Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Ce invatati la scoala de soferi??


Postări Recomandate

  • Moderators

Salutare,

observ ca  in actualele scoli care formeaza soferi de categoria C,deci profesionisti,nu se invata cam nimic.Nu vreau sa se dea nume de scoli pentru a nu le face o reclama dar sunt interesat sa vad daca aceasta perceptie a mea este corecta.Adica chiar nu va invata nimic in afara de acele teste de circulatie si o conducere sporadica a unui camion?? Nu de alta dar eu cred ca trebuie sa va invete si ABC-ul meseriei,respectiv cum sa complectezi o foaie de parcurs,un CMR,cum poti utiliza o diagrama sau tahograful,etc.Astept cu interes raspunsurile voastre,ale celor incepatori pentru a vedea daca am inteles corect,nu de alta dar dupa mine acei instructori sunt nu numai inconstienti dar pot fi numiti indirect si criminali,asta deoarece atunci cind pregatesti aiurea un om care conduce o masina de peste 22 tone iti asumi  si responsabilitatea  pentru ce ar putea face ei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Cico,din pacate o scoala de soferi,oricat de buna ar fi ea,oriunde in lume,nu poate sa-ti dea decat ABC-ul,experienta nu poate sa-ti dea nimeni,experienta se dobandeste prin munca,nu pe bancile scolii......

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Corect,experienta nu,eu sunt interesat sa vad daca ii invata ABC-UL,adica macar sa completeze o foaie de parcurs,etc.Asta doream sa stiu.Experienta o faci ulterior dar daca tu te duci la cineva sa te angajeze si ala te pune sa ii zici cum completezi o foaie,cum scrii un cmr si tu ii spui ca nu tea invatat/Isi pierde si bruma de interes pe care tiar fi acordat-o,in plus de aceea apar si tot felul de intrebari,ilogice pentru noi.Nu ma deranjeaza sa dau sfaturi,idei,vreau doar sa imi fac o parere clara despre realitatea din scolile noastre actuale de soferi,si asta o pot afla doar de la ei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

    Cico,nu mai stiu cum mai e prin scolile din Romania!In Quebec,sunt 2 programe,CFTR si CFTC,care cuprind 600 ore de practica,teorie,legislatie rutiera,inspectie tehnica,frane pe aer,acte,ore de conducere,arimaj,etc!Scoala dureaza 6 luni la timp plin!Dupa scoala mai au si un stagiu in intreprinderi de transport!Si dupa ce au terminat cu toate astea,tot sunt tufa de Venetia, majoritatea!Am impresia ca foarte multi nu isi dau interesul sa invete,ca altfel nu pot sa-mi explic.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

La noi e altfel ,iti ia banii si cit mai putin din restul,ce sa zic sa te puna undeva cind toate sunt la pamint :

Acolo  cred ca sunt puturosi,nu prea au chef de munca ca si pe aici pe uk,ii protejeaza statul si atunci decit sa munceasca pe 1 mie mai bine stau acasa si iau 700[sa zicem] sau daca fac o munca ar vrea sa munceasca cam 5,6 ore apoi home, :D :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

    Da,mai este o chestie,daca esti "haiduc"cu masina mica nu vei fi niciodata"oaie"cu camionul!Distanta regulamentara,atentia distributiva,conducerea defensiva,verificatul in oglinzi,curtoazia la volan,anticiparea manevrelor si multe alte amanunte din astea nici macar nu ar trebui predate in scolile de conducere pentru profesionisti!Astea ar trebui sa fie lucruri firesti,toti cei care incep o scoala de profesionisti sa le stie deja!La scoala ar trebui sa invete doar ABC-ul in conducerea si exploatarea unui vehicol greu!Dar,din pacate,multi au lacune in civilizatie rutiera,din cauza asta scolile de soferi au prea multa munca de facut si prea putine ore la dispozitie!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pfuuu,....interesanta dezbatere dar..."scoala de soferi" este mult spus pentru cum se desfasoara activitatea,  se face mai degraba un "curs" de soferi, platesti o carca de bani, orele facute nu se apropie mai deloc de cele specificate in dosar, majoritatea instructorilor  cred ca le stiu pe toate, nu au rabdare, nu isi dau mai deloc interesul,  de invatat de  CMR , foaie de parcurs,  diagrama, ceva mecanica de baza,  lucruri elementare nici nu poate fi vorba, eu daca nu insistam sa fac manevre prin parcari nici ca foloseam marsarierul.  Am invatat, da , dar asta de cand m-am urcat prima data in camion singur si continui sa invat si o sa invat toata viata. Au trecut 4 ani de cand am facut eu "scoala" dar nu cred ca s-a schimbat  ceva. Aceasta este parerea strict personala desigur cu privire  la  anumite situatii , persoane, dobandita in urma faptelor sau neplacerilor de care m-am lovit or in urma discutiilor pe care le-am avut cu destui care nu au fost mai deloc multumiti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

