Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Angajari sau munca silnica ?


sxn

Postări Recomandate

  • Moderators

Tot citesc pe aici despre salarii si plati, despre nemultumiri salariale, despre sindicate...... etc.

Am mai scris si cu riscul ca ma repet va spun iarasi:

"SALÁRIU (‹ fr.; lat. salarium „soldă dată soldaților pentru sare”) s. n. Contraprestația muncii depuse de salariat în baza contractului individual de muncă, care cuprinde s. de bază, îndemnizațiile, sporurile precum și alte adaosuri. ◊ S. de bază minim brut pe economie garantat în plată = nivelul minim al s. brut, de obicei lunar, stabilit prin hotărâre a Guvernului, sub care angajatorul nu poate negocia și stabili salarii de bază prin contractul colectiv de muncă. ◊ S. brut = suma totală a s. cuvenit pentru orele de muncă prestate. Cuprinde atât s. net, cât și impozitul pe s. individual, și a contribuțiilor conform legii (pentru fondul de șomaj). ◊ S. net = suma efectivă de bani încasată după scăderea din s. brut a impozitului pe s. individual și a contribuțiilor salariațiilor conform legii. ◊ S. real = cantitatea de mărfuri și servicii de consum care poate fi achiziționată, la un moment dat, cu salariul net.

Sursa: DE (1993-2009) "

Aceasta e definitia data de DEX.

Pe langa acest salariu in Codul Muncii, acel act care are si niste articole privind drepturile noastre ca muncitori, mai spune ca pentru deplasari angajatul are dreptul la o diurna.

Sunt acte normative care stabilesc nivelul acestei diurne.  ( cu un search pe acest forum puteti afla detalii)

Contractul colectiv pe ramura de transport are si el partea de drepturi si obligatii.

Si ca sa revin la subiect. Degeaba avem legi si contracte colective la nivel de ramura, degeaba avem contracte de munca. Nu stim sa le folosim si sa ne cerem drepturile.

Sa dau un exemplu:

Era un topic care zice ca se ofera 15 euro/cabina/100km sau 40Euro/zi. (Sa nu se supere colegu e doar un exemplu, multi fac la fel)

Nu face diferentierea intre salariu si diurna acordata.

S-au postat raspunsuri ca sunt de acord sa lucreze asa.

Nu dureaza mult si asa cum zicea un coleg o sa prestam aceasta munca din placere, fara plata

Atata timp cat nu stim care ne sunt drepturile sau suntem ignoranti si nu vrem sa le stim vom merge tot in jos. Firmele straine care vin in tara si angajeaza nu vin degeaba. Se bazeaza tocmai pe ignoranta si nevoia noastra de locuri de munca.

Din pacate acel salariu care de bine de rau ne acopera cheltuielile zilnice tot scade. La fel si diurna acordata.

Referitor la sindicat. Ce ar putea face un sindicat in romania cand noi nu stim ce vrem ?

Cred ca ar trebui sa fim mai respectuosi cu noi insine si atunci vom fi respecati si de altii. Si asta o putem face incepand sa ne cerem drepturile si sa ne achitam de obligatii in mod cinstit si demn.

Adica mai pe scurt de a incepe sa ne cerem un salariu decent la angajare si de a negocia pentru diurna, timpul de stat afara plata zilelor de sarbatoare,..........etc in momentul in care mergem sa ne angajam. Si dupa angajare sa ne comportam decent si demn in relatiile de serviciu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

bine zis,...sindicat ?cum ai zis nu stiu ce ar putea face ...

poate daca ministerul s-ar impune cu standarde de respectare de firmele de transport cu controale ceva mai 'serioase'.....poate cine stie

in ceea ce priveste respectu'.....o simtzim pe propria piele cand ne oprim prin parcari sa facem pauza,pe la incarcari,descarcari etc.....drumuri bune colegi---

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Members

Referitor la ce spune colegul SXN mare dreptate...Eu lucrez in Spania pe TIR la animale,momentan nu s-au facut diferente intre mine si spaniolii din firma,insa intr-o discutie cu sefii s-a adus discutia de noi romanii,cum ca au fost multi care au venit in Spania si s-au batut cu pumnul in piept ca ei is multumiti cu 600-700 de euro ca in tara castiga 200-300.Deci,atata timp cat noi nu stim ce vrem si sa ne aparam drepturile si sa fim platiti pt munca prestata,ce pot sa zic este Bravo Noua!Drumuri bune colegii si numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

bravo colegu sxn ptru initiativa si subiect.subiectu asta trebuia adus in discutie de mai mult timp.de fapt noi doi ne-am  si certat un pic pentru subiectu asta,si din cite imi amintesc erai da alta parere......ba chiar m-ai raportat la administrator.colegu atita timp cit ai sa stai pe frig pe un salar de 1500e,si 3 luni plecatcu 1 saptamana acasa nu vad cum poti critica cine lucra pe 40e pe zii.dar asa e omul schimbator.deci fa-ti ordine in idei colegu pt ca acuma 1 luna erai de alta parere. ::) ::);)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

