Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Recunoasterea meseriei!


Vizitator Anonymous

Postări Recomandate

Vizitator Anonymous

  Pacat ca s-a inchis topicul"despre soferi profesionisti"!Poate ca pana la urma s-ar fi ajuns la o intelegere!Ceea ce vreau eu sa spun este ca tinerii nu inteleg ca aceasta meserie merita sa fie respectata,la fel ca orice alt corp de meserie !In America de N a existat o reglementare in transporturi!Pana in anii 80(la sfarsit)!Ce insemna asta?Exista un ordin al soferilor,la fel cu ordinul celor din constructii sau al asistentelor medicale,de exemplu,care stabilea salariul minim si iti interzicea sa lucrezi pe un salariu de nimic!In anii 80 s-a produs dereglementarea transportului!Nu tu ordin,nu tu nimic!Companiile puteau sa-ti ofere orice salariu(bineinteles nu sub salariul minim)!La inceput acest lucru nu a afectat salariile soferilor,era destul de munca,boom economic,motorina ieftina,companiile nu vroiau sa-si piarda soferii!Deci salariile nu s-au resimtit prea mult!Dar a venit criza!Motorina a crescut!Si s-a ajuns ca in transporturi(nu vorbesc de transportul specializat unde salariile sunt mari,ci de transportul general)Salariul unui sofer sa ajunga la nivelul salariului de acum 20 de ani!Doar ca preturile au crescut intre timp!La toate celelalte tipuri de meserii unde exista reglementare sau ordine,salariile au tinut pasul cu inflatia!Doar la soferi,pentru ca este o meserie nereglementata salariile fluctueaza,daca este cerere de soferi,salariile devin atractive,cand e recesiune salariile scad!De asta in Quebec s-a infiintat o asociatie(ARPQ)care militeaza puternic pentru reintroducerea reglementarii,recunoasterea meseriei ca un corp de meserie profesionala,(nu necalificata)si infiintarea unui ordin al soferilor care sa impuna un barem minim de salarizare pentru acest corp profesional!Banuiesc ca aceasta solutie ar putea fi valabila peste tot in lumea asta!Dar,ma rog,s-au incins spiritele,s-a inchis topicul,si-asa mai departe....!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Nu erau asa incinse,se discuta in contradictoriu dar intrun mod care nu jignea cred eu,insa este decizia unui moderator pe care il respect si nu comentez decizia lui,este posibil sa il deblocheze,vedem atunci,referitor la recunoasterea meseriei ai foarte mare dreptate,si la noi au fost niste regulamente care prevedeau asa ceva,fostele grupe,unde vechimea te recomanda pentru urmatoarea grupa.Ma tot gindesc la ideea ta cu asociatia de cind ai mai spus-o si pe sindicat,cred ca ar fi o idee buna,si poate asa ar putea fi reintrodusa si la noi aceasta recunoastere,ar fi  mult mai utila decit acele atestate bagate obligatoriu , atestate care in opinia mea personala ingrasa doar anumite firme din domeniu,oferindule salarii indirect.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Servus ! Se poate vorbi luni intregi despre subiect . Eu unul as dori sa fie o normalitate , insa....  Putini fac distinctia intre soferie ca hobby si profesionism . De fapt totul s-a denaturat dupa revolutie , odata cu formarea noilor scoli de soferi , cand scoala nu mai a fost scoala . Dupa 90 noua legislatie privind munca , a fost reevaluata si multe meserii au ajuns in derizoriu . Soferii au suferit descalificarea ! Apoi au aparut soferii cu scoala de soferi facuta la fara frecventa , unde preda femeia de serviciu . Din acea epoca aceasta meserie , de altfel foarte complexa, a ajuns o bagatela in ochii unora . Multi cred ca o meserie se invata intr-o saptamana de vrajeala ! Gresit ! Scolile din ziua de azi sunt o mare magarie ,ci nu scoli competente . De apreciat entuziasmul celor ce vor sa practice meseria asta , insa .....sunt multi ce nu o inteleg . Pun totul pe seama talentului , a chemarii , nu si pe cunostinte dobandite urmate de expertiza tradusa in timp . Sunt rau inteles cand am cautat sa explic ca in meseria asta , nu numai talentul te recomanda , ci experienta. Multi mi-au replicat ca ei pot conduce si avioane , alitii ca noi cei mai ,,batrani" suntem plini de fite , dar nici unul nu stie cu ce se serveste aceasta munca si ce statut ar trebui sa aibe cu adevarat un sofer de profesie. Obtinerea atestatului , daca s-ar face in baza unui examen de meserie , s-ar obtine foarte greu , ca si permisul de conducere dealtfel. Daca s-ar revenii la conditiile de scolarizare , examinare in scoala ( examen de absolvire) , examinarea pentru obtinerea permisului , de dinainte de 89 , apoi de examenul de meserie pentru obtinerea atestatului , alta ar fi situatia si atunci aceasta meserie s-ar recataloga ! Atestatul profesional ar trebui up-gradat odata cu categoria , incepand de la activitatea restrictionata pana la statutul de fara restrictii ! Asa ar fi normal . Atunci se triaza categoriile si competentele , si odata ce ai obtinut un statut recunoscut , acela sa fie batut in cuie  nu cu valabilitate de timp! Eu nu vad de ce trebuie sa obtin atestat la fiecare 5 ani ?  Atata timp cat permisul de conducere este valabil toata viata ( atat ca trebuie sa-l preschimbi la 10 ani) , si-mi confera dreptul de a conduce vehiculele din categoriile obtinute , asa ar trebui sa fie si atestatul profesional . Nu pot intelege de ce , daca am obtinut atestatul ( pe linga alte diplome de studiu) acesta are valabilitate scadenta . Atestatul trebuie sa fie perpetuu , pentru clasa pentru care sa emis . 

