Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

Petitie


oldtrucker

Santeti de acord sa facem un demers catre Ministerul Muncii?  

162 members have voted

  1. 1. Santeti de acord sa facem un demers catre Ministerul Muncii?

    • Da
      157
    • Nu
      0
    • Ma abtin
      2


Recommended Posts

  • Members

Servus tuturor ! 

    Sunteti de acord sa depunem o petitie la Ministerul Muncii , prin care sa devina obligatoriu stipularea in contactul de munca a 1. cel putin a salariului minim pentru profesia de sofer profesionist , fiind o munca calificata , salariul minim pe economie fiind o descalificare de drept a profesiei ( salariul minim pe economie fiind un salariu pentru munci necalificate)

2. Stipularea diurnei zilnice a fiecarei zi de deplasare diferentiat pentru curse in tara si cele externe.

3. Stipularea in contractul de munca a timpului zilnic de munca real precum si a timpilor de functionare si pauze comform AETR

4. Stipulare  platilor minime  in avans catre sofer  la plecarea in cursa functie de timpul deplasarii

5. Stipularea sanctiunilor si modul de recuperare a daunelor provocate de catre sofer

    Ce se vrea a fi urmarit prin aceasta petitie :

  Intrarea in normalitate a relatiilor de munca si a platilor precum si urmarirea corectitudinii respectarii,  legislatiei in viguare , prin obligativitatea recunoasterii contractuale specifice meseriei de sofer profesionist  de catre angajatori !

  Recunoasterea activitatii de sofer profesionist ca munca calificata . ( cu salariul minim pe economie nu se recunoaste a fi o meserie calificata)

  Obligativitatea platilor comform contractului de catre angajator , care ajunse in instanta ,fiind clare ca obligatii recunoscute si acceptate.

  Protectia socio-profesionala a statutului meseriei de sofer profesionist

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • Moderators

Oldy, sa mai adaogi acolo si speranta iesirii la pensie mai devreme ca altii, daca mai tii minte noi eram grupa a II a de munca si unii dintre noi au lucrat si n grupa I a..la 46-52 ani terminam "scoala"..

lombo-sciatica, hemoroizii, sterilitate(hormonala), sunt doar cateva din bolile cronice cu care ne "alegem" majoritatea dintre noi...

Drumuri Line sa aveti si felicitari oldy pt aceasta initiativa!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Daca careva aveti model de tabel ma implic si eu cred ca voi putea reusi sa adun si eu ceva semnaturi poate doar asa vom reusi sa ne mai facem si noi dreptate in fata gunoaielor de dispeceri care nu tin cont de programul nostru de munca.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Pt chestia asta - ca sa si aiba sansa de castig - trebuie sindicat!! Iar problema e si mai complicata deoarece nu cred ca incalzeste pe nimeni ca salariul minim sa creasca de la 700 ron la 1000ron in conditiile in care exista lege prin care se stabileste diurna minima ( respectiv 30 ron si 30 euro/zi intern extern). Ar fi mai multe aspecte de discutat insa, in opinia mea, ca treci sau nu diurna in contract e absolut totaia dpdv legal dar dpdv al angajarilor va avea un impact negativ pt incepatori. Sau mai mult decat negativ..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • Moderators

Nu vreau să dezamăgesc pe nimeni dar:

1. Salariul minim pe economie garantat în plată așa cum este el oficial numit, nu are legătură cu niciuna din meseriile prezente în C.O.R., fie ele calificate sau nu (e doar un nivel sub care nu poate fi plătit nici un angajat peste 18 ani, cu normă întreagă); Nu e nevoie de nici un minister ca să ți se treacă salariul corect în C.I.M., îl negociezi singur la angajare; Așa cum s-a mai spus aici, pentru a ridica limita aia minimă de salariu, e nevoie de un contract colectiv de muncă (negociat măcar la nivel de unitate, deși ideal ar fi la nivel de ramură), dar pentru asta e nevoie de sindicat (sau orice formă de grupare reprezentativă agreată să negocieze astfel de contracte);

