Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

salariu


Postări Recomandate

  • Moderators

Nu ma refeream la tine,ci la toti care se implica in acest subiect,din experienta avuta pina acum stiu unde se ajunge,asa ca am considerat ca este bine sa reamintesc tuturor in ce termeni vom discuta,dupa mine este mai bine sa fii preventiv decit sa dai sanctiuni ulterior :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 60
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Members

nu incerc sa raspund doar domnului kr13t14n, ci celorlalti care vor invata din acest schimb de idei,nu trebuie sa vi la noi daca nu-ti place metoda noastra de plata ,desi soferul care a venit pe postul propus tie ,a facut pe august 800 lei plus 1450 euro salar si 240 euro diurna ,oare el si-a dat pantalonii jos?cum nepoliticos afirmi?poate ca nu sint sofer caci conduc de doar 20 ani articulate ,dar dupa cum spuneam ajuta pe cei din jurul tau, fi un lider care nu se departeaza de ceilalti,altfel ceilalti te pot pierde,ai o atitudine de luptator (bravo) sincer,dar ce facem cu cei care cauta un servici si chiar au nevoie?sa dea o cautare pe google?ofera si vei primi ,cei care cauta un servici pleaca de acasa ca vine iarna,si ratele si copii la scoala,tu ai copii ,familie?obligatii financiare ,intr un cuvind e greu,crezi ca mie mi-e usor sa stau plecat de familia mea cu lunile, dar pe mine ma mana un tzel, un crez,  nu fi un  luptator cu sabia scoasa,o fi bun pentru CV tau ca sti ce vrei(in raport cu colegii)dar cum convingi angajatorul ca meriti??

oare sti ?ca sa platesti corect la stat sti ca la 4000 de lei salar platesti 6500 lei impozit? sti ca  in ungaria la un salar de 1300 euro impozitul e de 300? oare statul ungar de ce nu mulge firmele?ca la putere nu e un lup de mare cu sabia scoasa?ca nostru comandant suprem,la care totul e pe viata si moarte....

in viata evolutia a fost cea care a adus progresul,asa ca cei care azi sint incepatori vor invata si se vor perfectiona,normal ca viata ii va tria,dar cum sa -si realizeze visul daca nu incearca,de aceea va spun cind vezi un loc de munca apuca-l,nu orcum da nu cu pretentii din prima,usor ca un balet sau un dans in doi,

nu vreau sa mai continuu caci vad ca sti ca neplata salariilor duce la bla bla bla,codul muncii,DAR STII VREUN SOFER DE LA NOI CARE NU A FOST PLATIT?de ce ne bagi pe toti in aceasi oala?

semnat

un sofer de 20 ani pe tir

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
nu incerc sa raspund doar domnului kr13t14n, ci celorlalti care vor invata din acest schimb de idei

Așa ai vrut probabil, dar în final n-ai mai reușit... te-ai legat strict de ideile mele și m-ai chestionat strict pe mine.

desi soferul care a venit pe postul propus tie

Deci mie nu mi-ai propus nici un post, ca să fim bine înțeleși!!!

a facut pe august 800 lei plus 1450 euro salar si 240 euro diurna

Deci +/- 1850€! Wow, asta da, sună foarte frumos... dar... așa spui tu. Și dacă ai ținut să precizezi asta, să înțeleg că șoferul tău e plătit la km și asta mi-ai spus-o ca să... ce?!? Nu ai înțeles nimic din ce am spus eu, așa că îți spun băbește: Prefer oricând 1300€ garantați pe hârtie, decât 1850€ garantați pe vorbe.

poate ca nu sint sofer caci conduc de doar 20 ani articulate

Falsă modestie, cu iz de aroganță, dar fără nici o relevanță. Ai spus-o doar ca să contracarezi atitudinea mea față de un alt coleg care nu și-a completat datele de profil... Oricum, ținând cont de intenția declarată la începutului postului tău... ce ar avea de învățat alții din asta ?!?

dar cum convingi angajatorul ca meriti??

