Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Cod Rutier 2013 - legea 203/2012 modificare lege 195/2002


Mario Bandit

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 57
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • Members

Lege nr. 203/2012

din 09/11/2012

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 760 din 12/11/2012

Lege pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

    Parlamentul României adoptă prezenta lege.

  Art. I. - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

  1. La articolul 6, punctele 6 şi 21 se modifică şi vor avea următorul cuprins:

    "6. autovehicul - orice vehicul echipat, prin construcţie, cu un motor cu propulsie, în scopul deplasării pe drum. Mopedele, troleibuzele şi tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplasează pe şine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv în exploatările agricole şi forestiere, precum şi vehiculele destinate pentru efectuarea de servicii sau lucrări, denumite maşini autopropulsate, care se deplasează numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;

    ...............................................................................................

    21. moped - vehicul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcţie este mai mare de 25 km/h, dar nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depăşeşte 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric. Este asimilat mopedului cvadriciclul uşor, astfel cum este definit la pct. 6 partea A din anexa nr. 1 la secţiunea 4 din Reglementările privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003, cu modificările şi completările ulterioare;".

  2. La articolul 6, după punctul 32 se introduce un nou punct, punctul 321, cu următorul cuprins:

    "321. triciclu cu motor - autovehicul cu trei roţi dispuse simetric, a cărui viteză maximă prin construcţie depăşeşte 45 km/h, care este echipat cu un motor având o cilindree de peste 50 cm3, în cazul unui motor cu ardere internă, sau cu un motor electric cu putere nominală continuă ce depăşeşte 4 kW;".

  3. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "Art. 9. - (1) Pentru a fi înmatriculate, înregistrate sau admise în circulaţie, autovehiculele, remorcile şi tramvaiele trebuie să fie omologate în condiţiile legii."

  4. La articolul 15, alineatul (2) se abrogă.

  5. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "Art. 20. - (1) Pentru a conduce pe drumurile publice autovehicule, tramvaie, tractoare folosite exclusiv la exploatările agricole şi forestiere sau maşini autopropulsate, conducătorii acestora trebuie să posede permis de conducere corespunzător.

    (2) Permisele de conducere se eliberează pentru următoarele categorii de vehicule: AM, A1, A2, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb sau Tv.

    (3) Descrierea categoriilor de vehicule prevăzute la alin. (2), pentru care se eliberează permise de conducere, este prevăzută în anexa nr. 1.

    (4) Vârsta minimă pentru obţinerea permisului de conducere este de:

    a) 16 ani împliniţi, pentru categoriile de vehicule AM, A1 şi B1;

    B) 18 ani împliniţi, pentru categoriile de vehicule A2, B, BE, C1, C1E şi Tr;

    c) 20 de ani împliniţi, dacă persoana are o experienţă de cel puţin 2 ani de conducere a motocicletelor din categoria A2, sau 24 de ani împliniţi, pentru motocicletele din categoria A;

    d) 21 de ani pentru categoriile de vehicule C, CE, D1 şi D1E, precum şi pentru triciclurile cu motor din categoria A;

    e) 24 de ani pentru categoriile de vehicule D, DE, Tb şi Tv."

  6. La articolul 23, alineatul (9) se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "(9) Examenul pentru obţinerea permisului de conducere constă în susţinerea unei probe teoretice de verificare a cunoştinţelor şi a unei probe practice de verificare a aptitudinilor şi comportamentului, corespunzător categoriei de permis solicitat. Proba practică pentru categoria AM constă numai în verificarea aptitudinilor în poligoane special amenajate. Condiţiile de obţinere a permisului de conducere se stabilesc prin regulament."

  7. Articolul 231 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "Art. 231. - (1) Persoanele cu domiciliul sau reşedinţa în România ori care dovedesc că se află la studii în România pentru o perioadă de cel puţin 6 luni pot solicita obţinerea permisului de conducere autorităţilor competente să le examineze.

    (2) Dovada existenţei uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) se face cu documentele prevăzute de actele normative care reglementează domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene sau regimul străinilor în România, după caz."

