Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Problema program condus in echipaj - Rog colegii o parere


Phraeudian

Postări Recomandate

  • Moderators
Translatorul care a venit, a spus ca de anul trecut pauza minima dupa desfacerea echipajului este de 24 ore

Adică și-a dat cu părerea? Sau era varianta oficială, tradusă de către el?...

Și tu ce păzeai în acel moment? Dacă un inspector I.S.C.T.R. vrea să te amendeze pentru că n-ai șapcă, tu ce faci... taci și semnezi?!?

Ai dreptul să refuzi să semnezi, ai dreptul să faci mențiuni pe procesul verbal (inclusiv numirea de martori), ai dreptul să ceri dovada de la organ că: este cine spune că este, este calificat și autorizat să facă ce vrea să facă, etc. Poți de-asemenea să-i ceri să-ți prezinte elementele constitutive ale contravenției/infracțiunii, să-ți prezinte prevederile legale pentru situația respectivă, etc. Bineînțeles, poți contesta întreaga acțiune și ulterior, dar practica a arătat că mulți n-o mai fac... cu rezultate bune la bugetul de stat.

În plus, despre abuzurile ungurilor s-a tot vorbit, dar românii continuă să pună botul... nu reușesc să înțeleg de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

........ :ymdaydream: ........... :ymdaydream: .............. :ymdaydream:

incearca sa scrii sau sa vii cu ceva ajutator/concret la subiect........

pentru genu de comment ce l,ai lasat este messenger.skype. f.book etc....

ps.. nu a dat cu ranga in tine daca a zis si cri5tian ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut Mario.

E de apreciat felul in care dai(sau mai bine spus "dati",am vazut ca sunt mai multi colegi care raspund la fel)raspunsuri direct regulamentar(articol si alte chestii din regulament,decret si altele),eu unul nu stiu asa...cand am nevoie caut si vad unde gasesc raspunsul....acum nu constientizez sa fi citit despre asa ceva(pauza de dupa desfacerea echipajului).

Fara a te simti cumva ofensat(daca gresesc cumva eu articolul....scuze anticipat)...la ce ai spus tu" Articolul 8 alineatul 5 regulamentul 561 / 2006 Ce"(ti-am spus...caut si citesc atunci cand am nevoie)...asta se refera strict numai la pauza unui sofer care lucreaza in echipaj care trebui sa fie luata pe parcursul a 30 de ore.(cel putin 9 ore)....sau am gresit articolul?

Daca nu...exista altul ?...despre pauza de dupa desfacerea echipajului?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Echipaj punctul ,, o ,, de la articolul 4 , pauza echipaj punctul 5 din articolul 8 . Nu e vorba de numai unu , ci amândoi sunt obligati la pauza intre acei timpi amândoi formează echipajul . Cauta cele doua puncte / alineate de care iti zic . Daca poti detaliază cum sa făcut munca . Eu cred ca e vorba de alta treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

A fost referitor la ce intrebase colegul de ai raspuns tu cu articolul 8(si da...la ce am spus eu ma refeream la ambii soferi din echipaj...doar exprimarea...).

Dar...spunem ca am condus fiecare cate doua programe dupa 45 si ne-am despartit....nu am gasit nimic(sau nu am vazut eu)care sa specifice ceva despre o anumita pauza ce trebui luata de mine de exemplu(cel mai simplu)ramanand pe masina si cardul bagat.O sa caut si articolul 4.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

reg 561,art 4, aliniat -o zice asa:

„conducere în echipaj”: situația în care, pe parcursul unei perioade de conducere cuprinsă între două perioade de repaus zilnice consecutive sau între o perioadă de repaus zilnic și o perioadă de repaus săptămânal, se află cel puțin doi conducători auto la bordul vehiculului pentru a asigura conducerea.

mai simplu de atat nu se exista !

dar pentru a afla asta , este nevoie de lectura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Asta da...am citit.Ce se intampla pe urma,cand nu mai esti in echipaj....am spus mai sus o situatie,asta nu am gasit sa se specifice despre pauza luata de soferul ramas singur.Cum a spus colegul mai sus(adi.t)...i s-a cerut 24 spune el.

chiar asa de grea este limba romana ?

colegul spune din auzite (sau cel putin asa sustine, eu zic ca el este cel care a luat-o in barba), i s-a spus exact ce zice regulamentul:

„conducere în echipaj”: situația în care, pe parcursul unei perioade de conducere cuprinsă între două perioade de repaus zilnice consecutive