CE ?!?... Să conving angajatorul că merit să fiu plătit legal?... Sper că ai glumit cu întrebarea asta, din suflet sper, mai ales că te declari angajator.

ca sa platesti corect la stat sti ca la 4000 de lei salar platesti 6500 lei impozit?

4000 lei în mână înseamnă 5702,88 lei brut (salariul de încadrare din C.I.M.), iar salariul complet este de 7342,42 lei. Adică impozite + contribuții 3342,42 lei. Uite aici un calculator complex de salarii. Și ca o completare, indemnizația de delegare/detașare zilnică este deductibilă 100% în limita a de 2,5 ori cuantumul minim prevăzut de lege. Deci... care îți este argumentul în favoarea plății la km?

de aceea va spun cind vezi un loc de munca apuca-l,nu orcum da nu cu pretentii din prima,usor ca un balet sau un dans in doi

:P Îmi place comparația. Cât despre sfat...

DAR STII VREUN SOFER DE LA NOI CARE NU A FOST PLATIT?de ce ne bagi pe toti in aceasi oala?

Nu am afirmat niciodată că aș știi așa ceva. Și nici nu te-am băgat în nici o oală, nu arunca vina pe mine pentru sentimentul pe care-l trăiești din cauza propriilor acțiuni.

Semnat

Un șofer de 10 luni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

ba da ti-am oferit un post in august cind am fost acasa ,am vorbit la telefon cca o ora, pot ruga sa scaneze desfasuratorul sa se vada convorbirea,si toate citatele le dau din memorie,spuneai ca ai o promisiune de la o firma italiana sau asa ceva dar te-ai oferit sa ajuti un coleg sau prieten al tau sa vina la noi acesta a sunat am vorbit a acceptat si l-am rugat sa revina in cca 5 zile sa continuam aranjamentele dar n-am mai primit nici un telefon de confirmare ,apoi spuneai ca diurna este asa si pe dincolo,dragul mieu cum crezi ca rezistam in sistemul fiscal romanesc (scoatem max de diurne ori nr soferilor) ,sint singuri nostri bani cash de descurcat spui cu dezinvolt  sa platesc statului 3400 lei ori 8 soferi o suma frumusica ,de parca ar fi singura pe care o platesc ca impozit,apoi cum sa fac diurnele unele pentru tine unele pentru  mine vine fiscu si zice hopa cum ?din memorie citez (in ceva postari mai vechi)ca preferi sa nu mai lucri la romani ca sint asa si asa,de-asta m-am simtit bagat in aceea oala,spuneam sa convingi angajatorul ca meriti sa fi angajat ,retine n-am folosit cuvintul legal,tu de ce l-ai folosit?

CE ?!?... Să conving angajatorul că merit să fiu plătit legal?... Sper că ai glumit cu întrebarea asta, din suflet sper, mai ales că te declari angajator.

vorbim despre ceilalti soferi, poate ei prefera 1850 ai mei nu 1300 euro ai tai,cam usor vorbesti de bani,ex diurne impozite salarii,baze de calcul dar impozitul pe dividente impozit pe masini si pe altele ,cum faci cind fiscul iti blocheaza conturile, crezi ca tu te poti pune in locul meu ca eu pot in locul tau.ti-am scris tie pentru ca erai dintre cei mai acizi si mai conformisti ,si de aici ceilalti te pot lua drept model,si pe tine te cunosc intrucit am relationat si direct prin telefon,ceea ce imi doresc sa atasez scanat aici,de aceea nu spune colegilor tai ca nu-ti descarci remorca chiar si cu transpalet electric,ca poate multi o facem fara sa cerem ceva in plus.

sper din tot sufletul ca ceilalti colegi sa ia doar lucrurile bune de la tine ,sa inteleaga si sa filtreze  si sa aplice ideile bune ce au rezultat de aici,

cu drag

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Ah, da, asta știu. Știu că am vorbit cu cineva, din Cluj (iartă-mă că nu ți-am reținut numele) și da, i-am dat numărul unui prieten, dar nu mă poți face pe mine răspunzător pentru acțiunile (sau NEacțiunile) lui.

