Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Atestat Transport Marfa CPI


Postări Recomandate

  • Members

Azi am luat examenul pentru atestatul de marfa si am zis ca-l impart si cu altii din ce am invatat, poate au nevoie! Bafta

Intrebari persoana desemnata marfa - PDM - CPI - In atasament!

STUDII DE CAZ CPI TRANSPORT MARFĂ

Sunteţi angajat în calitate de conducător auto la un operator de transport rutier care

efectuează transport rutier public de mărfuri în trafic intern şi internaţional. Angajatorul vă

desemnează să efectuaţi o cursă în echipaj de doi conducători auto pe ruta Bucureşti - Berlin -

Bucureşti.

STUDIU DE CAZ NR. I.1

1. Din considerente legate de siguranţa circulaţiei dar şi ca o modalitate uşoară şi

necostisitoare de prelungire a duratei de utilizare a anvelopelor se recomandă verificarea şi

întreţinerea sistematică a acestora. Indicaţi 3 verificări care trebuie să facă parte dintr-o listă de

control a anvelopelor.

2. în timpul cursei, observaţi că noul dumneavoastră coleg de echipaj, menţine continuu

piciorul pe pedala de ambreiaj. Cum procedaţi în acest caz? Justificaţi răspunsul prin indicarea a

două avantaje ale acţiunii dumneavoastră.

3. în condiţiile rulajului în palier la viteza de croazieră de 60 km/h, sesizaţi că motorul

funcţionează în intervalul de turaţii economice atât în treapta a V-a, cât şi în treapta a Vl-a. Ce

treaptă de viteză veţi selecta în situaţia prezentată. Justificaţi răspunsul.

RĂSPUNSURI STUDIU DE CAZ NR. I. 1

1. inspecţie vizuală pentru a depista eventualele tăieturi, fisuri, umflături sau deteriorări ale

benzii de rulare; verificarea adâncimii benzii de rulare, verificare şi reglare presiune la valoarea

prescrisă de constructor; etc.

2. se atrage atenţia colegului că este o practică greşită, eliminarea ei evitând supraîncălzirea

ambreiajului, uzura rulmentului de presiune, etc.

3. treapta a VI-a, reducerea consumului de combustibil

STUDIU DE CAZ NR. I.2

1. Enumeraţi 5 verificări pe care trebuie să le efectuaţi la controlul compartimentului

motorului înainte de plecarea în cursă;

2. La plecarea în cursă persoana desemnată să conducă permanent şi efectiv activitatea de

transport v-a dat instrucţiuni pentru a adopta un stil de conducere economic şi ecologic. Indicaţi

5 elemente necesare adoptării unui stil de conducere economic şi ecologic.

3. In Germania aveţi porţiuni de drum cu pante lungi. Ce echipament al autovehiculului

utilizaţi pentru evitarea suprasolicitării frânei de serviciu? De ce depinde mărimea forţei de

frânare când acţionaţi dacă acest sistem este de tip hidraulic.

RĂSPUNSURI STUDIU DE CAZ NR. I. 2

1. nivelul uleiului motor, lichidului de răcire, lichidul pentru spălarea parbrizului, parbrizul,

ştergătoarele, instalaţia de spălare, verificare sumară privind starea frânelor, direcţiei, pneurilor,

funcţionarea farurilor, semnalizatoarelor, uşile de serviciu, ieşirile de siguranţă, etc.

2. utilizarea optimă a vitezei şi a rapoartelor cutiei de viteze, asigurarea funcţionării

motorului în plaja de turaţii economică, marcată cu verde pe turometru, utilizarea inerţiei

vehiculului, accelerări moderate, frânare lină/treptată, utilizarea combinată a frânelor şi a frânei

de încetinire.

3. treapta de frânare selectată care influenţează în mod direct cantitatea de lichid hidraulic

care se comandă a fi injectat în carcasa acestuia.

STUDIU DE CAZ NR. II. 1

Sunteţi angajat în calitate de conducător auto la un operator de transport rutier care

efectuează transport rutier public de mărfuri . Angajatorul vă desemnează să efectuaţi în echipaj

de 2 conducători auto un transport de marfa pe ruta Bucureşti - Istanbul - Bucureşti. Deplasarea

se efectuează cu un autotren format din cap tractor şi semiremorcă şa utilizate de operatorul de

transport în baza unui contract de leasing.

Plecarea din Bucureşti este programată luni la ora 8—,

1. Cu ocazia preluării autovehiculului verificaţi dacă aparatul tahograf are verificarea tehnică

în termen de valabilitate. Unde verificaţi acest lucru la bordul autovehiculului şi ce informaţie

trebuie să găsiţi.