, cu alte cuvinte cei doi soferi care compun echipajul, trebuie sa faca o pauza zilnica de minim 9 ore inainte de a incepe munca, iar dupa trebuie din nou sa faca o pauza zilnica de minim 9 ore chiar daca au muncit +condus impreuna sa zicem doar 9 ore in total.

daca nici acum nu se intelege ,promit sa raman doar bucatar !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

salutare. bai oameni buni in echipaj se poate prelungii la 10 ore fara probleme chiar si ambi soferi pot merge la peste 9 ore dar sub 10 daca respecta amplitudinea de 21 de ore. Se poate mere la peste 9 ore doar de 2 ori pe saptamana la fel ca si cand s-ar lucra in program de un singur sofer. nu este obligatoriu sa se mearga 4h30min sofer 1 apoi 4h30 sofer2, nu te obliga nimeni sa schimbi cardurile doar o singura data le poti schimba ori de cate ori doresti sigura conditie este ca niciunul din soferi sa nu conduca mai mult de 4h30 min fara o pauza de 45 de minute dar care se face in timp ce cardul este in slotul numarul 2 si masina este in mers.Ducand la extrem acest exemplu se poate proceda si astfel.......sofer1 (conduce 4h29min)se schimba card fara pauza sofer2 (conduce 50min) se schimba cardurile fara pauza......sofer1 (conduce 3h30)........iarasi schimb de card sofer fara pauza sofer 2 (conduce 4h 29 min) se face schimbul de card fara pauza sofer1 (conduce 50min) din nou schimb de card fara pauza sofer2 (conduce 3h 30min) Acesta este un exemplu extrem nu este indicat dar va garantez din experienta de peste 4 ani lucrat numai comunitate in echipaj cu numeroase controale la activ fara sa primesc amenda pe baza programului (am avut parte de control chiar si in Spania unde se stie ca sunt destul de drastici)

Ma astept la numeroase critici si pareri contra din partea voastra dar eu imi spun si imi sustin parerea numai pe baza legi si a experientei, nu am invatat regulamentul dupa ureche in parcare. Daca cineva doreste sa ma contrazica il rog sa o faca numai pe baza articolelor din regulament (daca se poate chiar cu link sau citat copi paste din legislatie) nu pe baza parerilor personale si a interpretarilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Programul echipajului se desfasoara pe parcursul a 18 ore plus 9 ore pauza inseamna 30 ore.Despre prelungirea programului  la 10 ore nici nu se discuta.

Greu cu matematica, 18 + 9 = 30 ?????

21 de ore este arcul de lucru care a-ti permite sa conduci cate 9 ore de fiecare bineinteles cu pauza intre programe de 45 min.. nu se accepta 10 ore deoarece in echipaj se fac numai pauze de 9 ore dupa fiecare prigram de 18 ore conduse..se permite numai la unul din echipaj sa faca 10 ore de condus 2 ori pe saptamana.... :)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

De unde inventati regulile astea ?

:D :D :D

ce e ciudat , ascultând basmele astea in loc sa optimizati timpii legal va apucati de păcate ca nu se ajunge de la x la y .

ambi pot ajunge sa prelungească durata de conducere ,, zilnica ,, ( daca situatia si munca le permite ) iar conform notei de orientare 2 , pe care nu o cititi , primele 45 minute din disponibilitatea la care este supus soferul când sta in dreapta i se considera pauza dintre perioadele lui de conducere .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
  • Members

