Members VIRGIL TIMIS Postat Februarie 13, 2012 Members Share Postat Februarie 13, 2012 ce se intampla cand nu ai frana pe semiremorca la o coborare ..........alegeti raspunsu...........1.remorca fuge stanga-dreapta necontrolat............2.fuge stanga sau dreapta in fuctie de viraj..........3.fuge stanga -dreapta motrica in fuctie de impingerea remorci..........4..fuge fata cap tractor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members yakwza Postat Februarie 13, 2012 Members Share Postat Februarie 13, 2012 ce se intampla cand nu ai frana pe semiremorca la o coborare ..........alegeti raspunsu...........1.remorca fuge stanga-dreapta necontrolat............2.fuge stanga sau dreapta in fuctie de viraj..........3.fuge stanga -dreapta motrica in fuctie de impingerea remorci..........4..fuge fata cap tractor cand apesi frana,remorca se duce ori spre stanga sau dreapta. depinde cum incerci si sa o redresezi poti sa o muti dintr-o parte sau alta. acum mai conteaza si tipul de carosabil pe care rulezi. ps: multumesc ca nu mai imi poluezi topicul meu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members CatalinFCS86 Postat Februarie 13, 2012 Members Share Postat Februarie 13, 2012 3 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Alex Sofer Postat Februarie 13, 2012 Members Share Postat Februarie 13, 2012 Eu am zero experienta,dar eu dupa capu meu zic ca se misca stanga dreapta,credca din ce franezii mai brusc se va misca mai mult stanga sau dreapta,daca gresesc corectatima,da eu asta cred Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mitica Postat Februarie 13, 2012 Members Share Postat Februarie 13, 2012 Daca stii despre defectiune iti iei masuri in consecinta daca nu stii e belea .Eu am patit asa ceva dar am scoso la cap pina cind jegosu de patron (turc) a catadicsit sa bage semiremorca in service Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Februarie 13, 2012 Members Share Postat Februarie 13, 2012 ce se intampla cand nu ai frana pe semiremorca la o coborare ..........alegeti raspunsu...........1.remorca fuge stanga-dreapta necontrolat............2.fuge stanga sau dreapta in fuctie de viraj..........3.fuge stanga -dreapta motrica in fuctie de impingerea remorci..........4..fuge fata cap tractor depinde de starea drumului(carosabil uscat, ud, polei ect) viteza ,greutate, asezarea marfii,inclinatia drumului,drum drept,curba la dreapta curba la stinga,cine este la volan...........ect. Sint foarte multe scenarii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Postat Februarie 13, 2012 Autor Members Share Postat Februarie 13, 2012 astept un raspuns direct ...............este zapada,polei ,ud Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dansorin Postat Februarie 13, 2012 Members Share Postat Februarie 13, 2012 cred ca 5....ai dato-n bara !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Anonymous Postat Februarie 13, 2012 Share Postat Februarie 13, 2012 Daca nu e carosabil alunecos poti sa o tii doar din frana de pedala!Dar depinde foarte mult de greutatea marfii(si de inclinatia/lungimea pantei)!Daca esti foarte greu,sunt 2 riscuri majore:ori sa ramai fara aer la frane pe tractor,ori sa-ti prajesti franele(sa le supra-incalzesti)!Eu nu sfatuiesc pe nimeni sa plece fara frane pe remorca,dar este alegerea ta!Oricum,este posibil sa cobori o panta fara sa calci frana deloc,doar in frana de motor,cu conditia sa alegi bine treapta de viteza inca de la inceputul coborarii!Asta este posibil doar cu multa experienta si cunoscand foarte bine drumul,ce inclinatie are panta,ca sa poti sa-ti alegi viteza care sa o franeze! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Postat Februarie 14, 2012 Autor Members Share Postat Februarie 14, 2012 intrebarea pe intelesul tuturor,,,,,,,,,,,,cine are tendinta sa derapeze ,,,,,,,,,fata,motrica sau semiremorca si cum penduland sau intr-o singura idee......................vreau sa verific un MIT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members mariusdafxf Postat Februarie 14, 2012 Members Share Postat Februarie 14, 2012 Poate sa fuga si semiremorca intro parte(de exemplu daca ai calcat frina usor si drumul este inclinat),poate fugi si cap tractorul din motrica(atunci cind ai viteza si esti virat datorita inertiei semiremorca te impinge) Parearea mea este ca nu poti da un raspuns sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members truckman Postat Martie 7, 2012 Members Share Postat Martie 7, 2012 efectul lipsei franei pe semiremorca?derapaj cap tractor cu inchidere stil 'briceag' respect si drumuri bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Martie 7, 2012 Members Share Postat Martie 7, 2012 Parerea mea este urmatoarea : daca nu ai frana deloc pe semiremorca , remorca este,, purtata" pe traiectoria capului cand se franeaza. Remorca derapeaza numai atunci cand franele pe o parte sunt mai ,, stranse" , adica franarea nu se face uniform pe toate rotile si pe ambele parti simetric . De regula derapajul ,,pe franare " se produce numai cand franele nu sunt reglate si nu exista o compatibilitate intre capul tractor si vagon. Vagonul derapeaza pe partea pe care franele tin mai tare si este mai accentuat cu cat forta de franare este mai mare . Important este cand se simte fenomenul derapajului , redresarea trebuie facuta imediat si cu cat mai mare finete , prima manevara fiind relaxarea imediata a franei si controlul derapajului , decelerarea fiind frana de motor ce reduce viteza fara a decupla transmisia. In general fenomenul de derapaj ,,in franare " apare pe carosabil lunecos , umed sau plin de nisip ori macadam , iar cauza principala consta in franarea tarzie , viteza neadecvata sau viraj mai srans si totdeauna franelor defecte . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Coman Postat Martie 7, 2012 Members Share Postat Martie 7, 2012 4, fuge motrica si te face "briceag" (am patit-o, din pacate). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dan 1976 Postat Martie 9, 2012 Members Share Postat Martie 9, 2012 Daca nu ai frane pe vagon e nasol.Daca franezi in linie dreapta nu derapeaza deloc,dar apare suprasolicitare la frane pe cap si se incing peste masura.Daca ai experienta si ai realizat treaba asta ii dai o treapta care sa te ajute sa cobori fara sa folosesti frana aproape deloc.Trebuie sa fii sigur ca atunci cand ai calcat-o te opresti la timp.Eviti sa calci frana cu masina virata.Datorita inertiei vagonul va continua sa se deplaseze inainte si te va forfeca si te va da cu cabina de vagon.Vagonul nu derapeaza.Vagonul se duce inainte.Daca franezi in linie dreapta nu se duce nici stanga nici dreapta.Si probleme apar si la vagoanele cu frana.De exemplu: vagon cu tamburi si tractor cu discuri...la franre puternica in pozitie forfecat te da cu cabina de vagon imediat daca nu e realizat reglajul din calculator.ESTE RECOMANDAT DE PRODUCATORII DE VAGOANE SA SE REALIZEZE REGLAJUL LA INTARZIEREA LA FRANARE A TRACTORULUI FATA DE VAGON LA FIECARE SCHIMBARE DE VAGON.Vagonul trebuie sa agate primul si dupa aceea tractorul.Daca tractorul tine primul e ca si cum nu ai avea frane pe vagon deloc si in forfecare pe drum alunecos te da cu cabina de vagon imediat chiar daca vagonul e nou si are frane de te da cu capu de parbriz.Daca ai de coborat pe uscat ....da-i drumu la vale, daca ai de coborat pe ploaie.....da-i drumu la vale dar sa franezi doar in linie dreapta cu tractorul si vagonul aliniate perfect,dar daca ai de coborat pe mazga ,polei ,zapada sau noroi pe asfalt si e panta cum e pe Cheia,Siriu,Oituz,Feleac si multe alte alea care imi scapa....nu te sfatuiesc sa ii dai drumu la vale decat daca esti prea bazat pe tine si ai si o doza de nebunie corespunzatoare.Eu am vazut masina data cu cabina de vagon pe drum drept pe zapada fara frane pe vagon....si tractoru avea 2 motrice.Asa ca ....SUCCES!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members amigoss1980 Postat Aprilie 14, 2012 Members Share Postat Aprilie 14, 2012 Nu am inteles bine intrebarea. Este vorba de oprire fara frina pe vagon sau de coborire? Daca e vorba de oprire si ai sesizat din mers ca nu ai frine pe vagon, iti recomand sa frinezi leger si drept, sa reduci din viteza, sa cobori cu 20 la ora pina la primul loc de oprire si sa verifici de ce nu ai frina pe vagon. Daca incerci sa mergi pina acasa asa..... risti sa supraincalzesti frinele care mai lucreaza, Daca e polei sau zapada, cobori in viteza redusa si inainte de curba frinezi, ca in curba sa intri fara a calca pe frina si tot asa mai departe. Totusi raspunsul meu, care il vad este ca la frinarea pe polei trebuie de frinat cu camionul aliniat drept fata de semiremorca, e destul sa invirti putin de volan in timp ce frinezi si risti sa faci "briceag" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dany92moto Postat Mai 20, 2012 Members Share Postat Mai 20, 2012 MOTRICA derapeaza din cauza greutatii si inertiei semiremorcii. ma gandesc ce s-ar intampla iarna pe o coborare in sempertine. daca motrica intra in derapaj masina ar trebui lasata sa "curga" fara frana sau eventual cu acceletarie DAR progresiva pentru a nu accentua derapajul, insa daca accelerezi in curba fara aderenta atunci poate derapa si fata sau semiremorca sa iasa cu spatele in exterior si vin alte belele. oricum nu doresc la nimeni asta!!! Drumuri Bune fara incidente!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members balas tudor Postat Iunie 6, 2012 Members Share Postat Iunie 6, 2012 nu pleca in cursa fara frane domnule conducator auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dany92moto Postat Iunie 8, 2012 Members Share Postat Iunie 8, 2012 nu pleca in cursa fara frane domnule conducator auto. si daca se "duc" pe traseu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members VIRGIL TIMIS Postat Iunie 8, 2012 Autor Members Share Postat Iunie 8, 2012 si daca se "duc" pe traseu? conducere cu probleme grave la sistemul de franare........................ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.