2. Enumeraţi 3 îndatoriri sau obligaţii pe care le aveţi la încărcarea mărfurilor.

3. Precizaţi 5 documente pe care trebuie să le prezentaţi inspectorilor ARR cu ocazia unui

control în trafic, exceptând permisul de conducere, certificatul de

înmatriculare, (ro)vinieta, cartea de identitate sau paşaportul, diagramele tahograf şi asigurarea

RCA. 4. Precizaţi ziua şi ora când trebuie să vă opriţi pentru efectuarea primei perioade de odihnă.

Justificaţi răspunsul

RĂSPUNSURI STUDIU DE CAZ NR. II. 1

1. plăcuţa/eticheta aplicată în/pe sau în imediata apropiere a aparatului tahograf; data

efectuării verificării tehnice.

2. repartizarea încărcăturii, arimarea, verificarea exactităţii menţiunilor din CMR, etc.

3. documentul de transport (CMR), copia conformă a licenţei de transport, certificatul de

competenţă profesională a conducătorului auto, legitimaţia de serviciu a conducătorului auto,

contractul de transport, contractul de leasing în original sau copie conformă cu originalul,

carnetul TIR, etc;

4. Marţi Ora 9,00; la 30 de ore, trebuie efectuate 9 ore de odihă. (Nu ma intreba-ti de ce!)

STUDIU DE CAZ NR. II. 2

În calitate de conducător auto la o întreprindere care efectuează transport de mărfuri în

cont propriu conduceţi un autotren format din cap tractor şi semiremorcă

1. La încărcarea mărfurilor trebuie să aveţi în vedere să nu depăşiţi masele maxime admise

pe axele autotrenului. în ce documente găsiţi informaţiile referitoare la masele maxime admise

pe axe.

2. Pe ce poziţia veţi comuta selectorul de activităţi al tahografului pe durata încărcării

mărfurilor ?

3. Care este documentul de transport pentru transportul de mărfuri în cont propriu pe ruta

Bucureşti - Constanţa.

4. La Constanţa schimbaţi autovehiculul. Cum veţi proceda din punct de vedere al utilizării

diagramelor tahograf?

RĂSPUNSURI STUDIU DE CAZ NR. II. 2

1. certificatele de înmatriculare ale autotractorului şi ale semiremorcii

2. alte activităţi

3. avizul de expediţie al mărfurilor

4. se notează pe partea verso a diagramei tahograf numărul de înmatriculare al noului

autovehicul şi ora la care s-a efectuat schimbarea

STUDIU DE CAZ Nr. III. 1

în calitatea dumneavoastră de conducător auto la un operator de transport rutier efectuaţi

transport rutier public de mărfuri în trafic intern şi internaţional.

1. în cadrul pregătirilor pentru plecarea în cursă verificaţi echipamentul minimal de

siguranţă al autovehiculului. Ce conţine acesta ? Enumeraţi 5 elemente.

2. In timpul efectuării unei curse observaţi că se degajă fum de la roata spate stânga. Care

sunt măsurile pe care le luaţi ? Enumeraţi 5 dintre ele.

Cu ocazia efectuării unei curse asistaţi sunteţi implicat într-un accident de circulaţie. Nu

sunteţi rănit şi participaţi la acordarea primului ajutor victimelor. Ce se va scrie pe biletul, care

se prinde lângă garoul aplicat unei persoane cu hemoragie puternica ?

RĂSPUNSURI STUDIU DE CAZ Nr. III. 1

1. stingătoare, triunghiuri reflectorizante, lampă portabilă de iluminare, trusă medicală,

vestă reflectorizantă, etc

2. oprirea autovehiculului într-un loc sigur, acţionare frână de staţionare, oprire motor,

întrerupere circuit baterie prin acţionare întrerupător general, dacă este posibil, identificare

sursă foc, informare servicii de urgenţă, utilizarea stingătoarelor pentru stingerea incendiului

dacă stingerea incendiului se poate face fără pericol, amplasare triunghi reflectorizant,etc.

3. ora şi minutul când s-a aplicat garoul.

STUDIU DE CAZ Nr. III. 2

Sunteţi angajat în calitate de conducător auto la un operator de transport rutier care vă

desemnează să efectuaţi un transport de mărfuri pe ruta Bucureşti - Londra.

1. Operatorul de transport impune o conduită profesională exigentă pentru conducătorii

auto angajaţi. Ce trebuie să faceţi privind comportamentul/modul de viaţă/alimentaţia etc.,

pentru a vă afla într-o bună formă fizică şi mentală înainte de plecarea în cursă ? Indicaţi 5

factori care contribuie la asigurarea unei forme fizice şi mentale bune.

