Members tirremorca86 Postat Noiembrie 25, 2012 Members Share Postat Noiembrie 25, 2012 Spuneti-mi si mie va rog cand am o marfa de descarcat care exemplare de CMR le dau la cel care o primeste si pe care le pastrez eu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members lupualb Postat Noiembrie 25, 2012 Members Share Postat Noiembrie 25, 2012 de preferat sa pastrezi prima fila pt firma ta , si pt tine personal o alta fila , asta dupa ce sunt semnate si stampilate in prealabil de destinatar , eu cel putin asa fac , nu sti niciodata cand se face pierduta cate o cursa cand vine vorba la decont, avand o fila a ta personala se cam schimba cu ceva cat de cat situatia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Noiembrie 26, 2012 Administrators Share Postat Noiembrie 26, 2012 prima fila din cmr-u este oprita de cel care expediaza marfa, a doua fila de beneficiar, restul la transportator !(2 buc.) daca te uiti atent pe exemplarele cmr-ului, scrie care pentru cine este ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members lupualb Postat Noiembrie 26, 2012 Members Share Postat Noiembrie 26, 2012 gongy , crede-ma ca nu o data am procedat in felu asta ,prima fila tot timpu o cer pt firma , ce-si opreste expeditoru in afara de prima fila nu ma intereseaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members guvis Postat Noiembrie 26, 2012 Members Share Postat Noiembrie 26, 2012 Inseamna ca cei de la care incarci sunt usor de prostit.Citeste si conventia CMR cand ai timp. @GONGY are dreptate,pe unele modele de CMR este scris cui ii revine fiecare exemplar. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members lupualb Postat Noiembrie 27, 2012 Members Share Postat Noiembrie 27, 2012 guvis , aici nu-i vorba ca expeditorii sunt usor de prostit , eu am spus doar ca eu incer cand si unde pot ca prima fila sa-mi opresc pt firma , ca nu reusesc tot timpu e o alta poveste , dar cel putin eu asa procedez , nu ai patit niciodata sa fi incarcat si sa nici nu-ti ceara c.m.r. pt complectare firma expeditoare ?daca nu mergeai tu cu c.m.r. cred ca si puteai pleca din firma fara sa ai cmr-ul complectat, daca ai nr. de referinta ;D sau sa-ti dea ei c.m.r. lor si sa nici nu-l bage in seama pe al tau In fine , considerati ca nu am scris nimic pe aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 14, 2013 Members Share Postat Februarie 14, 2013 guvis , aici nu-i vorba ca expeditorii sunt usor de prostit , eu am spus doar ca eu incer cand si unde pot ca prima fila sa-mi opresc pt firma , ca nu reusesc tot timpu e o alta poveste , dar cel putin eu asa procedez , nu ai patit niciodata sa fi incarcat si sa nici nu-ti ceara c.m.r. pt complectare firma expeditoare ?daca nu mergeai tu cu c.m.r. cred ca si puteai pleca din firma fara sa ai cmr-ul complectat, daca ai nr. de referinta ;D sau sa-ti dea ei c.m.r. lor si sa nici nu-l bage in seama pe al tau In fine , considerati ca nu am scris nimic pe aici Cum sa pleci cu CMR-ul necompletat ? Nu pleci in cursa pana nu ai toate actele completate si stampilate . Daca te opreste cum justifici marfa , transportul , ruta etc ? Dai de uciga-l toaca ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cryss35 Postat Februarie 14, 2013 Members Share Postat Februarie 14, 2013 oldtrucker daca ai sti cati circula cu marfa prin Europa fara acte,te-ai cruci! am intalnit baieti la Venlo in Olanda la granita cu Germania care m-au intrebat ce e ala CMR,iar prin parcare umbla Zoll-ul sa verifice actele prin sondaj la camioane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 15, 2013 Members Share Postat Februarie 15, 2013 oldtrucker daca ai sti cati circula cu marfa prin Europa fara acte,te-ai cruci!am intalnit baieti la Venlo in Olanda la granita cu Germania care m-au intrebat ce e ala CMR,iar prin parcare umbla Zoll-ul sa verifice actele prin sondaj la camioane. Oare? Cele mai multe firme a-ti fac ele CMR -ul , mai ales cele unde nu intri la incarcat fara referinta si lifershein , pe de alta parte chiar daca ai incarcat nu poti iesi afara fara documente . Sa nu mai zic ca la intrare cele mai multe firme a-ti cer CMR -ul la completat sau macar la stampilat in cazul ca-l completezi tu . Apoi mai apare aspectul ca tu nu poti dovedi efectuarea transportului fata de beneficiar , expeditor si autoritati . Sa nu mai spun ca pe langa CMR cele mai multe firme a-ti inmaneaza si documente