mergeti va rog la pagina 3 si unde scrie despre firma carion va rog sa cititi ce scria clolegul sxn despre salarile noastre si cum lua apararea la o firma straina care a decis sa-si bata joc de soferi pe salari de nimica.eu am citit inca o data si ma uimeste faptu ca unul care lucra pe bani de nimica si e mana dreapta a sefului pt 2 banuti in plus acuma s-a trezit sa ne invete ce inseamna salarul si cum trebuie sa ne cerem drepturile.ei,ei,ei colegu sxn ce as vrea sa te intilnesc o data.mai inchide colegu dictionarul si nu mai folosi citate si definiti din carti pt oameni inteligenti ca nu ai sa demonstrezi nimica cu asta.tot asa ai sa ramai,la carion pe salar de nimica.pentru ca nu ai demnitatea sa iti aperi drepturile si esti o marioneta in mana unor oameni care nu au nimic bun pt tine.stai linisti ca si eu sint la fel numai am bunul simnt sa recunosc si nu sint mina dreapta a sefului pt ceva favoruri in plus.nu dau raportu diminetata la ce s-a mai intimplat in parcare,colegutu.oprestete sa te mai bagi in seama cu soferi care trag de volan pt a-si intretine familia si nu pt onoarea de a avea cel mai nou camion din firma.ei ei ei.drumuri bune si te rog sa nu ma raportezi iara. ;D ;D ;D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

colegule dudut77 daca citeai atent tot topicu vedeai ca ,colegul sxn are dreptate.nu ai lucrat la carrion ca sa ai dreptul sa jignesti pt ca e singura firma unde esti tratat cu respect ,banii ti iei la timp si deocamdata e singura firma unde soferii sant RESPECTATI si sant tratati ca SOFERII. e greu un pic ca stai cam mult afara dar in viata nu le poti avea chiar pe toate nui asa?asa k laso jos ca macane ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

colegu soso vezi ca te inseli.eu am lucrat la carrion cind inca tu si colegu sxn erati la alta firma buna.vezi ca eu nu vorbesc ce nu stiu.intreaba si ti se va raspunde.si pina la urma eu nu am nimica cu carion.pe mine ma deranjeaza cum sintem platiti colegu si ce ni se cere sa facem pt bani astia.asa ca nu mai trage cu ochiu colegu,citeste printre rinduri si scoate afara subiectu conversatiei si dupa ai posteaza raspunsuri.si tu esti mina dreapta a lui sefu? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Colegul sxn are dreptate.

Câți dintre dumneavoastră domnilor vă cunoașteți drepturile și obligațiile? E ușor să arăți cu degetul, să înjuri și să denigrezi, atunci când nu ai nici o idee despre ce vorbești. Ignoranța e o virtute pentru unii.

Haideți să vă spun eu ceva.

Diurna (sau indemnizația de delegare/detașare zilnică) se acordă personalului încadrat în muncă pentru deplasări în interes de serviciu (interne sau internaționale). Legea care reglementează acest aspect (Legea 118/30.06.2010, modificată prin O.U.G. nr. 19/16.05.2012) stabilește atât plafoanele minime și maxime deductibile fiscal, cât și regimul fiscal al acestor indemnizații. Deși reglementarea se referă (în scris) la instituțiile bugetare, în practică constituie etalon și pentru mediul privat (există inclusiv precedente juridice, deci să nu vă faceți griji că veți pierde în instanță dacă mergeți si vă cereți drepturile).

Pentru zona U.E. (cu excepția BG), începând din 1.06.2012 nivelul minim și maxim deductibil fiscal al indemnizației este între: 32,60€ și 81,51€. Repet, Pentru indemnizația de delegare/detașare zilnică, în străinătate, al cărei cuantum este cuprins între 32,60€ și 81,51€, nu se plătesc contribuții sociale și nici impozit pe venit, nici de către angajat și nici de către angajator.

Asta am vrut eu să vă spun domnilor. Spuneți-mi dvs. acum, cine este vinovat de situația în care ne aflăm cu toții acum? Și să nu-mi spuneți ”N-am știut”.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators
eu cred ca oricare dintre noi stie sa isi calculeze diurna si sa o deosebeasca de salar.problema este ca acceptam doar de dragu sa crestem in ochii sefului sa ne-o calculeze el.

Exact ce spuneam mai sus...

Nu ai ce să calculezi în cazul diurnei, e simplă operație de înmulțire (xxx lei sau euro/zi X xx zile). Atât. Nu confunda diurna cu decontul, unde stai să-ți bați capul cu adunări, scăderi și împărțiri.

