Jump to content

AJUTOR PROBLEME cutie viteza automata MAN TGA 18.430


Recommended Posts

  • Members
:-[ VA SALUT MA POATE AJUTA SI PE MINE CINEVA AM UN MAN TGA 18.430 DIN 2005 CUTIE AUTOMATA 729000 KM .DE CAND SA LASAT FRIGUL CAND FACE SCHIMBAREA DE LA TREAPTA A 3 A AN TREAPTA A 4 A CARAIE CA SI CUM NU AI CALCA AMBREIAJUL. TIN SA MENTIONEZ CA ACEST LUCRU SE INTAMPLA NUMAI LA PRIMA SCHIMBARE DUPA CARE NU MAI SUNT PROBLEME TOATA ZIUA SI ASTA NUMAI LA TREAPTA SUS MENTIONATA .VA MULTUMESC PT AJUTOR ASTEPT SFATURILE VOASTRE.
Link to post
Share on other sites
  • Members

:-[ VA SALUT MA POATE AJUTA SI PE MINE CINEVA AM UN MAN TGA 18.430 DIN 2005 CUTIE AUTOMATA 729000 KM .DE CAND SA LASAT FRIGUL CAND FACE SCHIMBAREA DE LA TREAPTA A 3 A AN TREAPTA A 4 A CARAIE CA SI CUM NU AI CALCA AMBREIAJUL. TIN SA MENTIONEZ CA ACEST LUCRU SE INTAMPLA NUMAI LA PRIMA SCHIMBARE DUPA CARE NU MAI SUNT PROBLEME TOATA ZIUA SI ASTA NUMAI LA TREAPTA SUS MENTIONATA .VA MULTUMESC PT AJUTOR ASTEPT SFATURILE VOASTRE.

data viitoare poti sa scrii fara CAPS LOCK?????

Link to post
Share on other sites
  • Members

colegule nu stiu ce te deranjeaza ca am scris cu caps lock m-ai degraba decat sa facem observatii  am ajuta omul cu un sfat daca am putea cred ca asta era cel m-ai indicat si necesar de fite suntem satui toti nu suntem ingineri I.T. suntem conducatori auto si nu stim sa umblam atat de bine cu calculatoarele .Dar oricum tin sa-ti multumesc pt sfat afost de mare ajutor ;D..........................

Link to post
Share on other sites
  • Members

Daca citeai regulamentul forumului, cel la care i-ai dat accept, cind te-ai inscris si nu l-ai citit, intelegeai. Cit despre ajutor, daca nu ma inseala memoria e pusa si aici pe forum o lista cu erorile de la man, am incercat sa o gasesc....am gasi-o dar nu se incarca.....am net mobil....merge greu....tu de acasa ai putea foarte simplu sa o gasesti.....succes.....da-i coduri eroare man la nenea gogu si o sa vezi.

Link to post
Share on other sites
  • Members

Daca citeai regulamentul forumului, cel la care i-ai dat accept, cind te-ai inscris si nu l-ai citit, intelegeai. Cit despre ajutor, daca nu ma inseala memoria e pusa si aici pe forum o lista cu erorile de la man, am incercat sa o gasesc....am gasi-o dar nu se incarca.....am net mobil....merge greu....tu de acasa ai putea foarte simplu sa o gasesti.....succes.....da-i coduri eroare man la nenea gogu si o sa vezi.

I-ai fost de mare ajutor sa stii...

Probabil el nici macar nu are cod de eroare cand ii apare problema cu caraitul...dar e mai usor sa vezi ca are CAPS  pus decat sa vezi ca nu vb de niciun cod de eroare...sau probabil crezi ca lista aia rezolva orice pb...

cat despre problema pe care o ai la masina te sfatuiesc sa iei legatura cu mr.tech de aici de pe forum...problema ta este sigur la blocul de comanda si control de pe cutie...

Link to post
Share on other sites
  • Members

I-ai fost de mare ajutor sa stii...

Probabil el nici macar nu are cod de eroare cand ii apare problema cu caraitul...dar e mai usor sa vezi ca are CAPS  pus decat sa vezi ca nu vb de niciun cod de eroare...sau probabil crezi ca lista aia rezolva orice pb...

Mr. Zake probabil ca nu vezi ce culoare am eu....... trebuie sa pastram o ordine pe aici, asa ca te rog abtine-te.......eu incercam sa-mi fac treaba de moderator in primul rind.......