Regimul fiscal românesc nu este nici mai breaz, dar nici mai prejos decât prin alte părți.

Hai să lămurim odată toate astea:

Și eu sunt administrator de societate comercială, deci când vorbesc despre cifre de genul ăsta (diurne, impozite, salarii și alte cele) am un pic de habar despre ce vorbesc. Așa cum am tot spus-o, nu numai în acest topic, când știi (sau când nu știi) cum ”să te scoți” în fața unei acuzații, te legi de orice altceva ca să deviezi de la subiect... Înțelegi?

Diurna (cum impropriu o numim noi șoferii) nu se impozitează!!!. Deci, hai să-ți fac un calcul simplu:

Salariul de încadrare brut (ăla din C.I.M.): 941 lei/lună;

Indemnizație de delegare zilnică: 55 €/zi;

Asta înseamnă că tu îi dai angajatului 700 lei + 1650 €, iar la stat dai 512 lei. Impozitul pe mașină se plătește odată pe an, iar impozitul pe dividende îl fentezi simplu cu decizia de majorare a capitalului social așa că... nu mai scoateți taxe din pălărie...

spuneam sa convingi angajatorul ca meriti sa fi angajat

Ah, am înțeles eu greșit. Și la fel și tu. EU CAUT UN LOC DE MUNCĂ, NU-L CERȘESC!!! Angajatorul trebuie să mă convingă pe mine că merită să lucrez la el, nu invers...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

draga domnule ,daca esti administrator ca si mine cite masini ai ?citi angajati ai ?cite controale ai avut pe tema asta,iti doresc sa ma intreci dar ideea era cum determini angajatul sa vina la tine ?promitind orce doar va veni?nu ii spui cum sta treaba la tine si-i explici citi bani iau ceilalti soferi,simplu nu ? crezi ca daca sti cum se descurca  departamentul financiar,va cadea pe  spate ?normal ca diurna nu se impoziteaza nu vezi ca ti-am spus ca diurna ori nr angajatilor rezulta banii nostri de stricat la gri,de ce imi spui lucruri care le stiu, m-as ''scoate'' si acum dar care e acuzatia?ca tot n-am inteles?

cine te pune sa cersesti un loc de munca?de ce atunci acuzi colegi ca se prostitueaza?fa-ma sa inteleg,spui ca

1. nu plătesc taxe la stat;

2. pot obliga șoferul să facă aproape ce vor ei;

ce pot intelege ceielalti cititori despre patroni romani prin care te numeri si tu?

ar trebui sa fie o selectie a firmelor in functie de bani, masini, atmosfera de lucru ,feedback ul de la birouri ,cit de stufoasa e birocratia cid de repede te calca in picioare (de genul lasa cheile si pleaca)si nu in ultimul lucru echilibrul financiar ,de genul au 5 masini ale lor si 50 pe leasing

cei care iti dau o masina si marfa, clientul ,securitatea financiara pe care o asigura un sofer bun,spui ca nu ofera nimic,ba din contra

daca ai face o asemea ierarhie te-as aplauda,dar sa faci un codice cu obligatiile patronului si la obligatiile tale scurt eu si cu mine ,e prea putin,dar oi fi eu un neadaptat al vremurilor de azi,atunci cum se face ca oferte de lucru bunicele sint putine si toata lumea cauta un coleg pentru echipaj?

n-ar trebui discutat si dezbatut cum sa facem ceva nu doar noi contra lor

tu vezi ca la firmele unde nu contezi fac propriu lor consum de motorina?si la noi trebuie sa fi atent prudent si sa analizam sa invatam(sti ca la iveco eurostar euro3 am consumul 31,7%) ,iti aduci aminte ca lumea striga ca sint incult si sa-mi caut soferi incepatori la salarul pe care il ofer?

