de 45 min. cand soferii se schimba dp 4:30 ore,deci practic pauza este doar timpul aferent schimbarii discurilor sau cardurilor.http://www.soferii.ro/Forum/http://forum.soferii.ro//viewtopic.php?t=9

am lucrat pana nu de mult cu dispeceri olandezi care au facut instructajul in felul urmator(pt.echipaj)

program de lucru=21 ore

program condus efectiv zilnic=10 ore(1 sofer)

repaus prima saptamana=24 ore

repaus a doua saptamana=45 ore

repaus a treia saptamana=24 ore

repaus a patra saptamana=45 ore

ei spuneau ca este conform normelor A.E.T.R. europene si intr-adevar nu au fost probleme la controale.

practic din ce stiu eu normele A.E.T.R sunt universale in europa la fel ca si regulile de circulatie,totusi se intalnesc cazuri in unele tari(Ungaria,Bulgaria,Romania)unde se fac tot felul de interpretari din partea organelor abilitate(practic in tarile unde se mai foloseste "spaga")

Share this post


Link to post
Share on other sites

[si sa nu va prinda in pat cand nu sunteti la volan :)

Daca ai la pat plasa de protectie  nu are ce sa iti faca nimeni dar daca patul nu e prevazut cu acea plasa sau nu ai tras-o cand te-ai pus la somn s-ar putea sa iasa cam costisitor.

nu-ti doresc sa te prinda  in pat  , cu plasa trasa sau fara !!!!daca era legal  aveai obtiunea asta la tahograf pentru soferul doi[ pat in mers] !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Franta,se sanctioneaza faptul ca al doilea sofer este in pat,cu amenda pentru lipsa centurii de siguranta.

Personal nu cred ca exista baza legala pentru contraventie in aceste cazuri,ma refer la faptul ca nu se specifica in mod clar acest lucru in normele A.E.T.R. Daca gresesc rog pe oricine sa ma corecteze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

      Total diferit fata de Canada si USA!Aici in echipaj mergi non-stop!In Canada,12 ore primul,12ore al doilea!In State 11 ore primul,11 ore al doilea!2 ore sunt pentru inspectie,alimentari,incarcat descarcat,etc!Si cel care nu conduce e in spate in pat,la program de somn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu conduc de ceva vreme in echipaj si am mers:4,5+4,5+4,5+4,5,fara pauza ,am fost controlati la unguri si nu a fost nici o problema

cred ca daca era ceva nereguli ne premiau ungurii,dar colegul care a deschis topicul s-a referit la 10ore+10 ore se poate de 2 ori pe saptamana cu pauza de 1 ora dupa 9 ore+9 ore

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

deh:"Lumea noua" nu?

Alta lume alti bani(banuiesc ca fara 5-6 mii de verzi nu te scoli dimineata)

Depinde cat de mult esti dispus sa muncesti!Cand faceam California,in echipaj,ca sofer de companie,o tura dus-intors era cca.1500$!Doar ca o tura se face in 5-6 zile!Ca sa faci 6000$trebuia sa faci 4 ture/luna,cu pauza intre ele,acasa,de doar o zi maxim 2!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si multumesc pentru raspunsuri.

Totusi, rog sa verificati acest filmulet:

, mai exact la minutul 6:15. Este un instructaj ARR pentru timpii de conducere.

Eu din acest filmulet inteleg faptul ca AETR imi da voie sa conduc 10 ore atat eu cat si colegul, fara pauze de 45 minute intre schimbari (s-a precizat de catre Mihai mario@bandit faptul ca este raspuns clar si oficial de la ARR ca la schimbare intre soferi, oricand ar fi aceasta schimbare, nu este nevoie de pauza de 45 minute, deoarece timpul petrecut "la dispozitie" cat timp celalalt conduce se poate considera pauza) si mai ramane 1 ora la dispozitie sau pentru alte activitati. Totusi, conform 561, am voie sa extind la 10 ore doar de doua ori pe saptamana de lucru.

Am citit parerile voastre, stiam de acest filmulet...dar tot in dubii am ramas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si multumesc pentru raspunsuri.

Totusi, rog sa verificati acest filmulet:

, mai exact la minutul 6:15. Este un instructaj ARR pentru timpii de conducere.

Eu din acest filmulet inteleg faptul ca AETR imi da voie sa conduc 10 ore atat eu cat si colegul, fara pauze de 45 minute intre schimbari (s-a precizat de catre Mihai mario@bandit faptul ca este raspuns clar si oficial de la ARR ca la schimbare intre soferi, oricand ar fi aceasta schimbare, nu este nevoie de pauza de 45 minute, deoarece timpul petrecut "la dispozitie" cat timp celalalt conduce se poate considera pauza) si mai ramane 1 ora la dispozitie sau pentru alte activitati. Totusi, conform 561, am voie sa extind la 10 ore doar de doua ori pe saptamana de lucru.

Am citit parerile voastre, stiam de acest filmulet...dar tot in dubii am ramas...

 

  Eu ti-am dat exemplul meu fiindca lucrez la o societate de transport franceza iar tu ai intampinat probleme in Franta, probabil ca stiu coordonatorii de transport de ce ne cer sa respectam acest program cu strictete. Vorba aceea "cate case atatea obiceiuri". Intradevar dupa ceea ce este prezentat in filmulet, in cartile pe care le primim la cursurile ptr. obtinerea atestatelor este legal cum ai procedat. Drumuri bune si bafta maxima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reg.561-identic=U.E./soferi/coordonatori/inspectori....(depinde cine te ,,opreste,, si cat este de pregatit/intelege (insp.Anton/Johan..... ))

    Pog. MAXIM -condus in echipaj -EXEMPLU(Romania/Maroc)Remorca este in curte incarcata de altii= iei actele semnezi/specifici, cuplezi ,verif.dai gaz.

Expl.1.

-----05=ciocane (05minute)

-4H 30=I(sofer)

-----05=schimb

-4H 30=II(sofer)

-----05=schimb

-----45=pauza(PAT=amandoi soferii),,cand sofer I conduce ,sofer II-este patrat,,

-4H 30=I

-----05=schimb

-4H 30=II

-----45=pauza

-----05=schimb

-1H 00=I

TOTAL =20H55+9H00(stop camion/amandoi soferii=PAT)

Expl.2.

----05=ciocane

-3H=I

----02=schimb

3H =II

----45=pauza

----02=schimb

-3H =I

----02=schimb

-3H =II

----45=pauza

----02=schimb

-4H =I

----02=schimb

-3H14=II

TOTAL=20H59+9H(PAUZA/PAT)

    DE respectat ore condus si pauze...(recuperari)

    EXEMPLUL 1/2 =de maxim 2 ori/sapt.

......dar este foarte greu(noaptea devine zi si ziua, noapte )

......daca mai trebuie sa inc./desc./inc.=nu trebuie depasit total activ.21 H +9 H (pat)=30H

  -fiecare face cum a invatat(pe bani) VERBA VOLANT,SCRIPTA MANENT (vorba zboara scrisul ramane)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.