Jump to content
Sign in to follow this  
gajon72

Trota llerida - spania / cluj - romania

Recommended Posts

Salutare colegi / viitori soferi profesionisti, scriu aceasta postare nu ca sa laud sau sa denigrez compania Trota , vreau doar sa aveti o idee mai clara bazata pe experienta mea cu aceasta firma , sincer nu stiu cu ce sa incep ,sunt multe de spus .....o sa incerc totusi sa nu ma pierd in detalii si sa punctez ce este mai important

Trota este o companie spaniola cu sediul principal in Lerida si este reprezentata de BTT (Baladei Thirdway Transport ) din Cluj, aceasta se ocupa in marea majoritate a timpului cu transportul de marfa sub temperatura controlata dar nu numai.

Avantaje si facilitati:

-instructaj foarte bine structurat (pe langa procedurile de lucru se pune accent foarte mult pe felul de a conduce camioanele din motive de consum combustibil si uzura) asta nu inseamna ca toata lumea respecta regulamentul ,dar este un alt motiv sa fii tras de perciuni atunci cand ajungi in baza 

-salarii la timp

-o masa de bun venit la un restaurant romanesc

-iti asigura transportul din tara pana in baza din Lerida, dupa care fiecare merge la camionul lui ,sau daca nu vi se atribuie un camion , o sa fiti cazati in baza 

-masini mici la dispozitia soferilor pentru cumparaturi....etc

-aparate de cafea  si gustari intretinute foarte bine ...(aproape zilnic)

-aparat de schimbat monede( doar euro)

-masini de spalat si de uscat rufe 

-2 bai si 2 dusuri separate (apa nu este intotdeauna calda ) si de multe ori trebuie sa stergi dupa altii ca sa nu para ca ai lasat tu dezastru ( par de la barbierit, muci, etc) tin sa precizez ca este o femeie de serviciu de nationalitate spaniola care face o munca titanica , dar cu toate astea de multe ori nu reuseste sa acopere nesimtirea altora

-tv romania si wifi atat in baza cat si la locul de cazare

Dezavantaje: ( din punctul meu de vedere )

- nu se respecta programul de condus : pauza saptamanala redusa de 24h nu se recupereaza( daca nu iti convine iti dai demisia si pleci)

- in pauza zilnica de 9 ore se fac schimburi de remorci , nu se intampla in fiecare zi dar este frecvent si absolut normal in aceasta firma; exemplu pentru colegii incepatori : perioada de lucru si conducere in echipaj poate ajunge pana la 21 de ore , dupa 21 de ore efective in care nu ai cum sa dormi omeneste, trebuie sa faci o pauza de minim 9 ore, dormi 3-4 ore (dupa caz)  dupa care vine colegu sa iti ia remorca , evident frant de oboseala te trezesti, decuplezi,cuplezi la noua remorca.....mai stai o ora pana te ia somnul si te bagi la somn asta daca nu cumva sefii de trafic mai au vreo idee ingenioasa sa mai schimbe remorca inca o data ,una peste alta mai raman aprox 7-8 ore de somn 

- orice greseala rezulta cu penalizare din salariu, ex : procedura de lucru omisa,lipsa documente 300 euro , paleti lipsa 12 eur/buc/palet, avarii camion si remorca ( cu toate ca acestea sunt asigurate),  

-marea majoritate a camioanelor nu sunt echipate cu trusa de prim ajutor

- chiar daca ai cele 8 saptamani obligatorii lucrate iti este impus sa lucrezi de craciun sau de revelion , au bunavointa de a te lasa sa alegi perioada (ironic) iar daca iti iei medical esti chemat sa iti dai demisia sau daca nu iti convine sa lucrezi de sarbatori.....iarasi demisia si esti trimis cu autocarul acasa chiar daca biletul la avion a fost cumparat

- majoritatea titularilor nu te lasa sa faci manevre cu camionul ca incepator( nu inveti niciodata daca ai ghinionul asta) bineinteles ai dreptul sa schimbi titularul, dar asta nu inseamna ca se poate intampla chiar in aceeasi zi sau in urmatoarele zile si nu inseamna ca prinzi neaparat un titular mai bun

- multe persoane isi dau demisia , fie datorita sefului de trafic, fie din motivele de mai sus, nimeni nu pleaca de bine ce e .....tocmai de asta se fac angajari non stop

Toate astea fiind spuse , consider in continuare ca  este o firma buna pentru incepatori ca sa invete manevrele cu spatele ,cuplare si decuplare, completarea documentelor, utilizare frig si experienta in general, dar cam atat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

din ce spui tu nu cred ca merita sa fie amintita nici macar pentru incepatori,doar spui ca majoritatea titularilor nu ii lasa sa faca manevre.Bine,eu nu ii inteleg nici pe cei cu experienta care ar accepta asa ceva,nici macar de dragul salariului la timp..care uite..devine un adevarat atu in prezentarea ta.Ar trebui sa fie un lucru normal,dar poate gindesc eu gresit..😅

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.