2. Scrisă sau nu în C.I.M., diurna o primești din secunda în care ai primit ordinul de deplasare; Diferența constă în: dacă este scrisă și anagajatorul n-o plătește sau modifică cuantumul menționat, poate fi sancționat pe loc de către inspectorii corpurilor de control din cadrul I.T.M.; dacă nu este scrisă în C.I.M. trebuie să te adresezi Tribunalului Muncii ca să-ți recuperezi banii (acțiunea nu costă nimic); Cuantumul minim al diurnelor (intern/internațional) este stabilit prin lege: min. 13,00 lei/zi pentru RO și minim 35,00 €/zi pentru U.E. (cu excepția BG);

3. Codul C.O.R. 833201, precum și fișa postului reglementează aspectele astea, indiferent că sunt sau nu menționate în C.I.M.;

4. Nu se poate trece în C.I.M.; dar se poate menționa în ordinul de deplasare (deși angajatorul nu este obligat să acorde avans de diurnă);

5. Asta da! Deși fiecare angajat va trebui să verifice, înainte de a semna C.I.M., dacă există un regulament intern al firmei și ce prevede (dacă există, sancțiunile trecute în C.I.M. trebuie să se regăsească în regulamentul intern și invers).

Nu dați cu pietre, spun doar că NOI putem schimba ceva, nu ministerul...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  Oricum o dai am impresia ca trebuie sa fim organizati legal in fata legii. Eu propun o asociatie a soferilor autoorganizati, fara secretare cafeinofage si fara sefi cu camasuta roz si cravata, fara privilegii de nici un fel pentru nimeni.

  Nu ma pricep absolut deloc dar sunt sigur ca printre noi se gasesc si din cei care se pricep cam ce trebuie ca sa ia nastere o astfel de asociatie. Din punctul meu de vedere, dar nu stiu daca este si posibil, ideal ar fi sa fie totul gestionat de un avocat sau o firma de avocati care sa ne reprezinte si sa vorbeasca in numele nostru. Bineinteles, si cu participarea noastra.

 

  Si pentru costul fiecarei actiuni care trebuie organizata va participa fiecare in functie de posibilitati pana se ajunge la cifra necesara, daca vede lumea ca functioneaza si oamenii sunt de buna credinta si se lupta pentru binele tuturor in scurt timp vor participa multi.

    In afara de ceea ce s-a vorbit mai sus ar mai fi lucrul de noapte, perioada maxima pe care poti sa o petreci departe de casa, faptul ca vara suntem obligati sa dormim ziua in cabine fara aer conditionat (saptamana trecuta unui coleg i s-a facut rau din cauza asta si a intrat in guard rail).

    Un alt lucru foarte important: nu stiu daca ajunge sa vorbim la ministerul muncii, am impresia ca trebuie sa mergem mult mai departe, cam pana pe la Bruxelles. Pentru ca nu e destul sa obtinem pentru noi anumite drepturi, toate firmele se vor muta in Bulgaria, apoi cine stie unde pentru a scapa de soferii incomozi. Trebuie sa fie niste directive la nivel european, altfel nu prea are rost.

 

    Sper sa nu fiu prea visator. Cert este ca sunt foarte pornit pe mizeria din lumea transporturilor, mai ales ca am fost lasat de curand acasa de padrone (aveam contract in IT). Mi s-a spus ca nu mai este de lucru, ca e greu. Cauza reala e ca nu mai puneam magnetul. Dupa ce am plecat eu a luat inca doi, din care unul sigur era un campion al magnetilor. Celalat va fi testat si daca nu face ce trebuie nu o sa mai fie de lucru nici pentru el. Dar de prea mare criza mi s-a propus sa lucrez cu contract in RO, la firma pe care padrone tocmai si-o deschide. Am acceptat, am familia in RO si pentru mine e mai bine, bineinteles ca prima conditie a fost fara magnet. A acceptat, sa vedem realitatea care va fi.

  Trebuie sa vorbim si sa incepem sa facem ceva, daca va fi organizat corespunzator si va da roade, lumea o sa se alature. Importanta e transparenta si buna credinta a celor care pornesc o actiune.

  Drumuri bune tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.



×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.