Comunitatea soferilor profesionisti Jump to content

navalizare (marinizare) motor camion


laurentiu99

Recommended Posts

  • Members

buna ziua la toata lumea! sunt in situatia de a incerca echiparea unei nave cu un motor de camion si pentru a putea incepe calculele si cautarile am nevoie de cateva informatii specifice pe care le pot avea numai de la dvs. am nevoie de un motor de 250 cai aproximativ si ma intereseaza consumul unui asemenea motor pe un camion la o turatie data . de ex ar fi util de stiut consumul instantaneu de la cei care au aceasta disponibilitate la turatia de 1000 de rot/min, eventual si viteza camionului la regimul asta si treapta de viteza si evident tipul motorului. de fapt as avea mai multe intrebari dar ma opresc aici deocamdata . daca cineva poate sa imi acorde asistenta as ramane recunoscator. o zi buna tuturor!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

    Consumul depinde de 1 milion de factori!Greutate,coeficient de aerodinamicitate,transmisie,diferentiale,conditii de drum,trafic,temperatura,cauciucuri,stil de conducere,etc!Oricum,orice motor de camion ai pune pe o barca consumul va fi foarte diferit!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Servus !  Prima idee la care trebuie gandit :  Racirea , volumul si greutatea fierului!!!  Ce greutate are nava , ce viteza vrei sa-i imprime , destinatia navei , capacitatea de navlosire ,felul constructiei .....iata catva parametri la care sa raspunda motorul !  Una e sa motorizezi un trauler pescador , alta o goileta si alta un jet sau un cargoboat .

  Ceva auto (ieftin) la un 250 cai ar fi motorul de Roman diesel insa e pagubos !  Poti merge cu un motor mai mic insa reductor-inversorul trebuie sa fie musai de elita !

  Depinde mult de ce cauti ca si constructie si ce urmaresti ca performante.  Poate gasim ceva in 2 timpi 8)(ideal)

  Personal astept detalii pentru a-mi putea da cateva pareri despre datele de constructie ale operei vii , materiale folosite si..toate cele ca performante .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

    Consumul depinde de 1 milion de factori!Greutate,coeficient de aerodinamicitate,transmisie,diferentiale,conditii de drum,trafic,temperatura,cauciucuri,stil de conducere,etc!Oricum,orice motor de camion ai pune pe o barca consumul va fi foarte diferit!

  keny omul este interesat de hidrodinamica . Vrea ceva fiare pentru barci .  Sunt multi cei ce cauta solutii tehnice , bune si ieftine. Probabil omul se orienteaza catre noi deoarece avem mai multa tangenta cu motoarele , desi cele navale sunt mult mai pretentioase , dealtfel ca si cele de aviatie . Totusi mecanica este aceeasi .  Hai sa-l ajutam ! :D

Link to comment
Share on other sites

  • Members

ok. multumesc pt interes. e nevoie insa de ceva lamuriri . nava e un remorcher tip BM. in momentul de fata ea functioneaza si e echipata cu un motor de raba 225 cai marinizat la 180 cai. asta e dotarea de fabrica sa zic asa . ceea ce deranjeaza e consumul f mare ,nivelul de zgomot si viteza mica. ceea ce vreau sa fac e sa schimb tot lantul motor-inversor-elice. trebuie sa va spun ca in ce priveste marinizarea unui motor auto stiu tot ce poate sti(racire schimbatoare de caldura etc) iar in ce priveste motoarele auto... mananc painea asta de multi ani si nu sunt un novice. ideea e urmatoarea: la momentul asta caut acul in carul cu fan. tot ce am gasit pe net sunt diagramele de cuplu si putere precum si ceva caracteristici ale motoarelor de camion noi. ei bine nu imi pot permite sa cumpar motor nou, mai ales ca mai departe urmeaza inversorul si confectionarea pe comanda a unei elice ,in urma unui calcul. daca din discutia preliminara cu voi de exemplu o sa iau urma unui motor sau mai multe pentru a face niste calcule er fi excelent. daca stiu un tip de motor pot sa incer sa caut graficele si sa vad care se adapteaza mai bine la necesitatile mele.  i ce priveste motoarele de tir nu stiu mai nimik. aud pe aici ca DAF sunt bune la consum , ca scania sunt fiabile , ca iveco sunt nu stiu cum. despre asta vorbesc.revin...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