    M-am cam incins pe subiect , insa aici am incercat doar cateceva din viziunea mea despre meserie si meseriasi si cum ar trebui ordonata aceasta breasla .  Oricum ,aceste idei , in cazul in care s-ar fi constituit un sindicat , erau prioritare in discutia cu autoritatile statului.  Pe scurt , stabilirea statutului de sofer profesionoist !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut Ptr kenworth Parca Jimmy Hoffa a obtinut ptr soferii din America de nord niste drepturii care au deranjat patronii si politicieni de acolo Asai ? Poate ne-ar trebui si noua un astfel de personaj sa ne invete ca impreuna sintem cel mai puternic segment de oameni care pot face extrem de multe intrun timp scurt.Ne lipseste respectul de sine ca meserie? nu stiu dar stiu ca daca ne impartim in "cei noi "si" cei vechi" nu vom reusi niciodata sa numai fim piesa de schimb dintre scaun si volan Drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

    Despre Jimmy Hoffa,da,a fost un personaj foarte colorat!A facut multe lucruri bune pentru soferi,dar,a facut si "nefacute"!In sensul ca s-a facut frate cu dracu'(politicieni corupti,Mafia,etc) Asta l-a si pierdut!Despre Jimmy s-au facut mai multe filme,unul,destul de realist,este F.I.S.T cu S.Stallone!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

De apreciat entuziasmul celor ce vor sa practice meseria asta , insa .....sunt multi ce nu o inteleg . Pun totul pe seama talentului , a chemarii , nu si pe cunostinte dobandite urmate de expertiza tradusa in timp . Sunt rau inteles cand am cautat sa explic ca in meseria asta , nu numai talentul te recomanda , ci experienta.

Sunt de parerea ca experienta ar trebui sa mearga mana in mana cu talentul. Fara unpic de talent, de chemare nu poti face nimic. Ce se intampla insa in momentul in care sa zicem ca ai talentul si vrei sa obtii experienta? Eeeee pai aici e marea problema. Io zic ca toate pornesc din cauza sistemului care permite acestor scoli de soferi sa isi obtina licente si sa "faca" soferi. Sunt unul din cei cu mai putina experienta insa mi-as fi dorit cu adevarat sa invat ceva in scoala de soferi sau macar la atestat. Momentan sunt inscris la o scoala de soferi pt obtinerea categoriei 'D' si sunt dezamagit de felul in care se desfasoara orele de legislatie, pt ca ne baga la un loc cu cei de la cat. B, si eu stau si ascult cum tre sa dau prioritate de dreapta, sa semnalizez, lucruri care nu vreau sa spun ca ma plictisesc dar sa zicem doar ca le-am mai invatat de vreo cateva ori cand am dat pt BCE. As dori sa invat(daca tot tre sa platesc aceasta scoala) ceva cu adevarat interesant si util, macar sa raman cu ceva din toate aceste cursuri. Apoi cu atestatele ......deci absolut toate hartogariile astea, aceste 'romanisme' de 2 lei (dar care costa destul de mult) nu isi au nici cel mai mic rost. In primul rand pt ca am vazut cu ochii mei ca nu e relevant ca daca am obtinut hartia aia pot face transport marfa. De ce????? Pt ca nu am invatat nimic nici la scoala de soferi, nici la atestat. Rezultatul: 0....o gramada de hartii facute pe banii nostri cu scopul de a umple alte buzunare. La final precizez ca bineinteles tot de pe urma sfaturilor soferilor "mai batrani" am invatat. Nu inteleg de ce atata ura intre "cei tineri" si "cei batrani"... ne avem cu totii loc in aceasta meserie trebuie doar putin respect pt adevaratii veterani, iar din partea lor putina atentie si rabdare  pt cei tineri care inca invata. Drumuri bune Doamne ajuta
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pentru categoria D ,pe timpul in care l-am luat eu , trebuia sa  ai C -ul de macar 1 an si peste 22 de ani , ori sa fi facut scoala la ITB  unde trebuia sa ai macar liceul si 22 ani.  Eu am facut policalificare la ITB , scoala durand 9 luni  a cate 6 zile saptamanal si in fiecare zi faceam 4 ore de conducere si 2-3 ore de teorie . La teorie faceam materii ca  Tehnica si teoria conducerii , Mecanica aplicata si explicativa , Legislatie rutiera , Solutii de prim ajutor , Psihologie auto .  Cand terminai scoala , sustineai  Examen cu scoala si numai daca treceai , te bagau la examenul cu politia .  Pentru a sustine examenul la politie trebuia sa ai minimul 280 de ore de conducere !!!  ( Nu 30 ca azi)  De boala volanului ne rugam de instructor ca dupa amiaza cand se faceau curse speciale sa ne ia pe fiecare sa mai conducem . Si uite asa mai bagam cate o ora pe zi macar la 2-3 zile ! Sa nu mai zic cat de greu treceai examenul medical si mai ales cel PSIHOTEHNIC , unde timp de 3- 6 ore a-ti trecea os prin os si neuron peste neuron . Depindea totul de toanele vestitei doctor Zeveleanu ( dealtfel cea mai profesionista)! ( Daca aveai nesansa sa te trimita politia sau intreprinderea in mod expres la psihotehnic , riscai sa nu mai vezi dreptul de a conduce ! Te facea Zeveleanca de vorbeai singur ca televizorul !)  . Era greu de luat D-ul ! Azi.....