hai sa vedem unde gresesc eu unde gresesc ei ,sau perpetuind sau acutizind razboiul noi contra ei (citat din ceva interviu al tau ''toti soferii sint hotii'' vom ajunge mai intelepti ,

eu cred ca daca poti si mi-ai demonstrat ca sti, cumparati propriul camion si arata ca mergi bine la consum si ajungi la descarcat,atunci nu vei avea nevoie de mine,dar ce facem cu cei care au nevoie de salar ,diurna cum vrei sa-i spui ,cu ei ce facem ?ca de aici a inceput totul!de la salar,se spunea la inceputul discutiei ca un salar de 20 euro la suta ar fi bun ,ca poate face cca 5000 8000 km

citez:

Si ce daca iti da 20 de centi/km? Nu tot plata la km este??? Ne balacim in aceeasi balta, ori cu 9, ori cu 20 de centi....si stai linistit ca nu o sa plateasca vreodata 20 centi nimeni......Plata la ora cu un minim de 7E/h si un salar de baza decent (minim 1500 RON)  nu de necalificat. JOS CU KILOMETRII, JOS CU UMILINTA!!!!!!!

nu ar trebui invers sa va uniti soferii sa huiduiti firmele care nu platesc sau platesc una si-au zis alta ,si-ti mai imputa si nus'ce

ti-am mai spus nu striga foc la teatru,ca te platesc pe lung ca te platesc pe lat .nu inteleg nu tot bani sint?si ce facem cu cei care vrind bani cad plasa firmelor de intermediari su firmelor cu security la parter la director?pe ei cine-i ajuta,ca daca eu nu inteleg mult din piata munci ei ce sa inteleaga??

ultimul lucru si cu asta inchid.

ceri unui om sa -ti dea un nr de telefon sa vb (culmea el pune anuntul caut de lucru!)si-ti raspunde ce oferi ca mi-e podul plin de tepe!pai cum sa-l angajezi ?ce atitudine e asta...

tu cum ai reactiona?ajuta-ma

altuia ii ceri datele si zice in anunt ca face tir prelata de 2 ani pe tara si vin actele scanate si E are de 5 luni....????

altuia ii ceri sa raspunda la anuntul pus de el si vb la telefon iti spune ca acum nu poate vb ca-l deranjezi seara la 8,da a doua zi nu raspunde intr-un final raspunde si zice ca repara la dacie ceva te suna el,ce sa inteleg?

unu din sibiu zice ca vrea da nu a condus cutie manuala,si daca il iau o sa incerce ?!!

altul zice din oradea ca deja si-a gasit ceva da eu cit ofer ca daca e mai mult il lasa si vine il intrebi bine nene nu ai zis ca iti dai demisia si in 2 sapt esti liber,acum ai plecat in alta parte si totusi vii,ajuta-ma sa inteleg,

si ultimul ma intreaba ce cabina am? normala sau superspace cab?cutie automata sau nu

iti trimit in privat mesajele sa vezi sa nu le afisez aici,nu-i frumos de prietenul tau nu te intreb ca deja ai raspuns, ok nu esti avocatul deavolului ,dar cum sa ma descurc sa integ anunturile de pe site?pune te in locul meu?!fara rautate tu spui ca cauti un loc de munca dar nu-l cersesti,eu ce fac? caut soferi sa-i scolesc eu si nu vin,sau vin gata scoliti de tine ?

te rog sa ma ajuti sa inteleg asta nu doar cum se conduce o firma.

citat :

Așa cum am tot spus-o, nu numai în acest topic, când știi (sau când nu știi) cum ”să te scoți” în fața unei acuzații, te legi de orice altceva ca să deviezi de la subiect... Înțelegi?

raspuns

NU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

DucuHD

tocmai ca plata la un salariu fix este umilinta. Indiferent de cit de greu muncesti la fel esti platit.

un salar ce sare de 2000E e umilinta????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? :D :D :D :D :D

Daca muncesti doar 2 ore pe zi nu este umilinta. Altfel?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Deci, așa cum spuneam și mai sus... habar nu ai despre ce vorbești!!!

