Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

de ce nu vreti sa lucrati in echipaj cu incepatori?


sorin76

Postări Recomandate

  • Members

Salutare la toti colegii eu am permis b si c din 2001 am condus saviemul nostru care avea destule probleme mecanice apoi am plecat in Spania acolo spaniolu nu m-a intrebat cxe studii am ce experienta am m-a urcat pe camion,adevarat de 12t .Acum am revenit in tara si am luat categoria E ei bine dragi colegi nimeni nu ma baga in seama sunt incepator nici macar nu mi se da sansa sa arat ca pot.Ca am zis la un patron ca nu stiu sa lucrez cu taho digital mi-a ras in fata.Respect pt colegii vechi care au demonstrat profesionalism in aceasta frumoasa si grea meserie.TOTI AM FOST INCEPATORI SI TOTI MERITAM O SANSA.Aducetiva aminte cand a intrat in vigoare la noi legea cu diagrama cum stateam opriti toti pe drumuri cum ne ajutam ne anuntam sa nu dam de belele.Sa ne ajutam si acum si fata de cei incepatori unde sa invatam unde prindem experienta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Colegule, asa este, "Romania te iubesc" ! Eu pot sa-ti spun ca permisul meu de conducere este inca italian, avand inca rezidenta in Italia am reusit sa ii prelungesc valabilitatea cu inca 5 ani. Interesant este faptul ca la ARR mi-a fost acceptat permisul italian pentru obtinerea atestatelor transport marfa si ADR ! Poate si datorita faptului ca permisul a fost preschimbat in baza permisului romanesc, a carui serie figureaza pe permisul italian. Nu pot spune cum si de ce m-au acceptat asa. Pot sa spun insa ca am fost oprit pentru controale de mai multe ori in trafic, atat de catre organele de politie cat si de catre ISCTR si nu au fost probleme. Asadar, "Romania te iubesc" !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Moderators

Salutari,...veti observa ca am dat cu guma....tot ce era in afara temei a fost sters sau eliminat,o sa va rog sa reveniti la tematica subiectului adica.

...de ce nu vreti sa lucrati in echipaj cu incepatori?

pareri pro sau contra dar fara divagatii ca dispar din nou,..mersi pentru intelegere :-B

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Pai, pana la urma, trebuie ca cei vechi sa stie cu cine au de aface. Sa stie de unde pot pleca in pregatirea colegului? Nu mi se pare normal sa il stergi...atat timp, parerea mea, cosnider ca se lega perfect de ceea ce vorbim. Dar in fine, fiecare are un punct de vedere diferit. Cred ca mai multe sunt sansele sa pot fi luat, daca spun din capul locului ceea ce stiu si ce nu. Decat sa ma laud ca sunt "bata" de teorie, iar apoi sa fiu pus in fata faptului si sa ridic din umeri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Foarte buan intreabarea :( De ce nu vreti sa lucrati in echipaj cu incepatori ? ) Felicitari ,si asta pt ca de ceva vreme buna ma macina serios si pe mine aceasi intrebare prieteni buni .....si din pacate nu reusesc sa gasesc nici o rezolvare !!! Deci am lucrat 5 ani pe 3.5 tone camioncino iar pe urma am facut CE,DE atestat marfa ,persoane, cu tot respectul pt cei ce au afirmat ca azi scoala auto nu mai e cum era o data si ca azi permisele le iau TOTI PROSTI ,nu este asa vo vorbesc din propia esperienta zile ,nopti ,saptamini si luni nedormite nemincate pline de amaraciune am trecut pt a putea obtine CE,DE cu punctaje maxime admis din din primul tentativ la sala si oras ,mia placut sa invat si miam dat toata silinta si pe cind credeam ca trecut munti miam gasit in fata proba atestatelor !!!. Mult mai grea deci prieteni bni nu e adevarat ca azi permisul se ia usor si la fel atestatele !! . In schimb referitor la a lucra cu un incepator e problema ,cu toate ca eu incurajez si sustin toti colegi incepatori ce nu au frica de Bizoni regi strazilor si au in singe aceasta Unica Extraordinara meserie .Problema e :De ce soferi cu experienta de 2 ,5 ,10 ,20 de ani sunteti atit de plini de voi va credeti profesionisti iar pe noi incepatori ne priviti cu sila si dispret ?! Pt ca asta e realitatea ! va e frica ca azi incepatori miine soferi va vom fura piinea ? Asta e adevarul uite eu in 15,03,2013 am avut in mina permis ,atestate ,card iar de atunci am condus prea putin un Mercedes Artos 2007 schimbator automat Autotren 40 t ,Si tot in proba un Iveco Stralis 2008 Tir problema e ca nu vrea nimeni sa investeasca intrun incepator citeva saptamini sal invete . Credetima a conduce Tirul nu e atit de greu cit pare !! nu e adevarat ca trebuie nu stiu cite luni pina inveti pe mine pe Iveco ma luat in proba un patron si mia spus asa :tie dupa 15 zile dupa ce teas lua eu cu mine sa ten vat as avea incredere sa iti dau Tirul pe mina si sa te trimit singur ,Deci ? unde e Filozofia e adevarat am 25 de ani si am condus 5 ani pe camioncino de lam rupt dar eu cred ca avem Dreptul la o mina intinsa o mina care la rindul meu eu pe urma asi intindeo la alt incepator pe urma .Cu tot respectul incurajez toti incepatori !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

