Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

semiremorca fara frane?


VIRGIL TIMIS

Postări Recomandate

  • Members

ce se intampla cand nu ai frana pe semiremorca la o coborare ..........alegeti raspunsu...........1.remorca fuge stanga-dreapta necontrolat............2.fuge stanga sau dreapta in fuctie de viraj..........3.fuge stanga -dreapta motrica in fuctie de impingerea remorci..........4..fuge fata cap tractor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ce se intampla cand nu ai frana pe semiremorca la o coborare ..........alegeti raspunsu...........1.remorca fuge stanga-dreapta necontrolat............2.fuge stanga sau dreapta in fuctie de viraj..........3.fuge stanga -dreapta motrica in fuctie de impingerea remorci..........4..fuge fata cap tractor

cand apesi frana,remorca se duce ori spre stanga sau dreapta. depinde cum incerci si sa o redresezi poti sa o muti dintr-o parte sau alta.

acum mai conteaza si tipul de carosabil pe care rulezi.

ps: multumesc ca nu mai imi poluezi topicul meu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ce se intampla cand nu ai frana pe semiremorca la o coborare ..........alegeti raspunsu...........1.remorca fuge stanga-dreapta necontrolat............2.fuge stanga sau dreapta in fuctie de viraj..........3.fuge stanga -dreapta motrica in fuctie de impingerea remorci..........4..fuge fata cap tractor

depinde de starea drumului(carosabil uscat, ud, polei ect) viteza ,greutate, asezarea marfii,inclinatia drumului,drum drept,curba la dreapta curba la stinga,cine este la volan...........ect. Sint foarte multe scenarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

    Daca nu e carosabil alunecos poti sa o tii doar din frana de pedala!Dar depinde foarte mult de greutatea marfii(si de inclinatia/lungimea pantei)!Daca esti foarte greu,sunt 2 riscuri majore:ori sa ramai fara aer la frane pe tractor,ori sa-ti prajesti franele(sa le supra-incalzesti)!Eu nu sfatuiesc pe nimeni sa plece fara frane pe remorca,dar este alegerea ta!Oricum,este posibil sa cobori o panta fara sa calci frana deloc,doar in frana de motor,cu conditia sa alegi bine treapta de viteza inca de la inceputul coborarii!Asta este posibil doar cu multa experienta si cunoscand foarte bine drumul,ce inclinatie are panta,ca sa poti sa-ti alegi viteza care sa o franeze!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

Parerea mea este urmatoarea : daca nu ai frana deloc pe semiremorca , remorca este,, purtata"  pe traiectoria capului cand se franeaza.  Remorca derapeaza  numai atunci cand franele pe o parte sunt mai ,, stranse" , adica  franarea nu se face uniform pe toate rotile si pe ambele parti simetric . De regula derapajul ,,pe franare " se produce  numai cand franele nu sunt reglate si nu exista o compatibilitate intre capul tractor si  vagon.  Vagonul derapeaza pe partea pe care franele tin mai tare si este mai accentuat cu cat forta de franare este mai mare .    Important este cand se simte fenomenul derapajului , redresarea trebuie  facuta  imediat si cu cat mai mare finete , prima manevara fiind relaxarea imediata a franei si controlul derapajului , decelerarea fiind frana de motor ce reduce viteza fara a decupla transmisia.  In general fenomenul de derapaj ,,in franare " apare pe carosabil lunecos , umed sau plin de nisip ori macadam , iar cauza principala consta in franarea tarzie , viteza neadecvata sau viraj mai srans  si totdeauna franelor defecte .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Daca nu ai frane pe vagon e nasol.Daca franezi in linie dreapta  nu derapeaza deloc,dar apare suprasolicitare la frane pe cap si se incing peste masura.Daca ai experienta si ai realizat treaba asta ii dai o treapta care sa te ajute sa cobori fara sa folosesti frana aproape deloc.Trebuie sa fii sigur ca atunci cand ai calcat-o te opresti la timp.Eviti sa calci frana cu masina virata.Datorita inertiei vagonul va continua sa se deplaseze inainte si te va forfeca si te va da cu cabina de vagon.Vagonul nu derapeaza.Vagonul se duce inainte.Daca franezi in linie dreapta nu se duce nici stanga nici dreapta.Si probleme apar si la vagoanele cu frana.De exemplu: vagon cu tamburi si tractor cu discuri...la franre puternica in pozitie forfecat te da cu cabina de vagon imediat daca nu e realizat reglajul din calculator.ESTE RECOMANDAT DE PRODUCATORII DE VAGOANE SA SE REALIZEZE REGLAJUL LA INTARZIEREA LA FRANARE A TRACTORULUI FATA DE VAGON LA FIECARE SCHIMBARE DE VAGON.Vagonul trebuie sa agate primul si dupa aceea tractorul.Daca tractorul tine primul e ca si cum nu ai avea frane pe vagon deloc si in forfecare pe drum alunecos te da cu cabina de vagon imediat chiar daca vagonul e nou si are frane de te da cu capu de parbriz.Daca ai de coborat pe uscat ....da-i drumu la vale, daca ai de coborat pe ploaie.....da-i drumu la vale dar sa franezi doar in linie dreapta cu tractorul si vagonul aliniate perfect,dar daca ai de coborat pe mazga ,polei ,zapada sau noroi pe asfalt si e panta cum e pe Cheia,Siriu,Oituz,Feleac si multe alte alea care imi scapa....nu te sfatuiesc sa ii dai drumu la vale decat daca esti prea bazat pe tine si ai si o doza de nebunie corespunzatoare.Eu am vazut masina data cu cabina de vagon pe drum drept pe zapada fara frane pe vagon....si tractoru avea 2 motrice.Asa ca ....SUCCES!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Nu am inteles bine intrebarea. Este vorba de oprire fara frina pe vagon sau de coborire?

Daca e vorba de oprire si ai sesizat  din mers ca nu ai frine pe vagon, iti recomand sa frinezi leger si drept, sa reduci din viteza, sa cobori cu 20 la ora pina la primul loc de oprire si sa verifici de ce nu ai frina pe vagon. Daca incerci sa mergi pina acasa asa..... risti sa supraincalzesti frinele care mai lucreaza, Daca e polei sau zapada, cobori in viteza redusa si inainte de curba frinezi, ca in curba sa intri fara a calca pe frina si tot asa mai departe.

  Totusi raspunsul meu, care il vad este ca la frinarea pe polei trebuie de frinat cu camionul aliniat drept fata de semiremorca, e destul sa invirti putin de volan in timp ce frinezi si risti sa faci "briceag"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

MOTRICA derapeaza din cauza greutatii si inertiei semiremorcii.

ma gandesc ce s-ar intampla iarna pe o coborare in sempertine. daca motrica intra in derapaj masina ar trebui lasata sa "curga" fara frana sau eventual cu acceletarie DAR progresiva pentru a nu accentua derapajul, insa daca accelerezi in curba fara aderenta atunci poate derapa si fata sau semiremorca sa iasa cu spatele in exterior si vin alte belele.

oricum nu doresc la nimeni asta!!! Drumuri Bune fara incidente!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.