CONTINUARE

m-ar ajuta f mult pentru inceput sa stiu care sunt camioanele echipate cu motoare in gama asta de putere aproximativ 250 de cai. imi trebuie un motor mai usor mai modern si mai puternic sa inlocuiesc fieratania aia . ca si criteriu de inceput ar fi util cum am zis daca mi-ar spune cineva care conduce pe un asemenea motor care e consumul instant la 1000 de ture. eu nu stiu regimul de lucru al camioanelor decat din cataloage si teorie. as vrea o informatie mai exacta. nu conteaza starea drumului incarcarea sau cauciucurile. mi-ar fi de ajuns ca punct de plecare de calcul si consumul instant la turatia asta pe loc. bineinteles ca orice alte informatii despre consum sunt binevenite. ce ziceti?

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  In general motoarele DAF sunt bune ca pret  de intretinere dar ca si consum....nu e departe de raba. A-ti dau o idee. Incearca un motor mai mic  , sa zicem un 3 litri 3 litri juma, cu putere de cca 125-150cai, dar cu turatie mai mare . Ceva gen Iveco.

  Ma interesez si voi posta ceva date tehnice .  Parerea mea ca sunt mai economice si mai subtiri la bani .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

am nevoie de o turatie la iesirea din motor de aprox 1000 rot /min. mai departe la axul port elice e alta poveste.  din cate am vazut pe graficele de cuplu ,la turatia asta majoritatea diesele-lor de camion furnizeaza un cuplu maxim si curba e relativ constanta pana pe la 1400. nu uita ca la nava nu potischimba raportul de transmisie ca la voi deci nu mai poti optimiza consumul. un iveco mai mic nu cred ca ar fi convenabil pntru ca in regim de remorcare ar trebui sa mearga cu o turatie mai inalta si consumul ar creste prea mult. cel putin 200 de cai imi trebuie daca nu mai mult. 250 ar fi ideal. am vazut diagramele unor motoare volvo parca (noi) de 9 litri care la cilindreea asta erau cu 70 la suta mai sus decat raba.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Imi place proiectul tau,dar din pacate nu prea te pot ajuta,la barci nu ma pricep mai deloc(am si eu o barcuta de pescuit dar e mica,cu un motor off-board).Parerea mea este ca ti-ar trebui totusi un motor mai puternic pentru ce vrei sa faci cu ambarcatiunea ta,dar specialistii in barci ar putea sa infirme ceea ce spun eu!

Link to comment
Share on other sites

  • Members

ce sant CP.......CAI PUTERE............NU?......... daca pun pe o bicicleta un motor de fiat de 1100 cc,cati cai am ?.............10000-100000?..........un motor se calculeaza in ordine inversa,,,,,,,,,,,,ce forta am nevoie la plecare,ce forta am nevoie in croaziera,,,,,,,,,,,motoru trebuie sa suporte si plecare si croaziera,,,,,,,,,,,,apare cuplu  [cutia].........aceasta este facuta in functie de forta motorului si turatia lui............poti ajunge de la plecare la croaziera in 4 masuri sau in 16 in functie de turatie si forta,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,credeti ca cei care proiecteaza motoare ,cuti de viteze,grupuri,reductoare sant soferi cu 11 clase,,,,,,,,,,,,,,,,,mai putin si facem calcule pt o nava spatiala propulsata de dioxid de carbon

Link to comment
Share on other sites

  • Members

groza radu mihai - fara alte amanunte ... nu merge

kenworth- nu tre sa fii specialist in barci nu de asta ducem lipsa ...merci oricum