Link to post
Share on other sites
  • Members

salut

  dupa acum a afirmat dl.grigore nu toti suntem ingineri si nu toti avem notiuni de secretariat.problema reclamata de dansul este

la cutiile de viteze automate,langa senzorul care masoara turatia pentru tahograf(impulsor) se afla montat un senzor asemanator care masoara turatia la iesirea din cutia de viteze, turatie necesara sistemului AS-tronic.de multe ori cand este folosit magnetul pentru bruierea senzorului de la tahograf se confunda acesti senzori.sistemul AS-tronic nu il vede ca fiind defect senzorul si el ia ca reala informatia primita.

va recomand in prima faza demagnetizarea acestui senzor si daca problema persista inlocuirea lui.

succes

Link to post
Share on other sites
  • Members

Mr. Zake probabil ca nu vezi ce culoare am eu....... trebuie sa pastram o ordine pe aici, asa ca te rog abtine-te.......eu incercam sa-mi fac treaba de moderator in primul rind.......

wow...ce culoare frumoasa...

puteai sa dai pm si in loc sa ii atragi atentia puteai sa ii raspunzi la intrebare in topic...

Link to post
Share on other sites
  • Members

colegul parerea mea este sa schimbi uleiul la cutie si sa vezi ce face pentru inceput.cutia nu este noua are ceva uzuri ceea ce face sa nu sincronizeze pinioanele la timp cand este frig.dupa cum spui dupa putin timp de rulaj functioneaza bine deci este posibil ca vascozitatea mare a uleiului la temp. scazute sa fie motivul.sper pentru tine ptr ca altfel sa repari cutia ....costa ceva asa ca poate o mai amani pina la vara ca este mai cald si mai faci ceva bani .stii cum e ...haz de necaz..respect si drumuri bune

Am rugamintea de a nu mai folosi scrierea gen chat,tz,sh,etc,uita-te putin prin regulament,mersi

Link to post
Share on other sites
  • Members

@truckman

salut

am decis sa nu mai intru in polemica pe forum dar dupa cum a afirmat si zake nu ar trebui sa dam informatii eronate.unul din atuu-urile aceste cutii de viteze este faptul ca nu are sincroane decat la reductoare(gama si jumatati) iar in loc de sincroane pentru viteze este prevazut k o frana elastica decuplabila hidraulic.adica mai pe intelesul tau , in momentul in care calculatorul decide sa schimbe viteza decupleaza cutia (actioneaza ambreiajul) ,pompa de ulei nu mai este actionata si frana care este pe arborele secundar ( baladior) se blocheaza . in felul acesta nu se mai franeaza fiecare pinion.

sincroanele de la reductoare sunt asemanatoare cu cele de la fuller si au durata de viata mult mai mare decat cele care echipeaza cutiile manuale.

este una din cele mai reusite cutii de viteze de cand au aparut cutiile de tip fuller-yaton care echipau camioanele in anii 90.

pentru a veni in ajutorul tau si a intelege mai bine constructia acesteia urmareste acest filmulet

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • Members

Daca era senzorul la care face referire colegul (automat iti apare un cod in bord), problema era tot timpul (indiferent de temperatura, la toate treptele de viteza). Cauze pot fi doua, daca nu iti apare niciun cod in bord:

1. uleiul din cutie este uzat si trebuie inlocuit impreuna cu filtrul.

2. sub electronica de la cutie, se afla o parte pneumatica, care trebuie curatata (la acesti km, cutia avand totusi un grad de uzura), deoarece pistonasele care actioneaza cautatoarele de viteza, la temperatura scazuta( avand span), nu mai actioneaza in parametri(deci actioneaza intarziat). Curatarea o faci la un service autorizat.

Link to post
Share on other sites
  • Members

@miki

salut

1. nu am spus ca este defect senzorul ci faptul ca informatia trimisa este eronata .calculatorul primeste informatia ref la viteza din 3 parti: senzorul de care am vorbit anterior , tahograf si sistemul EBS .calculatorul compara aceste turatii.in momentul in care diferenta de turatie depaseste o anumita valoare calculatorul intra in avarie.

2. filtru de ulei au numai cutiile echipate cu retarder

3. intradevar daca uleiul este uzat , corelat cu uzura pompei de ulei poate scadea presiunea dar in acest caz zgomotul cauzat de nesincronizare ar aparea la toate vitezele.

4. singura sursa de span in sistemul pneumatic poate fi compresorul de aer.

5 .intradevar la temperaturi scazute garniturile cilindrilor blocului de ventile se contracta si pierd aer.in acest caz insa nu se poate face initializarea la pornirea masinii si nu trece in pozitia N .

6. singurul service autorizat sa repare aceasta componenta este SC FAUR SA care este reprezentant ZF.costul unei reparatii depaseste 1500 EUR deci clar ca nu il curata.reprezentele DAF au mai incercat sa repare si chiar pot furniza piese dar nu au avut succes si in plus , piesa care se defecteaza cel mai des costa 500 eur.

