Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Cel mai bun consum pe de TIR sau CAMION


ibo3x

Postări Recomandate

  • Members

Rezultatul va avea o eroare de calcul atat timp cat acele resturi nu sunt masurate foarte precis.Aici apar certuri intre colegi cand isi predau masinile unul altuia iar rezervoarele sunt partial umplute ;D

De aceea trebuiesc facute calculele cu rezervoarele pline ochi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Calculul consumului ar trebui sa se faca tinind cont de mai multi factori.Marea majoritate a consumurilor se fac in functie de tonaj si de capacitatea cilindrica a motorului,asta pentru ca este mai usor de calculat din birou,iar diferentele dintre consumul ideal si cel real sa poata fi puse in circa soferului.In mod normal calculul de combustibil se face tinind cont de categoria de drum pe care a circulat camionul respectiv,capacitate cilindrica si tonaj.Nimeni nu tine cont de categoria de drum.Soferii cu experienta cred ca isi amintesc la ce ma refer! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Calculul consumului ar trebui sa se faca tinind cont de mai multi factori.Marea majoritate a consumurilor se fac in functie de tonaj si de capacitatea cilindrica a motorului,asta pentru ca este mai usor de calculat din birou,iar diferentele dintre consumul ideal si cel real sa poata fi puse in circa soferului.In mod normal calculul de combustibil se face tinind cont de categoria de drum pe care a circulat camionul respectiv,capacitate cilindrica si tonaj.Nimeni nu tine cont de categoria de drum.Soferii cu experienta cred ca isi amintesc la ce ma refer! ;)

Titlul "Cel mai bun consum pe de TIR sau CAMION" se refera cred la consumul efectiv nu la un consum normat (cum era candva, in functie de tonaj, categorie de drum si anotimp)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am inteles la ce se refera titlul.Eu am spus cum ar trebui sa se calculeze consumul in mod normal si pot sa iti mai spun ca atunci cind acesta se va calcula corect nimeni nu va mai avea de pierdut.Este usor sa scoti un consum mic pe anumite drumuri din Europa dar este si mai greu sa il pastrezi pe altele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mare problema e ca acest calcul trebuie facut dupa ce se fac cursele si nu inainte,din birou dupa niste formule cu muult prea putine variabile.

Si cea mai mare problema e ca soferul roman e invatat sa fure,asa a ramas de la comunisti.Astfel s-a ajuns la o situatie aproape generala in care soferul fura de la patron si patronul fura de la sofer,in ce ordine prefeati voi.

Stiu colegi ce castigau 3000E/luna si au fost dati afara pentru ca nu se puteau abtine de la a mai si fura motorina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

colegul guvis a avut curajul sa puna degetul pe rana. bvo lui.

Desi multi neaga ca ar fi asa inca se mai practica acest vechi obicei din mos stramosi... :D am doi vecini soferi de tir. aduc marfa din SUEDIA. si cat stau acasa vand motorina cu 3.8RON / Litrul ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Eu cred ca ar trebui totusi sa va oprit cu consumu este un subiect depasit si deschis de un baiat care nici nu stie nimic de camioane dar va instiga si voi puneti botu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

ibo3x ,consumul la un camion difera si in functie de sofer,pina termini scoala de soferi vei invata mai multe.Cu acelasi tip de camion,aceiasi greutate,aceiasi distanta se poate scoate un consum diferit de la modul de condus.Ca sa afli cit nu poti sa o faci doar pe un singur sens sau pe o anumita distanta,cel mai simplu si corect calcul este din km de la sfirsit sa scazi km de inceput,apoi imparti litri alimentati la acestia si vezi ce rezulta,acela va fi consumul tau corect exact la acea cursa.Am inteles si titlul ,dar intimplator eu am avut coleg care mai baga de la el motorina in rezervor pentru asi scoate un consum mic ,asa ca ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asta imi aminteste de un fost coleg care alimenta camionul de la locomotiva CFR pentru ca la acel moment firma platea "economia" facuta de soferi sub norma ce era atunci.A fost sunat de dispecer si intrebat cum de are rezervorul plin daca el nu a alimetat totusi la peco?Ce a urmat isi imagineaza toata lumea,norma scazuta si astfel soferii au ajuns sa plateasca motorina firmei.

Culmea ironiei colegul respectiv era revoltat pe motiv ca nu i-au platit motorina .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@ guvis faza cu motorina fost cea mai tare la Fetesti unde este un service CFR in Romania, veneau locomotivele cu Motorina 60% si plecau cu 20% (motiv mecanicii testau locomotiva dupa ce iesea din revizie )... Romania - land of choice :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Am mers cu un prieten coleg cu o Scania R500 mentionez ca era gol daor remorca dupa el ,remorca frigorifica si pe o linie dreapta ia dat 110 km/h iar in bord consumul ii arata 150 %....deci colegu cu dafu no comment:))) Dar asa ceva e de necreut sincer...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Am mers cu un prieten coleg cu o Scania R500 mentionez ca era gol daor remorca dupa el ,remorca frigorifica si pe o linie dreapta ia dat 110 km/h iar in bord consumul ii arata 150 %....deci colegu cu dafu no comment:))) Dar asa ceva e de necreut sincer...