Untitled.jpg

Plata la km este ilegală și nu am decis eu asta, înțelegi? Degeaba vii cu exemple ca să-mi demonstrezi că pot câștiga mai mult dacă muncesc mai mult, realitatea este că patronii preferă această metodă de plată doar din cauză că:

1. nu plătesc taxe la stat;

2. pot obliga șoferul să facă aproape ce vor ei;

Continuând să aprobi această metodă, indiferent de argumentele pe care le aduci, nu faci altceva decât să denigrezi și mai mult această meserie... Ai măcar bunul simț și nu mai pretinde că ești șofer!

Cunosti multe legi care sint bune?

Tocmai ca o lege este menita sa ingradeasca libertatile nu sa le promoveze.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

a facut pe august 800 lei plus 1450 euro salar si 240 euro diurna

Pentru cei care s-au infuriat pe idea mea.

Este o idee. Nu va speriati ca nu sa va schimb eu modul de plata. Este doar o idee.

In legatura cu citatul de mai sus, citi Km a parcurs acel sofer?

Sint curios cit ii revine pe Km plata. Asta in ideea cu cei 20 de eurocenti pe Km.

Daca luam in calcul si impozitele la stat, sint convins ca aceo 20 de centi sint avantajosi si pentru patron, nu asa cum s-a afirmat ca nu o sa fie nimeni dispus sa plateasca asa de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

@ costea teodor:Mie deja mi se pare că efectiv refuzi să înțelegi ce vreau eu să spun, adică:

O firmă SERIOASĂ, plătește șoferul în următorul fel:

1. Un salariu de încadrare brut între 1600 și 2000 lei, MINIM. Deci nu minimul pe economie ca la un necalificat și în plus îi oferă posibilitatea angajatului să-și ia un TV în rate dacă vrea;

2. Indemnizație de delegare zilnică, pentru FIECARE ZI de deplasare, în cuantum de cel puțin minimul prevăzut de lege. Asta înseamnă cca. 33 €/zi în U.E. (și încă ceva: cuantumul stabilit pentru o deplasare trebuie să fie același pe toată durata, nu se poate modifica gen de luni până vineri 35 €/zi iar în weekend 33 €/zi);

3. Îi acordă prime (care la rândul lor sunt impozabile) pentru: mers economic (adică consumul efectiv realizat este sub consumul normat), încărcări/descărcări (și orice alte operațiuni nespecificate în fișa postului), precum și alte beneficii (de exemplu, pentru fiecare perioadă de 60 de zile de delegare cu care este de acord angajatul, altele decât prima delegare, angajatorul poate acorda o primă, sau poate cumpăra un bilet de avion pentru angajatul care termină 120 de zile de comunitate

Eu îmi mențin niște standarde ale mele, în sensul că nu voi mai accepta NICIODATĂ să lucrez altfel, decât în modul explicat mai sus. Înțelegi acum?

Dacă tu nu lucrezi așa cu angajații tăi, e treaba ta și nu mă deranjează pe mine. Mă deranjează în schimb când încerci, subtil, să-mi râzi în nas, sau chiar încerci să mă ”convertești”... Până la coadă, trebuia să te aștepți să nu am o părere bună despre modul tău de lucru.

Și dacă chiar nu se poate, asta este... mă adaptez și eu. Aș putea accepta și plata la km, dar toată metoda de mai sus va rebui să se regăsească în C.I.M., la valorile minime prevăzute de lege. De ce? Pentru a fi sigur că dacă plec de acasă, plec să muncesc, nu să-mi dau pantalonii jos...

P.S. Dacă mai este vreun patron interesat, scriu aici ceea ce pot oferi eu:

- TIMP: Tot timpul pe care Regulamentul C.E. 561/2006 îl prevede ca timp de muncă. Și chiar sunt capabil să exploatez la maxim acest program. În plus, perioadele de deplasare nu sunt o problemă pentru mine, pentru ”prețul corect” stau tot anul pe cabină;

- FORȚĂ DE MUNCĂ: Am 33 de ani, 95 kg și sunt sănătos tun. Nu mă sperie efortul fizic de nici un fel;

- CUNOȘTINȚE: Geografie, contabilitate/birotică, 2 limbi străine la nivel avansat (engleză și italiană), legislație, operare PC (inclusiv suite office) + alte sisteme electronice de la bordul autocamioanelor (taho, stație CB, navigator, fleetmanagement etc), puțină mecanică, cultură generală vastă etc;

- CAPACITĂȚI PERSONALE: Nevoi minime de somn (după 5-6 ore sunt ca nou), rezistent la stress, intuitiv, adaptabil, descurcăreț.

