Jump to content

Poveste : incepatorul si tir-ul.


yakwza

Recommended Posts

  • Members

;D A fost odata ca niciodata, ca de n-ar fi, nu s-ar mai povesti…Un pui de zmeu care merge cu tirul cel mare si fioros pe un drum de munte cu serpentine si coborari abrupte,fara frane pe remorca(sarise furtunul galben de aer,gura aceea de lup era slaba si priza smulsa din suport) si asta nu e tot...carosabilul era acopoerit cu un strat de zapada,ningea abundent si din cauza masinilor  se batuse si forma o pelicula lucioasa si foarte alunecoasa. Acum am sa fac o mica paranteza de ce ajunsese in stiuatia acesta tragica, venea din germania si foarte plictisit a zis sa se uite si el la un film pe dvd ca doar gps-ul stie el drumu, pilotul automat are grija de masina si el se uita linistit la scary movie. Totul parea atat de frumos incat uitase si de plictiseala si  de tot...La un moment dat totul se termina brusc, gps-ul  prins si el in stare de euforie care se asternuse peste intrega cabina da un rateu si tipa foarte agresiv "Va rugam sa iesiti la dreapta,Va rugam sa iesiti la dreapta" Atunci puiul de zmeu a tresarit si se uita debusolat in fata,stanga,dreapta...poate totusi vede un indicator de Praga :o dar de unde totul parea in zadar nu mai aveam nici o treaba cu traseul..totul era pierdut singura solutie pe care o vedea era gps-ul si atunci zice in sine lui "ia s-o iau mah la dreapta ca asta stie el drumu" si asa a mers si a mers pana ajuns pe varful muntelui in situatia descrisa mai sus. Sa revenim...coborare,corosabil alunecos,fara frane pe remorca,viteza 30 km/h si incepe sa creasca 31,32,36,40...trebuia redusa viteza in fata era curba. "Vrei sa reduci viteza???, Da! In cazul asta tr sa calci frana asa invatese la scoala."gata am calcat frana" Acum incepe actiunea,la atingerea foarte fina a franei rotile motrice ale capului tractor se blocheaza si remorca incepe sa alunce spre stanga in delir fara nici cel mai mic control asupra ei, elibereaza frana dobitocule ..incerca cu frana de motor/ retarder, in zadar remorca mergea tot pe unde vrea. Era o lupta pe cinste mai ceva ca Harap Alb cu zmeul sa reusesca a tine bestia scapata de sub control pe partea carosabila si cu rotile in jos, dar...stai!!! dracul nu era asa negru, se descurca destul de bine in a reusi sa tina bestia pe asfalt cu toate ca ocupa toata strada mai era putin si se termina panta incepea o usora urcare viteza scazuse considerabil era in treapta a doua in jur de 10 km/h dar totusi nu  puteam opri masina (e destul de fustrantant, daca imi zicea cineva inainte ca poti opri o masina la uimitoare viteza de 10 km la ora lesinam de ras :D)  se termina si usoare urcare si ce sa vezi in fata  ??? o coborare destul de urata cred ca era undeva de 16%,destul de lunga si se termina cu o curba aproape de 90 de grade ,cu o prapastie imensa in partea stanga...masina incepe sa prinda iar viteza si la orice incercare disperata de a reduce remorca aluneca ori in staga ori in dreapta,viteza crestea si crestea, cred ca am ajuns undeva la 50 de km/h, cand din fata apare brusc un autocar si dupa el cateva turisme, remorca mea era pe contrasens si nu prea aveam cum s-o readuc la normal. Eram deja un om terminat, totul se sfarsise aici,deja aveam in cap cele mai negre ganduri era cu o adevarat o tragedie, cu cat ma apropiam mai tare de autocar cu atat imi imaginam ce urat va fii impactul si ce cosecinte grave va avea, am ajuns cu cabina in dreptul lui, am trecut cu cabina de el...deja parca asteptam din clipa in clipa sa aud cum remorca loveste autocarul si masinile care il urmau. Nu a fost chiar asa deoarece din instinct am accelerat si am tras remorca dupa mine am reusit sa evit impactul dar urma curba destul de stransa si viteza era destul de mare, pe asta sincer nu stiu cum am reusit s-o iau,pur si simplu am avut noroc la intrare  aveam masina toata pe lat. Intr-un final "fericit" masina sa oprit jumate iesita dupa carosabil. M-am dat jos, tremuram atat de tare incat nu am reusit sa stau in picioare am cazut in cur si nici nu aveam forta sa ma ridic, au trecut cred ca 30 de minute pana m-am calmat si am inceput sa caut solutii, atunci am apelat la Gongy, nu stiam ce sa fac,m-a ajutat cu cateva sfaturi si mi-a zis sa ridic remorca din perne pt. ca asea se mai incarca rotile motrice cu cateva sute de kg. Pana la urma am observat furtunul galben de aer scapat si m-am  gandit ca asta e problema,l-am legat strans cu sarma si am reusit sa cobor fara probleme in cele din urma am ajuns la autostrada si mi-am continuat drumul spre Romania.