  8. La articolul 24, alineatele (1), (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

    "Art. 24. - (1) Examinarea pentru obţinerea permisului de conducere şi eliberarea acestuia se realizează de către autoritatea competentă pe raza căreia solicitanţii îşi au domiciliul ori reşedinţa sau, în cazul celor aflaţi la studii în România, de către autoritatea competentă pe raza căreia se află instituţia de învăţământ.

    ................................................................................................

    (4) În cazul cetăţenilor străini şi al cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene care îşi stabilesc domiciliul ori reşedinţa în România sau, după caz, se află la studii în România, examinarea la proba teoretică pentru obţinerea permisului de conducere se poate efectua, la cerere, într-o limbă de circulaţie internaţională.

    (5) Valabilitatea administrativă a permiselor de conducere, pe categorii de vehicule, este următoarea:

    a) 5 ani pentru permisele de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb şi Tv;

    B) 10 ani pentru permisele de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile AM, A1, A2, A, B, Bl şi BE."

  9. La articolul 24, după alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (51)-(53), cu următorul cuprins:

    "(51) În cazul pierderii, furtului sau al deteriorării permiselor de conducere ori al schimbării numelui titularului, autorităţile competente eliberează, după caz, un duplicat a cărui valabilitate nu poate depăşi valabilitatea administrativă a documentului înlocuit sau alt permis de conducere.

    (52) Eliberarea unui nou permis de conducere cu o nouă valabilitate administrativă se realizează la expirarea valabilităţii documentului, după efectuarea examinării medicale prevăzute la art. 22.

    (53) În cazurile prevăzute la alin. (51) şi (52), eliberarea permiselor de conducere respective se realizează fără susţinerea unui nou examen, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."

  10. După articolul 24 se introduce un nou articol, articolul 241, cu următorul cuprins:

    "Art. 241. - (1) Permisele de conducere se eliberează după cum urmează:

    a) pentru categoriile C1, C, D1 şi D - conducătorilor auto care deţin permis de conducere categoria B şi care au promovat examenul corespunzător categoriei solicitate;

    B) pentru categoriile BE, C1E, CE, D1E şi DE - conducătorilor auto care deţin permis de conducere pentru categoriile B, C1, C, D1, respectiv D şi care au promovat examenul corespunzător categoriei solicitate.

    (2) Permisele de conducere dau dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice, după cum urmează:

    a) permisele de conducere eliberate pentru categoriile C1E, CE, D1E sau DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria BE;

    B) permisele de conducere eliberate pentru categoria CE sunt valabile pentru categoria DE, dacă titularii deţin permis de conducere pentru categoria D;

    c) permisele de conducere eliberate pentru categoria CE, respectiv categoria DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria C1E, respectiv categoria D1E;

    d) permisele de conducere eliberate pentru orice categorie sunt valabile pentru vehiculele din categoria AM;

    e) permisele de conducere eliberate pentru categoria A2 sunt valabile şi pentru categoria A1;

    f) permisele de conducere eliberate pentru categoriile A, B, C sau D sunt valabile pentru categoriile A1, A2, B1, C1, respectiv D1;

    g) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru triciclurile cu motor având o putere de peste 15 kW, cu condiţia ca deţinătorii permiselor să aibă vârsta de 21 de ani împliniţi.

    (3) Persoanele care posedă permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce ansamblurile de vehicule prevăzute la lit. f) pct. 3 din anexa nr. 1, în cazul în care ansamblul depăşeşte 3.500 kg, numai dacă fac dovada că au absolvit un curs de formare în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de vehicule."

  11. La articolul 41, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "(3) Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă."

  12. Articolul 73 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "Art. 73. - Regulile privind circulaţia pe drumurile publice a bicicletelor, vehiculelor cu tracţiune animală, a conducătorilor de coloane militare, cortegii, grupuri organizate, precum şi de animale se stabilesc prin regulament."

  13. La articolul 80, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "Art. 80. - (1) Proprietarul, deţinătorul mandatat sau conducătorul auto al cărui autovehicul, remorcă ori tramvai a fost avariat în alte împrejurări decât într-un accident de circulaţie este obligat să se prezinte în 24 de ore de la constatare la unitatea de poliţie pe raza căreia s-a produs evenimentul, pentru întocmirea documentelor de constatare."