..ai condus pe "camioncino"...

Cum ai uitat tu limba romana..deci ai uitat de unde ai plecat, asa uita cei cu experienta de incepatori! :)

Oricum un sofer poate sa ia un incepator doar sa il plimbe, ATAT..cine s-ar risca fara acte,adica fara sa fie angajat sa lase pe un necunoscut sa conduca ?Esti constient ce amenzi ar lua firma aia ?si deci "profesionistul" si-ar pierde locul de munca..pentru un necunoscut?! care uneori nici nu prezinta incredere(au patit unii ca li s-au furat si actele, nu doar banii..de oameni pe care au vrut sa-i ajute)

Solutia ca sa lucrezi in echipaj, tu, sau oricine ca si incepator este clar sa te accepte FIRMA, nu soferul..

Daca firma te accepta, automat o sa te dea si cu un sofer ..ca vrea ala sau nu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Salut ,Ciprian cu tot respectul 1. nam uitat limba romina si nici de unde am plecat si acolo ai venit tu adica Timisoara,Arad ,in fine..2 doar daca ai fi sofer ai sti ca un sofer poate lua alt sofer incepator chiar si fara contract ca sal initieze eu vb de 15 zile e posibil daca se vrea asta cu instintarea patronului sa nu ... 3 Sunt constient de amenzi da aici eu nu vorbesc de un necunoscut ,ci de un om Serios,si de Incredere lasa Furatul nu vorbim de asa ceva !(neavind incredere intr"un necunoscut ) inseamna sa nai incredere in tine prietene . Ok si dami si mie daca te rog exemplu concret de cel putin 2 firme controlatile ce ar lua un incepator ,am sa intru acolo am sa stau patru luni si pe urma plec .Am sa man torc in Italia aici nu iti cere nimeni ani de experienta ci vrea sai demonstrezi la fata locului cu patronul de fata siguranta in a te pune la proba :sai demonstrezi ca esti persoana perfecta pt ei ca sti ce vrei , si in 2 zile Ai Tirul in mina....,asa si mie nu 4 luni ci 2 ca sofer 2 miar ajunge .....,nu stiu cit citigi tu daca totusi daca faci soferie in Ro dar iti promit ca daca tu mi"ai putea demonstra asta eu ti"as gasi de munca in Milano, cunosc pe cineva daca te"as duce si te"ai descurca bine la proba de 5 minute cea ce eu deocamdata nu fac te"ar angaza cu salariu Ft frumos .Ca raspuns,De de nu vreti sa lucrati in echipaj cu incepatori? de ce nu ne explidi tu cum si pe ce vremuri ai inceput ca incepator .Ca asta CONSIDER EU e un sait nu Descurajarea celor incepatori ci IN SPRIJINUL LOR ,de ce nu spre rezolvarea acestei etape .Cu stima si respect Florian

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Domnule Florian Autista:

Legal, un sofer nu are cum sa ia un sofer sa-l initieze 15 zile, nu mai inventa legi!