Nu sunt șoferul perfect, nici de departe, dar sunt convins că pot deveni!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

,,dar ce facem cu cei care cauta un servici si chiar au nevoie?sa dea o cautare pe google?ofera si vei primi ,cei care cauta un servici pleaca de acasa ca vine iarna,si ratele si copii la scoala,tu ai copii ,familie?obligatii financiare ,intr un cuvind e greu,,

tocmai pe asta se bazeaza angajatorii cand iti baga sub nas plata la km! Pe nevoia de bani,si vremurile in care traim!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

,,dar ce facem cu cei care cauta un servici si chiar au nevoie?sa dea o cautare pe google?ofera si vei primi ,cei care cauta un servici pleaca de acasa ca vine iarna,si ratele si copii la scoala,tu ai copii ,familie?obligatii financiare ,intr un cuvind e greu,,

tocmai pe asta se bazeaza angajatorii cand iti baga sub nas plata la km! Pe nevoia de bani,si vremurile in care traim!

doar cu o cautare pe google nu gasesti toate informatiile, tre sa citesti si forumuri si alte discutii si comentarii, unde vezi parerile celor care mai cauta acelasi lucru ca tine sau care deja lucreaza acolo

plata la km o fi legala, n-o fi.. nu stiu exact... dar asta e practica mai peste tot, din cat am putut sa imi dau seama...

asta e, take it or leave it :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

printre primele lucruri pe care le inveti in momentrul in care iti iei sau reinoiesti atestatul este faptul ca 'PLATATA LA KM ESTE ILEGALA!" . restul discutiilor nu isi au rostul, sunt discutii doar pentru a isi impune cineva punctul de vedere. daca multi dintre colegi accepta asa ceva asta nu inseamna ca transforma aceasta ilegalitate in legalitate. e ca si cum ai spune ca si mersul cu magnetul este legal, ca doar sunt destui care merg asa, sau circulatul pe partea stanga e legal in partea peste tot ca doar sunt destui englezi care circula asa(la ei in tara)! atata timp cat in contractul meu de munca nu e scris negru pe alb ca trebuie sa fiu renumerat in functie de numarul de km, nu are rost sa bat apa in piua. fiecare isi negociaza conditiile de salarizare dupa cum vrea, sau dupa cum il duce mintea. isa cel care crede ca face mai multi bani daca e platit la km, sa se gandeasca ca in perioada in care el sta pe parcare(ca nu are incarcare, sau sunt restrictii) si mananca din banii pe care ia facut in zilele in care a condus, eu care sunt platit la zi(dupa cum este legal de altfel, sa iei diurna pe toata durata in care esti plecat in cursa!) mananc din banii pe care ii produc in ziua in care stau din aceleasi motive ca si el. ca sa nu mai vb ca la incarcat si la descarcat face munca patriotica din aceleasi motive. trageti voi concluziile, cum e mai bine, plata legala sau ilegala!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

EU CAUT UN LOC DE MUNCĂ, NU-L CERȘESC!!! Angajatorul trebuie să mă convingă pe mine că merită să lucrez la el, nu invers...

  Vezi sa nu te calce vreo masina neagra pe trecerea de pietoni pentru ideea asta. Nu-i frumos sa spui asa ceva. contravine cu ideile celor care manipuleaza Romania in momentul asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Vezi sa nu te calce vreo masina neagra pe trecerea de pietoni pentru ideea asta. Nu-i frumos sa spui asa ceva. contravine cu ideile celor care manipuleaza Romania in momentul asta.

