Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

ce articol reglementeaza pauza de 9h,dupa 10h de condus?


adriano22

Postări Recomandate

  • Administrators

Pusca si cureaua lata , ce soferi eream odata !!

Saptamana la Utc , valeu valeu valeleuuuu !!

4 repausuri zilnice reduse intre doua saptamanale , vai s-amar !

Propun sa facem cheta sa adunam niste banuti , inchirie autocare , ducem soferii la capitala cu atestatele inapoi , ii scolarizam aici , ca dincolo dorm in banca , ii trimitem la examene sa ia atestatele pe bune si dupa dam diplome si coronita .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu prea inteleg explicatiile la definirea dintre saptamana si perioada dintre doua repausuri saptamanale si asta datorita acelui punct (k) pe care in Reg. 561/2006 este in urmatoarea forma:

(k) „durată zilnică de conducere”: durata totală de conducere acumulată între sfârș itul unei perioade de repaus zilnic ș i începutul următoarei perioade de repaus zilnic sau între o perioadă de repaus zilnic ș i o perioadă de repaus săptămânal;

 

iar nota de orientare nr. 4 se refera la :

 

Nota de orientare nr. 4

 

Aspect: Înregistrarea unei perioade de conducere de tahograful digital atunci când conducătorii auto sunt implicați în operațiuni de oprire sau de staționare frecvente.

Articolul 1 din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85 în legătură cu Regulamentul (CE) nr. 1360/2002 (anexa 1B)

Abordarea care trebuie urmată:

Întrucât tahografele digitale înregistrează cu o mai mare acuratețe decât tahografele analogice, conducătorii auto implicați în operațiuni de oprire sau de staționare frecvente se pot confrunta cu mai multe înregistrări ale perioadelor de conducere atunci când utilizează un tahograf digital decât în cazul unui tahograf analog. Această situație este temporară și poate afecta în special operațiunile locale de transport de mărfuri. Ea va dura numai pe parcursul perioadei de tranziție în care tahograful analog și cel digital sunt folosite în paralel. Pentru a încuraja răspândirea rapidă a tahografelor digitale oferind, în același timp, un tratament egal conducătorilor auto – indiferent de instrumentul de înregistrare utilizat – agențiile naționale de punere în aplicare a legii trebuie să poată apela la un anumit prag de toleranță pe parcursul perioadei de tranziție. Această toleranță de tranziție se aplică vehiculelor implicate în operațiuni de oprire sau de staționare frecvente și care sunt echipate cu tahografe digitale. Cu toate acestea, autoritățile responsabile de punerea în aplicare a legii vor trebui să acționeze în orice moment cu discreție profesională. Mai mult, în cazul în care un conducător auto se află la volanul vehiculului și este implicat activ într-o operațiune de transport care intră în domeniul de aplicare a regulamentului, se consideră că acesta conduce indiferent de circumstanțele sale (de exemplu, în cazul în care conducătorul auto se află într-un ambuteiaj sau la semafor). Prin urmare: • Statele membre trebuie să informeze agenții de control că au posibilitatea de a permite, în momentul verificării datelor din tahograful digital, o toleranță de până la 15 minute pentru o perioadă de conducere în bloc de patru ore și jumătate (4,5) pentru vehiculele implicate în operațiuni de oprire sau de staționare frecvente, cu condiția ca acestea să fie sprijinite de dovezi. Această toleranță poate fi aplicată, de exemplu, prin scăderea unui minut pentru fiecare perioadă de conducere în bloc, între opriri, fiind permis un prag de maxim 15 minute pentru o perioadă de conducere în bloc de patru ore și jumătate (4,5); • Agenții de control trebuie, în momentul exercitării cu discreție profesională a funcțiilor care le revin, să se orienteze în funcție de circumstanțe și să folosească dovezile pe care le au la dispoziție la momentul respectiv (cum ar fi dovada verificabilă că conducătorul auto a fost implicat în opriri frecvente) și să verifice ca interpretarea lor să nu devieze de la aplicarea corespunzătoare a normelor privind perioadele de conducere și, prin urmare, să submineze siguranța rutieră. • Statele membre pot utiliza analiza computerizată configurată pentru a integra o perioadă de toleranță în calculele privind duratele de conducere, însă trebuie să aibă în vedere că aceasta poate conduce într-o etapă ulterioară la probleme privind dovezile. În orice caz, toleranța nu trebuie să depășească pragul de 15 minute pentru o perioadă de conducere în bloc de patru ore și jumătate (4,5). • Toleranța nu trebuie să discrimineze sau să dezavantajeze conducătorii auto naționali sau internaționali, iar aceasta trebuie avută în vedere pentru operațiunile în care traseul indică în mod clar operațiuni de oprire sau de staționare frecvente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

La postarea pusa de Incepator as vrea sa stiu ca acel Art. 6 la ce regulament sau lege se refera? eu nu am intalnit saptamana de lucru in legislatia referitoare la timpii de conducere, decat perioade de maxim 24 de ore si maxim sase perioade intre doua repausuri saptamanale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

durata de conducere zilnica , se raporteaza la ziua de munca nu cea calendaristica , acum ce inseamna zi de munca ?

Total diferit de ceea ce Ue consodera prin acea definitie din 165/2014 , ca fiind doar perioada cat se munceste , ziua de munca inteleasa ca atare cuprinde perioada de munca si repausul zilnic , acesta fiind cel care inchide ziua de munca , si avem perioada de munca si repaus zilnic .

Durata de conducere zilnica exact ca la articolul 4 din 561/2006 , reprezinta suma totala a timpilor de condus pe care ii efectueaza soferul in perioada de serviciu /munca , adica intre repausul zilnic ca care a incheiat ziua de munca precedenta , implicit startul perioadei de serviciu /munca din noua zi si sfarsitul acestei perioade fiind si inceputul repausului zilnic cu care dupa ce il termina , inchei aceasta zi de munca .

E greu ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Saptamana de lucru ? Ziua de munca? Repaos ? A se citi codul muncii; L38/2012 ;tematica organelor de control (note) si parafrazand 561, poate se gasesc termenii corect legali fara interpretari ,ori trimiteri subsidiare ce pot denatura sensul ce s-a vrut de catre legiuitor. Zic si eu asa....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 7 years later...
  • Members

Salut, (cred) poți face și a 4a și a 5a perioada de repaus redus, dacă în acea zi, ai o pauză de minim 3h. Atunci pauza de seară va fi "redusă" la 9 h. Dar parcă întrebarea era alta : După 10h de condus, având un program de amplitudine normal, de până la 13h, [ vine întrebarea mea], dacă fac 11h pauză { pentru că nu am intrat în programul de 15h amplitudine}, se Va Pune 11h ?!, sau se Va Contoriza 9h ?!

Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.