Administrators Mario Bandit Postat August 23, 2012 Administrators Share Postat August 23, 2012 Daca se vede ca dupa timpul de condus nu ai stat pe "pat" si vrea sa ti-o traga ce faci?Ii spui:stai bai nene ca poate fi considerat "pauza" timpul la dispozitie? Eu prefer totusi metoda clasica, ferindu-ma de a impinge lucrurile la limita... este un document adoptat de comisia europeana , : http://ec.europa.eu/transport/road/social_provisions/doc/guidance_2_ro.pdf unde se specifica clar unele ,, situatii delicate ,, ( nu gasesc alt cuvant mai potrivit ) pot exista cazuri unde agentul te poate ,, incerca ,, dar tu ca sofer dand dovada cunoasterii legislatiei ii zici stop , si scoti actul si ii arati , domn agent am procedat in conformitate cu aceasta nota de informare !! ;) la mine functioneaza ............. Buna colegii, Sunt nou pe aici desi citesc postarile dvs de vreo 2 luni. Am si eu o intrebare: Daca soferul 1 conduce 4.5 ore (dupa care ia pauza de 45 ) si eu ma imbarc dupa aceea (moment in care introduc cartela mea) cum va fi calculat timpul de odihna si conducere in echipaj ? Este preferabil sa introduc cartela atunci sau dupa pauza de odihna zilnica a colegului ? corect corect ar fii / ar trebuii : (o) „conducere în echipaj”: situaţia în care, pe parcursul unei perioade de condus cuprinsă între două perioade de repaus zilnice consecutive sau între o perioadă de repaus zilnic şi o perioadă de repaus săptămânal, se află cel puţin doi conducători la bordul vehiculului pentru a asigura şofatul. Pe parcursul primei ore de conducere în echipaj, prezenţa altui conducător sau a altor conducători este facultativă, dar ea este obligatorie pentru restul perioadei. ps : Este preferabil sa introduc cartela atunci sau dupa pauza de odihna zilnica a colegului ? http://www.arr.ro/files/tahograf-digital/legislatie/561.pdf art 4 litera ,, O ,, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members narcis24 Postat August 26, 2012 Members Share Postat August 26, 2012 salut colegi, vreau sa va intreb cum pot face : eu sunt singur acum dar trebe sa conduc vreo 5 sau 6 ore sa il iau pe colegul meu de unde e. problema e eu daca conduc aceste ore nu mai pot conduce dupa aia,trebe sa fac pauza de 12 ore nu chiar daca vine colegu si baga el cardul in tahograf dupa ce conduce 4.30 ore trebe sa ne oprim nu va rog nu ma luati la misto si sa va abtineti daca nu stiti sau spunetimi voi cum sa fac va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members liviu. Postat August 26, 2012 Members Share Postat August 26, 2012 Pentru condusul in echipaj poti lua colegul din traseu dar numai in maxim 1 ora de la inceputul programului.In situatia ta tu iti faci programul normal si dupa o pauza de 11 ore incepeti programul in echipaj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members narcis24 Postat August 26, 2012 Members Share Postat August 26, 2012 ok mersi colegu, asa ma gandeam si eu dar nu eram sigur multumesc de raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members elena_es Postat Septembrie 1, 2012 Members Share Postat Septembrie 1, 2012 18 +9 = 27! programul de lucru [ nu de condus ] in echipaj este de maxim 21 ore dupa care o pauza de 9 ore, rezulta 30 ore . in cele 21 de ore conduce primul sofer 4,5 ore dupa care conduce soferul doi 4,5 ore dupa care 45 minute pauza . iarasi sofer unu 4,5 ore dupa care sofer doi 4,5 ore ..... . sa nu uitati sa schimbati cardurile sau diagramele intre ele !!! ;D si sa nu va prinda in pat cand nu sunteti la volan buna tuturor,sunt noua pe aici....si eu lucrez in echipaj cu sotul meu si nu stiam de pauza de 45 de minute,muncesc de peste 5 ani si nici un control,in nicio tara din ue nu mi-a spus ca n-am respectat pauza de 45 min,am intrebat acum 2 ani si la atelierul unde facem revizia tajografului si mi-au spus ca nu se face....acuma,depinde pe cine ai picat-------si politisti sunt de multe feluri,si mai instruiti...si incepatori...sa aveti drumuri bune... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members zenx Postat Septembrie 1, 2012 Members Share Postat Septembrie 1, 2012 Imi pare rau ca va intrerup cearta dar haideti sa va clarific putin In primul rand.. AETR nu mai exista in uniune... din 2006 sa modificat la regulamentul 561 care era facuta PE BAZA AETR-ului, dar cu cateva modificari.. Deci in uniune se respecta 561 si numai in afara uniunii mai e AETR (Rusia, Ucraina, Moldova, Croatia... etc) deci soferii vechi luativa un manual mai up-to-date... In al doilea rand sa clarificam niste termeni.. - pauza de cel putin 3 ore consecutive nu se mai numeste pauza ci odihna SAU repaus (adica nu exista pauza saptamanala... ci ala e odihna sau repaus saptamanal... la fel si la cel zilnic. Okay daca tocmai am trecut de asta... In 561(UE) singurele modificari la conducere in echipaj referitoare la timpi fata de ceea cu un singur sofer sunt aceste doua: - ziua de lucru este 30 ore in loc de 24 - odihna zilnica este cel putin 9 ore intotdeauna (nu doar 3 ori pe sapt.) (sa clarific ce inseamna odihna zilnica in acest caz si cand trebuie sa luati: in echipaj odihna zilnica de cel putin 9 ore consecutive trebuie luat in 30 de ore ce urmeaza odihna zilnica/sapt anterioara adica in cadrul zilei de lucru mentionat mai sus...) Asa.. in rest toate valorile de timpi sunt la fel ca si la conducerea cu un singur sofer... Adica: - pauza si odihna nu poate fi luata cu masina aflata in mers, in echipaj daca masina misca soferul 2 este 'disponibil' (patrat) - dupa maxim 4.5 ore de conducere trebuie luata o pauza de cel putin 45 minute Concluzia: In UE in echipaj cea mai 'eficienta' metoda era de exemplu acea scanata de domnul din ghid adica: - sofer 1 ==> Conduce 4:30 - sofer 2 ==> Conduce 4:30 ==> in timp ce sofer 1 e disponibil (nu se considera pauza) - obligatoriu se ia pauza de 45 minute la ambele soferi - sofer 1 ==> Conduce 4:30 - sofer 2 ==> Conduce 4:30 - ambele fac odihna zilnica cu vehiculul stationat de cel putin 9 ore consecutive... Okay mai sus era vorba si de prelungirea perioadei de conducere la 10 ore... DA se aplica si in echipaj.. dar daca facem calculele vom vedea ce se intampla - sofer 1 - 4:30 - sofer 2 - 4:30 - pauza 45 min. - sofer 1 - 4:30 - sofer 2 - 4:30 sa adunam valorile - pauza 45 min. - sofer 1 - 1:00 - sofer 2 - 1:00 - odihna zilnica 9:00 ------------------------------ 30:30 - nu se incadra in ziua de lucru adica soferul 2 la sfarsit mai are voie sa conduca cel mult 30 minute... deci e mai eficient daca facem prelungirea duratei de conducere pentru cei 2 soferi alternativ pe zile. Cam atat am vrut... sper ca v-am ajutat... Da si inca un lucru, aveti grija la faptul ca la tahograf analogic nu aveti voie sa intrerupeti inregistrarea odihnei pe diagrame, deci aici se intampla mult mai des fiindca 30 de ore nu incap pe o diagrama ci numai 24, deci inainte de efectuarea odihnei zilnice sa schimbati diagramul fiindca odihna trebuie sa se afla in intregime pe un singur diagram... Salutare si Drumuri bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 2, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 2, 2012 Concluzia: In UE in echipaj cea mai 'eficienta' metoda era de exemplu acea scanata de domnul din ghid adica: - sofer 1 ==> Conduce 4:30 - sofer 2 ==> Conduce 4:30 ==> in timp ce sofer 1 e disponibil (nu se considera pauza) - obligatoriu se ia pauza de 45 minute la ambele soferi - sofer 1 ==> Conduce 4:30 - sofer 2 ==> Conduce 4:30 - ambele fac odihna zilnica cu vehiculul stationat de cel putin 9 ore consecutive... Okay mai sus era vorba si de prelungirea perioadei de conducere la 10 ore... DA se aplica si in echipaj.. dar daca facem calculele vom vedea ce se intampla - sofer 1 - 4:30 - sofer 2 - 4:30 - pauza 45 min. - sofer 1 - 4:30 - sofer 2 - 4:30 sa adunam valorile - pauza 45 min. - sofer 1 - 1:00 - sofer 2 - 1:00 - odihna zilnica 9:00 ------------------------------ 30:30 - nu se incadra in ziua de lucru adica soferul 2 la sfarsit mai are voie sa conduca cel mult 30 minute... deci e mai eficient daca facem prelungirea duratei de conducere pentru cei 2 soferi alternativ pe zile. ce zici de asta zenx ?? http://postimage.org/image/z0xe9tms/ http://ec.europa.eu/transport/road/social_provisions/doc/guidance_2_ro.pdf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Septembrie 2, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 2, 2012 domnu` manager de transport zenx, te-as ruga sa aprofundezi legislatia europeana in domeniul transporturilor rutiere si apoi sa vii aici si sa ne explici cum se face un program de condus cu argumente legale, nu asa din auzite de la unul si de la altul ! si daca tot vrei sa inveti despre programul de condus, te asteptam in cafeneaua soferilor la o discutie serioasa cu argumente legale. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EX Staff VT880 Postat Septembrie 2, 2012 EX Staff Share Postat Septembrie 2, 2012 Da si inca un lucru, aveti grija la faptul ca la tahograf analogic nu aveti voie sa intrerupeti inregistrarea odihnei pe diagrame, deci aici se intampla mult mai des fiindca 30 de ore nu incap pe o diagrama ci numai 24, deci inainte de efectuarea odihnei zilnice sa schimbati diagramul fiindca odihna trebuie sa se afla in intregime pe un singur diagram... Salutare si Drumuri bune! Ce vorbesti domnu', de pauza cu diagrama scoasa ai auzit, si completarea manuala a pauzei in graficul tiparit de pe retro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members zenx Postat Septembrie 2, 2012 Members Share Postat Septembrie 2, 2012 Buna, @mario - in documentul respectiv zice 'primele' 45 de minute care nu are efect asupra programului exemplu prezentat de mine, fiindca in programul respectiv ambele soferi au efectuat deja o perioada de 4.5 ore de conducere inaintea efectuarii primei perioade de pauze. Sunt sigur ca stiti si dvs ca programul exemplu era corect nu? dar desigur este doar un exemplu. @gyongy - in ceea ce am scris in postul anterior sunt 100% sigur, nu le am auzit in parcare deci nu este 'folclor din parcari' ci asa este momentan (am luat examenul de atestat ieri, deci nu prea am avut timp sa mai uit pe informatii si asa sa cerut). asa era in manual, asa ne-au zis la curs.. asa era si anul trecut cand am facut examenul de coordonator.. deci 100% asa se cere la noi in romania. Daca ma opreste un agent isctr si imi zice ca e altfel si la el o sa zic sa mai merge si studieaza legea putin - adica nu dau raspunsuri pe forum din 'credinta' mea sau bazata pe informatii pe care am auzit de la 'cineva', motivul meu era de a ajuta pe cei care nu sunt siguri si ma bag numai in topicuri unde sunt 100% sigur de informatii (desigur informatii bazate pe cerintele actuale de MT si nu de linkuri din google) imi pare rau daca nu sunteti de acord @VT - sigur ca am auzit, dar si desenul trebuie sa fie pe un singur diagram neintrerupt. dumuri bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
EX Staff VT880 Postat Septembrie 2, 2012 EX Staff Share Postat Septembrie 2, 2012 Mister Feri, nu scrie nicaieri ca trebuie sa ai pauza inregistrata pe o singura diagrama, in caz contrar te rog sa postezi !