2. Pe parcursul derulării cursei Bucureşti - Londra aveţi obligaţia să faceţi controale de

securitate asupra vehiculului pentru a preveni eventuale acte de infracţionalitate

transfrontalieră ? Cu ce ocazii efectuaţi aceste controale ?

3. în timpul deplasării se produce explozia unui pneu de la puntea faţă a autovehiculului.

Cum procedaţi pentru oprirea autovehiculului ?

RĂSPUNSURI STUDIU DE CAZ Nr. III. 2

1. Alimentaţie raţională şi echilibrată, suficientă, evitarea alimentelor prea grase, odihnă

suficientă, exerciţii fizice, nu se consumă alcool, substanţe halucinogene, droguri, nu se

administrează medicamente care afectează capacitatea de conducere, etc.

2. Cu ocazia fiecărei opriri pe durata căreia autovehiculul nu a fost în câmpul vizual al

conducătorului auto pentru a putea fi supravegheat.

3. Menţinerea unei traiectorii sigure, frânare precaută, utilizare treaptă inferioară de viteze.

[ataşament şters de admin din cauza vechimii]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

VALYSOFERUBRAILA  colegu daca nu mergi la ore la ei nu o sa stii curand timpii de conducere ,pauzele sa scrii o diagrama daca dai adr ul  sunt chestii  ce trebuie stiute ca atunci cand dai pt permis prima data.Eu mi am reinnoit toate atestatele in decembrie si am cazut la cisterna mergand la ore de la 11 la 17 timp de 2 sapt ,la reexaminare dupa 1 luna am luat doar mergand la ore + studiu la sala pe calculator.E naspa ca nu te poti duce macar ultimile 4 zile .SI EU AVEAM SERVICI ATUNCI.  NU MERGI LE ORE PT EI[PROFESORI] DOAR PT TINE .ORICUM SUCCES

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

De la scoala cere sa ti dea un cod pe care il bagi pe calculator si 20 de chestionare le poti face acasa.EU am dat 5 examene intr o zi cu o comisie de la Bucuresti eu sunt din BACAU fara protocoale spagute si au fost multi care nu au luat ,din 5 atestate am picat 1 cisterna.e greu nu imposibil[sunt c p c ]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Azi am luat examenul pentru atestatul de marfa si am zis ca-l impart si cu altii din ce am invatat, poate au nevoie! Bafta

Sunteţi angajat în calitate de conducător auto la un operator de transport rutier care

efectuează transport rutier public de mărfuri . Angajatorul vă desemnează să efectuaţi în echipaj

de 2 conducători auto un transport de marfa pe ruta Bucureşti - Istanbul - Bucureşti. Deplasarea

se efectuează cu un autotren format din cap tractor şi semiremorcă şa utilizate de operatorul de

transport în baza unui contract de leasing.

Plecarea din Bucureşti este programată luni la ora 8—,

1. Cu ocazia preluării autovehiculului verificaţi dacă aparatul tahograf are verificarea tehnică

în termen de valabilitate. Unde verificaţi acest lucru la bordul autovehiculului şi ce informaţie

trebuie să găsiţi.

2. Enumeraţi 3 îndatoriri sau obligaţii pe care le aveţi la încărcarea mărfurilor.

3. Precizaţi 5 documente pe care trebuie să le prezentaţi inspectorilor ARR cu ocazia unui

control în trafic, exceptând permisul de conducere, certificatul de

înmatriculare, (ro)vinieta, cartea de identitate sau paşaportul, diagramele tahograf şi asigurarea

RCA. 4. Precizaţi ziua şi ora când trebuie să vă opriţi pentru efectuarea primei perioade de odihnă.

Justificaţi răspunsul

RĂSPUNSURI STUDIU DE CAZ NR. II. 1

1. plăcuţa/eticheta aplicată în/pe sau în imediata apropiere a aparatului tahograf; data

efectuării verificării tehnice.

2. repartizarea încărcăturii, arimarea, verificarea exactităţii menţiunilor din CMR, etc.

3. documentul de transport (CMR), copia conformă a licenţei de transport, certificatul de

competenţă profesională a conducătorului auto, legitimaţia de serviciu a conducătorului auto,

contractul de transport, contractul de leasing în original sau copie conformă cu originalul,

carnetul TIR, etc;

4. Marţi Ora 9,00; la 30 de ore, trebuie efectuate 9 ore de odihă. (Nu ma intreba-ti de ce!)

daca se pleaca la 08 .00 luni ....care este perioada de servici in echipaj , implicit la ce ora se termina aceasta ???