VIRGIL TIMIS- cine vb de biciclete? eu vb de o nava de 40 de tone. nu am cerut aici calcule si nici nu am 11 clase. e vb de foarte multi bani cheltuiti si te rog sa crezi ca stim ce facem.eu am pus o intrebare simpla menita sa imi reduca timpul de cautare. daca as incepe sa insir aici toata teoria motoarelor navale nu am mai termina niciodata.

raspunsul pe care il astept e de genul " conduc un camion marca scania volvo iveco man daf etc . cu motorul tip X si care la 1000 de ture mers in gol imi afiseaza un consum instant de Y litri la ora sau la suta de km." atat .

nu inseamna ca maine ma duc sa cumpar motorul ala ci doar maine incep sa caut documentetia de fabrica pt motorul respectiv si abia apoi urmeaza calculele. calculul ar trebui sa fie invers daca as vrea sa proiectez un motor ceea ce nu e cazul. eu nu vreau sa inventez roata ci doar sa fac o alegere cat mai potrivita. multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  Cred ca acest motor de potriveste cel mai bine -D6B250 .  Motorul echipeaza camioanele Volvo FL6 si poate fi ,,cipat" pentru consum mic si ridicare putere. Are cilindree mica , putere 250 cai .  Cauta aici -Emisiile provenite de la Volvo Trucks lui (combustibil diesel standard) www.silvertipdesign.com / BR (Imperial) / [5,17] Emis_eng_20640 .. ...

  Apoi vezi si asta -yachtsurvey.com / GasDiesel.htm

Link to comment
Share on other sites

  • Members

nu stiu cat de mult te poate ajuta un motor mai ,, modern ,, cu electronica dar eu conduc un renault premium echipat cu un 280 dxi , pentru un 18 t isi face treaba destul de bine ¡ La rece pana se incalzeste sta singur in 1.000 turatii motor aratand 3.8 l consum iar la cald la aceleasi turatii 2.2 l ( relanti 1.5 l )  . Cum am un moment liber iti dau datele motorului din cartea tehnica ! Salutari

Link to comment
Share on other sites

  • Members

groza radu mihai - fara alte amanunte ... nu merge

kenworth- nu tre sa fii specialist in barci nu de asta ducem lipsa ...merci oricum

VIRGIL TIMIS- cine vb de biciclete? eu vb de o nava de 40 de tone. nu am cerut aici calcule si nici nu am 11 clase. e vb de foarte multi bani cheltuiti si te rog sa crezi ca stim ce facem.eu am pus o intrebare simpla menita sa imi reduca timpul de cautare. daca as incepe sa insir aici toata teoria motoarelor navale nu am mai termina niciodata.

raspunsul pe care il astept e de genul " conduc un camion marca scania volvo iveco man daf etc . cu motorul tip X si care la 1000 de ture mers in gol imi afiseaza un consum instant de Y litri la ora sau la suta de km." atat .

nu inseamna ca maine ma duc sa cumpar motorul ala ci doar maine incep sa caut documentetia de fabrica pt motorul respectiv si abia apoi urmeaza calculele. calculul ar trebui sa fie invers daca as vrea sa proiectez un motor ceea ce nu e cazul. eu nu vreau sa inventez roata ci doar sa fac o alegere cat mai potrivita. multumesc.

Se pare ca cineva greseste,,,,,,,,,,,,,cai putere [cp] cum  se calculeaza,,,,,,,daca pun un motor de MAN de 440 cp pe camioneta mea de 7,5 t cati cp o sa am??????????????sau un motor de bmw de 150 cp pus pe o dacie cati cp va avea dacia,,,bmw are 1500kg dacia 600 kg?????????

Vrei un motor care sa-ti arate x litri la ora,pt asta mai ai nevoie de o instalatie electrica,un calculator

Daca la un motor ai pui un reductor mai mare ex 1:0,20 si inainte erea 1:0,40 i se mareste  forta adica ai x cpx2

  PS:in functie de forta exercitata se fac motoarele si cutiile de viteze,,,,,

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Se pare ca cineva greseste,,,,,,,,,,,,,cai putere [cp] cum  se calculeaza,,,,,,,daca pun un motor de MAN de 440 cp pe camioneta mea de 7,5 t cati cp o sa am??????????????sau un motor de bmw de 150 cp pus pe o dacie cati cp va avea dacia,,,bmw are 1500kg dacia 600 kg?????????

