Administrators Mario Bandit Postat August 23, 2012 Administrators Share Postat August 23, 2012 odihna de 9 ore poate fi facuta cu diagrama introdusa in tachograf sau daca esti in imposibilitatea de a folosi aparatul tachograf o faci manual pe verso diagramei cu conditia ca , ora de pe certificatul de desfasurare a activitatii avand bifata casuta 17 ( a condus un vehicul exceptat de la reg.561/2006 sau aetr)sa fie inaintea inceperii timpului de odihna. inregistrarea acelei pauze se face DOAR automat , deci cu cardul sau discul introdus in tahograf , nu se face manual in niciun caz !! si normal , soferul sa se odihneasca in acest timp ;) asta ca sa nu dea ocazie lu`nea gheorghe , sa vina rupt de somn dupa o cursa cu un furgon , sa se urce pe camion sa faca o inregistrare manuala a pauzei , si dupa sa circule ca bezmeticul pe sosea !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Nica Ionel Postat August 24, 2012 Members Share Postat August 24, 2012 salut!Multumesc pt sfaturi si info,Mario si Soso,forte utile si bine venite.Marea mea nedumerire era folosirea taho,cum selectez activitatea in functie de munca prestata in acel moment.Nu stiam ca taho poate trece automat pe pat atunci cand opresti motorul(multam Mario).Soso nu mi-e greu sa citesc regulamentul dar cum spuneam, nu am alte carti in afara de cele 2 primite cand am facut atestatul.Acel ghid m-a derutat foarte tare atunci l-am citit prima oara,deoarece spunea scurt conduci 4.5 faci pauza 45 sau 15 cu 30 conduci iar 4,5 apoi odihna 11ore sau 9.Atunci mi-au venit in minte 1000 de intrebari la care am gasit raspuns pe forum(sa traiasca cine l-a facut).Din intrebarile altora ca mine si raspunsurile celor ca voi am invatat sa fac diferenta intre programul de condus si programul de lucru,cand pui pe pat,pe ciocanele,pe patratel,cum procedezi daca mergi 2 ore si trebuie sa incarci apoi mai mergi 1 ora si trebuie sa incarci iar si poate stai 3 ore la incarcat si multe altele.Acum astept sa plec iar incursa cu celalalt coleg.Trebuia sa plecam la 07.00 dar s-a schimbat modificarea si cica plecam pe la 10-11 tocmai cand e restrictie.Am vorbit cu el si cica si la restrictia trecuta a circulat, si nu l-au oprit crezand ca e camion de 7,5 si el de fapt e de 12.Oricum e diagrama si permisul lui,pe mine nu ma afecteaza,probabil patronu plateste amenda la nevoie.Va salut si va respect!Drumuri bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat August 24, 2012 Administrators Share Postat August 24, 2012 ionel e doar un exemplu ceea ce am scris mai sus , depinde mult de setarile lui . camionul meu e echipat cu un tahograf digital siemens vdo - dtco 1381 cu un soft mai vechi care la oprirea pe loc trece automat pe alte munci si ramane asa dupa ce opresti motorul , dar la firma mai sunt camioane acelasi tip de tahograf dar cu o varianta mai noua de soft care la oprirea pe loc trece pe alte munci dar cum opresti motorul trece pe pauza ( licare simbolul cateva secunde ) la care tu esti nevoit sa modifici activitatea pe alte munci daca faci una din activitatile pe care le reprezinta , sau restul , cum si eu la cel pe care il detin si daca opresc sa fac pauza trebuie sa modific manual pe pauza dat fiind ca el se pune pe alte munci . la unele din tahografele analogice tot din gama siemens vdo ai posibilitatea ca la o apasare prelungita de 3-5 secunde sa modifici modul de setare , adica ideal pentru cei cu distributia la oprire sa ramana automat pe alte munci sau pentru cei cu rute lungi sa ramana pe pauza direct , fiecare alegandu-si modul card i se potriveste cel mai bine ! Si toate astea sunt doar niste exemple ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat August 25, 2012 Members Share Postat August 25, 2012 inregistrarea acelei pauze se face DOAR automat , deci cu cardul sau discul introdus in tahograf , nu se face manual in niciun caz !! si normal , soferul sa se odihneasca in acest timp ;) asta ca sa nu dea ocazie lu`nea gheorghe , sa vina rupt de somn dupa o cursa cu un furgon , sa se urce pe camion sa faca o inregistrare manuala a pauzei , si dupa sa circule ca bezmeticul pe sosea !! dar daca nea gheorghe conducand un furgon da telefon unui coleg si spune sa-i introduca diagrama in tahograful camionului cu 9 ore inainte?? ce spune GONGY ...,,deci din ziua precedenta si pana te urci si bagi diagrama, ai pe spatele ei niste semne, acolo tu tragi linie cu pixul de la ora la care ai incheiat conducerea in ziua precedenta si pana in momentul in care introduci diagrama in aparat pe PAT nu in alta parte '' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat August 25, 2012 Administrators Share Postat August 25, 2012 introducerea datelor manual se face doar pentru a justifica o pauza zilnica sau saptamanala facuta in alta parte neputand folosi aparatura de la bord ( asa zice art 15 din 3821 ) .acum fa diferenta cu acest caz despre care vorbim , adica conducerea unui autovehicul exceptat de la reg 561 ce , pauza de odihna obligatorie si munca cu un autovehicul sub incidenta 561 ce . pauza se inregistreaza automat !