Stimati colegi,am si eu cateva nelamuriri in legatura cu al meu card si automat al colegului meu.Si expun aici exact timpul de lucru a si pauze si restul asa cum am vazut in urma descarcarii cardului.In data de:04.10.2014 ora:20:20 si eu si colegul meu am introdus cardul in tahograf,mai exact al meu la 20:20 si al lui la 20:19 asa scrie in raport,in Bucuresti.Pornim in cursa spre Grecia.In Bulgaria am schimbat cardurile undeva in jurul orei de 01:30(de retinut ca nu am depasit timpul de lucru si nici pauzele respectiv 15minute prima si 30minute cea de-a doua)A fost una de 17minute cat am alimentat,apoi o alta de 15minute pentru cumparaturi si o alta de maxim 10minute cat am facut controlul vamal,specific ca pe apartaul meu din masina(tahograf)mi-a arata timp de condus:4:07.Dupa schimbarea cardurilor in Bulgaria ora 01:30,am stat acolo mai mult de 30minute,a trecut colegul meu la condus,evident cu cardul lui.Pe parcurs am facut o pauza tot in Bulgaria de aproximativ 30 de minute,undeva la un interval de condus de 3:15.Plecam de acolo,ajungem in vama cu Grecia,dureaza la fel aproximativ 10minute controlul vamal si continuam drumul in Grecia.Ajungem la un timp de condus dupa aparataul(tahograf)al masini,de4:15minute cand se aprinde triunghiul in panoul masini,nu schimbam cardurile,continuam pana la timpul de condus de 4:25minute unde facem pauza de aproximativ 50minute chiar o ora(specific ca schimbam cardurile cam in timpul cand oprim,adica atunci cand incepe perioada de pauza)asta se intampla undeva in jurul orei 7:00.Dupa ce am schimbat cardurile si am facut pauza de aproximativ o ora,continuam traseul cu mine si cardul meu la"pupitru".Deci se pleaca de acolo cam la ora 8:00 si conduc eu pana la ora 11:20minute asa cum arata si raportul de pe cardul meu unde facem o pauza de30de minute,poate mai mult,dar oricum nu depases 45min sa se poata considera mai apoi o incepere nou de program de lucru.Dupa aceasta pauza merg tot eu pana aparatul ma avertizeaza ca tipmul meu de lucru se apropie de sfarsit,schimb cardurile intr-o parcare,doar ca nu fac pauza deloc acolo,atat cat dureaza schimbarea si incarcarea cardurilo aproximatix 5minute.Asta se intampla in jurul orei 12:20-12:30.Trece colegul meu la pupitru cu al lui card evident.Merge el pana la ora 13:30-13:45unde facem o alta pauza si o detaliez:17minute cat spal masina,scot masina de la spalat,si o parchez,servim masa aproximativ 40minute,deci se fac pauzele,adica in momentul in care plecam se incepe un program nou pe cardul colegului meu.Plecam de acolo in jurul orei 15:00 si continuam pana la ora 18:11 asa cum arata raportul cardurilor.Ideea este ca in aceasta perioada 04.10.2014-05.10.2014 raportul imi da mie o contraventie de:Odihna zilnica luata prea tarziu de 06:51minute si colegului meu aceiasi contraventie,dar de doar 52 minute.Ma puteti lamuri de ce este aceasta problema sau unde gresim noi calculele la timpii de lucru.Specific ca si la intoarcere se intampla cam acelasi lucru,adica mie imi da o diferenta de 7:08 si lui de doar 35minute,aceiasi contraventie:Odihna zilnica luata prea tarziu.Mai adaug si faptul ca la ora 18.11minute ajungem in port unde trec tahograful pe feriboat,iar a doua zi(06.10.2014)dimineata la ora 06:30 schimb cardurile si verific cate ore de pauza am(11:47)imi arata tahograful,mai apoi nu cred ca are importanta sa detaliez ce se intampla,pt ca eu am contraventie din data de 04.10.2014 pana in data de 05.10.2014.Asptept cateva pareri.Multumesc frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ai inceput programul la 20:20 si l-ai terminat la 18:11----adevaeat ??????????/daca ai inceput programul la 20:20 trebuia sfarsit program la 17:20 ziua urmatoare,dupa cum se vede ai depasit cele 21 de ore de lucru in echipaj si nu te mai incadrezi cu cele 9 ore pauza in arcul de 30 de ore

