Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Anonymous

Camion cu remorca, sau cap tractor cu semiremorca?

Camion cu remorca, sau cap tractor cu semiremorca?  

233 members have voted

  1. 1. Camion cu remorca, sau cap tractor cu semiremorca?

    • Camion cu remorca
      70
    • Cap tractor cu semiremorca
      167


Recommended Posts

se pare ca sunt primu care voi spune ca prefer, cap tractor si semiremorca pt ca este mult mai usor sa lucrezi cu asa camion si fata de celalalt cu remorca arata putin mai bine,recunosc ca nu imi place camionu cu remorca si este mult mai greu de manevrat cu spatele dar sincer as vrea sa conduc,se pare ca toata lumea a votat cap tractor si semiremorca ;D ;D ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

Am si eu o curiozitate legata de capul tractor... eu am facut scoala pe camion.

Cand pui frana am inteles ca nu ingenuncheaza in fata asemenea turismelor, ca il apasa remorca pe cui si il echilibreaza. E adevarat?

Cred ca si asta ar fi un motiv de a alege capul tractor.

Mai sus am exclus cisternele si pulberilor, ca acolo suprastructura banuiesc ca costa-cantareste mult, motiv pt care e de preferat o singura suprastructura!

Nu am vazut camioane sa transporte containere...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca raspuns la intrebarea ta, profesionistii adevarati in transporturi aleg cea mai potrivita combinatie in functie de necesitati, de natura materialelor pe care le transporta, de restrictiile de tonaj pe unde au livrari... etc, etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am votat camion cu remorca pentru ca un sofer adevarat trebuie sa poata merge cu orice fel de remorca,semiremorca...plus odata ce te inveti pe remorca semiremorca ee joaca de copii. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare are si avantaje si dezavantaje.

Cap tractorul cu semiremorca este usor de manevrat fata camion cu semi-remorca. Insa marfa ce sa afla in el este mai greu de manipulat si de depozitat.

In schimb la camion cu semi-remorca e mai usor de manipulat marfa... dar e mai greu de facut manevre... trebuie mai multa atentie. si mult mai multa experienta decat pe captractor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare are si avantaje si dezavantaje.

Cap tractorul cu semiremorca este usor de manevrat fata camion cu semi-remorca. Insa marfa ce sa afla in el este mai greu de manimai calmt si de depozitat.

In schimb la camion cu semi-remorca e mai usor de manimai calmt marfa... dar e mai greu de facut manevre... trebuie mai multa atentie. si mult mai multa experienta decat pe captractor.

este cap tractor cu semiremorca si camion cu remorca,nu amandoua sun

t cu semiremorca,semiremorca are axa,sau exe decat intr-o parte,adica in spate si in fata are picioare susendabile,remorca are axa,sau axe si in fata si in spate..

drumuri bune la toti...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

la camion cu semiremorca ai mtma mai mare cu vreo 2 tone.

se conduce mai usor , nu se poate face "turceasca" dar intra unde capsi semi nu intra, ai optiunea ca daca nu e destula marfa pentru cursa sa pleci doar cu camionul, ai optiunea sa incarci 2 comenzi diferite fara probleme. la cap+semi e avantajul soferului numai, dar fata de camion + semi...nu sunt mari lusurile, in schimb fata de camion si remorca cu protap....depinde de sofer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un alt dezavantaj al ansamblelor camion+remorca ar fi acela ca daca nu e prelata sau nu se poate incarca decat prin spate atunci trebuie sa intrii cu remorca in rampa,sa incarci pe urma sa iesi afara din rampa,sa dezlegi remorca si sa intrii cu camionul in rampa pentru a incarca si pe urma trebuie facut din nou cuplajul la remorca.La fel si cu descarcatul.Deci este un pic mai complicat.