pai haideti ca va povestesc eu!mai am putin si termin si eu cu toate astea.scoala te costa 21 de milioane sau 2100 de lei noi in care intra ptr categoria C 500 de km si ptr categ. E 150 de km ,orele de examinare se platesc separat adica cand dai orasul plus ca dosarul te mai costa si ala vreo150 de lei fisa medicala,taxele vreo110 si restul actelor ca sa inchizi dosarul cu tot vreo 20 de lei cam asa,instructorul, daca ai noroc,nimeresti unu bun,exemplu meu care ma pus sa fac de toate plus ca mia aratat multe si pe langa asta are rabdarea sa te invete si sa ti explice orice greseala cu lux de amanunte,motivand ca nu ma vrea carne de tun pe soselele europei.daca vrei sa excelezi acum depinde de fiecare elev in parte ,mie unu mia placut si ma duceam in camion chiar daca nu aveam ore doar sa vad unde gresesc alti sa pun mana sa invat din greselile lor.cat despre foi de parcurs si diagrame si cmr-uri din cate am inteles eu,astea se invata la scoala unde faci atestatele.acolo iti explica toate chestiile astea.oricum cine e interesat prinde din cabina camionului de scoala cel putin cum se complecteaza o diagrama sau cum se citeste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mneata colegii de orice fel, mai experimentati sau mai putin experimentati.

asa cum spune un coleg mai sus, experienta o capeti in timp prin exercitiu si studiu cu o singura conditie sau doua: sa vrei si sa te mai duca si capul.  si cred ca lucrul asta se aplica in orice domeniu. Cat despre scoala, in Romania e cam greu cu "scoala" de orice fel si o sa va dau un simplu exemplu de care m-am lovit in urma cu cateva saptamani cand mi-am sustinut licenta la facultate, culmea o facultate cu profil auto: o colega care a mers zi de zi la cursuri, laboratoare etc..deci a fost acolo in paine.. termina 4 ani de facultate in domeniul auto si habar nu avea ce este garnitura de frictiune a ambreiajului si din ce material e facuta. deci dupa 4 ani....asta e scoala.

ca sa revenim la oile noastre astea cu soferia etc... se intampla la fel: adica dai niste bani si tu astepti ca profesorul sa iti explice ceva.. el asteapta ca tu sa intrebi... la sfarsit toata lumea a inteles? DAAAA...

asa ca fe final raman la parerea ca... MAI TINE SI DE NOI. cum spunea cineva mai sus la scoala invatam numai ABC... eu zic ca NUMAI A-ul... restul tine de noi.

sa aveti drumuri bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Da Virgil ai dreptate ca dai cu banu,treci prin scoala ca rata prin apa.te duci la examene,ii dai lu nenea de la arr acolo ceva sa fie si gata.dar eu consider ca cel putin ptr mine,ptr a avea habar cat de cat e mai bine sa invatceva ceva acolo,ca nu se stie niciodata cand ai nevoie.Iar cat despre ABC-ul care zicea un coleg mai sus , e ok daca pe langa ce spune profu acolo mai pui si tu cateva mii de intrebari,ca nu cred ca se deranjeaza,eu cred ca asa cel putin vede ca vrei sa inveti ceva si sa faci ceva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

corect,trebuie sa fie si cel care face scoala interesat,dar la fel de bine trebuie sa te invete si cel care itiia banii macar sa completezi o foaie si o diagrama,restul le inveti pe parcurs,cind incepi munca,la atestate e alta treaba......haha,de aia vor toti raspunsurile pe forum in loc sa se duca 4 zile la curs,de e maiusor sa iti spuna cineva in loc sa inveti tu si sa iti ramina in cap cu ocazia asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Administrators

salut colegii la o diagrama la data cand o scoti afara, de exemplu conduci in data de 13.08.2012 trebuie scrisa si data de ziua urmatoare?

