Jump to content
Sign in to follow this  
AlexVAL

Amenda pentru contractul individual de munca

Recommended Posts

Stimati colegi si inspectori,

Vreau sa scriu aici si eventual sa ma lumineze si pe mine cineva cu privire la aceasta problema. Am inceput activitatea pe 17 octombrie la o firma de transport, mergeam spre Italia. Contractul mi s-a intocmit cu data de 17 octombrie, am bagat diagrama in tahograf din ziua curenta si am plecat seara, aceasta avand 9 ore pauza minim. In urma cu 1 luna 2, eu am fost somer, nu am practicat absolut deloc aceasta meserie. Am avut si foaie de alte activitati, insa pentru vamesii unguri de la Nagylak nu a fost de ajuns. Mi-au cerut contractul si diagrama din tahograf, diagrama a fost ok, insa la contract trebuia sa mai aduc un act aditional facut la notar precum ca pe propria mea raspundere nu am mai lucrat ultimele 28 de zile. Pai ei ii interesa daca am mai lucrat pe TIR sau nu...le-am zis ca nu am mai lucrat, insa tot ce vor ei fac. Si mi-au dat ordin sa trag masina in terminal, si sa revin la birou. Dupa ce am stat vreo 8 ore la ei acolo asteptand, vine translatoarea  si cu un teanc de hartoage si imi spune ca mi s-a intocmit o amenda de 1500 euro (440.000 de forinti) care trebuie achitata pe loc in termen de 15 zile. Masina va ramane in vama pana la achitarea amenzii. Doar pentru ca nu am avut acel document de care spuneau ei.Eu unul nu am auzit de acest document si de cate ori am auzit nu mi s-a cerut tampenia asta. Ca asa e legea maghiara cica. Greseala mea o fi fost ca nu m-am mai informat, dar prea de tot...m-a controlat, neamtu, austriacu, francezu si nu mi-au facut nimic si s-au gasit  astia. Amenda a fost achitata de catre firma apoi, eu nu am semnat nimic si tot au semnat ei in locul meu aducandu-si niste vamesi de acolo drept martori, ca nu am semat. Voua vi s-a mai intamplat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciudata treaba.

Intr-un fel hai sa zici ca aveau dreptate pentru ca altfel toti am zice ca nu avem "ultimele 28 de discuri" pentru ca am inceput de mai

putin timp.

Dar pe de alta parte daca exista vreo prevedere legala prin care la momentul angajarii sa ti se dea un act la mana ca nu ai mai condus

sub incidenta Regulamentului 561 in anterioarele 28 de zile, in mod logic (logicul meu) intreprinderea este cea care trebuie sa stie.

fiind ea "partea puternica" a unui contract individual de munca iar prin asta detinand asistenta juridica pe care un angajat nu are

forta sa o detina.

In Legea Muncii spaniola (cum toate sunt inspirate una din cealalta sigur si in cea italiana) zice asa:

- "Ajenidad: en los frutos, en los riesgos y en los medios, todo ello asumido por y para el empleador (los frutos directos del trabajo no son

propiedad del trabajador, sino del empresario).

- Dependencia: consistente en el ámbito de organización y dirección del el empleador. (el empresario es quien organiza y dirige la actividad

laboral, y el trabajador acata las órdenes)".

Adica, mai pe limba noastra prima (ajenidad) zice ca in ceea ce priveste "rodul", "riscurile" si "mijloacele" sunt asumate de, si pentru, angajator ( adica ca ... rodul direct al muncii angajatului nu sunt proprietatea angajatului ci a angajatorului)

Al doilea punct zice ca : "Dependenta (regim de) = consista intro atmosfera in care organizarea si dirijarea apartine angajatorului

(angajatorul fiind cel care organizeaza si dirijeaza activitatea in munca iar angajatul executa ordinele".

Oricum e incurcata treaba ca imobilizarea "habitaclului" lui Gagarin in Cosmos imobilizeaza si "astronautul". Macar astronautii astia or

fi avand unde sa mearga la wc, ca de apa si de paine sunt si ei la mana celor care au telecomanda.

¡ Buena suerte! (obrero europeo de transporte)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei, cum sa anunti ministerul de externe, consulatul, ..etc?

