Jump to content

Camion cu remorca, sau cap tractor cu semiremorca?


Guest Anonymous

Camion cu remorca, sau cap tractor cu semiremorca?  

233 members have voted

  1. 1. Camion cu remorca, sau cap tractor cu semiremorca?

    • Camion cu remorca
      70
    • Cap tractor cu semiremorca
      167


Recommended Posts

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • EX Staff

Sunt in cautarea spre achizitie a unei remorci.Va rog sa va exprimati pareri asupra avantajelor/dezavantajelor celor doua tipuri de remorci ."Cinci roti" sau tandemul?

Tandem, este mai usor de manevrat si gestionat in fazele de incarcare / descarcare , si are si o tinuta de drum impecabila .

Link to post
Share on other sites
  • Members

N-am tractat niciodata tandem, doar "cinci"roti care, mi s-a parut extrem de manevrabila.

Zici ca tandemul este mai comoda?, mai ales la manevre in marsarier?

da colegu e mai manevrabila.stai linstit.tandemul e mai manevrabil ca auto trenu(5roti).eu am condus ambele si iti zic ca e asa.apropo,sint maestru la amindoua.hahhaha.drumuri bune.
Link to post
Share on other sites
  • Members

tandemul il duci in spate te misca se misca e totusi o grinda cu axe in mijloc,in schimb 5 axe merge singura ,nu o simti ,e adevarat ca tandemul il bagi la rampa si 5 roti trebuie dusa la rampa ,dupa o bucata de timp te inveti ,eu acuma o bucata de timp aveam 5 axe ca era mai eftina dar avea cubajul mai mare si marfa sta sigura nu se sprijina de tragatoare pentru un eventual transfer de mase,acum marea majoritate prefera semiremorca sau tandem din lipsa de soferi ,dar orce tractorist care-si baga remorca in sura te invata niste trucuri,si sau de-aia van vijk angaja doar un anumit tip de soferii.acum ...

Link to post
Share on other sites
  • Members

imi  pare rau n-am avut vreme de net,iata cum statea treaba pe vremuri la mine.din cauza unor soferi si a unui fel de semiremorci in romania acum vreo 7 ani nu se prea gasea camioane care sa intre la distributie la tot felul de supermarketuri transformate din coop lui ceausescu,eu faceam sf gheorghe si bicaz cursa regulata tur plin retru gol cu cca 75 la suta din pretul bun de semiremorca,dar eu nu le-am spus ca nu fac cu 2 camioane ci cu unu cu remorca ,la camion aveam oblon ,descarcam camionu si pac pac mutam marfa iara in camion din remorca ,(la remorca aveam un lacat mai mare ca la jilava antifurt)pe vremea acea 15 mil era un tur si eu incasam 2(era FM logistic incintat ca poate satisface clientul ,altfel trebuia marfa dusa cu 7,5 to) si 17 mil era un tir pina la bucuresti,din jonglat la distributie faci bani frumosi,ca transpaletul si tupeu se mai gaseste,drumuri bune

Link to post
Share on other sites
  • Members

Pai, daca le sti pe amandoua, la aceeasi masa totala, tu ce ai alege? Banii nu conteaza!

tandem.e mai comod la manevre.sta mai bine pe drum.e logic.tandemul il conduci tu in timp ce 5 roti trebe sa-l tragi.acuma in germainia am vazut ca folosesc mult 5 roti.dar majoritatea sint folosite la pachetarie,dhl.....unde nu au greutate.
Link to post
Share on other sites
  • EX Staff

Salut colegi. Am si eu o intrebare. sunt inca incepator si urmaresc acest topic de ceva vreme si nu imi dau seama de inseamna "cinci roti" si "tandem" sper ca nu am suparat pe nimeni cu intrebarea mea :(

No pb , nu superi pe nimeni

- " 5 " roti , este denumita remorca normala a unui autotren , are 2,3 punti x 4,6 roti , sau 12, depinde daca sint jumelate sau normale, prima axa fiind viratoare ,actionata de protap

- tandem , sau biga , este remorca cu 2 ,3 axe alaturate

Link to post
Share on other sites
  • Members

Cea cu "cinci roti" ai inteles-o, dar tandemul nu. Tandemul este compus dintr-un camion (nu cap tractor) si o remorca cu 2-3 axe,  fara axa viratoare. Atasez 2 poze sa vezi diferenta.

"Cinci roti"

Fifth_wheel.jpg

Tandem

Tandem.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • Members
salut colegi.e adevarat  ca pt .camion  cu remorca enevoie de experinta pe care eu o am dar parca tot mai mult ami place cap tractor+semiremorca.