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Stimati colegi,am si eu cateva nelamuriri in legatura cu al meu card si automat al colegului meu.Si expun aici exact timpul de lucru a si pauze si restul asa cum am vazut in urma descarcarii cardului.In data de:04.10.2014 ora:20:20 si eu si colegul meu am introdus cardul in tahograf,mai exact al meu la 20:20 si al lui la 20:19 asa scrie in raport,in Bucuresti.Pornim in cursa spre Grecia.In Bulgaria am schimbat cardurile undeva in jurul orei de 01:30(de retinut ca nu am depasit timpul de lucru si nici pauzele respectiv 15minute prima si 30minute cea de-a doua)A fost una de 17minute cat am alimentat,apoi o alta de 15minute pentru cumparaturi si o alta de maxim 10minute cat am facut controlul vamal,specific ca pe apartaul meu din masina(tahograf)mi-a arata timp de condus:4:07.Dupa schimbarea cardurilor in Bulgaria ora 01:30,am stat acolo mai mult de 30minute,a trecut colegul meu la condus,evident cu cardul lui.Pe parcurs am facut o pauza tot in Bulgaria de aproximativ 30 de minute,undeva la un interval de condus de 3:15.Plecam de acolo,ajungem in vama cu Grecia,dureaza la fel aproximativ 10minute controlul vamal si continuam drumul in Grecia.Ajungem la un timp de condus dupa aparataul(tahograf)al masini,de4:15minute cand se aprinde triunghiul in panoul masini,nu schimbam cardurile,continuam pana la timpul de condus de 4:25minute unde facem pauza de aproximativ 50minute chiar o ora(specific ca schimbam cardurile cam in timpul cand oprim,adica atunci cand incepe perioada de pauza)asta se intampla undeva in jurul orei 7:00.Dupa ce am schimbat cardurile si am facut pauza de aproximativ o ora,continuam traseul cu mine si cardul meu la"pupitru".Deci se pleaca de acolo cam la ora 8:00 si conduc eu pana la ora 11:20minute asa cum arata si raportul de pe cardul meu unde facem o pauza de30de minute,poate mai mult,dar oricum nu depases 45min sa se poata considera mai apoi o incepere nou de program de lucru.Dupa aceasta pauza merg tot eu pana aparatul ma avertizeaza ca tipmul meu de lucru se apropie de sfarsit,schimb cardurile intr-o parcare,doar ca nu fac pauza deloc acolo,atat cat dureaza schimbarea si incarcarea cardurilo aproximatix 5minute.Asta se intampla in jurul orei 12:20-12:30.Trece colegul meu la pupitru cu al lui card evident.Merge el pana la ora 13:30-13:45unde facem o alta pauza si o detaliez:17minute cat spal masina,scot masina de la spalat,si o parchez,servim masa aproximativ 40minute,deci se fac pauzele,adica in momentul in care plecam se incepe un program nou pe cardul colegului meu.Plecam de acolo in jurul orei 15:00 si continuam pana la ora 18:11 asa cum arata raportul cardurilor.Ideea este ca in aceasta perioada 04.10.2014-05.10.2014 raportul imi da mie o contraventie de:Odihna zilnica luata prea tarziu de 06:51minute si colegului meu aceiasi contraventie,dar de doar 52 minute.Ma puteti lamuri de ce este aceasta problema sau unde gresim noi calculele la timpii de lucru.Specific ca si la intoarcere se intampla cam acelasi lucru,adica mie imi da o diferenta de 7:08 si lui de doar 35minute,aceiasi contraventie:Odihna zilnica luata prea tarziu.Mai adaug si faptul ca la ora 18.11minute ajungem in port unde trec tahograful pe feriboat,iar a doua zi(06.10.2014)dimineata la ora 06:30 schimb cardurile si verific cate ore de pauza am(11:47)imi arata tahograful,mai apoi nu cred ca are importanta sa detaliez ce se intampla,pt ca eu am contraventie din data de 04.10.2014 pana in data de 05.10.2014.Asptept cateva pareri.Multumesc frumos.

Salutare , am unit mesajele la subiectul dedicat echipajului si a muncii in echipa .

Ai doua greseli de procedeu , una grava si una lejera .

Cea grava :

Reg 561 / 2006 art 8 alineatul 5)

Prin derogare de la alineatul (2), atunci când vehiculul este condus de un echipaj, un conducător trebuie să fi efectuat o nouă perioadă de repaus zilnic de cel puţin nouă ore pe parcursul celor treizeci de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal

Ora 20.19 ( momentul introducerii primului card si a afirmării începerii zilei de munca , fiind punctul zero al zilei de munca ) pana la ora 18 .11 ziua următoare sunt mult mai mult de 21 h perioada de serviciu zilnica , ar fi trebuit sa incetati munca la ora 17.18 minute , oprind la 18.11 aveti aproximativ 21.52/ 53 h munca .

La conducerea in echipaj nu este obligatorie pauza intre perioadele de conducere ale soferului , când se merge la limita cu timpul puteri profita de aceasta treaba .

Greseala 2 , ai timpi de alte munci pe care ii justifici ca timpi de pauza , ai mentionat pe acolo alimentat , spălat etc ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