Vrei un motor care sa-ti arate x litri la ora,pt asta mai ai nevoie de o instalatie electrica,un calculator

Daca la un motor ai pui un reductor mai mare ex 1:0,20 si inainte erea 1:0,40 i se mareste  forta adica ai x cpx2

  PS:in functie de forta exercitata se fac motoarele si cutiile de viteze,,,,,

Virgile, nu greseste, un motor are tot atatia cai putere oriunde l-ai pune. Ca diferite vehicule au diferite transmisii este altceva, dar numarul de cai putere al unui motor este constant la o anumita turatie. Si parca omul spunea ca nu poate pune reductoare, deci asta pica.

Cu ceea ce vrea el, respectiv consumul pe ora este mai greu, pentru ca (din cate stiu eu), la bord iti poate arata cel mult consumul instataneu nu orar. Ar putea sa faca niste calcule aproximative, gen " intr-o cursa de 3 ore am consumat 100 l, si am mers la o turatie medie de 1200 rpm", dar e greu sa gaseasca asa ceva, pentru ca nimeni nu tine socoteala la consum pe ore ci pe km.

Ceea ce nu inteleg este de ce nu cauta un motor special conceput si adaptat pentru nave dar, ma rog, poate se gandeste sa faca economii cu dezmembrari sau sh-uri. Socotelile lui.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Laurentiu eu pot sa iti recomand ca tip de motor Mercedes deoarece pe aici prin zona mea lumea au combine CLAAS si de 50 de ani vechime,iar majoritatea au motoare mercedes care toata ziua in camp ele trebuie sa stea tot turate ,fie ca merg pe drum fie ca secera in lan ele tot turate aproape la maxim raman.Sunt cele mai fiabile dupa parerea mea.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

multumesc  oldtrucker. caut diagramele pentru motorul asta. ce cilindree are?

multumesc mario@bandit. ma ajuta f mult chiar. electronica o pacalim noi. astept datele motorului cand ai timp... ce turatie are la ralanti la cald? indicatia la ralanti e inl / ora sau litri la suta de km? ca stiu ca sunt si asa si asa .poate iti arunci okii si la 1000 de ture in mers in treapta 2 sau 3. merci.

multumesc tudor. buna ideea cu combinele. daca ai un indicativ de motor m-ar ajuta . daca nu ...gasim la o reprezentanta class. merci oricum.

multumesc nmg. iti spun dc. un motor naval la 250 de cai e 25000 de euro. si diagramele de cuplu si putere nu arata extraordinar comparativ cu cele de camion.in afara de schimbatoarele de caldura si alte accesorii navale ,ca si motor e comparabil cu unul de camion. nu prea puternic si cu consum nu f mic.

  orice alta informatie e binevenita. multumesc .

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Imi dau si eu cu parerea: Un motor de DAF CF75, CF65, si pe ce masini o mai fi pus, de 250 de cai. Codul motorului e PE 183C1. E un motor in linie, de 9,2 litri, care consuma de la 21-22 de litri/100km gol(camionul). E euro 3, daca te ajuta cu ceva. Teoretic in Romania ar trebui sa fie destul de usor sa gasesti unul, pe la 3-6000 de euro, zic eu, in functie de starea si vechimea lui. Are in jur de 1000-1100 Nm daca bine tin minte, dar iti ramane sa cauti cat ofera in plaja de turatii pe care o doresti tu.

Bafta in proiectul tau, cred ca e realizabil, cu mult mai putin de 25.000 de euro. Motorul de care ti-am pomenit eu e doar o varianta, stiu ca sunt mai multe, poate chiar se potrivesc mai bine cu ceea ce vrei tu sa faci, doar ca nu le cunosc eu.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

multumesc mario@bandit. ma ajuta f mult chiar. electronica o pacalim noi. astept datele motorului cand ai timp... ce turatie are la ralanti la cald? indicatia la ralanti e inl / ora sau litri la suta de km? ca stiu ca sunt si asa si asa .poate iti arunci okii si la 1000 de ture in mers in treapta 2 sau 3.