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 2, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 2, 2012 Buna, @mario - in documentul respectiv zice 'primele' 45 de minute care nu are efect asupra programului exemplu prezentat de mine, fiindca in programul respectiv ambele soferi au efectuat deja o perioada de 4.5 ore de conducere inaintea efectuarii primei perioade de pauze. Sunt sigur ca stiti si dvs ca programul exemplu era corect nu? dar desigur este doar un exemplu. ti-am dat un linck cu o hotarare a comisiei europene , care incearca sa faca o exceptie pentru echipaj , nota 2 de orientare asupra 561 ce , imprim-o si mergi cu ea la scoala si aratale-o , sa puna mana sa va invete bine . zenx , teoria ca teoria dar practica ne omoara , deci eu si tu in echipaj ....conduci tu , iti faci perioada de sofat , opresti , ne schimbam , si incep eu .... tahograful pe tine te pune in disponibilitate . aici intervine nota 2 de orientare , primele 45 minute din disponibilitatea la care esti pus se considera ca si pauza . termin eu cu perioada mea de sofat , opresc , ne schimbam si incepi tu la care eu sunt pus in disponibilitate . iara intervine nota 2 de orientare cand primele 45 minute din aceasta perioada sunt socotite ca pauza , si asa mereu tocmai pentru a profita la maxim de timpul de munca . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members zenx Postat Septembrie 2, 2012 Members Share Postat Septembrie 2, 2012 Da exact cum zici... teoria e un lucru si practica e altfel si tocmai de aia am recomandat acest program.. fiindca ce face agentul cand te controleaza?.. printeze raportul si se uita la raport.. vede volanul.. vede patratul.... dar nu vede nicaieri patul si te amendeze. Da te cred ca se poate si asa si poate primesti un agent care stie exact cum stii tu si nu iti da amenda, dar daca se vede si patul pe raport clar nu are ce sati faca deloc, de aia se invata asa la teorie.. Mersi pt raspunsuri cum am zis si in primul meu post v-am intrerupt numai nu vreau sa cert cu nimeni deci ma retrag Drumuri bune in continuare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ionica41 Postat Septembrie 2, 2012 Members Share Postat Septembrie 2, 2012 am lucrat 2 ani echipaj si ca si alti colegi de pe comunitate am fost controlati destul de des...am doar citeva chestii sa va spun vizavi de programul echipajului...prima:pauza de 45 de minute nu se cere, doar in tari ca polonia sau ungaria unde trebuie sa-ti dea amenda daca te opreste...iar a doua...cum a iesit si din calculele altor colegi sau cunoscatori...doar soferul unu da la 10 ore...soferul 2 nu...deci maxim 19 ore de condus...si trei dar asta se stie, echipajul are perioada de odihna doar de noua ore, doar cu vaporul sau trenul face 11 ore...la fel ca ceilalti de la singur...in rest drumuri bune...deci doar sofer 1 poate conduce 10 ore si asta daca programul permite...dar daca mai ai 20 de km stiti ce aveti de facut...amenda pe franta si germania pt depasirea timpului de lucru e sub 100 de euro... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 2, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 2, 2012 ..prima:pauza de 45 de minute nu se cere, doar in tari ca polonia sau ungaria unde trebuie sa-ti dea amenda daca te opreste.. legislatia europeana e valabilata in toate statele din conveniu . polonia sau ungaria eu regim special ?? Da exact cum zici... teoria e un lucru si practica e altfel si tocmai de aia am recomandat acest program.. fiindca ce face agentul cand te controleaza?.. printeze raportul si se uita la raport.. vede volanul.. vede patratul.... dar nu vede nicaieri patul si te amendeze. Da te cred ca se poate si asa si poate primesti un agent care stie exact cum stii tu si nu iti da amenda, dar daca se vede si patul pe raport clar nu are ce sati faca deloc, de aia se invata asa la teorie.. agentul de control trebuie sa cunoasca legislatia in domeniu , e inadmisibil ca un agent sa comita o asemena ,, gafa ,, legea existant de multi ani , nefiind vorba de o perioada tranzitorie de implementare . personal am facut eforturi catre arr pentru clarificarea situatie , ai vazut ce frumos cu stampila cu semnatura , raspunsuri oficiale pe care mi le poate cere toata lumea in forma originala ( la subiectul cu raspunsuri sunt postate sunb forma de imagini ) . Drumuri bune in continuare! multumim la fel !