Problema asta este cu dus-intors!Tot asa cum compania trebuie sa te convinga pe tine,si tu trebuie sa-i convingi pe ei ca esti cea mai buna alegere!Ori daca tu din start te duci la interviu pus pe harta si convins ca patronul este un snapan,nu trebuie sa te surprinda faptul ca "papagalul"de la resurse umane iti ghiceste atitudinea agresiva si trece la candidatul urmator!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

...mda... pai daca-i forum de discutii si ne dam toti cu parerea, am si eu ceva de zis... asa ca sa se vada si o parere mai altfel... venita de la un sofer, sa fie clar ca nu am camion sau firma, etc.

Deci, plata la km nu este ilegala. Pe toti cei care sunt manati de o sfanta indignare îi rog sa citeasca atent legea, care zice ca plata la km este ilegala " în cazul în care asemenea remunerare este de natură să pericliteze siguranța rutieră și/sau să încurajeze încălcarea prezentului regulament.". Si cum chestia asta cu periclitatu' sigurantei rutiere este destul de vaga si interpretabila, ne putem da eventual cu parerea daca o astfel de lege e buna sau rea, dar un lucru e sigur: plata la km nu este ilegala!

Si acum opinia mea de sofer: plata la km nu e rea!... daca firma nu e pusa pe tepe!

Experienta mea:

- In Europa cei mai buni bani i-am facut cu plata pe km... la o mica firma Romaneasca... am alergat de voie (asta inseamna ca am mers pe naspa numai cand si daca am considerat de cuviinta... niciodata fortat!... sefu' avea incredere in mine) si faceam 1800-2200 euro/luna. Cand s-a pus problema de plata lunara fixa (vre-o 1500 euro, stabilita dupa media distantelor parcurse de camioane) eu am fost primu' care a sarit in sus si am spus ca pe mine daca ma pune in oala cu ceilalti plec! I-am spus ca eu nu i-am adus niciodata nici o amenda, nici o problema... fiecare alearga dupa cat are chef si il tine cureaua, de ca sa luam toti aceiasi bani? Precizez ca nu am datorii pe nicaieri, nu mai am nici copii de crescut, fac bani de voie, nu ma alearga nimic din spate!

- In Canada si USA se plateste aproape numai la km (de fapt la mila)!... si cum tocmai am revenit de acolo, acum mi se pare absolut normal sa fiu platit la km... are si avantaje!... daca ma mai leneveam uneori (bagam 18-20.000 pe luna) stateam linistit cu burta in sus si nu ma simteam vinovat... ca doar nu eram platit! :)... Daca camionu' sta ca nu sunt curse si patronu' sufera, nimeni nu vrea asta! De ce ar trebui sa scoata cineva niste bani din buzunar si sa-mi dea mie in astfel de cazuri? Acolo am invatat ca totul e un business, ca sofer si patron conlucreaza sa faca niste bani pe care si-i impart. Sunt bani, au ce impartii, daca nu... nu!

Bineinteles totul este valabil daca firma e serioasa. Din pacate sunt multe firme tzepare care cauta sa iti traga din bani cu orice pret, care iau curse grele (incarcari, descarcari dificile) dar pe tine nu te platesc ca atare sau care iau curse bine platite dar cu timpi lungi de asteptare si tie nu-ti dau nimic pentru stationari. Dar asta tine de caracterul fiecaruia... al patronului si al soferului deopotriva! Plata la km in sine (cu bonusuri pentru incarcari dificile, asteptari, etc) nu este neaparat rea!

Am tot auzit pe multi ca in Europa soferia e sclavageala curata... Eu unul, proaspat reintors din tara democratiei si a tuturor posibilitatilor, unde m-am sclavagit singur de mi-au sarit ochii, ca sefii n-aveau timp de asa ceva (adica nu se punea problema sa te mane cineva de la spate, te dadea afara pur si simplu!) si venind inapoi cu lectia "invatata"... doresc sa gasesc de lucru aici in Europa la o firma "vioaie", care sa fie de acord sa imparta cinstit cu mine banii facuti de camion la km!...