Asa se facea cand soferii de international erau soferi de international.

Azi cand aceasta meserie a devenit egal cu a merge de la Cluj la Dej asa sunt si reactiile si gandirea.

Daca le spui ca au drepturi si obligatii pe fiecare stat in parte vorbesti de OZN uri cel putin.

Asta e valabil si pentru soferi si pentru "patroni", ca Manageri nu ii pot numi pe multi dintre detinatorii de parc auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

anu' nou bun si fericit la toata lumea! stiu ca s-ar putea sa fie un pic prea tarziu, dar daca intri pe site-ul UNTRR, o sa vezi ca au acolo si un avocat care este specializat in litigii cu partea ungara. este clar ca ceea ce ti s-a intamplat este un abuz, insa asa cum ne-au obisnuit vecinii nostri ei interpreteaza legea in felul lor. incearca la UNTRR si poate ai noroc. toate cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, si ca sa revin in discutie.

Pe "APTE 2002" e o asociatie de lupta impotriva abuzurilor, autoritatilor din tara vecina si prietena. Incearca si cu ei.

Desi ar fi trebuit sa se implice angajatorul tau in primul rand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E valabil la cei care stiu.

Oricum nu e treaba mea ca sofer.

Trebuia sa-mi spuna asta angajatorul, daca nu are juristi prin preajma.

Sau gandesc gresit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parerea mea este ca  si noi ca soferi trebuie sa fim bine informati. La mine la firma sunt singurul sofer,ai mei sefi sunt total nepregatiti. Ultima discutie am avut-o desprre circulatia pe timp de noapte pe A,fara certificat Larmas. Ca sunt si altii care merg asa,chiar de la firma ginerelui. Eu am oprit la intrare in A dupa 3 ore de program si am facut repaus. Plus multe discutii despre care imi este si jena sa le expun.  Nu este o rusine sa intrebi ce nu stii. Amenzi de felul asta s-au mai dat,chiar multe,legal sau nelegal ...chiar nu mai conteaza ! O declaratie la notar este 20 lei. Foecare alege ce cale crede de cuvinta ! La multi ani !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc colegilor. Chiar am facut sesizare la UNTRR si astept un raspuns concret cu privire la asta. Daca as putea sa-i dau in judecata sau sa-mi primesc macar jumatate din bani, pentru ca si patronul mi-a taiat tot cand am venit din cursa, spunand ca nu are ce sa-mi dea pentru ca am luat amenda. Dar acum l-am dat in judecata pentru ca nu mi-a inregistrat contractul de munca la ITM, neplata salariului pe tara si a diurnei aia cat era....ungurii mi-au dat amenda pentru contract, acum il dau si eu in judecata tot pentru contract, el crede ca sunt mai prost sau nu stiu ce gandire are, pentru ca are un management prost. Nu stiu cum naiba l-am gasit pe asta pentru ca mi-am furat-o rau de tot la sfarsit de an 2012 si am pierdut o oferta de lucru in Suedia, fiind plecat prin Italia. Asta e...noi sa fim sanatosi, nu mai tepari si nenorociti, nici nu stiu ce sa mai fac, sa mai practic meseria asta sau sa ma orientez spre altceva. Prea multi patroni nesimtiti! Oricum am sa-l castig in instanta 100%, pentru ca e si prost, sta foarte prost cu informatiile, nu stie nimic si s-a sustras de la stat cu neachitarea taxelor, asta il costa grav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara gluma !!! Eu am o propunere si anume :haideti sa ocolim Ungaria !!! 1 an, 2 ani pana vor simti lipsa noastra si poate le vine mintea la cap; se gasesc drumuri si prin Ukraina si fosta Iugoslavie; costa dar asta ar fi solutia prin care sa-i ignoram. Iar daca patronul nu vrea sa suporte aceste cheltuieli in plus , refuzati sa plecati in cursa sau sa dea semnatura ca plateste in timp de 24 h amenzile si cheltuielile necesare. Astfel ii mai saracim si pe unguri , care si-au luat lumea in cap ,pentru ca ei considera ca doar pe la ei se poate trece.