  14. La articolul 101 alineatul (1), punctul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "8. nerespectarea normelor privind circulaţia bicicletelor;".

  15. La articolul 133, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "Art. 133. - (1) Modelele indicatoarelor, marcajelor şi semnalelor luminoase, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri sunt prevăzute în anexa nr. 2."

  16. Articolul 137 se modifică şi va avea următorul cuprins:

    "Art. 137. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă."

  17. După articolul 137 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta lege, anexa existentă devenind anexa nr. 2.

  18. În tot cuprinsul ordonanţei de urgenţă, sintagma "subcategorii de vehicule" se înlocuieşte cu sintagma "categorii de vehicule".

  Art. II. - Categoriile şi subcategoriile de vehicule pentru care au fost emise permise de conducere anterior datei de 19 ianuarie 2013 se echivalează cu categoriile de vehicule pentru care se eliberează permise de conducere potrivit dispoziţiilor art. 20 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, după cum urmează:

  a) categoria A cu categoria A;

  B) categoria B cu categoria B;

  c) categoria BE cu categoria BE;

  d) categoria C cu categoria C;

  e) categoria CE cu categoria CE;

  f) categoria D cu categoria D;

  g) categoria DE cu categoria DE;

  h) categoria Tb cu categoria Tb;

  i) categoria Tv cu categoria Tv;

  j) categoria Tr cu categoria Tr;

  k) subcategoria A1 cu categoria A1;

  l) subcategoria B1 cu categoria B1;

  m) subcategoria C1 cu categoria C1;

  n) subcategoria C1E cu categoria C1E;

  o) subcategoria D1 cu categoria D1;

  p) subcategoria D1E cu categoria D1E.

  Art. III. - Permisele de conducere eliberate anterior datei de 19 ianuarie 2013 pentru categoriile de vehicule echivalente celor prevăzute la art. 24 alin. (5) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, îşi păstrează valabilitatea administrativă până la data expirării menţionată în acestea.

  Art. IV. - Prezenta lege intră în vigoare la data de 19 ianuarie 2013.

  Art. V. - În termen de 90 de zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, la propunerea Ministerului Administraţiei şi Internelor, Guvernul va adopta hotărârea de modificare şi completare a Hotărârii Guvernului nr. 1.391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările ulterioare, corespunzător modificărilor şi completărilor aduse prin prezenta lege.

 

*

    Prezenta lege transpune următoarele prevederi din Directiva 2006/126/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 decembrie 2006 privind permisele de conducere (reformată), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 403 din 30 decembrie 2006:

  - art. 4 alin (1)-(3) şi alin. (4) lit. B)-k);

  - art. 6 alin. (1), alin. (2) lit. a)-f) şi alin. (3) lit. a);

  - art. 7 alin. (1) lit. (e), alin. (2) şi (3);

  - art. 12;

  - art. 13.

    Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.

   

p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,

VIOREL HREBENCIUC PREŞEDINTELE SENATULUI

GEORGE-CRIN LAURENŢIU ANTONESCU

    Bucureşti, 9 noiembrie 2012.

    Nr. 203.

 

ANEXĂ

  (Anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002)

   

Categorii de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere

    Categoriile de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere, prevăzute la art. 20 alin. (2), se definesc astfel:

  a) categoria AM: mopede;

  B) categoria A1:

  1. motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg;

  2. tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW;

  c) categoria A2: motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kW/kg şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;

  d) categoria A: motociclete cu sau fără ataş şi tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW;

  e) categoria B1: cvadricicluri a căror masă proprie nu depăşeşte 400 kg (550 kg pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri), neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculelor electrice şi care sunt echipate cu motor cu ardere internă a cărui putere netă maximă nu depăşeşte 15 kW sau cu motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 15 kW;

  f) categoria B:

  1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;