Morala:

NU folosiţi laptopul,dvd,tv.  în timp ce conduceţi, poate avea consecinte grave.

NU mergeti numai dupa gps, el tr sa fie ceva informativ tr sa fiti atenti la indicatoare.

Daca ramaneti fara frane e nasol, scapa cine poate  :D

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Intredevar ai avut noroc,dar asa se invata meseria,cand esti pus in situatii critice (bine asta a fost critica rau pentru ca te-ai pierdut pe moment si nu stiai cum sa reactionezi). Ma bucur ca ai reusit sa scapi cu bine...Bafta,si drumuri bune!

Link to comment
Share on other sites

  • Moderators

Pot spune ca au avut si ceilalti mare noroc pe linga cel care lai avut tu,observ ca deja ai invatat ceva din aceasta poveste,este bine ca ai postat-o si aici pe forum,daca cumva o citesc macar 25% din incepatori si 10% o sa ia aminte va fi foarte bine,iti doresc drumuri bune in continuare si noroc,succes

Link to comment
Share on other sites

  • Members

ma colegu cu povestea asta , parca luata dintr-un film , eu momentan nu am ajuns pe tir dar din cate am invatat eu pe sc , stiam ca in caz de  desprinde  vagonu se franeaza singur , ca asa e construit ,la vagonu u cum draku nu sa blocat rotile ,

ma intreb si eu acum , nu sunt mare cunascator

daca gresesc sa ma lamureasca si pe mn un coleg cu mai multa exp

EDIT:  Te rog sa scrii corect romaneste si fara cuvinte urate. Acuma scapi dar data viitoare...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

ma colegu cu povestea asta , parca luata dintr-un film , eu momentan nu am ajuns pe tir dar din cate am invatat eu pe sc , stiam ca in caz de  desprinde  vagonu se franeaza singur , ca asa e construit ,la vagonu u cum draku nu sa blocat rotile ,

ma intreb si eu acum , nu sunt mare cunascator

daca gresesc sa ma lamureasca si pe mn un coleg cu mai multa exp

baiatul a preciza ca s-a desprins furtunul galben (comanda la frana pe remorca) ,  daca se desprind amandoua furtunele se franeaza, asa cum a patit colegul furtunul rosu alimenta instalatia semiremorcii dar nu ajungea si comanda sa franeze.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Speedy Gonzales  am inteles colegu , iti multumesc ca mai lamurit , nu stiam ca trebuie sa sara amandoua ca sa se franeze

furtunul rosu e suficient daca il scoti sau scapa sa se blocheze remorca, furtunul galben e pe retur si daca nu e bagat nu mai ai frane pe remorca.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Terifiant ceea ce ne povestesti,nu sunt de acod cu urmarirea de filme in timpul mersului, inainte de a da play,trebue sa fi constient ca esti la volanul unui vehicul de mare tonaj,lung de 16 metri incarcat cu cel putin 20 de tone care poate mai face si balans, plus pe un drum cu serpentine ,cred ca din cauza ca ai mai ramas si fara frane ai incetat sa mai vizionezi filme in timpul condusului,  Dumnezeu a fost cu tine,dar nu se stie daca va mai fi si data viitoare....