colegu `daca introduci diagrama in data de 13/ 8 de la ora 08.00 pana la 16 .00 ( un exemplu ) si dupa parasesti camionul pui la data introducere si extragere ziua de 13/ 8 ,  daca introduci la ora 21 .00 a zilei de 13 /8 si iti efectuezi munca iar la ora de 07.00 a zilei de 14 /8  pleci de la camion , pui la introducere ziua de 13si la extragere ziua de 14 . notarile se fac pe rand , la introducere - nume ,  localitate  porire , data , numarul de inmatriculare si numarul kilometrilor de la bord in acel moment  iar la extragere  localitate finala , data ,si numarul kilometrilor in acel moment  , faci calculul la kilometrii si gata .

mai sunt ale combinatii privind continuitatea in munca si justificarea timpilor neinregistrati dar asta  cu alta ocazie .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

parerea mea este ca denumirea de ,,scoala de soferi ,,ar trebui schimbata ....pt ca a ramas dupa timpuri cind chiar se facea o scoala pt pregatirea unui sofer(teorie ,practica ,mecanica...etc )...nu ca acum citeva ore...si gata..Mi'aduc aminte ca se facea mecanica la greu si oricind un sofer putea sa faca pe mecanicul...acum nu cred ca soferii cei tineri stiu toti partile componente ale unui motor....si pe deasupra firmele cu care fac ei scoala ii trag in piept pt a avea un profit mai mare..........in cele citeva ore de conducere care se fac elevul  abia invatza sa schimbe vitezele  .....practic  nu cred ca ar reusi daca nu s ar pregati separat,... fiecare cum poate  .....iar la atestate ...ar trebui sa fie o selectzie mai riguroasa.....si inprimul rind scoli mai bune  ....(parerea mea)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

salut toti colegi de pe acest forum si respectul meu pentru cei cu experienta,dar sa va relatez ceva: citi dintre cei cu experienta au iesit (la vremea lor)de pe bancile scoli doxa de soferie si cu experienta,va spun eu nici unul, toti ati AVUT sansa sa o luati de la zero, sansa pe care noi nu o avem , asta oferea CEAUSESCU,noi avem un handicap mare de a lucra ca incepatori,tote firmele,(mai putin care se stiu) nu iti dau nici macar sansa de a arata ce sti . Cu ce va ajuta colegi experimentati mecanica la masinile cu calculator din ziua de ce le puteti face voi daca ele au calculator si foarte multe protecti electonice, si cutie de viteza automata nu stiu ce ati putea sa le faceti .referitor la legislatia si examenele cu arr-ul as spune asa ,de geaba invat eu si iau certificatul profesional daca eu nu am unde sa profesez si toate acestea se invata din mers pt ca ,asa este peste tot "nimeni nu s-a nascut invatat"eu vin dintr-un domeniu unde tot asa se proceda ca si aici ,am avut ambitie am invatat si i-am depasit pe asa zisi cei experimentati "daca ai ambitie inveti orice".Referitor la proba de lucru pe care trebuie sa o dai la angajare ,am dat si eu una ,cu toate ca nu am condus tirul decit 5 minute si am fost declarat admis,(proba a constat in mers inaite 30 minute cu intrare in giratoriu strins si parcare  de 90 grade cu spatele)deci daca am avea si noi incepatori sansa macar sa aratam ce stim practic, am avea mai multe sanse si nu am mai scadea salariul celor experimentati,dar noi nu avem aceasta sans, de acea nu mai atacati incepatori si acordatile si lor o sansa de a invata din experienta DVS  luatine si pe noi pe cabina sa invatam . Va respect pe toti soferi si am o stima pentru cei experimentati care ne dau si noua incepatorilor sfaturi LA REVEDERE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu soferii cu experienta au scazut sansele incepatorilor de angajare,oferta de soferi este mai mare decit cererea,iar ca sa te iau pe cabina pot doar ca pasager iar faptul ca te-ai plimbat prin europa nu cred ca se considera ca experienta.Da pe timpuri am avut alte sanse dar ginditiva cum era privit un sofer atunci si cum este acum,99% ne-am facut soferi ptr ca nea placut aceasta meserie in primul rind si apoi ptr cistigurile materiale.