  2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

  3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;

  g) categoria BE: ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg;

  h) categoria C1: autovehiculul, altul decât cel din categoria D sau D1, a cărui masă totală maximă autorizată depăşeşte 3.500 kg, dar nu mai mare de 7.500 kg, şi care este proiectat şi construit pentru transportul a maximum 8 pasageri în afară de conducătorul auto. Autovehiculului din această categorie i se poate ataşa o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

  i) categoria C1E:

  1. ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria C1 şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg, cu condiţia ca masa totală maximă autorizată a ansamblului să nu depăşească 12.000 kg;

  2. ansamblurile de vehicule în care vehiculul trăgător face parte din categoria B, iar remorca sau semiremorca sa are o masă totală maximă autorizată de peste 3.500 kg, cu condiţia ca masa totală maximă autorizată a ansamblului să nu depăşească 12.000 kg;

  j) categoria C:

  1. autovehiculul, altul decât cele din categoria D sau D1, a cărui masă totală maximă autorizată este mai mare de 3.500 kg şi care este proiectat şi construit pentru transportul a maximum 8 pasageri în afara conducătorului auto;

  2. ansamblul format dintr-un autovehicul din categoria C şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

  k) categoria CE: ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria C şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg;

  l) categoria D1:

  1. autovehiculul proiectat şi construit pentru transportul a maximum 16 pasageri în afară de conducătorul auto şi a cărui lungime maximă nu depăşeşte 8 m;

  2. ansamblul de vehicule format dintr-un autovehicul trăgător din categoria D1 şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

  m) categoria D1E: ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria D1 şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg. Remorca nu trebuie să fie destinată transportului de persoane;

  n) categoria D: autovehiculul destinat transportului de persoane având mai mult de 8 locuri pe scaune, în afara locului conducătorului. Autovehiculului din această categorie i se poate ataşa o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

  o) categoria DE: ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria D şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg. Remorca nu trebuie să fie destinată transportului de persoane;

  p) categoria Tr: tractor, maşini şi utilaje autopropulsate agricole, forestiere sau pentru lucrări;

  r) categoria Tb: troleibuz;

  s) categoria Tv: tramvai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Urmare a petitiei dumneavoastra trimisa institutiei
noastre, înregistrata cu numarul de mai sus, va comunicam
urmatoarele:
-      categoria C si subcategoria C1 sunt definite la art.30
din Regulamentul de aplicare a Ordonantei de urgenta a
Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile
publice, aprobat prin Hotararea de Guvern nr.1.391/2006.
-      obtinerea categoriei C nu este conditionata de detinerea
subcategoriei C1 si pe cale de consecinta, veti efectua
cursurile de pregatire teoretica si practica intr-o unitate
auto autorizata, dupa care va veti przenta in vederea
programarii pentru sustinerea examenului de obtinere a
categoriei C cu dosarul de examen conform prevederile
art.34 alin.(1) si (3) din Regulamentul de aplicare a
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind
circulatia pe drumurile publice, aprobat prin Hotararea de
Guvern nr.1.391/2006.

Adica faci scoala pentru C1 si apoi faci inca o data pentru C?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Codul rutier a fost modificat printr-o lege publicata luni care stabileste, printre altele, ca pentru reinnoirea permisului auto va fi obligatorie vizita medicala, dar si ca scuterele pot fi conduse numai de cei care detin un permis corespunzator.

Aceasta lege a fost aprobata de fostul Guvern, condus de Mihai Razvan Ungureanu, in 24 aprilie si aducea modificari importante legislatiei rutiere, insa numai o parte dintre ele au primit marti votul parlamentarilor.

Potrivit noilor reglementari, aplicabile de la 19 ianuarie 2013, mopedele sunt considerate autovehicule, ceea ce inseamna ca pentru a le conduce este nevoie de permis de conducere.

Mopedul defineste, conform actului normativ, un “vehicul, cu doua, trei sau patru roti, a carui viteza maxima prin constructie este mai mare de 25 km/h, dar nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala continua maxima nu depaseste 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depaseste 350 kg, neincluzand masa bateriilor in cazul vehiculului electric”.

Prin modificarile aduse art. 6 din OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice “Mopedele (...) sunt considerate autovehicule”.