P.S.: stiu ca se vor gasii unii care plini de intentii bune o sa-mi explice cum si cat de nemernic pot sa fiu, da asta e!... daca m-a mancat in fund sa scriu!... sa ma invat minte! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

Salut colegu Maori,sunt foarte bucuros ca mai intilnesti si colegi cu capul pe umeri care scriu aici si lucruri reale care ar trebui sa le cunoasca si un sofer mai tinar fara experienta, la ce salar ar trebui sa se astepte de la angajator si daca soferul este de acord cu (sefu) sa faca ceva bani in plus,adica magnet,buton sau 2 carduri la ce riscuri se expune soferul cind foloseste asa ceva (pe Spania folosirea magnetului:amenda 4500Eu si o saptamina la mititica). Dupa mine cel mai frumos este sa conduci un volvo manual 500cai sa faci curse lungi minim 2000km fara consum la motorina si PLATA LA KM. Toti angajatori din Romania nu ofera mai mult de 1200Eu la luna pe dute vino ca sunt vorbiti intre ei,mai nou si pe comunitate tot la banii astia ajungi daca scazi toate cheltuielile, se poate cistiga mai mult 1800-2200Eu daca lucrezi cu acte straine si vii pe acasa o data pe an in concediu. Eu inca nu am auzit pe nimeni sa plateasca diurna fixa la soferi pe curse lungi,dute vino si nici comunitate,plata la salar fix ar fii ca si cum ai lucra la o fabrica ca strungar,nu stiu cum ar putea sai placa asa ceva unui sofer de camion care isi doreste libertate si nu pensiune.Da sunt foarte de acord cu un salar fix daca as pleca dimineata in cursa si dupa cel mult 13ore de program sa revin acasa la garaj,dar unde se poate gasi asa ceva in Romania? si sa ai si un salar decent sa poti sati intretii familia???? Si la final vreau sa dau exemplu soferii de la BipMobile care sunt platiti la salar fix,(1200Eu de caciula) in 2 soferi,cred ca sunt multi colegi printre noi care au lucrat in echipaj si stiu cum sta treaba cu somnul. Oare nu este mai bine sa lucrezi cu plata la KM,sa pleci cind vrei din parcare si sa te opresti cind vrei,faci citi km vrei in ziua respectiva si sa fii platit exact cit ai muncit.? Eu vreau sa-mi traiesc viata in meseria de sofer asa cum este ea nu sa trag la strung 9 ore pe zi dupa reguli comuniste.

P.S.: As dori colegii sa nu ma mai  judece daca ies in evidenta,ca vreau sa am un trai omenesc si nu vise dupa legi interpretate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Si eu ii doresc lui "micutu.." sau celor care mai au idei de genul asta sa aiba parte doar de plati la km si stationari cat mai lungi pentru retururi su prin parcari din cauza conditiior de iarna.

Poate asa si vor da seama de diferenta dintre plati si ce inseamna salariu + diurna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

E adevarat ca din 5 patroni poate ca 4 vor incerca sa te exploateze fara noima, dar daca ai rabdare sa-l gasesti pe al cinci-lea si sa-i arati ce poti sa faci (e adevarat ca initial exista multa neincredere intre patron si sofer!), el va aprecia ceea ce faci si esti. Si da, daca simte ca iti pasa de banii lui la fel ca si de ai tai, iti va da libertatea sa-ti faci programul cum vrei. Eu am gasit recent de lucru asa cum mi-am dorit, castig 2000-2200eur/luna si va pot spune ca plec din parcare cand vreau si daca vreau sa refuz o cursa, aproape ca nu sunt intrebat de ce. Daca ninge ma opresc singur, fara sa insist pana ma intepenesc in zapada si daca camionul sta nu astept sa primesc bani de unde nici sefu nu ia...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

Interesant aspectul cu refuzatul cursei , cum de altfel este si faptul ( daca am inteles bine ) ca Dvs , nu asteptati bani de pe cursele care nu le faceti ( adică , nu asteptati sa luati bani de unde nici patronul nu ia ) .

Sunt convins ca vor dori mulți sa va calce pe urme , ASA ca reveniti cu mai multe detalii ref la firma de transport unde sunteți norocos sa " activati".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.