Mai mult de atât. Diurna este un drept al tău pe care angajatorul este obligat să ți-l plătească. Pariez că nici asta nu o știu mulți.

Nu e nevoie să fie specificată în Contractul Individual de Muncă (oricum, se poate menționa doar ”indemnizație de delegare zilnică”, fără a se specifica și cuantumul exact).

Sunt curios câți șoferi știu următoarele:

1. care este documentul care îți dă dreptul la diurnă?

2. care este perioada maximă în care angajatorul te poate trimite pe comunitate?

3. are angajatorul dreptul să oprească garanții?

4. are angajatorul dreptul să menționeze o ”perioadă minimă” de muncă în cadrul firmei?

5. are angajatul dreptul la daune pentru plata cu întârziere a salariului?

6. are angajatorul dreptul să impute motorină angajatului?

Nu vreau să fac pe deșteptul, din contră. Chiar și dacă ACUM cineva va căuta răspunsurile la întrebările astea, pentru meseria asta înseamnă încă un om care-și cunoaște drepturile. Și pic cu pic se adună...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • Members

ce sa zic kr13t14n asa e..... insa citi patroni respecta litera de lege.......putini,chiar f.putini...

eu de ceva timp lucrez in sudu italiei,pana vreo doi ani in urma era totu bine contract,salariu etc.......insa de anu trecut cu scuza crizei au modificat contractele,salariile etc.....nu stiu in nord insa in sud toti sunt o apa si un pamant......

de ceva timp ma gandesc sa schimb 'barca'....e greu cu copil la gradinita si nevasta acasa....

ps= scrie corect fara tz,sh,etc,ajutator poti verifica regulamentul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

                Sint de acord cu tine. Problema este ca foarte multi dintre colegii nostri acum te aplauda dar in realitate accepta orice, singura motivatie fiind cea financiara. De acord si cu asta dar in primul rind trebuie sa te respecti pe tine ca apoi sa-ti poti impune respectul si sa fii respectat.Oricum asta nu  se va intimpla  curind cu noi rominii deaoarece noi de obicei cautam sa calcam peste ceilalti ca noua sa ne mearga bine.In primul rind nu ar trebuii sa acceptam orice dar asta e utopie ne mai treuie cultura ca noua soferilor sa ne mearga bine tutuor. Dar oricum de multe ori discutam ca sa avem ce discuta. Mult respect pentru toti colegii ce accepta conditia de a fii fiinta umana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...
  • Members

salutare soferi....

in primul rand nu exista salariu de 700 lei pentru soferi. Soferii conduc intre 9-10 ore/zi+incacare/descarcare, sa zicem alte 2 ore, conform programului tahograf, deci automat au cel putin 3 ore suplimentare/zi, cel putin 60 ore suplimentare/luna pentru 20 zile lucratoare, nu mai punem si orele de noapte. Deci, salariul in tara trebuie sa fie de cel putin 1000 lei/luna. Salariul de 700 lei/luna este pentru un program normal de 8 ore/zi, iar un sofer de tir are program inegal.

Pentru soferii care pleaca in curse in strainatate, dar care se intorc in Romania saptamanal, la sediu, prin delegare, acestia primesc : salariul in tara + diurna zilnica de X euro( minim 35 euro, maxim 85.7 euro - conform anexei la Legea 518/1995(diurna+cazare) si conform art.21, pct.3, lit.b din Codul Fiscal.

Pentru soferii care pleaca in strainatate, adica cei care sunt angajati in Romania, dar desfasoara activitatea doar in strainatate(pe comunitate), prin detasare, acestora li se suspenda CIM conform art.52, lit.e din Codul Muncii si primesc: salariul din strainatate egal cu a unui coleg care face externul din aceea tara(din tara unde este detasat), + diurna+cazare de x euro/zi, conform Directivei 96/71/CE; Codul Muncii art.2, lit.b- drepturile mai favorabile, si art.47, lit.a si b.

Toate acestea sunt cunoscute de catre patroni, indiferent din ce tara sau din Romania, dar profita de naivitatea noastra, de situatia noastra.Intrebatii pe patroni, cati au formularul A1 care trimit soferi pe comunitate?.....niciunul, pentru a obtine formularul A1, pentru a plati contributiile in Romania trebuie sa indeplineasca o multime de conditii, iar una dintre ele este....sa desfasoare 50% din activitate in Romania, dar ei au toata activitatea in strainatate, doar firma o au pe Romania, pentru a plati contributiile si salariile de aici. ASTA SE NUMESTE MUNCA ILEGALA in strainatate.

Este incredibil cum suntem fraieriti, daca s-ar respecta Legea, mai rentabil ar fi daca si-ar angaja oamenii lor, din tarile lor.

Sa aveti drumuri bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.