Astfel, pentru a le conduce s-a introdus categoria de permis AM, care poate fi obtinut numai de persoane cu varsta minima de 16 ani impliniti.

Permisul pentru categoria AM va fi valabil 10 ani, iar obtinerea lui va fi conditionata, la fel ca in cazul celorlalte categorii, de sustinerea unei probe teoretice de verificare a cunostintelor si a unei probe practice de verificare a aptitudinilor  si comportamentului.

Noile reguli precizeaza ca proba practica pentru categoria AM consta numai in verificarea aptitudinilor in poligoane special amenajate, conditiile de obtinere a permisului de conducere urmand sa se stabileasca prin regulament.

Reinnoirea de permis, numai cu vizita medicala

O alta modificare la Codul Rutier, prevazuta in legea adoptata marti de deputati, se refera la reinnoirea permisului de conducere, care se va face doar dupa un control medical prealabil.

Noile reglementari rutiere stabilesc ca prelungirea valabilitatii administrative a permisului de conducere este conditionata de efectuarea verificarii medicale corespunzatoare categoriilor de permis detinute.

Pana acum, la reinnoirea unui permis auto expirat, nu se impunea efectuarea examinarii medicale.

Echivalari intre categorii si subcategorii ale permiselor auto

Noile reglementari permit si o serie de echivalari intre anumite categorii sau subcategorii ale permiselor de conducere, necesare pentru transpunerea in legislatie nationala a anumitor  prevederi din Directiva 2006/126/CE, publicata in 30 decembrie 2006.

“Avand in vedere ca dispozitiile comunitare in materia permiselor de conducere consacra o noua abordare privind impartirea vehiculelor pe categorii, renuntandu-se in acest fel la subcategorii, proiectul instituie si norme referitoare la echivalari intre categorii si subcategorii de permise de conducere”, se argumenteaza in nota de fundamentare a proiectului.

Astfel, categoriile si subcategoriile de vehicule pentru care  au fost emise permise de conducere anterior datei de 19 ianuarie 2013 se echivaleaza cu categoriile de vehicule pentru care se elibereaza permise  de conducere dupa aceasta data in felul urmator:

a) categoria A cu categoria A;

B) categoria B cu categoria B;

c) categoria BE cu categoria BE;

d) categoria C cu categoria C;

e) categoria CE cu categoria CE; 7

f) categoria D cu categoria D;

g) categoria DE cu categoria DE;

h) categoria Tb cu categoria Tb;

i) categoria Tv cu categoria Tv;

j) categoria Tr cu categoria Tr;

k) subcategoria Al cu categoria Al;

l) subcategoria B1 cu categoria B1;

m) subcategoria C1 cu categoria C1;

n) subcategoria C1E cu categoria C1E;

o) subcategoria Dl cu categoria Dl;

p) subcategoria D1E cu categoria D1E.

Actul normativ trimis la promulgare mai precizeaza ca permisele de conducere eliberate anterior datei de  19 ianuarie 2013 isi pastreaza valabilitatea administrativa pana la data expirarii mentionata in acestea.

Noile prevederi ale Codului rutier urmeaza sa intre in vigoare la 19 ianuarie 2013.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

poate nu am observat eu bine dar se impune o mentiune ! aceasta noua lege se aplica in toata europa din ianuarie 2013 , guvernul romaniei doar a ratificat noul tratat si a aprobat legea , guvernul romaniei nu are nici  o cotributie la aceasta lege .  tot din ianuarie in toata europa indiferent  eu sau non eu  va fi un singur tip de permis auto ,acum oficial recunoscute sant 140 de modele . aici este directiva ue ; http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:314:0031:0034:RO:PDF

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • Members

Ultimele modificari ale Codului Rutier transforma in someri zeci de tineri care acum sunt elevi in liceele cu profil de transporturi.

Potrivit noilor reglementari, permisul de categoria C, pentru camioane, tiruri si autobuze poate fi obtinut doar de la varsta de 21 de ani.

Numai ca acum, pe bancile scolilor de profil, sunt nenumarati tineri care ar fi trebuit sa-si ia carnetul la 19 ani. Cand au stabilit noile reguli, autoritatile nu s-au gandit ca acestia vor fi nevoiti sa someze timp de doi ani pana implinesc varsta legala.