Nu are voie nimeni sa conduca autocamione care fac transport de marfuri contra cost fara sa aiba anumite acte ..acte pe care fara sa fie angajat nu are de unde sa le aiba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Perfect ,deacord prietene ! Dar tot nu mai ajutat cu nimic si continuind asa nu are nici un send discutia se pare ...Prieteni nu cer alceva decit un sfat ,o parere un exemplu prin care vati dat drumul ca soferi ati reusit sa intrati in SISTEM fara de care de afara nu faci nimic .Sa fie chiar atit de Greu ?! Ma ofer in a oferi o suma de bani doar pt a fi ajutat nu EXISTA NIMENI !!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asta e tare ..eu am raspuns doar la intrebare :)) ..ca nu te-a ajutat raspunsul meu, asta e, nu am ce face!

Eu ti-am zis deja o idee..daca tu nu o iei in considerare e alta treaba!

Repet ideea:

Cauta o firma care accepta incepatori,filip-arad;hartl-timisoara;cred ca si dumagaz;daca ai gasit o firma, soferul care sa te ia se gaseste in mod automat..asa,cum zici tu, sa te ia un necunoscut, nu e imposibil, dar e mai greu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ok mersi Ciprian ,problema e ca azi firmele de transport nu stau sa discute cu tine ca incepator si asta pt ca soferi au de unde sa aleaga ...dap belea .Hai ca am dat un telefon mi"am amintit te un baiat ce e sofer de 15 ani pe tir ce e neam indepartat cu Sotia,nu credeam ca ma poate ajuta,dar lam sunat si mia spus asa :ca daca chiar insist asa ma poate lua el de saptamina viitoare face nationale si o data pe luna europa si mia promis ca ma va lasa sa conduc cind va putea cica ,ca noaptea nu st controale pe autostrazi si om vedea cum om face si de manevre... DECI DE CE NU VRETI IN ECHIPAJ CU INCEPATORI ? uite ca speranta iasa ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu am luat mai demult colegi tineri, fara experienta, si cosider ca mi-am facut datoria fata de meserie. Dupa 20+ ani pe drumuri, parca merit si eu sa stau linistit in cabina mea si sa nu trebuiasca sa ma frece altcineva la melodie. Oricat de bine te intelegi cu colegul, e mai greu in 2. Sau poate asa sunt eu, nu stiu, dar prefer singur. Sa-mi fac eu programrul cum doresc, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Problema e ca toti considera ca "si-au facut datoria fata de meserie" si atunci cei "fara experienta" vor ramane tot asa inca mult timp de aici inainte, pt ca nimeni nu le ofera sansa sa se afirme. Cei care au ajuns la un anumit nivel au uitat demult de unde au plecat si ca si lor le-a fost candva ceva mai greu si ca s-au bucurat cand li s-a intins o mana de ajutor. Dar asta e, fiecare pe cont propriu si cand va ajunge sa aiba ceva experienta/vechime cel mai probabil va proceda la fel si novicele de azi... Pacat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu inteleg de ce trebuie ,neaparat , sa mergeti in echipaj.Probabil ca e mai usor,nimic de zis, dar oricum cel mai bine e sa dai singur cu capu'n pragul de sus. Si eu sunt la inceput de drum pe 40 t dar asta nu ma sperie .Cine are "sange'n veioza" sa incerce solist .Consider ca asa se invata cel mai bine si nici nu trebuie sa -ti miroasa careva "gladiolele" si nici tu pe ale lui .Sunt pe aici ,pe forum, destui care au plecat la drum singuri si acum sunt bine.Asa ca ,va rog, nu-i mai blamati pe cei ce vor sa mearga singuri .Probabil ati mers cu incepatori la volan si ati vazut cum e cu morcovul :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

Eu am fost la randul meu incepator si m-am dus la unchiu waberer si am facut o scola de 1 saptamana, dupa care am fost repartizat cu un sofer cu care am mers 2 saptamani. dupa care mi sa dat camion. nu am stat sa-mi plang de mila, nici sa cersesc sa ca ia cineva cu el.

parerea mea este ca nu trebuie sa asteptati ca sa va ia cineva ca si sofer 2. daca aveti ocazia sa mergeti macar ca si turisti cu cineva e bine, pentru ca veti intelege cum se conduce pe autostrazi. veti vedea unde se gasesc parcarile, marimea lor si gradul de ocupare. veti vedea ce inseamna colegialitate in trafic, in parcare si in firma.

sa va spun de ce nu ia nimeni incepatori?

