Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

NELAMURIRE, ROG AJUTOR


TAVY

Postări Recomandate

  • Members

SALUTARE COLEGII ! Lucrez pe un turism dar cam de doua ori pe luna merg si cu un camion al firmei . Intrebarea este cum procedez cu cardul taho ca sa am programul ok ? Ce fac cu el intre cele doua curse , ramane in aparat sau cum ? Va multumes si DRUMURI BUNE !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Turismul nu intra sub incidenta 561/autovehicolele peste 3,5 to da,cred ca de la ultima conducere a unui auto peste 3,5 to pana la urmatoarea conducere a aceluiasi sau altul peste 3,5 to ai nevoie de foaie de concediu ;daca vrei legalitate perfecta bifezi rubrica "condus  vehicule inafara 561"eu recomand rubrica 16 (concediu sau odihna)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

certificat de desfasusare a activitatilor - condus alte vehicule exceptate de la reg561 ce + pauza inainte de a incepe munca cu camionul. cardul il extragi asfel ai dubla inregistrare , certificat de desfasurare a activitailor  + ceea ce inregistreaza taho , care se bat cap in cap

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Daca nu scoti cardul din aparat nu iti trebuie nici o foaie de concediu! Numa ai grija sa nu umble altul cu camionul!

??? ??? in perioada cand muncesti cu un autovehicul exceptat de la 561 ce , faci o munca in folosul firmei , desfasori o activitate , nu te odihnesti ,  daca asa se practica asta nu inseamna ca e si legal .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Deci am nevoie de certificat de desfasurare a activitatilor inteleg pentru ca fac o alta munca in contul aceleiasi societati . Avand in vedere ca sunt singurul care foloseste camionul firmei, cardul va sta 28 de zile in tahograf dupa care trebuie descarcat ? VA MULTUMESC si scuze dar sunt novice cu taho digital, pana acum am lucrat pe analogic cu program zilnic si din cauza asta aveam unele nelamuriri legate de digital ,card. Stiam ca ma pot baza pe colegi ,multam din nou ! DRUMURI BUNE !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

sa iti spun babeste

cand termini cu camionul inchei programul la ora x...........conduci ce vrei tu 2 saptamani si cand revi iara la camion este ora y

De la ora x la ora y iti trebuie o dovada prin care sa reiese ce ai facut tu in aceea perioada adica  CERTIFICAT DE DESFÃSURARE A  ACTIVITĂŢI

In acel formular ai mai multe variante

de ex cea,,,,  a condus un vehicul exceptat de la aplicarea Regulamentului (CE) nr.561/2006 sau AE.T.R. ...........este cea adevarata pt tine dar te incurca ca trebuie sa faci o pauza de min 9 ore la inceput

Eu nu te pot invata alceva ,dar tu daca esti baiat destept poti fenta ceva acolo..........dar nu te invat la prosti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

         

In acel formular ai mai multe variante

de ex cea,,,,  a condus un vehicul exceptat de la aplicarea Regulamentului (CE) nr.561/2006 sau AE.T.R. ...........este cea adevarata pt tine dar te incurca ca trebuie sa faci o pauza de min 9 ore la inceput

Eu nu te pot invata alceva ,dar tu daca esti baiat destept poti fenta ceva acolo..........dar nu te invat la prosti

odihna de 9 ore poate  fi facuta cu diagrama introdusa in tachograf sau daca esti in imposibilitatea de a folosi aparatul tachograf o faci  manual pe verso diagramei cu conditia ca , ora de pe  certificatul de desfasurare a activitatii avand bifata casuta 17 ( a condus un vehicul exceptat de la reg.561/2006 sau aetr)sa fie inaintea inceperii timpului de odihna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