La liceul cu profil auto din Ploiesti sunt 22 de elevi care in acest an vor absolvi specializarea de mecanic auto si sofer de camion. Dar, la finalul cursurilor vor avea doar 19 ani asa ca nici vorba sa mai primeasca permis de conducere de categoria C.

Tinerii spun ca, la intrarea in liceu, au ales sa se specializeze pe masinile de mare tonaj tocmai pentru ca isi gasesc mai usor de lucru si munca e mai bine platita. Nici prin cap nu le-a trecut atunci ca se va modifica legea iar permisele pentru categoria C se vor da abia la 21 de ani.

Profesorii isi continua lectiile pentru ca, deocamdata, au o programa pe care trebuie sa o respecte. Dar, spun directorii liceelor, nu este exclus ca, in viitor, sa-si piarda elevii.

Profesorii si elevii planuiesc sa ceara introducerea unor amendamente care sa le permita absolventilor de liceu auto sa-si ia permisul categoria C la 19 ani..............aceasta stire am luat-o de pe www.bacau.net

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

da este nasol...si eu am terminat un liceu de sofer mecanic auto si atunci(2002) era asa aveai voie sa dai BCde la 18 ani,pt E de la 20 de ani,si pt D de la 21 de ani impliniti si dovada ca ai lucrat un an de zile pe autovehicule din clasa c...si cred ca era mult mai ok asa...doar ca acum,cand se schimba legi se schimba doar pt a face portofoliu unii dintre domnii senatori si deputati,fara sa faca un sondaj sa vada cum afecteaza legea aceea,sau ce plusuri si minusuri are...aici as zice ca e un minus foarte mare ...mai ales ca pe langa acei elevi care vor termina o scoala de profil si nu vor putea sa profeseze decat dupa 2-3 ani,si instructorii de pe masinile mari vor fi probabil disponibilizati...si atunci o sa trebuiasca sa mergi la privat,si binenteles o sa fie costuri triple...si toate astea o sa ne afecteze pe toti!!! Asta e parerea mea!!!

    Doamne ajuta!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

La liceul cu profil auto din Ploiesti sunt 22 de elevi care in acest an vor absolvi specializarea de mecanic auto si sofer de camion. Dar, la finalul cursurilor vor avea doar 19 ani asa ca nici vorba sa mai primeasca permis de conducere de categoria C.

As lua-o razna in locul lor. Alegerea specializarii liceului e un pas important mai ales daca ai posibilitatea sa faci ceva ce-ti place. Sa-ti doresti sa ajungi sofer din liceu si apoi sa nu reusesti? Cam urat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mai rau de atat nu se putea sa fie. Si eu sunt in aceasta situatie, cand mi-am ales profilul am vrut sa merg pe auto , cu gandul sa ajung sofer, am facut 2 ani de mecanic auto 1 an de completare si 2 ani tehnician transporturi, acum cand eram si eu fericit ca mai am cateva luni si iau permisul ...hop top 21 de ani :(....eu am noroc ca termin liceul la 20 de ani si mai am de asteptat doar 1 an ....dar sunt altii care mai au 2 ..........Ce facem si noi dupa terminarea liceului? Eu unul imi bag somajulsi cu ocazia asta mai strang ceva bani pentru scoala :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