1: trebuie sa stai treaz, daca nu macar cu un ochi deschis 21 de ore.

2: trebuie sa ai nervi ca sa explici toate chestiile incepatorului.

3: de obicei nu esti recompensat decat cu recunostinta invatacelului(nu ca as incuraja spaga din partea elevului)

4: trebuie sa fii nascut pentru a fii pedagog

5: trebuie sa ai incredere sa-ti incredinteti propria viata colegului

6: disconfortul de a fii 2 pe cabina

nu-mi place partea cu "am condus camioncino(florian autista vezi ca te-ai murdarit la gura de italiana, te mai miri de ce nu vrea nimeni sa te ia sofer 2? nu te cunosc dar deja imi esti antipatic) si am experienta" sau mai e partea cu "demonstratul" . un sofer de 30 de ani nu are mai multe de demonstrat decat unu de 3 ani, si el stie asta, pentru ca el are experienta in adevaratul sens al cuvantului. manevrarea atelajului nu este singurul criteriu prin care se stabileste experienta. totul porneste de la formarea bagajului, cumpararea alimentelor, pornirea gps-ului, cunoasterea programului de navigatie, stabilirea rutei...etc etc etc.

sper ca nu am deranjat vre-un coleg, ma feresc sa zic coleg incepator pentru ca nu vreau sa jugnesc pe nimeni, si de asemenea sper ca postul meu va fii de asemenea o motivatie ca sa luati fraiele in propriile maini si sa va decideti soarta de soferi. nu mai asteptati de la altii, faceti voi lucrurile sa se miste.

drumuri bune .

gino

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Eu, unul, sunt de acord cu tine. Mai bine pentru inceput am putea incepe singuri, asta daca o sa gasim o firma care sa ne ofere aceasta sansa. Motivul pentru care tind spre ceea ce ne-ai prezentat este:

Asa cum a zis si cineva mai sus , cand ne vom lovi singuri cu capul de prag ne vom da seama ce am facut cu adevarat si importanta greselei, pentru ca daca noi vom grei, in echipaj, vina majoritara o va avea soferul principal, cel cu vechime....ca , na, doar trebuia sa ne invete si sa stea cu ochii pe noi

Cred ca cea mai mare temere a colegilor mai vechi, in ceea ce priveste invatarea colegilor noi, este legata de incapatanarea acestora. Si, chiar ca la formarea bagajului si cumpararea alimentelor nu ma gandisem. Inca un motiv sa cascam ochii si urechile la colegii vechi, ca putem invata.

As avea curaj sa ma urc singur pe un camion, pana la urma , urmei, daca vei conduce in limita in care sa te poti simti stapan pe volan si pe modul in care acesta se comporta la viraje va fi totul bine. Odata cu experienta se pot descoperii mai multe lucruri....acum...oricat am sta cu colegii vhechi, in viata de sofer, vor aparea fel si fel de situatii si va trebui sa ne descurcam singuri.

Drumuri bune colegilor "intrati in paine", ca sa zic asa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Parerea mea este ca nimeni nu so nascut invatat iar experienta se capata invatind regulile,exceptand faptul ca chiar sunt oameni care nu sunt facuti pentru asa ceva, carora le tremura mana pe volanul unei namile de 40 de tone insa cel care sio doreste si o are in sange de la prima cursa deja prinde, se acomodeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • Members

Mai revin cu o completare .....lucrul in echipaj , gaselnita patronului de rentabilizare a propriului buzunar . Cate echipaje sunt platite corect ? de ce se impart banii diferentiat ( in marea majoritate a cazurilor) si de ce atata graba ? Care sunt avantajele echipajului ? ( in sensul adevarat al cuvantului) Cat despre incepatori .....au permis ? au atestat? au vizita medicala si psihologica? ....inseamna ca sunt soferi si trebuie sa li se dea si lor o scula ! ( masina fiind scula soferului precum strungul scula strungarului)

PS. Fiecare sofer este normal sa lucreze pe masina ce o are in primire.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.