Foarte multe probleme mecanice cu care te poti confrunta la MASINILE ASTEA NOI CU CALCULATOR sint probleme care daca ai un minim de cunostinte mecanice le poti rezolva pe loc fara implicarea unui service,conteaza foarte mult la un patron. Daca vrei cu adevarat poti ,cine a spus acest lucru a stiut ce spune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

MARR.....eu nu am experientza ca sofer (am facut doar 4 curse externe) dar eu ma intrebam de ce sunt puse intrebari de mecanica .....unele chiar complicate....pe care nu le poti sti daca ai facut liceul de muzica .....si atunci ori te lasa sa copiezi .....ori garantat 60% nu vor lua permisul sau atestatele in vecii vecilor.....nu este vina elevului .....ci a sistemului care ar vrea niste soferi pregatiti in toate domeniile ....dar nu se poate in cele citeva ore .....deci aceasta scoala de soferi nu e scoala .......sa stii ca acum 30 de ani  un sofer dupa ce termina scoala pleca f. repede in cursa.....eu cred ca acum....99.9 % din promovatzi nu au curaj sa plece in cursa ...DE CE ? .....asta cu condusul  se invatza relativ repede......problema e ca patronii nu prea au rabdare cu incepatorii pt. ca ca le pot distruge masinile ....si costa o gramada de bani .....eu asa cred ....fiecare patron cred ca gindeste ca incepatorul sa invetze pe masina altuia si el sa l ia dupa ce invatza...poate gresesc nu stiu ..

   

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Ma repet,eu nu vorbesc despre experienta,sunt de acord ca atunci cind esti incepator nu ai de unde sa o iei ca nu se vinde la pachet sau la taraba,eu vorbesc despre lucrurile elementare ale meseriei,coompletarea diagramei,folosirea ei si a tahografului,foaia de parcurs,cmr,adica cele de care te lovesti zilnic.Sunt de acord ca nu poti invata acum mecanica si nici nu cer acest lucru dar pentru mine unul faptul ca un coleg incepator habar nu are ce e o faie,cum se complecteaza e foarte deranjant,pai noi vrem sa fim soferi profesionisti,dupa mine asta presupune ca cel care face o scoala si devine profesionist sa gindeasca si profesionist,aici e buba dupa mine,asta pe linga bataia de joc a celor care fac aceste cursuri si iau banii de la incepatori

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

DA colegi aveti dreptate intrun fel, eu ce sa zic sint suparat pt ca nu mi se acorda o sansa sa arat ce stiu practic nu cum aud ca sint incepator imi inchid tel in nas , colegu mariusdafxf nu te supara pe mine eu am spus despre mecanica in cazul meu pt ca,eu  am tot felul de motoare acas si nu pot sa spun ca sint in necunostinta de cauza despre mecanica, nu discut  cunostitele despre mecanica  la alti colegi referior la complectarea actelor(diagrama,cmr,etc )am fost pusi la examen cu arr -ul sa le complecta si nu a fost chiar  exagerat de greu sa le complectam (asta pentru mine) VA doresc drumuri bune sa aveti, si sanatate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salutare,

observ ca  in actualele scoli care formeaza soferi de categoria C,deci profesionisti,nu se invata cam nimic.Nu vreau sa se dea nume de scoli pentru a nu le face o reclama dar sunt interesat sa vad daca aceasta perceptie a mea este corecta.Adica chiar nu va invata nimic in afara de acele teste de circulatie si o conducere sporadica a unui camion?? Nu de alta dar eu cred ca trebuie sa va invete si ABC-ul meseriei,respectiv cum sa complectezi o foaie de parcurs,un CMR,cum poti utiliza o diagrama sau tahograful,etc.Astept cu interes raspunsurile voastre,ale celor incepatori pentru a vedea daca am inteles corect,nu de alta dar dupa mine acei instructori sunt nu numai inconstienti dar pot fi numiti indirect si criminali,asta deoarece atunci cind pregatesti aiurea un om care conduce o masina de peste 22 tone iti asumi  si responsabilitatea  pentru ce ar putea face ei

eu in scoala nici nu mia aratat ce e diagrama sau cardul taho mai nou.....tre sa intrebi tu si sa faci pe prostul chiar daca ai cunostiinte minime ca altfel el te lasa in pace....nu inveti nimik oricum dar macar sa iti explice ce trebiu explicat adica sa isi faca datoria ceea ce in romania  e greu....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.