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat August 26, 2012 Members Share Postat August 26, 2012 introducerea datelor manual se face doar pentru a justifica o pauza zilnica sau saptamanala facuta in alta parte neputand folosi aparatura de la bord ( asa zice art 15 din 3821 ) .acum fa diferenta cu acest caz despre care vorbim , adica conducerea unui autovehicul exceptat de la reg 561 ce , pauza de odihna obligatorie si munca cu un autovehicul sub incidenta 561 ce . pauza se inregistreaza automat !! de acord cu tine ...dar...daca in acest timp cat trebuie sa mi se inregistreze repausul lucreaza alt sofer...?nu inseamna ca sunt in imposibilitatea de a folosi aparatura aflata la bordul autovehiculului? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat August 26, 2012 Administrators Share Postat August 26, 2012 se face tot un certificat de desfasurare a activitatilor . Ai ajuns cu vehiculul exceptat , ti se elibereaza un certificat de desfasurare a activitatilor cu rubrica 17 cu toate datele privind ceea ce ai facut , semnezi dupa care pleci acasa , iar cand trebuie sa pleci in cursa ti se elibereaza un alt certificat de desfasurare a activitatilor , minim pe o perioada echivalenta unei pauze de odihna cu rubrica 16 ( cea mai potrivita dupa parerea mea ) semnezi si poti incepe munca . ps : te rog sa nu gasesti alternativa de a ,, trisa ,, cu certificatele , eu unu nu sustin asfel de practici !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members toader Postat August 27, 2012 Members Share Postat August 27, 2012 se face tot un certificat de desfasurare a activitatilor . Ai ajuns cu vehiculul exceptat , ti se elibereaza un certificat de desfasurare a activitatilor cu rubrica 17 cu toate datele privind ceea ce ai facut , semnezi dupa care pleci acasa , iar cand trebuie sa pleci in cursa ti se elibereaza un alt certificat de desfasurare a activitatilor , minim pe o perioada echivalenta unei pauze de odihna cu rubrica 16 ( cea mai potrivita dupa parerea mea ) semnezi si poti incepe munca . ps : te rog sa nu gasesti alternativa de a ,, trisa ,, cu certificatele , eu unu nu sustin asfel de practici !! de exemplu: de la ultima cursa efectuata cu diagrama ,am fost in concediu 5 zile, apoi am condus un vehicul exceptat de la reg 561/2006 3zile . si ultimele 11 ore am fost in repaus In acest interval de timp pot sa am asupra mea 3 certificate de activitate? Cat despre a ,,trisa "cu certificatele sau diagrama ...nu am facut niciodata asa ceva , ca se poate si asa ceva doar am dat un exemplu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members piti79 Postat August 27, 2012 Members Share Postat August 27, 2012 salutare oameni ! o intrebare simpla ....atunci cand prelungim cele 9 ore la 10 ore de condus putem face in felul urmator ? : ora a 10-a o putem face inaintea celor doua reprize de 4.30 ore... sau intotdeauna trebuie facuta dupa cele 9 ore conduse ? ma refer mereu la sfarsitul progamului de 9 ore? adica 9 plus 1 intotdeauna sau se poate si 1 plus 9 ? sa aveti drumuri bune !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members DafXF Postat August 27, 2012 Members Share Postat August 27, 2012 Cat timp respecti pauza si nu depasesti 4:30 H de condus poti sa iti faci programul cum vrei tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dudasliv Postat Septembrie 6, 2012 Members Share Postat Septembrie 6, 2012 Pe mine te-ai suparat mario@bandit? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members dudasliv Postat Septembrie 6, 2012 Members Share Postat Septembrie 6, 2012 Chiar asa DafXF. Ai dreptate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Septembrie 6, 2012 Administrators Share Postat Septembrie 6, 2012 Pe mine te-ai suparat mario@bandit? nu , de ce as putea fi ¿ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators cico_3504 Postat Septembrie 13, 2012 Moderators Share Postat Septembrie 13, 2012 piti79 ai un raspuns la fel de simplu,atunci cind conduci nu trebuie sa depasesti 4,30 condus fara pauza deci programul il faci cum vrei de ex 3 condus,pauza,4 condus,pauza si iar maxim 3 condus[sau te joci cum vrei tu cu timpii fara sa depasesti cele 10 ore] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.