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members ionica41 Postat Septembrie 2, 2012 Members Share Postat Septembrie 2, 2012 de pauza de 45 de minute dupa al doilea program stiam dar pt mine si multi altii e o aberatie...eu ca sofer 2 nu ai cum sa-mi spui sa stau 45 de minute pe pat dupa 4, 5 ore de scaun in dreapta, iar la cit am colindat si cite controale am avut nimeni nu a zis nimic de ea...doar am auzit de amenzi pt cele 45 de minute in tari ca ungaria si polonia...acum e si alta chestie...austriecii sint cei mai pacatosi..si daca nici aia nu au zis nimic...dar ca sa zic cum zicea un inspector de arr...cind esti strain de tara in care esti controlat asta e...mai da si ala o amenda...de bun simt...50-100 de euro...de curiozitate cit e pe romania? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dudasliv Postat Septembrie 6, 2012 Members Share Postat Septembrie 6, 2012 Cel mai simplu, cand credeti ca aveti ceva abatere si va descarcati cardul cereti si contraventiile, tot atat va costa doar va da o hartie in plus si vedeti daca ati facut o abatere sau nu, nu va luati dupa unul-altul . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members AlexVAL Postat Septembrie 6, 2012 Members Share Postat Septembrie 6, 2012 eu stiu ca asta e cel mai corect program si am fost si verificat de catre BAG austriac si unguri si la romani si nu mi-au spus nimic cu privire la asta si la colegul meu...ba chiar am oprit cu 5, 10 min mai devreme in program, 48, 50 de min pauza, si pauza mare de 10 ore cand nu ne grabeam. In rest il faceam si cum scrie la carte. primu sofer: 4h,30min - sofer 2: 4h30 min apoi pauza 45 de minute. Dupa care iar 4h30 primu sofer si al doilea sofer 4h30min, dupa care 9 ore pauza, ambii soferi se odihnesc, dar chestia e ca nu prea poti sa-l faci la fix programu de condus 4h30 min, in 20 de min trebuie sa-ti gasesti parcare, ai si ghinion sa nu gasesti si daca te aproprii de sfarsit, prima parcare care ti-a iesit in cale, opresti ca apoi numai gasesti si ai pus-o. De doua ori pe saptamana se poate prelungi si la 10 ore fiecare sofer, astfel se fac 20 de ore total, dar cu conditia sa recuperezi aceste ore intr-o pauza de odihna. Iar necesar o pauza de 24h pentru ambii soferi pe saptamana. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 6, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 6, 2012 . De doua ori pe saptamana se poate prelungi si la 10 ore fiecare sofer, astfel se fac 20 de ore total, dar cu conditia sa recuperezi aceste ore intr-o pauza de odihna. Iar necesar o pauza de 24h pentru ambii soferi pe saptamana. despre ce recuperare vorbesti alex ?? numai pauza redusa de 24 h ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members AlexVAL Postat Septembrie 6, 2012 Members Share Postat Septembrie 6, 2012 scuze, da, daca se face prelungire program, atunci pauza va fi redusa si va trebui recuperate acele ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 6, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 6, 2012 scuze, da, daca se face prelungire program, atunci pauza va fi redusa si va trebui recuperate acele ore. alex aici la echipaj e doar o pauza zilnica ,cea de minim 9 h . nu e ca la un singur sofer , pauza zilnica normala (minim 11 h ) sau redusa ( mai putin de 11 h dar nu mai putin de 9h ) . ,,ziua de munca ,, este de maxim 30 h din care obligatoriu ultimile 9 sunt de repaus . deci de prelungire program si micsorare pauza nici vorba la echipaj !! faza cu recuperarea cred ca o confunzi din art 8 din 3820 care nu mai e de actualitate fiind inlocuit de 561 ce pentru cei din UE . pentru restul de tari unde se respecta AETR da , orele de reducere pauza zilnica se recupereaza dar la un singur sofer , la echipaj nu ai cum nici acolo . Articolul 8 (1) Pe parcursul fiecărei perioade de 24 ore, conducătorul beneficiază de o perioadă zilnică de repaus de cel puțin 11 ore consecutive, care poate fi redusă la minimum 9 ore consecutive cel mult de trei ori pe săptămână, cu condiția ca o perioadă echivalentă de repaus să fie acordată în compensație înainte de sfârșitul săptămânii următoare. În zilele în care perioada de repaus nu se reduce conform primului paragraf, aceasta poate fi luată în două sau trei perioade separate în cursul perioadei de 24 ore, una dintre acestea trebuind să fie de cel puțin 8 ore consecutive. În acest caz, durata minimă a perioadei de repaus se mărește la 12 ore. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members AlexVAL Postat Septembrie 7, 2012 Members Share Postat Septembrie 7, 2012 ok domnu Mario, am inteles. Multumesc ptr noile informatii. Stima! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Septembrie 7, 2012 Moderators Share Postat Septembrie 7, 2012 @AlexVal Nicio instanta nu te va pedepsi pentru pauze mai lungi decat prevede legislatia. Inafara de sefi tai de trafic. Ca exemplu iti dau Franta care recomanda, pe autostrazi o pauza la 2 ore, tuturor participantilor la trafic. Cred ca ai vazut pe sistemul lor de informare. Daca te uiti in legislatie o sa gasesti un articol in care iti spune ca pentru echipaj se aplica aceleasi reguli ca si la sofer fara insotitor, cu difernta ca , intervalul in care iti poti lua repausul zilnic e 30 de ore fata de cel singur pe cabina care are 24 ore sa-si faca acele repausuri si repausurile sunt de minim 9 ore. Dar tot asa la 6 X 24 de ore trebuie sa iei repausul saptamanal. Tot asa de doua ori pe sapatmana, definita de regulament, luni ora 00:00 urmatoarea duminica ora 24:00, poti avea condus de 2 ori fiecare 10 ore si tot fara pauze. asta daca stiti sa va schimbati. La mersul in ture e alta poveste. Asta depinde de voi si e cam asa 4:30+0:45+4:30 primul sofer, pe urma fara pauza doar schimbat cardurile in sloturi, 4:30+0:45+4:30 al doilea sofer si nu mai aveti drept de inca o ora de doua ori pe saptamana decat alternativ. Asta este solutie normala dar prea putin folosita in practica pentru munca in echipaj. Nu uitati ca munca in echipaj s-a inventat doar pentru cursele rapide sau pentru a ajuta apirantii din transporturi. Nu zic mai multe, va las sa reflectati. Ca idee si experienta iti pot spune ca mergand 3+3+3+3+3+3 (alternativ vreau sa zic) zilnic si de doua ori pe saptamana calendaristica inca 1+1 nu vei avea probleme. Asta daca si numai daca, ATENTIE, nu depasesti cu incarcari/descarcari, alte pauze, disponibilitati sau alte activitati, acele 21 de ore care e maxim admis ca activitate. Pe langa asta trebuie sa fiti atenti sa nu depasiti cele 54 ore/saptamana calendaristica sau 90 ore/doua saptamani calendaristice si 6X24 h pt repausul de 24 h si 5X24 ore pt repausul de 45 h, din momentul cand ati deschis programul in cele doua saptamani consecutive. Din experienta va spun ca nu se prea depasec dar am tras semnalul de alarma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 10, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 10, 2012 http://tachospeed.ro/pliki/Regulamentul_561_2006_timpul_de_lucru_al_soferului.pdf prin ,, valiza cu vechituri ,, am gasit asta , va rog urmariti la rubrica DURATA DE CONDUS SI PAUZA - conducere in echipaj cele doua stelute cu scris mic ;) ;) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Robert_Beiinur Postat Septembrie 16, 2012 Members Share Postat Septembrie 16, 2012 Salutare colegi.am si eu o nelamurire...in program de 2(in echipaj)poti merge la program 10 ore(de condus) unu 10 ore celalalt?pentru ca daca conducem in total 20 de ore...trebuie sa faci minim 5,6pauze=4ore jumatate numai pauzele,plus 20 de ore de condus fac 24-25 de ore,deci inseamna k trecem programu zilei de 21 de ore...va rog frumos daca ma poate lamuri cineva daca putem merge in echipaj,fiecare la program de 10 ore de condus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.