4. Precizaţi ziua şi ora când trebuie să vă opriţi pentru efectuarea primei perioade de odihnă.

Justificaţi răspunsul

Raspuns : marti la ora 05.00 ( cel tarziu )  se incepe prima perioada de odihna !! când vehiculul este condus de un echipaj,  trebuie să fi efectuata o nouă perioadă de repaus zilnic de cel puțin nouă ore pe parcursul celor treizeci de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal.

ps : (Nu ma intreba-ti de ce!)  ??? ??? ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Exact de aceea am scris sa nu ma intrebati de ce pentru ca asa este raspunsul in chestionar. Este gresit stiu ... si sunt si altele care sunt gresite, chiar si alea care am dat pe calculator, eu am selectat raspunsul corect si cand vad nu ii bine ;) ce sa faci asta este ...

Ce am mai scris sunt STUDII DE CAZ ... ai trei examene, pe 1. PC care se stocheaza la ei in BUC. , 2. intrebari cu raspuns direct care deja pe foaie se intampla si ultimul 3. Studii de caz.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Seara buna! Cunosc subiectul cu ora 9 si stiu si raspunsul!

LA toate celellalte intrebari s-a dat raspuns corect. S-a lasat acest rapuns sa fie dat de fiecare candidat. Sa nu fie chiar totul mura-n gura. La acest capitol tre sa stiti bine cu ce se mananca. Deci este o greseala intentionata!

Multa bafta la atestate!!

PS! Si eu tot sambata dau atestatul asa ca stiu cazul bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

salutari colegii..saptamana  trecuta am dat si eu marfa+agabaritic, la Mures in 7 noiembrie,la IFPTR.exact aceleasi studii de caz pe care le-a pus colegu mi-au venit(altele nu pot veni cred).La ore de pregatire am mers deoarece ne invata multe ...timpii,diagrame..reglementari sociale,te ajuta foarte mult.La inceput is complicate atetea reguli de respectat DAR daca mergi la ore o sa le intelegi si o sa fie multa mai usor..;La cpi,ai pe calculator 40 de intrebari,trebuie sa faci minim 28,DAR cu cate faci mai multe de 28 ,o sa-ti fie mai usor la intrebari cu chestionar deschis.aici ai 30 de intrebari.DECI: faci sa zicem 28 la calculator il iei.bun.mai trebuie din cele 30 scrise sa faci minim 21,ASTFEL suma lor sa fie 49,ca sa fii ADMIS.daca faci la calculator 40 ,mai trebuie sa faci 9 la scris si l-ai luat.mai ai studii de caz..astea is mai simple pentru ca la ORE vi se vor explica si rezolva impreuna cu PROFESORII de legislatie,aici sunt in total 20 de intrebari si trebuie sa faci minim 14.NU-I GREU daca mergi la ore,si ti le explica.

pentru agabaritic ai tot pe calculator 20 intrebari ,trebuie 14 facute corect.  atat tot .Salutari si drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Salut!

In primul rand ar fi indicat sa mergi la cursuri. Eu am facut la IFPTR si ne-au dat o carte cu intrebari si raspunsuri pt marfa, o brosura pt AETR.

Pentru testul de pe PC vei avea doar intrebari din marfa. Pentru agabaritic alt test.

Pentru ADR am primit 3 carti. Doua cu teorie si una cu intrebari si raspunsuri.

Si aici se dau teste diferite la PC pentru colete si pentru cisterna. Daca citesti se poate lua usor la colete. pentru cisterna e un pic mai dificil. Dar merge. Daca citesti, nu te grabesti si o iei logic.

Si daca mergi la cursuri mai faci si teste pe calculator care te ajuta.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

daca se pleaca la 08 .00 luni ....care este perioada de servici in echipaj , implicit la ce ora se termina aceasta ???

4. Precizaţi ziua şi ora când trebuie să vă opriţi pentru efectuarea primei perioade de odihnă.

Justificaţi răspunsul

Raspuns : marti la ora 05.00 ( cel tarziu )  se incepe prima perioada de odihna !! când vehiculul este condus de un echipaj,  trebuie să fi efectuata o nouă perioadă de repaus zilnic de cel puțin nouă ore pe parcursul celor treizeci de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal.

ps : (Nu ma intreba-ti de ce!)  ??? ??? ???

treaba asta ultima au zis ca asa e in barem la ei desii nici ei nu stiu care e faza o iau de buna ca asa scrie in barem !!! (poftim raspuns)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

am fost astazi sa depun actele... dar, cand am ajuns acasa mi-a venit un gand : "oare am dat tot ce trebuie ?"

am fost la ei la birou si le-am dat o copie dupa o chitanta (ADR colete) si cealalta cu eliberare certificat a ramas la mine copii buletin, permis

am completat un formular pt cartela taho... dar, nu trebuia sa platesc taxa pt cartele taho ? sau o platesc cand vine ?

am de asteptat cam 3saptamani :|

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.