  Azi nici pentru C nu mai e un respect din partea legii , scolile fiind niste masini de facut bani ce pregatesc niste amatori . Pe timpul meu , cea mai proasta scoala de calificare tinea macar 3 luni . Si era scoala ! Ori faceai o profesionala de 2 ani , dupa clasa a X a !  In profesionala faceai si carte si meserie . Asa era pe atunci . Azi ce mai e ? 

  Te angajai sofer , ca doar aveai permis . Cine te ,,urca" pe  TIR ? Doamne fere ! Trebuia sa fii nebun sa gandesti.  Prima treapta era  aIV a  , apoi a III a , a II a ,  aI a , si cea mai tare era  speciala ! De la a IV a la speciala ajungeai ,,carunt"! Sa nu zic ca fiecare treapta o luai in urma unui examen ( cam cum ar fi atestatul acum) , insa examen !  Iar la examen nu te prezentai ca vrei tu si cand vrei tu . Te propunea in functie de EXPERIENTA acumulata in timp  ( aici mai mergea cu spaga sa intri mai peste rand , dar nu cu ani, ci cu cateva luni ) . Pentru TIR trebuia sa ..... ai multe si aici nu ma refer la blaturi spaga sau... ci trebuia sa fii profesionist adevarat ! Conta categoria ! Azi....

  Aici ma intreb retoric , cel ce a urmat viata de mai sus descrisa poate fi comparat cu unul ce a terminat o ,,scoala " acum si este sofer de TIR a doua zi? Daca da , pentru mine unul este a doua dezamagire in ceace priveste aceasta meserie . Prima a fost cand din 90 nu mi sa mai recunoscut categoria . Pe atunci (89)abia luasem  a I a si aveam sperante , pentru care am muncit din greu !  Azi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Aia da scoala! Sincer iti spun ca io cred ca daca inca erau treburile asa cu obtinerea permiselor in ziua de azi eram mult mai mandru de permisul si categoriile pe care le am in buzunar...insa asa....nu pot spune ca nu sunt mandru dar, cand te lupti cu adevarat si te pregatesti pt un examen riguros pe care il si treci.....parca e mai mare fericirea si multumirea de sine. In ziua de azi totul e parca banal....numa te duci si platesti la taxe, mai si inveti cate putin asa si gata....Cat despre cele 280 de ore de conducere, mi s-ar parea necesare si acum sa se faca(mai ales pt D). Am si eu un prieten care a facut categoria D pe vremurile acelea si mi-a povestit exact la fel, teste peste teste, teste psihologice de ore intregi etc. Pacat ca nu mai e aceasta meserie ce a fost! Foarte trist....Drumuri bune Doamne ajuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Din experienta dumneavoastra,comparand vremurile de acum si cele de atunci,dupa atata scoala si teste ...aveau loc mai putine accidente?In fon ,imi imaginez ca acesta era singurul scop,prevenirea.Sa poti  sa conduci un camion de tonaj mare pe drumurile publice,eventual in strainatate.In afara ca invatai totul despre partea mecanica,apoi te examinau psiho pe toate partile,ce altceva invatai?Bun.camionul daca se strica si te aflai intro zona unde nu aveai acces la service,trebuia sa iti repari singur camionul.Ca sa poti sa conduci o astfel de masina trebuie sa fii foarte bine pregatit psihologic.Apoi...intocmirea si completarea actelor..pe atunci se facea vama ,ma gandesc...muuult mai greu cu actele,asteptari in vama etc,apoi orientarea dupa harta,nu existau gps-uri..Va invatau si lucrurile acestea,sau va lasa sa va descurcati la fata locului.In cazul categoriei D...inteleg ca se punea baza pe testul psihologic,transporti oameni,esti singurul responsabil.Era necesar atatia ani,sa parcurgi toate etapele pana sa ajungi cu adevarat experimentat...traficul sa spunem in Bucuresti nu era in halul cum este astazi,nu existau factori de stres ca acum,autovehicule mult mai putine ,DAR ....totusi trebuia sa inveti ,sa parcurgi niste etape...Pai daca sar impune aceeasi scoala ca atunci , acum...strazile ar fi goale.