De aici si contraventiile , el are 52 minute ca atât sa trecut peste ora ,, 21 ,, permisa de munca si la tine 6.51 pentru ca sumeaza aceste 52 minute de disponibilitate ( cat ai stat in dreapta ) la cealanta perioada de disponibilitate de dupa ultima perioada de conducere a ta fiind aceasi activitate de disponibilitate o ia ca un bloc , bloc care se termina in afara perioadei de munca si prin încălcare îl ia ca un tot unitar . , dar in realitate si tu depasesti la fel , 52/ 53 minute .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am zis ora 20:19minute pentru ca arunci introduc cardurile in tahograv,dar de fapt plecarea initiala si de drept este la ora 20:45,oricum nu cred ca are mare relevanta,este vorba de aproximativ jumatate de ora,cat despre pauzele de care vorbesc,alimentat,spalat,masa,etc,le-am enumerat in ideea lamuririi faptului ca nu conduc in linie mai mult de 4h30minute si in acest interval incerc sa intercalez pauzele legalea 15 munute,respectiv 30minute pentru ca asa am inteles eu din legislatia noastra ca este normal sa procedez.Probabil eu sunt cel care nu inteleg cum trebuie procedat in cazul in care suntem echipaj.Oricum nu sunt suficient de lamurit sau poate nu ma duce prea mult inteligentul sa pot intelege de ce la mine apare 6:52minute iar la colegul doar 52minute.Asta seara o sa pornim in aceiasi cursa si o sa incerc sa ajung mai devreme la destinatie,undeva in jur de ora 17:00maine.Poate ar trebui sa adaug ca ajunsi in Grecia o sa traversam cu feriboatul,iar programul de lucru pentru ziua de luni incepe in jurul orei 06:30.Cum ar trebui sa procedam sa incadram programul de lucuru+pauza de 9 ore in cele 30 de ore stabilite de lege.Cred ca am mai specificat faptul ca pauza de pe feriboat ajunge unde la 11ore si ceva,poate chiar 12,dar undeva gresesc si nu stiu unde.Voi cum ati face acest traseu din punct de vedere al orelor de condus+plus pauza de 9 ore?Multumesc tuturor colegilor si drumuri usoare sa avem.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Recitind parerile colegilor mi-am facut o idee despre programul nostru de condus.Daca este corect ceea ce am retinut rog cu stima sa-mi comfirmati,deci trebuie sa ma incadrez in cele 21 de ore legale de condus in echipaj si restul vin de la sine,adica cele 9 ore de pauza in cele 30 legale,iar faptul ca eu fac mai mult de 9 ore pauza mai apoi nu are acoperire?Daca am gresit litere in cuvintele din topingul anterior imi cer scuze,nu a fost intentionat,tastez dupa telefon iar literele sunt foarte apropiate si minuscule.Respect tuturor de pe acest site si tuturor colegilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
Am zis ora 20:19minute pentru ca arunci introduc cardurile in tahograv,dar de fapt plecarea initiala si de drept este la ora 20:45,oricum nu cred ca are mare relevanta

Tahograful nu lucrează după ''cum crezi tu''... din contră, tu ești cel care trebuie să învețe cum lucrează tahograful. Ai primit explicația și anume: Voi ați început programul în momentul în care ați băgat cardurile în aparat, NU în momentul în care ați mișcat roata. De acolo vine diferența/greșeala.

cat despre pauzele de care vorbesc,alimentat,spalat,masa,etc,le-am enumerat in ideea lamuririi faptului ca nu conduc in linie mai mult de 4h30minute si in acest interval incerc sa intercalez pauzele legalea 15 munute,respectiv 30minute pentru ca asa am inteles eu din legislatia noastra ca este normal sa procedez.

Iar sfatul primit a fost să nu mai minți. Tu pui tahograful pe pauză (ca să-ți intercalezi o pauză de 15 sau 30 de minute), dar în realitate tu NU faci pauză, tu muncești (alimentatul, spălatul mașinii etc).

ATENȚIE!!!

Poate ar trebui sa adaug ca ajunsi in Grecia o sa traversam cu feriboatul,iar programul de lucru pentru ziua de luni incepe in jurul orei 06:30.

SINGURUL repaus care se poate întrerupe pentru traversatul cu ferry/tren este cel de 11 ore, ADICĂ: voi din arcul de 30 de ore de program+odihnă va trebui să scădeți cele 11 ore de repaus + timpul necesar urcării/coborârii (acele maxim 2 întreruperi de maxim 1 oră). Cu alte cuvinte, vă mai rămân la dispoziție 18 ore în care voi să vă desfășurați activitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu am avut intentia de a minti,luand in calcul ca este necesar ca in perioada de lucru de 4h30minute este necesar sa faci pauza 45 de minute una de 15 minute si o alta de minimum 30 minute am crezut ca si astea sunt necesare,dar din cate mi-ai scris am constat ca in echipaj nu este necesar sa avem aceste pauze obligatorii.In mare parte m-am lamurit cum trebuie procedat.Oricum multumesc din suflet pentru pareri si sfaturi.Daca mai am probleme de acest fel sper ca pot reveni cu alte intrebari fara sa deranjez pe nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

in echipaj poti sa faci pauza de 45 de min in timpul deplasarii;ex sofer 1 conduce 4:29,sofer 2 este pe „timp la dispozitie“,opriti schimbati cardurile asteptati 2,3 minute sa se incarce programele si ii dati in continuare fara pauza,astfel poti sa te incadrezi fara probleme in 21 h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.