Jump to content

Problema program condus in echipaj - Rog colegii o parere


Phraeudian

Recommended Posts

  • Members

Salutare tuturor.Am revenit din cursa asta seara,iar zilele astea o sa descarc iarasi cardul,acu nu stiu daca este legal sa fac asta in contextul in care a fost descarcat cu 5 zile in urma?In logica mea nu cred ca ar trebui sa fie probleme sau gresesc?De data aceasta am facut in asa fel incat sa ma incadrez in cele 21 de ore.Oricum imi pare absurd ce zice colegul Ionutzb,dar nici nu neg ca nu ar avea dreptate,ideea mea este alta.Daca faci programul dupa cum zice Ionutzb,la toaleta mai mergi?de mancat mai mananci?sa-ti intinzi oasele mai reusesti?si ceea ce este mai grav la noi(eu si colegul meu)ca suntem cu autocarul si cu pasageri in el(nu imi amintesc daca am specificat asta desi nu cred ca este important si nu schimba cu nimic regula condusului in echipaj).

Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Salutare , conform notei 2 de orientare asupra 561 / 2006 pauzele intre perioadele de conducere ale unui sofer in echipaj nu mai sunt obligatorii fizic ( in practica ) , ci o pauza se va considera in primele 45 minute ( ca minim ) in timpul disponibilitatii la care e supus un sofer care termina de condus si trece ca insotitor .

Desigur , daca nu mai e obligatorie asta nu înseamnă ca nu e si recomandata , a servi masa , a te destinde , etc ... Întodeauna in lege se da maximul pana unde se poate munci , realitatea face ca sa nu ne ajungă timpul si pretentiile firmelor trag a depasii pragul ...

Ps ca vorbeam de pauza , pauza sa fie nu .....alte activitati mascate :P :P

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • Members

Intrebare:

Am o Franta in echipaj si am inteles ca astia au interpretat cam dupa ureche, spuni unii, reg 561. Cum trebuie facut ca sa "le placa" francezilor?

varianta A

sofer 1 = 4.30 condus ; sofer 2 = 4.30 disponibil - pauza 45m

sofer 2 = 4.30 condus; sofer 1 = 4.30 disponibil - pauza 45m

varianta B

sofer 1 = 4.30 condus ; sofer 2 = 4.30 disponibil - schimb soferi fara pauza

sofer 2 = 4.30 condus; sofer 1 = 4.30 disponibil - pauza 45m

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members
  • 8 months later...
  • Members

Salut la toata lumea...Am si eu o intrebare si va rog sa ma ajutati...Daca suntem in echipaj pe camion cu frig,si dupa ce am condus 4 ore jumate ma pun in pat sa dorm,ma poate amenda daca ma opreste politia...Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Acum 1 oră, ovidi a spus:

Salut la toata lumea...Am si eu o intrebare si va rog sa ma ajutati...Daca suntem in echipaj pe camion cu frig,si dupa ce am condus 4 ore jumate ma pun in pat sa dorm,ma poate amenda daca ma opreste politia...Va multumesc

"Colegule" situația prezentată este întrebare în chestionare, deci implicit este in legislație.... 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

Salut. O sa lucrez in echipaj . Cum se deschide si inchide programul in echipaj ? Se face pentru fiecare card sau e suficient doar la cardul 1 si se inregistreaza si in 2 ?

Edited by cico_3504
Link to comment
Share on other sites

  • Administrators

Salut , introducerea simbolului de tara unde se incepe si unde se termina perioada de serviciu se face pentru fiecare sofer in parte , fiecare pentru cardul lui . La schimburi nu este necesara aceasta introducere , se evita prin sageata stanga . 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Members

Salut,sunt de câteva zile cu cineva incepator pe echipaj și as vrea sa știu dacă pot sa conduc eu 4,5 ore sa fac un repaus de  45 de minute și sa ma urc tot eu, și după 2,3 ore de condus sa schimb cardurile? 

Edited by cico_3504
ortografie
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • Members
On 1/19/2012 at 12:18 AM, Phraeudian said:

Salut colegii. Am o problema care nu-mi da pace... Am fost zilele trecute pe Franta in echipaj. Program respectat, acte in regula, totul ok. Am fost controlati totusi la timpii de conducere...si supriza: depasire program de condus... mai mai sa ne dea amenda. Nici nu vreau sa va descriu cum m-am injosit si ce rugaminti si rugaminti si explicatii peste explicatii a trebuit sa produc numai sa nu ne dea amenda si sa ne explice unde am gresit...

Deci, noi mergeam dupa formula: 4:30 - 4:30 - 4:30 - 4:30 - 1:00 - 1:00, mai ramanea 1:00 la dispozitie sau pentru alte activitati, total 21 ore si apoi odihna minima 9 ore, total 30 ore.