Nu stiu daca miar fi placut sa practic meseria de sofer atunci sau acum.Ar fi  fost frumos sa fac scoala de atunci,sa invat ceva,dar sa lucrez pe camioanele moderne din ziua de astazi,munca de zi cu zi ar fi mai usoara mai lejera,dar in acelasi timp ai avea un bagaj de cunostinte muuult mai avansate legat de camioane.

Respect pentru cei care au prins acele vremuri si multumim ca ne povestiti si noua,cei tineri,poate cineva vrea sa invete cate ceva din experienta altora

Drumuri bune

Servus ! Se poate vorbi luni intregi despre subiect . Eu unul as dori sa fie o normalitate , insa....  Putini fac distinctia intre soferie ca hobby si profesionism . De fapt totul s-a denaturat dupa revolutie , odata cu formarea noilor scoli de soferi , cand scoala nu mai a fost scoala . Dupa 90 noua legislatie privind munca , a fost reevaluata si multe meserii au ajuns in derizoriu . Soferii au suferit descalificarea ! Apoi au aparut soferii cu scoala de soferi facuta la fara frecventa , unde preda femeia de serviciu . Din acea epoca aceasta meserie , de altfel foarte complexa, a ajuns o bagatela in ochii unora . Multi cred ca o meserie se invata intr-o saptamana de vrajeala ! Gresit ! Scolile din ziua de azi sunt o mare magarie ,ci nu scoli competente . De apreciat entuziasmul celor ce vor sa practice meseria asta , insa .....sunt multi ce nu o inteleg . Pun totul pe seama talentului , a chemarii , nu si pe cunostinte dobandite urmate de expertiza tradusa in timp . Sunt rau inteles cand am cautat sa explic ca in meseria asta , nu numai talentul te recomanda , ci experienta. Multi mi-au replicat ca ei pot conduce si avioane , alitii ca noi cei mai ,,batrani" suntem plini de fite , dar nici unul nu stie cu ce se serveste aceasta munca si ce statut ar trebui sa aibe cu adevarat un sofer de profesie. Obtinerea atestatului , daca s-ar face in baza unui examen de meserie , s-ar obtine foarte greu , ca si permisul de conducere dealtfel. Daca s-ar revenii la conditiile de scolarizare , examinare in scoala ( examen de absolvire) , examinarea pentru obtinerea permisului , de dinainte de 89 , apoi de examenul de meserie pentru obtinerea atestatului , alta ar fi situatia si atunci aceasta meserie s-ar recataloga ! Atestatul profesional ar trebui up-gradat odata cu categoria , incepand de la activitatea restrictionata pana la statutul de fara restrictii ! Asa ar fi normal . Atunci se triaza categoriile si competentele , si odata ce ai obtinut un statut recunoscut , acela sa fie batut in cuie  nu cu valabilitate de timp! Eu nu vad de ce trebuie sa obtin atestat la fiecare 5 ani ?  Atata timp cat permisul de conducere este valabil toata viata ( atat ca trebuie sa-l preschimbi la 10 ani) , si-mi confera dreptul de a conduce vehiculele din categoriile obtinute , asa ar trebui sa fie si atestatul profesional . Nu pot intelege de ce , daca am obtinut atestatul ( pe linga alte diplome de studiu) acesta are valabilitate scadenta . Atestatul trebuie sa fie perpetuu , pentru clasa pentru care sa emis . 

    M-am cam incins pe subiect , insa aici am incercat doar cateceva din viziunea mea despre meserie si meseriasi si cum ar trebui ordonata aceasta breasla .  Oricum ,aceste idei , in cazul in care s-ar fi constituit un sindicat , erau prioritare in discutia cu autoritatile statului.  Pe scurt , stabilirea statutului de sofer profesionoist !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.