  Motor renault D-DXI 7 280 ECO6 EURO 4 -(ad-blue ) 6 cilindri in linie 7.146 cm3 si un 33.62 /206 C.V.F /KW . La 1.mie ture ,pe loc,  afiseaza consumul in L per H , tot 2.0-2.2 l/h dar asta s-ar putea sa te fenteze fiind vorba de o accelerare in gol , nu in sarcina .Relanti-ul este de 600 turatii .In mers imi afiseaz consumul instantaneu in sarcina , care depinde mult de imprejurari ( nu are rost sa enumar) consumul afisat la suta de kilometrii e intre 22.l gol si pana la 28.l cu 9.300 tonajul maxim suportat( plus caracteristicile camionului ,cabina mica si cutia mare 12m pe 3.87m pe 2.55 , la care se simte mult vantul si aerodinamica slaba ) salutari.
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Imi dau si eu cu parerea: Un motor de DAF CF75, CF65, si pe ce masini o mai fi pus, de 250 de cai. Codul motorului e PE 183C1. E un motor in linie, de 9,2 litri, care consuma de la 21-22 de litri/100km gol(camionul). E euro 3, daca te ajuta cu ceva. Teoretic in Romania ar trebui sa fie destul de usor sa gasesti unul, pe la 3-6000 de euro, zic eu, in functie de starea si vechimea lui. Are in jur de 1000-1100 Nm daca bine tin minte, dar iti ramane sa cauti cat ofera in plaja de turatii pe care o doresti tu.

Bafta in proiectul tau, cred ca e realizabil, cu mult mai putin de 25.000 de euro. Motorul de care ti-am pomenit eu e doar o varianta, stiu ca sunt mai multe, poate chiar se potrivesc mai bine cu ceea ce vrei tu sa faci, doar ca nu le cunosc eu.

multumesc Dominic. pare promitator. nu am gasit inca diagramele ci doar un manual de intretinere. o sa mai caut.daca zici ca e relativ usorde gasit e bine. trebuie sa gasesc diagramele dupa turatiile pe care le da aici ... ar putea fi . o sa vedem. multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  Motor renault D-DXI 7 280 ECO6 EURO 4 -(ad-blue ) 6 cilindri in linie 7.146 cm3 si un 33.62 /206 C.V.F /KW . La 1.mie ture ,pe loc,  afiseaza consumul in L per H , tot 2.0-2.2 l/h dar asta s-ar putea sa te fenteze fiind vorba de o accelerare in gol , nu in sarcina .Relanti-ul este de 600 turatii .In mers imi afiseaz consumul instantaneu in sarcina , care depinde mult de imprejurari ( nu are rost sa enumar) consumul afisat la suta de kilometrii e intre 22.l gol si pana la 28.l cu 9.300 tonajul maxim suportat( plus caracteristicile camionului ,cabina mica si cutia mare 12m pe 3.87m pe 2.55 , la care se simte mult vantul si aerodinamica slaba ) salutari.

Multumesc mario @ bandit. f  folositoare informatiile despre consum. am gasit diagramele motorului. la o cilindree comparabila cu raba e ...vis frumos. chiar putin prea frumos. 1800 Nm la 950-1400 de ture. pacat ca la motoarele de camion nu pot fi date si diagramele de consum ca la cele navale. dar cu diagrama de cuplu si cea de putere in fata si cu informatiile de la tine le apreciem cumva. s-ar putea sa fie un pic prea mare si cam greu de gasit dar nu se stie. nu vreau sa fiu obraznic dar daca ai tine minte la urmatoarea cursa incarcata sa imi dai un consum instant la 1000 de ture in treapta 3 sau 4 ar fi extraordinar. daca mergi 100 de m in regimul asta poti citi consumul instant banuiesc . fara acceleratie sau deceleratie. multumesc oricum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.