P.S. cred ca intamplarea a fost mai groaznica decat scary movie  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Terifiant ceea ce ne povestesti,nu sunt de acod cu urmarirea de filme in timpul mersului, inainte de a da play,trebue sa fi constient ca esti la volanul unui vehicul de mare tonaj,lung de 16 metri incarcat cu cel putin 20 de tone care poate mai face si balans, plus pe un drum cu serpentine ,cred ca din cauza ca ai mai ramas si fara frane ai incetat sa mai vizionezi filme in timpul condusului,  Dumnezeu a fost cu tine,dar nu se stie daca va mai fi si data viitoare....

P.S. cred ca intamplarea a fost mai groaznica decat scary movie  ;)

Intr-adevar nici eu nu mai sunt de acord cu vizionatul filmelor in timpul mersului sau cu alte activitati care iti distrag atentia de la condus, poate avea urmari foarte urate, ireversibile. tocmai de aceea am postat aici povestea,poate invata cineva ceva din inatamplarea asta  fericita pana la urma.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

frumoasa poveste............dar este pt copii..........in primu rand o remorca fara frane nu derapeaza...........ia impinge capu tractor si motrica ati fuge asta este una a doua daca scapa aer pe la furtuna galben ramai fara aer adica blocheaza remorca daca nu scapa aer si nu este legat furtunu galben atunci nu ai frane dar mai ai frana de mana si daca sti sa o folosesti cobori foarte bn...........deci daca scapa aer la furtunu galben ori ai frane daca scapa putin ori se blocheaza remorca inclusiv capu tractor daca scapa mult...................dar sa ramai fara frane se intampla cand tu nu cuplez remorca deloc .............sper ca v-am lamurit

Link to comment
Share on other sites

  • Members

frumoasa poveste............dar este pt copii..........in primu rand o remorca fara frane nu derapeaza...........ia impinge capu tractor si motrica ati fuge asta este una a doua daca scapa aer pe la furtuna galben ramai fara aer adica blocheaza remorca daca nu scapa aer si nu este legat furtunu galben atunci nu ai frane dar mai ai frana de mana si daca sti sa o folosesti cobori foarte bn...........deci daca scapa aer la furtunu galben ori ai frane daca scapa putin ori se blocheaza remorca inclusiv capu tractor daca scapa mult...................dar sa ramai fara frane se intampla cand tu nu cuplez remorca deloc .............sper ca v-am lamurit

ESTE VB DE FURTUNU ROSU MA LUAT VALU DE NERVI DIN CAUZA POVESTEI SCZ

Link to comment
Share on other sites

  • Members

frumoasa poveste............dar este pt copii..........in primu rand o remorca fara frane nu derapeaza...........ia impinge capu tractor si motrica ati fuge asta este una a doua daca scapa aer pe la furtuna galben ramai fara aer adica blocheaza remorca daca nu scapa aer si nu este legat furtunu galben atunci nu ai frane dar mai ai frana de mana si daca sti sa o folosesti cobori foarte bn...........deci daca scapa aer la furtunu galben ori ai frane daca scapa putin ori se blocheaza remorca inclusiv capu tractor daca scapa mult...................dar sa ramai fara frane se intampla cand tu nu cuplez remorca deloc .............sper ca v-am lamurit

-O remorca fara frane pe drum alunecos derapeaza.

-Daca cade furtunul galben nu mai ai frane pe remorca. (de furtunul galben a vorbit colegul)

-Frana de mana tine pe axa tractoare si daca  o tragi pe drum alunecos e cam nasol.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.