Jandarmu cica nu se merge asa, in echipaj se merge maxim 18 ore, 4:30 de 4 ori, 2 reprize de fiecare, apoi mai raman la dispozitie 3 ore pentru incarcari/descarcari etc, total 30 ore. A scos el acte de-ale lui si mi-a aratat cu directive interne primite si alte hartii...am citit ce era pe acolo si era specificat clar ca in echipaj fiecare sofer conduce maxim 9 ore si ca extinderea la 10 ore este acceptata de 2 ori pe saptamana de lucru dar doar cand esti singur pe cabina...

V-ati mai intalnit cu situatii de astea? Voi cei care faceti echipaj cum conduceti, 18 ore maxim sau 20 ore maxim in interval de 30 ore ?

Rog o lamurire, ceva, e posibil sa se fi schimbat ceva reguli pe Franta sau ce?

unde ati invatat legile ? ca vad aici niste raspunsuri de imi vine rau . in echipaj se conduce 18 ore - fiecare dintre soferi avand voie la 9 ore de condus , iar de 2 ori pe saptamana ,progrmaul se poate duce la 10 ore de condus dar,  DOAR PENTRU PRIMUL SOFER- doar pentru cel care a condus primul la inceperea progrmului in 2 , nu pentru ambii soferi. De regula ,erati pasibili de amenda deoarece voi ati dus amandoi programul prelungit la 10 ore .

iar pentru cei care in comentarii au zis ca nu exista asa ceva la echipaj ( adica program de 10 ore ) , va rog mai cititi legile ca vorbiti si aiurea si mai dati si sfaturi altora 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • Members
Acum 3 ore, valentinhav a spus:

[...]progrmaul se poate duce la 10 ore de condus dar,  DOAR PENTRU PRIMUL SOFER- doar pentru cel care a condus primul la inceperea progrmului in 2[...]

Respiră adânc nervosule!

Unu la mână: Delirezi! Inventezi legi și reguli și induci în eroare oameni ce caută se se informeze corect. Nu-ți cer să postezi sursa acestei informații (lege și articol), pentru că nu există așa ceva.

Doi la mână: Repausul zilnic normal pentru conducerea în echipaj este de 9h. Durata maximă a activităților zilnice în echipaj este 21h. Derogarea din Reg. C.E. 561/2006 cu privire la durata de conducere zilnică, respectiv extinderea ei la 10h, NU SE FACE DIFERENȚIAT în funcție de numărul șoferilor prezenți în cabină!!!

Trei la mână: Program este la TV și la calculator. Aici este perioadă de activități zilnice.

Patru la mână: O singură postare ai făcut și-n aia ți-ai dat cu firma'n cap. Să nu spui la nimeni că ești șofer... lăutar rutier poate, în cel mai fericit caz.

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members
La 18.01.2012 la 22:18, Phraeudian a spus:

Salut colegii. Am o problema care nu-mi da pace... Am fost zilele trecute pe Franta in echipaj. Program respectat, acte in regula, totul ok. Am fost controlati totusi la timpii de conducere...si supriza: depasire program de condus... mai mai sa ne dea amenda. Nici nu vreau sa va descriu cum m-am injosit si ce rugaminti si rugaminti si explicatii peste explicatii a trebuit sa produc numai sa nu ne dea amenda si sa ne explice unde am gresit...

Deci, noi mergeam dupa formula: 4:30 - 4:30 - 4:30 - 4:30 - 1:00 - 1:00, mai ramanea 1:00 la dispozitie sau pentru alte activitati, total 21 ore si apoi odihna minima 9 ore, total 30 ore.

Jandarmu cica nu se merge asa, in echipaj se merge maxim 18 ore, 4:30 de 4 ori, 2 reprize de fiecare, apoi mai raman la dispozitie 3 ore pentru incarcari/descarcari etc, total 30 ore. A scos el acte de-ale lui si mi-a aratat cu directive interne primite si alte hartii...am citit ce era pe acolo si era specificat clar ca in echipaj fiecare sofer conduce maxim 9 ore si ca extinderea la 10 ore este acceptata de 2 ori pe saptamana de lucru dar doar cand esti singur pe cabina...

V-ati mai intalnit cu situatii de astea? Voi cei care faceti echipaj cum conduceti, 18 ore maxim sau 20 ore maxim in interval de 30 ore ?

Rog o lamurire, ceva, e posibil sa se fi schimbat ceva reguli pe Franta sau ce?

Da! Omu' avea dreptate!

Deschide in browser soferiteste.ro  si intra in Teste pentru CPC. Daca vei lua toate intrebarile la rand, vei observa ca exista si intrebarea aceasta, cu exact raspunsul jandarmului. Daca depasesti 18 ore de mers, camionul/ sasiul si anumite piese sufera deformari care pot duce la producerea de accidente.

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Acum 5 ore, Xever a spus:

Daca depasesti 18 ore de mers, camionul/ sasiul si anumite piese sufera deformari care pot duce la producerea de accidente.

Doamne apără și păzește, mămicule! Mai uită-te odată pe biletul de voie, că eu cred că NU trebuia să scrii nimic! Nicăieri!

Și spune-mi te rog cine ți l-a semnat, că-i fac eu reclamație!!!

P.S. Asta o pun pe fbk... e prea epică :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.