Dezavantajul la ansamblul cap tractor+semiremorca ar fi acela ca nu exista decat o axa motoare sau doua dar greutatea nu apasa foarte mult pe ea,aceasta fiind mai mult pe semiremorca care poate trage usor in spate ansamblul in caz de zapezi si drumuri acoperite cu mazga si polei.

Cum nu exista perfectiune eu as accepta oricare din cele doua variante de ansambluri atata timp cat o faci din placere si stai departe de pericole ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde,la distributie pe Belgia,Franta, Olanda prefer camion cu remorca,tractorul cu semiremorca nu intra pe unde intra camionul cu remorca. remorca vine dupa camion(nu taie curbele) plus ca la unele descarcari o pot lasa in parcare si merg la descarcat numai cu camionul,camionul simte mai putin denivelarile, are stabilitate mai buna pe drum, Dezavantaj la incarcari si descarcari decuplezi de fiecare data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca ati omis tandemurile,la unele nici nu e nevoie de decuplare la incarcare in rampa,sunt mai usor de manevrat,incap 38 europaleti,volum marit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca ati omis tandemurile,la unele nici nu e nevoie de decuplare la incarcare in rampa,sunt mai usor de manevrat,incap 38 europaleti,volum marit

Bingo! Sunt anumite remorci care au usi si in fata si se face un pod intre remorcas si camion... Devine un fel de semiremorca  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut o incarcare din-aceea pe germania.A traso la rampa cat de drept a putut.dupa aceea numa vad ca deschide usii in fata la remorca si pune  un fel de rampa intre camion si remorca.asa trecea stivuitor-ul navea nici o grija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bingo! Sunt anumite remorci care au usi si in fata si se face un pod intre remorcas si camion... Devine un fel de semiremorca  ;)

Totusi sunt foarte putin utilizate in Germania si Italia unde ei prefera remorcile cu protap.Prin Franta e plin de ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AM MUNCIT ACUM CATIVA ANI PE UN CAMION VOLVO+REMORCA,DIN AIA NESIMTITA (MARSA) SI IN RO,LA UNELE FIRME MA CONFRUNTAM CU MULTE BELELE. LA CAMION CU REMORCA,RECOMAND SA COBORI DIN CABINA,INAINTE SA INTRII INTR-O CURTE LA DESCARCAT SI SA EVALUEZI DACA AI LOC DE MANEVRA. AVIZ STR OITUZ NR 10 DIN CLUJ. SUNT N FIRME SI SPATIU E F REDUS. CA SA MANEVREZI REMORCA PE MANSARIER,TREBUIE SA AI LOC DE PIVOTARE LA CAMION. VORBESC DE REMORCA CU PROTAP. LA CAP TRACTOR,NU AI NEVOIE DE SPATIU ATAT DE MARE. CAND AM INCEPUT MUNCA PE ACEL VOLVO,MULTI COLEGI MA INTREBAU CU CE AM GRESIT CA TARAI CATEAUA AIA MARE DUPA MINE SI NU-MI DADEAM SEAMA CE VROIAU DE FAPT PANA NU M-AM IZBIT DE BELEA. NU RECOMAND INCEPATORILOR MUNCA PE CAMION CU REMORCA. IN SCHIMB CAMIONUL CU REMORCA ARE SI AVANTAJE SI DEZAVANTAJE. CELE MAI MARI DEZAVANTAJE SUNT PE MERSUL INAPOI >:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as alege camion + remorca tandem deoarece: Volumul este mai mare, aderenta pe zapada ii mai buna, confortul ii mai bun decat in cap tractor, plus ca daca ai 10+10 tone, de exemplu, poti lasa remorca si merge doar cu camionul. Acum fiecare cu parerile lui. La multi li lene sa tot descate si sa agate remorca, sa bage la rampa si tot asa. Numa' bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Camion cu remorca....dar....remorca pe vartej.Acolo sa vezi meserie frate.Se rupe din cupla si din vartej...ansamblul are 2 puncte de forfecare.Meseria adevarata e la soferii cu remorca pe vartej.Cunosc foarte multi colegi care lucreaza de ani buni pe pe cap cu vagon si au zis ca se lasa de meserie daca ii da pe remorca.La Contrans se da 200 de euro in plus la soferii pe vartej.Ce parere aveti de treaba asta...?????Ce spuneau colegii de bagat remorca la rampa??????Floare la ureche. Sa bagi sub 2 containere pe picioare si dobitocul de le-a lasat sa fi avut remorca fara vartej si sa nu il intereseze daca e dreapta sau virata.Atunci sa vezi moartea caprioarei in 4 acte.SUCCES FRATILOR.....DAR SOFERIA ADEVARATA E PE REMORCA CU VARTEJ!!!! ALA E SOFER ADEVARAT!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce prefera patronii, nu prefera soferii si invers. Ca sa fiu mai corect o sa incerc sa-mi expun parerea intre semiremorca si tandem