salut la toti colegii!dupa indelungi asteptari si telefoane,am primit o oferta de angajare pe un camion de vreo      12t MTMA. Angajatorul, posesor a 2 camione, stie de la bun inceput ca nu am mai lucrat pe camion si inainte sa-mi faca actele m-a trimis azi -noapte in cursa cu un coleg  ''experimentat" (vreo 5 luni exp) care sa-mi arate de unde incarca(cursa fiind fixa) si sa ma invete cate ceva.Ajunsi la incarcat dupa vreo 4.10h colegu zice ca face pauza de 45 pana incarca.Plecand apoi catre casa,il intreb si eu ca nestiutor ce ma aflu, care este selectoru de activitati unde trebuie sa apesi pt a inregistra pauza pe care tocmai zicea ca o facuse.Mi-a raspuns sec "ce sa mai apesi?nu oprii masina?aia e pauza!".In concluzie,rog pe cei cu experienta daca vor sa ma ajute si pe mine cu ceva sfaturi.Tahograful este cu diagrama,modular(din ce am vazut in carte).Nu am nimic cu omul,nu e baiat rau,dar cred ca nu prea are ce sa ma invete mare lucru si nu as vrea sa vin cu vreo surpriza acasa de la ARR.L-am mai intrebat, in weekend ce diagrama baga in taho,pt ca nu se lucreaza?Mi-a zis ca tot normala dar nu scrie nimic pe ea,si o lasa pana pleaca in cursa vreo 72 de ore.Pe cuvantul meu de om daca mai inteleg ceva.Va rog sa ma ajutati cei ce sunteti in masura sa o faceti.Multumesc,drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

salut!stimati colegi,eu programul as stii sa mi-l fac in functie de nevoi,in conformitate cu legea.problema mea e ca nu am mai utilizat tahograf.Ce-i drept nici pe la cursuri n-am prea dat(la atestat)pt ca nu-mi permitea programul si bugetul sa fac naveta 50 km dus-50 intors.De citit  despre utilizare taho modular nu am de unde,pt ca am doar acel ghid de culoare albastra ce contine 22 de pagini si pe care l-am primit cand am platit atestatul,impreuna cu un manual cu intrebari si raspunsuri care nu ma prea ajuta la momentul de fata.Programul cu toate dedesupturile lui, l-am inteles de aici de pe forum. Virgil Timis crede-ma ca acest coleg al meu exista cu adevarat si este exact asa cum l-am descris:baiat bun,de la tara cei drept dar are si el lipsurile lui(mai multe).Din putinele mele cunostinte stiu ca daca in perioada de odihna sapt,daca nu te afli langa camion sa schimbi diagrama la cel mult 24h,bagi diagrama galbena care nu e nevoie s-o schimbi la 24h.El(colegu) abera ceva de bagat diagrama normala pe care o scria atunci cand o scotea(de ce?nu stiu),o baga vineri pe la 18.00-19.00 si o tine pana luni seara pe la 19.00 cand pleaca iar.Mentionez ca sunt 2 soferi pe 2 masini si cara unul ziua celalalt noaptea,iar saptamana urmatoare invers.Niciunul dintre ei nu a mai lucrat inainte pe camion si nici  nu stiu cine i-a invatat,daca i-a invatat.Apropo cand l-am intrebat de restrictia de peste 7.5 t din cauza caniculei intre 11.00 si 20.00 avand in vedere ca e anuntata pt urm 3 zile,a dat din umeri.Maine trebuie sa merg cu celalalt coleg in cursa de zi,sunt curios daca o sa mai aflu lucruri noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cu voia dvs, am sa postez si eu aici o mica completare. M-a oprit un politist in Sm, m-a luat la puricat cu toate actele si la urma vazand ca nu are ce sa-mi faca, am pus-o de o mica poveste. Mi-a zis ca daca bagi o diagrama zilnica a doaua zi dupa ce nu mai pleci in cursa la cele 24 h de pe diagrama cum e logic, scrii data, nr de km, poti sa o lasi si o saptamana cu conditia, cand o scoti sa fie 0 km..... A zis ca nu are ce sa iti faca nimeni nimic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