Nu conteaza cata experienta ai pe TIR , cand ajungi pe Camion+remorca esti oricum zero. Treb sa uiti tot ce ai invatat si sa fii pregatit psihic s'o dai in bara. inevitabil vei transpira , vei injura , te vei simti mizarabil iar dupa aprox un an iti vei spune ca est un sofer mediocru si ca mai ai de invatat. App sa nu crezi ca toti cei care conduc autotren (camion+remorca) sunt si meseriasi...a se vedea soferi care lucreaza in UPS , Bartolini, DHL italia etc.

Link to post
Share on other sites
  • Members
Intoarcerea din film? Deci...... e posibil.

Sunt pro camion+remorca. De fapt, in opinia mea, doar cine a lucrat pe ambele tipuri de ansambluri poate emite o parere obiectiva. Spun asta dpdv al conducatorului auto, nu al angajatorului care normal isi alege tipul de ansamblu in functie de necesitati...!

asa-zisii soferi de tir isi dau in petec cand vine vb de autotren(camion+remorca). si de mine radeau tir'isti ei nestiind ce dificil e sa manevrezi ansablul dar mai ales sa faci asta

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Members

Prefer camionul cu remorca. Ai si avantaje: lasi remorca, poti sa intri acolo unde semi nu intra, unde nu ai voie cu remorca sau semi, mai vezi si altceva decat autostrada, nu prea atenteaza nimeni la masina ta daca esti in concediu, lasi remorca poti sa faci si o scurta cu marfa mai putina, intra mai multi paleti pe maxim, mai multi metri cubi pe jumbo, ansamblul este mai adaptabil la diverse situatii. Dezavantaje: trebuie sa intri prin toate gaurile, cuplari-decuplari cat cuprinde, mai muti paletii de colo-colo. Dupa parerea mea, daca prinzi un camion cu tandem cu pod intre ele, este situatia ideala, ansamblul functioneaza si ca autotren, si ca articulat, dar trebuie sa-ti placa transpaletul. In Romania nu prea este la moda camionul cu remorca, sau numai camionul, iar asta din cauza lacomiei si comoditatii patronilor. Cu semiremorca e viata putin mai simpla pentru sofer, dar asta e parerea mea - am tras si una si alta. Principala conditie ramane sa primesti banii pentru munca ta indiferent ce tragi dupa tine, dar nu vreau sa deviez de la subiect.

Link to post
Share on other sites
  • Members

Giani ...faptul ca ansamblul camion+remorca nu e la mare cautare in Ro nu e din cauza lacomiei patronilor ci mai curand din cauza nr mic de soferi profesionisti , soferi adevarati. La noi predomina posesorii de permise CE

Link to post
Share on other sites
  • Members

Cand am facut scoala nu m-a pus nimeni sa dau cu spatele nici 3 metri si cred ca asa au patit toti,la scoala ti se iau banii si gata.Am vrut sa platesc in plus pentru remorca dar nu au acceptat,e scumpa motorina si ambreiajul mi-au zis.In ce priveste ,,soferii adevarati,,sper ca te referi la tine in comparatie cu cei de pe semiremorca.

Link to post
Share on other sites
  • Members

AndreiIE, soferi sunt destui, trebuie sa aiba posibilitatea sa se perfectioneze si atunci vor fi soferi buni destui. Daca colegii mai tineri si cu mai putina experienta ( scuze, nu vreau sa jignesc pe nimeni ) vor fi permanent respinsi, unde, cum si cu ce sa capete experienta ? Cei nascuti mai devreme am fost norocosi, pe vremuri era mai usor - si obligatoriu - sa gasesti un loc de munca, mai era si stagiul militar unde nu prea intreba nimeni nimic, dar iti dadeau un camion, scoala profesionala era gratuita si mai primeai si bursa pt orele de atelier. Faptul ca acum putem da inapoi cu remorca sau semiremorca nu este numai meritul nostru. Colegul Proton spunea mai sus ca in scoala de soferi nu a miscat remorca cu spatele- instructorul ar merita impuscat. Pt situatii de genul asta nu colegii sunt de vina, si-au castigat dreptul de a conduce pe drumurile publice cand au obtinut permisul- cum, e tardiv sa judecam-, dar ca sa fie meseriasi trebuie sa aiba sansa sa profeseze, nu pot capata experienta in curtea casei sau pe camp, si nu toti pot achizitiona un camion personal. Oricine poate invata daca are ocazia si nu este ironizat pt stangaciile inerente oricarui inceput. Vorbim de camioane cu remorca, nu de F16. Din pacate firmele nu vor sa investeasca in ei, toate vor oameni cu experienta capatata in alta parte. O zi buna, si imi cer scuze colegilor daca am deviat de la subiect

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.