salutare colegi...am 21 de ani,posed permis be ce iar anul trecut prin august m am decis sa dau d-ul,am facut scoala..orele iar la inceputul lui decembrie m am dus sa ma progamez,fara spaga m au progamat pe 1 februarie 2013,pe 25 ianuarie m am dus sa dau sala,cand am ajuns acolo mi s a spus ca trebuie sa am 24 de ani,,,auzisem ca se schimba legea dar eram bazat ca facusem scoala in 2012 si m am progamat tot atunci stateam fara stres si instructorul mi a spus treaba asta...sunt sigur ca sunt multi colegi in cazul asta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Sa dai statul in judecata pentru ce?Sa ai permis de conducere este un privilegiu si nu un drept!Pe cine puteti da in judecata este scoala de conducere care ar fi trebuit sa stie ca nu aveti dreptul sa dati examenul si sa va avertizeze ca puteti face scoala,dar examenul mai tarziu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Trebuie dat in judecata pentru faptul ca omul nusi mai recupereaza bani cheltuiti pe scoala..Si nu e adevarat cu 22 de ani minim C...Pana anu trecut se putea da C si E de la 18 ani...Eu leam loat anu trecut cand aveam 19, Acum am facut 20 si am b,c,e card tahograf,adr,agabaritic...Acum ca sa schimbat legea din 17-25 ianuare 2013 nu mai ai voie sa dai de permis, dar nu au spus ce fac cu cei care au platit deja scoala...In plus nu sa anuntat nici la scolile de soferi sa nu mai primesca elevi pentru ca o sa se maresca varsta minima de obtinere a categoriilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Schimbare de legislatie facuta ca in Romania. Corect era cu 4-5 luni inainte de intrarea in vigoare a legii sa fie anuntate scolile de soferi precum si publicul larg de aceasta schimbare. In acest fel se evita decalajul (pe mine m-au programat pt examene la C si CE respectiv in 6 sapt, adaugi la asta cele 9-10 sapt de pregatire obligatorie si 5 luni sunt suficiente). Problema e ca ei nu s-au gandit ci au facut, asa, ca surdu-n toba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Acuma vezi 'oldtrucker' motivul pentru care ar trebui dati in judecata. Pentru ca omul ala platit niste bani degeaba

Cred ca vad mai multe ,,masuri " ce s-au luat aiurea decat tine , pentru ca statul sa fie tras la raspundere . Partea proasta este ca multe altele , cu mult mai grave , au ramas asa . Si nu cred ca sunt sorti de izbanda ! Dau dreptate celor ce nu au fost instiintati si au fost pagubiti , insa sunt sceptic in privinta recuperarii .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Iata ce se pregateste , preluare de pe DCnews

MAI pregătește o surpriză tinerilor care doresc să facă școala de șoferi

Crişan Andreescu / 18 Feb 2013 19:43 Salveaza PDFPrintEmail1 comentarii1180 accesari

Potrivit unui proiect pentru modificarea Regulamentului de aplicare a legii care reglementează circulaţia pe drumurile publice, supus dezbaterii publice de către MAI, ținerii pot începe școala cu trei luni mai devreme de împlinirea vârstei de 18 ani.

Persoanele care doresc să obţină permisul de conducere se vor putea înscrie la şcolile de şoferi cu trei luni înainte de împlinirea vârstei de 18 ani, scrie rtv.net.

Potrivit purtătorului de cuvânt al Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Autovehiculelor (DRPCIV), comisarul şef Mihai Enache, o altă noutate constă în aceea că, elevii şcolilor cu profil tehnic auto, care doresc obţinerea permiselor din categoriile B şi BE vor putea începe şcolile de şoferi începând cu vârsta de 17 ani, în aşa fel încât, la terminarea studiilor, să se poată angaja imediat.

În acelaşi timp, oficialul DRPCIV a explicat, pentru Mediafax, că elevii acestor şcoli care urmăresc să obţină permise de conducere din categoriile C şi CE, care până acum puteau fi obţinute numai începând cu vârsta de 21 de ani, pot începe şcoala de şoferi la vârsta de 17 ani, iar de la vârsta de 18 se pot prezenta la examen.

După ce promovează examenul, dacă prezintă un certificat de calificare profesională eliberat de Autoritatea Rutieră Română (ARR), ei primesc permisele din categoriile C şi CE, însă, până la vârsta de 21 de ani nu pot conduce vehiculele care aparţin acestor categorii decât pe teritoriul României.

În proiectul pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului 1391/2006, supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne (MAI) există şi o normă tranzitorie care face referire la situaţia candidaţilor pentru obţinerea permisului de conducere din categoria AM.

Ca urmare, aceia care fac dovada faptului că au absolvit un curs de legislaţie rutieră în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule, anterior datei de 19 ianuarie 2013, se pot prezenta direct la examen, fără să fie obligaţi să urmeze cursurile unei şcoli de şoferi. #:-s

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.