detailate asupra marfurilor transportate pe langa CMR . Asa ca la un eventual control , primele documente ce ti le cer autoritatile sunt in parte licenta de transport , CMR daca esti incarcat , actele tale ca sofer , apoi incep sa se lege de diagrame etc etc . Mie unul in 99% dintre controale cam asa mi sa intamplat . Ba mai mult era sa dau de necuratu' la Tisita cand m-a oprit garda financiara ( bineinteles cu politia ) , si pentru 6 cutii de vopsea pe care nu le-am putut localiza in camion , m-au pus sa descarc camionul sa le arat vopseaua , si asta pentru ca pe CMR apareau 6 cutii vopsea si nu erau precizate cantitatea !!! Pe ei ai interesau marfa , provenienta , cantitatea , ( probabil cautau ceva anume)! Asa ca .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cryss35 Postat Februarie 15, 2013 Members Share Postat Februarie 15, 2013 oprestete in parcari prin benelux si o sa te convingi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members oldtrucker Postat Februarie 15, 2013 Members Share Postat Februarie 15, 2013 oprestete in parcari prin benelux si o sa te convingi In aproape 5 ani de lucru numai pe Belgia ,Olanda , Franta, Germania , m-am convins ca am dreptate !! Asa ca cu Beneluxul .... Ce parere ai tu daca te opresc baietii la Bettenburg in Luxenburg in frontiera , sau la Buillon in frontiera ,ori in parcare pe 411B cand te controleaza pana si in rezervor sa vada daca nu cumva ai ,,roseala" , sau cel mai clar in port la Calo? Sau de raidurile de la Rosenberg ori Venlo ? Cati nu se sperie cand aud ca e politia la Shell-ul de la Gent - Wetteren ori la Zelzate ? Oare de ce? Sa nu mai vorbesc de spatiul extracomunitar Rusia , Macedonia , Albania , Iran .....unde nu as pleca fara acte beton nici daca m-ar plati in aur ! Cine stie ce spun ....stiu ei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members cryss35 Postat Februarie 15, 2013 Members Share Postat Februarie 15, 2013 Cu toate acestea sunt destui care fac Beneluxul fara acte pe marfa,crede-ma,(niste inconstienti,de fapt,dar asta e realitatea) O sa-i intalnesti plangand prin parcari. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costi979 Postat Februarie 15, 2013 Members Share Postat Februarie 15, 2013 pe cmr-urile tipizate scrie in cel putin 2 limbi cum se impart copiile.... in cazul meu 1-exemplar pentru transportator-alb 2-exemplar pentru expeditor-verde 3-exemplar pentru destinatar-rosu 4-exemplar pentru cond. auto-albastru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members maramu` Postat Februarie 15, 2013 Members Share Postat Februarie 15, 2013 depinde cine ti-a tipizat CMR-urile! in marea majoritate insa primul este pentru expeditor, al doilea pentru destinatar, si urmatoarele pentru tine(sofer, transportator, sau pentru cine mai vrei). cel putin asa sunt cele pe care le-am folosit pana acum. singurele locuri in care expeditorul nu imi lua originalul era in cele in care nu aveau nevoie de CMR, asta pentru ca luau in considerare bonurile de transport pe care le dadeau ei si din care la fel, il luau pe cel original. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costi979 Postat Februarie 15, 2013 Members Share Postat Februarie 15, 2013 de aia am zis cazul meu . pentru ca am vazut si alte modele,la care difera ordinea.si nu de putine ori mi-am luat inapoi prima pagina ,de la cmr-ul meu,pentru ca expeditorul respectiv nu s-a obosit sa citeasca pe cotor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Februarie 15, 2013 Moderators Share Postat Februarie 15, 2013 Ordinea la cele colorate e clara. Albastru e pentru destinatar, rosu pentru expeditor. verde e cel care ramane ca dovada la cotor( la expeditor), negru e pentru transportator(i). De asta raman doua la sofer in general. Unul e confirmarea descarcarii la destinatar si al doilea se foloseste pentru confirmarea transportului in firma(ele) transportatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members maramu` Postat Februarie 16, 2013 Members Share Postat Februarie 16, 2013 rosu fiind primul iar albastru al doilea . ! ar fi culmea acuma sa ne certam de la CMR-uri. eu am zis cam cum se intampla in cele mai multe cazuri. acuma ca mai sunt si e exceptii care intaresc regula, asta e!. ideea de baza este sa nu circuli fara ele ca sa nu ai surprize neplacute. si mai ales sa ai habar cum sa le completezi! parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.