Drumuri bune !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e colegule, daca ar vrea toti asa , ar vedea si ungurii ca is prosti. Dar nu suntem noi care tranzitam, mai sunt si turci si bulgari care vin cu sutele spre afara, plus strainii care vin incoace la noi. Dar ce au cu romanii au...ii amendeaza de ii rupe. Si la noi nu ai cu cine ca si patronii sunt vai de capu lor, se cred smecheri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un dosar gros cu pagini veline care sa cuprinda Reg. 561/2006 si anexele lui. Cred ca ar avea cel putin 3kg.

Pus in loc de o bcnota ar avea o relevanta,zic eu.

Asta doar daca sunteti ok din alte puncte de vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e colegule, daca ar vrea toti asa , ar vedea si ungurii ca is prosti. Dar nu suntem noi care tranzitam, mai sunt si turci si bulgari care vin cu sutele spre afara, plus strainii care vin incoace la noi. Dar ce au cu romanii au...ii amendeaza de ii rupe. Si la noi nu ai cu cine ca si patronii sunt vai de capu lor, se cred smecheri...

nu-i rau ce zici

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut colegi,eu numai ce am luat o amenda de 400.000 ft la nagylak pentru ca nu am avut foaie de concediu.am stat de joi pana sambata pana a platit amenda patronu.el nu mi-a dat foaie pt ca a zis ca eu nu sunt angajatul lui si nu imi trebuie.in fine am fost la isctr si i-am intrebat si pe ei daca a fost corect si au zis ca ungurii au procedat corect.masina era cu nr provizorii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asa e colegule, daca ar vrea toti asa , ar vedea si ungurii ca is prosti. Dar nu suntem noi care tranzitam, mai sunt si turci si bulgari care vin cu sutele spre afara, plus strainii care vin incoace la noi. Dar ce au cu romanii au...ii amendeaza de ii rupe. Si la noi nu ai cu cine ca si patronii sunt vai de capu lor, se cred smecheri...

numai cu romanii care nu stiu vorbi ungureaste au treaba. adica cu aceia care nu sunt din ardeal. si o spun din experienta proprie !!! faptul ca vorbesc ungureste m-a ajutat de fiecare data cand am avut "bube" la program

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fara gluma !!! Eu am o propunere si anume :haideti sa ocolim Ungaria !!! 1 an, 2 ani pana vor simti lipsa noastra si poate le vine mintea la cap; se gasesc drumuri si prin Ukraina si fosta Iugoslavie; costa dar asta ar fi solutia prin care sa-i ignoram. Iar daca patronul nu vrea sa suporte aceste cheltuieli in plus , refuzati sa plecati in cursa sau sa dea semnatura ca plateste in timp de 24 h amenzile si cheltuielile necesare. Astfel ii mai saracim si pe unguri , care si-au luat lumea in cap ,pentru ca ei considera ca doar pe la ei se poate trece.

Drumuri bune !

Deci daca ai cursa la Wiena , inteleg ca o iei pe la sarbi , croati ....sau pe la ukranieni slovaci ... tatari ,mongoli .... :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie sa te hotarasti daca au treaba doar cu cei care nu stiu ungureste sau doar cu cei care nu sunt din ardeal!!! eu sunt din ardeal si habar nu am de limba maghiara(si nici nu am de gand sa invat!!!). mai corect era sa spui ca nu au avut treaba cu tine pentru ca aveai diagramele in regula. incearca sa mergi la un control cu ceva"problerm colegu" la timpii de condus, si pun pariu pe pasaportul meu de ardelean ca nu scapi cu toata limba maghiara pe care o cunosti. daca te salveaza limba maghiara inseamna ca ai dat peste un control din acela care umbla dupa "atentio" mai mici sau mai mari. :ympray:

Share this post


Link to post
Share on other sites
trebuie sa te hotarasti daca au treaba doar cu cei care nu stiu ungureste sau doar cu cei care nu sunt din ardeal!!! eu sunt din ardeal si habar nu am de limba maghiara(si nici nu am de gand sa invat!!!). mai corect era sa spui ca nu au avut treaba cu tine pentru ca aveai diagramele in regula. incearca sa mergi la un control cu ceva"problerm colegu" la timpii de condus, si pun pariu pe pasaportul meu de ardelean ca nu scapi cu toata limba maghiara pe care o cunosti. daca te salveaza limba maghiara inseamna ca ai dat peste un control din acela care umbla dupa "atentio" mai mici sau mai mari. :ympray:

toti se leaga de "micile" scapari. mai exact in loc sa vada care e adevarata problema, cauta nod in papura textului scris. ca sa stii e valabil pentru ambele cazuri. masinile inmatriculate in judetele din ardeal sunt mult mai rar oprite la asa zisele "controale de rutina". iar in privinta problemelor la program , vreau sa vad si eu la cineva care face curse tur-retur, 28 de zile fara nici o problema la program. iar daca citeai mai atent tot textul atunci observai ca am specificat ca nu o data m-a salvat faptul ca stiu sa vb ungureste cu toate ca aveam "bube" la program.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fratele meu, numerele de ardeal nu m-au salvat de la control niciodata! ba eram controlat saptamanal sau caz fericit la 2 saptamani pentru ca faceam cursa tur-retur saptamanala(asta timp de mai bine de 5 ani) si stiau ca exista posibilitatea de a avea o problema. sunt de acord cu tine ca daca stii sa"besel maghiarul" ai ceva sanse sa scapi un pic mai ieftin, insa numai la controalele alea care se mai fac prin terminal atunci cand umbla baietii dupa "atentii"!!! amenzile alea de care ai auzit sau stii(de la 1500 de euro in sus) le dau baietii aia care interpreteaza legea asa cum vor ei. si de ele nu te scapa nici maghiara, nici numerele de ardeal! poate doar un avocat bun, asta dupa ce o platesti si umblii dupa aceea prin tribunale. am un coleg care a luat 1800 de euro amenda si avea numere de Maramures si culmea e ca mai e si ungur(practicant, nu doar cu numele)! asa ca stai linistit, am citit foarte atent ceea ce ai scris si ii cunosc forte bine pe "vecinii" nostri!

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru bubele la program se rezolva cu 10 euro la intrare/iesire pe toata granita maghiara. daca esti mai nou in bransa, inveti de la colegii pe care ii prinzi in coada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

se pare ca trebuie sa imi anunt prietenii sa se mute din maramures in ardeal, sa invete limba maghiara si sa isi pregateasca bani marunti ca sa scape de amenzile de mii de euro care se dau pe ungaria! in fine, nu mai lungesc vorba pentru ca se pare ca nu ma prea am cu mersul prin vamile maghiare. multa bafta in continuare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna tuturor si eu ies saptamanal pe nadlac , adevarul este ca mai tot timpul este coada la ghiseul cu amenzi in special romani. De la 400 . 000 in sus (multe si pt ca ai uitat sa scrii o data pe diagrama sau numele complet ), o faza comica i-a dat la un sofer tot roman bineinteles 20.000 ft k avea 1l de palinca la el :))) omul le zicea ca le lasa sticla dar vamesu ungur lasi sticla , platesti si amenda ...Numa bine'

Share this post


Link to post
Share on other sites

si mie mi s-a intampalt sa ceara declaratie din aia .. m-am rugat de ei ca de d-zeu si pana la urma dupa 3 ore ni-o dat drumu 100 de euro am dat eu 100 colegu ... sa nu ne dea 1500 de caciula .... astia merita impuscati ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fara gluma !!! Eu am o propunere si anume :haideti sa ocolim Ungaria !!! 1 an, 2 ani pana vor simti lipsa noastra si poate le vine mintea la cap; se gasesc drumuri si prin Ukraina si fosta Iugoslavie; costa dar asta ar fi solutia prin care sa-i ignoram. Iar daca patronul nu vrea sa suporte aceste cheltuieli in plus , refuzati sa plecati in cursa sau sa dea semnatura ca plateste in timp de 24 h amenzile si cheltuielile necesare. Astfel ii mai saracim si pe unguri , care si-au luat lumea in cap ,pentru ca ei considera ca doar pe la ei se poate trece.

Drumuri bune !

EU ZIC SA BLOCAM VAMA TOTI CAMIONAGII ASA CUM AU FACUT SPANIOLII CU FRANCEZII CIND SA FORMAT UE,CUM NE FAC NOUA UNGURII ASA LE FACEAU FRANCEZII SPANIOLILOR si s-au reglementat lucrurile,acum se circula civilizat si cooperant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.