:D :D :D Hahaha, nu mai minti..eu am mers cu scania r500 daca ii scoti limitare sa printa 110 nu iti mai arata consumul si 150% nu are cum doar nu crezi ca arunca motorina pe esapament.. cu volvo incarcat 24 tone 125-130 consum de 60-70.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

dupa cum a mai spus consumu se calculeaza pe o perioada de timp si numai de la plin la plin,,,,,,atentie nu se calculeaza cu rest rezervor sau cu batu,,,,,,,,,,,poti avea consum bun o perioada dar daca te enervez in 4 ore strici tot,,,,,,,,,,factori care duc la un consum mare,,,,,,,accelerarea excesiva la plecare,conditile atmosferice vant,ploaie,zapada si ar mai fi : consumatorii electrici de stationare si in timpu mersului,unghiurile de fuga,presiunea in pneuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cei care stiu, ma vor sustine, cei care nu... sa fie atenti:

Nu exista consum exact p/u nici un fel de camion, nici un fel de greutate, nici un fel remorca, nici un fel de conducator.

Consumul depinde de mai multi factori:

1 Tonajul marfurilor

2 Starea drumurilor (daca e drum bun sau drum stricat)

3 Starea drumurilor (daca e orash, sate cu semafoare si restrictii sau e autostrada)

4 Starea drumurilor (daca drumul e drept sau curbe)

5 Starea drumurilor (daca sunt  munti sau cimpie)

6 Conditiile meteo  (daca este vint, directia vintului, ploaie, ninsoare, zapada, ghetsush etc)

7 Garnitura dintre volan si scaun (cind schimba vitezele si cind frineaza)

8 Starea cauciucurilor si firma producatoare, daca se pun anvelope reesapate, consumul creste pe loc.

9 Ce fel de osii are remorca (BPW, SAF, etc)

10 Calitatea motorinei.

11 ETC.....

  Noi, mai multi colegi, avind curse regulate am facut un experiment de mai multe ori.

Plecam la incarcare gol si incarcam acelashi tonaj permanent, cu aceiasi masina, aceiasi remorca si ne alimentam de un peco.

Faceam plinul, mergeam la incarcare si veneam inapoi, cercul avea 4230 km si alimentam la aceiasi pompa iarasi pina la plin... ce credeti??

La fiecare cursa, consum diferit la fiecare . diferenta era pina la 3.5 litri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cum credeti de ce aparea asa diferenta de consum? (precizez ca in rezervor nu s-a imblat)

Singur m-am intrebat si singur mi-am raspuns. Eu am gasit urmatorii factori care au influientat:

1  Conditiile meteo

2  Desi se circula putin pe autostrada nu exclud numarul diferit de opriri si porniri, adica  conditiile de drum (mai apare cite o caruta, cite un papuc care merge cu 40/h etc)

3  Numarul de ore de functionare a motorului in cursa ( nu m-am gindit sa-l fixez, insa sigur a fost diferit la fiecare cursa)

Concluzia: Nu ai cum sa afli consumul fix al camionului, poti sa-l afli doar consumul aproximativ.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Am mers cu un prieten coleg cu o Scania R500 mentionez ca era gol daor remorca dupa el ,remorca frigorifica si pe o linie dreapta ia dat 110 km/h iar in bord consumul ii arata 150 %....deci colegu cu dafu no comment:))) Dar asa ceva e de necreut sincer...

Tati .... mai taie din ele .... sau dute la scoala si ia-ti permisul !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cei care stiu, ma vor sustine, cei care nu... sa fie atenti:

Nu exista consum exact p/u nici un fel de camion, nici un fel de greutate, nici un fel remorca, nici un fel de conducator.

Consumul depinde de mai multi factori:

1 Tonajul marfurilor

2 Starea drumurilor (daca e drum bun sau drum stricat)

3 Starea drumurilor (daca e orash, sate cu semafoare si restrictii sau e autostrada)

4 Starea drumurilor (daca drumul e drept sau curbe)

5 Starea drumurilor (daca sunt  munti sau cimpie)

6 Conditiile meteo  (daca este vint, directia vintului, ploaie, ninsoare, zapada, ghetsush etc)

7 Garnitura dintre volan si scaun (cind schimba vitezele si cind frineaza)

8 Starea cauciucurilor si firma producatoare, daca se pun anvelope reesapate, consumul creste pe loc.

9 Ce fel de osii are remorca (BPW, SAF, etc)

10 Calitatea motorinei.

11 ETC.....

  Noi, mai multi colegi, avind curse regulate am facut un experiment de mai multe ori.

Plecam la incarcare gol si incarcam acelashi tonaj permanent, cu aceiasi masina, aceiasi remorca si ne alimentam de un peco.

Faceam plinul, mergeam la incarcare si veneam inapoi, cercul avea 4230 km si alimentam la aceiasi pompa iarasi pina la plin... ce credeti??

La fiecare cursa, consum diferit la fiecare . diferenta era pina la 3.5 litri.

Se vede cine stie cu ce se mananca munca de sofer !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

:D :D :D Hahaha, nu mai minti..eu am mers cu scania r500 daca ii scoti limitare sa printa 110 nu iti mai arata consumul si 150% nu are cum doar nu crezi ca arunca motorina pe esapament.. cu volvo incarcat 24 tone 125-130 consum de 60-70.

ala e consum instant nu mediu care se modifica in functie de turatia motorului cat si cum apesi acceleratia si nu va mai luati dupa ala, consumul se calculeaza la pompa plin/plin ;)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Ceea ce a zis Gongy este adevarul .Consumul nu se calculeaza la 100 de km ci la cursa sau la luna,deoarece pe o portiune de drum de 100 de km poti sa ai numai dealuri si sa iesi cu un consum de speriat,sau sa ai numai drum drept si sa iesi cu un consum prea mic.asa ca invatati pe unii domni patroni cum se calculeaza consumul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • Members

Ce mama dreacu eu pe Volvo euro 3 420 automat, am dat 29 pe gol cu 0,5 la tona si fac Grecia. Dar voi colegi picati in plasa unui ...... care viseaza sau are in flota dafuri si vrea sa mai le taie din consum dar nu e sigur si va cere parerea voua....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.