Members marus Posted May 17, 2012 Members Share Posted May 17, 2012 Puteti sa imi spuneti ce diferente sunt in motoarele mai mici si cele mai mari - la consum si fiabilitate. La DAF - de exemplu care ar fi cel mai bun din punct de vedere al consumului si a fiabilitatii motorului 460 sau 410. Exista o diferenta mare intre ele? la MAN de exemplu care ar fi cel mai bun din punct de vedere al consumului si a fiabilitatii motorului 480 sau 440. Exista o diferenta mare intre ele? Eu sunt convins ca cele de 460 si 480 le bat pe cele de 410 si 440 la panta. Alta diferente mai sunt si care ar fi acelea? Pe tara (romania) care motor si chiar si care cap tractor ar fi mai potrivit si de ce? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members hermanrazvan Posted May 17, 2012 Members Share Posted May 17, 2012 Un motor mai mare la 410-440 sunt micute si pe franta cu 20t cat ai zis ca vrei sa mergi mai bine ia un 460,480 acum fiecare este buna are plusuri si minusuri dar uni vor zice man alti daf acuma depinde de ce vrei.Da la 20t cu 460 cp scoti consum mai mic ca la 410 deoarece motorul nu se forteaza asa tare de la 460cp in sus sa cauti.La man consum si fiabilitate zic sa iei motor de 480cp uitate la mine in galerie si o sa vezi cu ce injector am facut 150.000km veneam acasa si cu un injecot la man .Eu am lucrat pe unul de 510cp pot sa spun ca si acuma in scania duc dorul comfortului si spatiului din man.Pe romania ia 460-480 nu te gandi la 410-440 eu zic M.A.N!!!Acuma depinde si ce iti place nu iti place man si iei daf ca multi au spus daf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members marus Posted May 18, 2012 Author Members Share Posted May 18, 2012 multumesc mult pt. sfat si pt. explicatie hermanrazvan. am sa tin cont de cele spuse de tine. mai astept si alte pareri si exemple - daca sunt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members horatiu Posted May 18, 2012 Members Share Posted May 18, 2012 parerea mea pe romanica noastra draga este sa iti iei un daf 460 manual,din putintica mea experienta si pe daf si pe man,daf-ul mi sa parut ca scoate un consum mai bun iar preturile la intretinere sunt mai scazute ca la man. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members hermanflorin483 Posted May 18, 2012 Members Share Posted May 18, 2012 M.A.N. nu am stiu ce inseamna man pana cand nu amcondus unul,mi se parea un tir obisnuit chiar prin cele mai slabe dar cand am primit unul l-am condus si mi-a mers inima mai bine, acum de cate ori vad un man imi creste glicemia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members amigoss1980 Posted May 18, 2012 Members Share Posted May 18, 2012 Am condus un DAF XF 105 410 euro 5 din 2007, avea 120 000km cind am inceput sa'l conduc, si am mers pe el cam 100 000km. N'am ce zice de rau, masina mergea foarte bine, neajunsul era motorul cam slabuts p/u regim de munte si cam consuma ulei, insa un motor de 460 sau chiar 510 trebuie sa fie o alegere buna Important : Alege cutia manuala,(cea automata se gindeste mult si schimba vitezele cu salturi) Fii atent la procurare, p/u ca un camion din 2007, in mod normal ar trebui sa aiba peste 700 000 km, daca are pina la 300 000, sigur a umblat "nenea" la computer. Eu personal am fost de fata cind la un Volvo pe care-l conduceam, patronul a cumparat-o cu 640000(camion de 4 ani) si peste o saptamina avea 240 000km, apoi am fost la Volvo Service in RO, in PL in Olanda, i-am rugat sa-mi spuna care e parcursul real si nimeni nu a depistat lucrul acesta, spunindu-mi ca kilometrajul original e acel de la bord. Camion cu 300 000 km trebuie sa fie nu mai vechi de 2010 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members marus Posted May 22, 2012 Author Members Share Posted May 22, 2012 multumesc amigos 1980 pt. sfaturi si relatari. astept si alte pareri (exemple). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members hermanrazvan Posted June 7, 2012 Members Share Posted June 7, 2012 Deci te-ai hotarat?!Ce vrei sa iei,din partea mea ia care crezi ca iti place/vrei mai mult dar eu as inclina spre MAN. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members marus Posted June 11, 2012 Author Members Share Posted June 11, 2012 Momentan nu sunt hotarat, mai ales ca parerile sunt destul de impartite si inca nu stiu care este cel mai ieftin de intretinut. Nu am date de niciunfel in ceea ce priveste reparatiile, reviziiule, piesele - ca si costuri. In momentul de fata stiu atat: consum - Daf; frumusete, confort, calitate interior - Man. Dar sincer pe mine nu ma prea intereseaza frumusetea camionului ci pe mine efectiv ma intereseaza costurile. iar cum costurile sunt compuse in principal din - consumul de motorina, pretul reviziilor si a pieselor consumabile si eventual cele care se schimba cu regularitate. Poate ca ma poate ajuta si altcineva cu exemple concrete de reparatii - pret piese etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members hermanrazvan Posted June 11, 2012 Members Share Posted June 11, 2012 Da,corect patronul vrea ceva ieftin nu conteaza ca nu iti ofera comfot etc, iar soferul vrea putere,comfort.Acuma depinde si cum a fost intretinuta masina,doar daf sau man vrei? Daca mai ai nelamuriri despre man zimi,despre daf nu prea stiu pt.ca nu am prea lucrat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members marus Posted June 13, 2012 Author Members Share Posted June 13, 2012 As dori Man sau Daf pt. ca sunt mai ieftine la achizitie si ceva mai ieftine la intretinere, in comparatie cu Volvo, Mercedes sau Scania. Eu nefiind in domeniu, vreau sa ma consult cu cei care efectiv lucreaza pe ele si cu cei care intretin astfel e camioane. Dar, sincer, nu consider ca un sofer pe daf (avind in vedere ca are cabina atat de mare si confortabila) este chiar atat de vaduvit in comparatie cu alte camioane. Daca stii cumva preturi la reparatii si exemple de pret la anumite piese pe care le-ai (le-ati) schimbat, m-as bucura sa mi le comunicati. Nu sunt canalizat doar pe Daf si Man. Daca sunt si alte optiuni bazate pe eficienta maxima (adica pret ahizitie, intretinere, piese, etc) astept sa mi le propuneti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members hermanrazvan Posted June 13, 2012 Members Share Posted June 13, 2012 Cand am avut man-ul nu sa prea stricat.Mercedes sunt mai scumpe dar ca rezistenta/fiabilitate mercedes e pe 1.Nu spun ca restu nu sunt bune dar tot era o vorba,acuma nu mai este:"Daca iti iei mercedes iti iei masina pe viata". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members marus Posted June 14, 2012 Author Members Share Posted June 14, 2012 cred. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.