Ansamblul tractor si semirem. are o lungime de 16.5 m

................. camion cu tandem are ..................... 18.5.

La gasirea locurilor de parcare e mai usor cu tractorul ca e mai scurt.

intoarcerea cu capul e mai usoara deoarece poti pune semiremorca fata de cap la un unghi  putin mai mare de 90grade, insa la tandem e 90 grade, altfel indoi dispoz-ul de cuplare

Descarcarea -incarcarea e mai ushoara in semiremorca, p/u ca nu tre sa anini sa deznini, ai tras o prelata in loc de doua,  scinduri mai putine, etc usi sut 2 si nu 4

La intretinere sunt mai putine cheltuieli cu semi,  ansamblul cap tractor si semi e mai ieftin ca camionul cu tandem etc

Insa sunt si avantaje la remorca, Incape volum mai mult de marfa, marfa mai usor se fixeaza p.u ca mai este 1 perete si 2 usi in plus si se transporta mai bine in remorca, ma refer la faptul ca semiremorca e mult mai elastica si se freaca mai mult marfa deci in remorca e mai sigur.

De remorca cu virtej, nu pot spune nimic ca nu am condus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma poate ajuta cineva cu explicatii...? ??? Poate cineva sa-mi explice acesti "termeni", adica: remorca cu protap, remorca cu vartej etc. Acum fac scoala si habar nu am de astea :-[

Share this post


Link to post
Share on other sites

................. camion cu tandem are ..................... 18.5.

maxim 18.75 m 

Ma poate ajuta cineva cu explicatii...? ??? Poate cineva sa-mi explice acesti "termeni", adica: remorca cu protap, remorca cu vartej etc. Acum fac scoala si habar nu am de astea :-[

remorca ,, cu vartej ,, se numeste remorca completa cu axa / osie  viratoare , iar sistemul de cuplare se poate misca orizontal fata de remorca  : http://www.anunturiagricole.eu/adpics/4f6e1de38bc0f10ddd3743725.jpg

remorca – vehiculul fara motor destinat a fi tractat de un autovehicul sau de un tractor;

remorca usoara – remorca a carei masa totala maxima autorizata nu depaseste 750 kg;

semiremorca – remorca a carei masa totala maxima autorizata este preluata în parte de catre un autovehicul sau de catre un tractor;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc. Cu ultimele trei definitii eram in clar. Nu la toate remorcile este axa viratoare? Este care e fix?

sunt remorcile cu o axa centrala  ( formata din una sau  mai multe osii )  excluzand semiremorcile !! Sistemul de cuplare e fix in relatie cu remorca !!

exemplu :

http://www.segundamano.es/murcia/renault-premium-420-dci-tren-de-carretera-con-remo/a28554005/?ca=28_s&st=a&c=39

http://www.segundamano.es/murcia/renault-premium-42026-dci-con-remolque-ejes-centr/a32977941/?ca=28_s&st=a&c=39

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.