colegule nica ionel asa dupa cum spunea nea virgil(mare om domnle) dak citesti tot ce scrie aici pe forum nu o sa intelegi nimica cel mai bine iati regulamentul si citestel bine si o sa vezi ca nu ai prob.poti lasa diagrama o saptamana in aparat fara sa o scoti dak mas e la garaj si tu la 50 km distanta.atata doar ca la plecare km pe digrama sa fie zero adik nu o circulat masina si obligatoriu foaie de concediu pe zilele respective;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

o jumate de zii si ionel continua nelamurit  ;) ;) ;)

ionel , in primul rand tahograful  se foloseste in functie de activitatea executata . condus  ( selectie automata ) , alte munci -alte activitati ( ciocanelele  cum se cunosc popu-lar - selectie manuala ) , disponibilitate ( in mare sunt timpii de asteptare - selectie manuala ) si pauza  ( pat cum se cunoaste popul-ar -selectie manuala ) . toate tahografele indiferent de tipul lor , folosesc aceste activitati , la cele mecanice cu butonas -selector se misca stanga /dreapta pana se alege activitatea dorita la soferul 1 si 2 , la cele analogice ( tip cd-rom )  si digitale se apasa pe buton si se selecteaza activitatea dorita la soferul 1 si 2 . toate tahografele afiseaza si inregistreaza activitatile dupa cum sunt calibrate si folosite ( cum fiecare face selectia activitatilor ) un exemplu  unele sunt setate din soft ca la oprirea motorului sa treaca pe pauza ( cat timp stai pe loc cu motorul pornit afiseaza alte munci ) sau direct alte munci si tu esti obligat sa selectezi alta activitate in functie de cea desfasurata .

ATENTIE : Folosirea corecta si selectarea  activitatilor conform art 15 din reg 3821/ 85  ce ( actualizat dealungul timpului )

(3) Conducătorii auto trebuie:

— să opereze mecanismele de schimbare pentru a permite ca urmă­

toarele perioade de timp să fie înregistrate separat și distinct:

(a) cu semnul:      timpul de conducere;

(B) se înțelege prin „altă muncă” orice altă activitate în afară de cea

de conducere, definită la articolul 3 litera (a) din Directiva

2002/15/CE a Parlamentului European și a Consiliului din

11 martie 2002 privind organizarea timpului de lucru al

persoanelor care efectuează activități mobile de transport

rutier , precum și orice activitate desfășurată pentru același

sau un alt angajator din sectorul transporturilor sau din afara

acestui sector; aceste activități se înregistrează cu semnul

© „disponibilitatea”, definită la articolul 3 litera (B) din Directiva

2002/15/CE, se înregistrează cu semnul .

(d) cu semnul: pauzele de muncă și perioadele de odihnă zilnice.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:1985R3821:20100111:RO:PDF

revenind la ceea ce ai scris tu mai sus :

Ajunsi la incarcat dupa vreo 4.10h colegu zice ca face pauza de 45 pana incarca.Plecand apoi catre casa,il intreb si eu ca nestiutor ce ma aflu, care este selectoru de activitati unde trebuie sa apesi pt a inregistra pauza pe care tocmai zicea ca o facuse.Mi-a raspuns sec "ce sa mai apesi?nu oprii masina?aia e pauza!".In concluzie,rog pe cei cu experienta daca vor sa ma ajute si pe mine cu ceva sfaturi.

la oprirea camionului si stationarea in rampa sau in curtea fabrici / firmei si cand se efectueaza incarcarea , descarcarea ,  deschiderea si inchiderea prelatii , asigurarea marfii sau dez-asigurarea acesteia , umblarea cu actele pe la diverse locatii , etc ,  toate aceste perioade de timp nu sunt considerate ca si PAUZA . conform articolului de mai sus care face trimitere la Directiva 2002/15/CE unde sunt specificate clar ce si cum !! Colegul tau nu procedeaza corect , doar ,, triseaza ,, !! concluziile le poti trage singur !!

CUM AR TREBUII PROCEDAT CORECT ??  ;D ;D ;D

Acum ce facem in cazul pauzelor saptamanale sau ??

aici avem raspunsul : http://www.soferii.ro/Forum/index.php/topic,4690.msg54639.html#new

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.