7. "pistonasele " sunt de fapt "cautatoarele " si ele actioneaza furcile si chiar daca actioneaza intarziat ,pana ce calculatorul nu primeste raspunsul de cuplare a vitezei de la senzorul de pozitie al cilindrului nu decupleaza ambreiajul .

daca mai ai intrebari imi va face placere sa iti raspund la ele

succes

Link to post
Share on other sites
  • Members

Salut, tot respectul pentru raspuns, se vede ca si tu lucrezi in domeniu. Eu am facut o astfel de curatare la blocul de ventile, am gasit foarte multa mizerie. Intradevar erau probleme la toate treptele de viteza. In urma curatarii nu au mai existat probleme. :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Members
Salut, tot respectul pentru raspuns, se vede ca si tu lucrezi in domeniu. Eu am facut o astfel de curatare la blocul de ventile, am gasit foarte multa mizerie. Intradevar erau probleme la toate treptele de viteza. In urma curatarii nu au mai existat probleme. :)

deci sa inteleg ca esti service autorizat?

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • Members

Salut,am un Man TGA 18.360 din 2003 cutie automata,si cand l-am pornit ieri dimineata totul a fost in regula,dupa ce am ajuns la descarcare am stat in rand si cand sa intru sa descare nu a mai pornit la cheie,am incercat de cateva ori si nimic pana la urma am pornito in sistem de avarie dar nu mai intra in viteze si nu-mi mai arata acel N cand este pe liber,i-am scos borna am stat cateva minute si dupa aceea a pornit normal dar tot nu mai intra in viteze,...dupa mai multe incercari a intrat pe manual si in timpul mersului tot intra pe auto iar trecea pe manual dar imi iesea din viteze si se trecea pe liber... am mers asa vreo 300km am oprito si cand am vrut iar sa plec la fel nu a mai pornit am pornito in regim de avarie si nu a mai intrat in viteza,ma tras o vola afara din curtea respectiva aprox 100m si cand s-a oprit vola mi-a aratat N-ul am dat pe D a intrat in viteza dar sarea cand o accelleram,pana la urma am mers asa chinuit vreo 350km pana acasa iar la aprox 1 km de casa a iesit din viteza si nu a mai intrat.Azi dimineata am pornito a facut aer dar acel N tot nu mi-l arata ci doar doua linii discontinue in bord,niste erori CPU 40.400 si 36.380 nu mai sunt sigur dar maine le scriu pe forum ca acum le-am uitat.i-am scos borna am asteptat dupa aceea tot in regim de avarie porneste si dupa ce face aer imi arata N-ul intra in treapta 1 si pana sa accelerez iese singura sau sare din viteza cand pleaca de pe loc...numai asa imi face!!!Daca stie cineva ce ar putea fi va rog sa-mi spuneti ca nu stiu ce ar putea fi.I-am schimbat butonul care o baga in viteza degeaba,am schimbat electrovalvele...degeaba habar n-am ce sa-i fac.chitul de ambreiaj este bun,cilindrul de ambreiaj este bun azi m-am uitat la toate sunt bune ,sigur ceva pe electrica ar fi problema.astept un raspuns de la voi,drumuri bune!!!

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • 8 months later...
  • Members

Rog un coleg din suflet sa ma ajute si pe mine cu o imformatie. An schimbat de curand cutia de viteze la un Man tgx este vorba de zf as tronic 12 as 2331 td, i-am schimbat filtru si uleiul , am schimbat impulsoru cu unul din ceramica si i-am facut verificarea la tahograf. Am plecat in prima cursa si cu 10 minute inainte sa termine de incarcat am pornit-o. Am terminat de incarcat am luat actele si cand ma duc la camion era tahograful pe volan de 9 minute cu toate ca eu nu am miscat-o un centimetru. Pe langa asta oscila intre 0 si 20 km/h acul vitezometrului. Dupa am oprit-o am pornit-o din nou si a mers fara probleme. Cine imi poate spune si mie ce s-a intamplat ca imi e si frica sa mai pornesc motorul in pauza ca poate iara face asa si stric pauza. Va rog oricine poate sa ma ajute sa-mi spuna tre sa schimb. Va multumesc. Respect si drumuri bune

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...
  • Members
La 18.12.2012 la 18:02, mr.tech a spus:

salut

  dupa acum a afirmat dl.grigore nu toti suntem ingineri si nu toti avem notiuni de secretariat.problema reclamata de dansul este

la cutiile de viteze automate,langa senzorul care masoara turatia pentru tahograf(impulsor) se afla montat un senzor asemanator care masoara turatia la iesirea din cutia de viteze, turatie necesara sistemului AS-tronic.de multe ori cand este folosit magnetul pentru bruierea senzorului de la tahograf se confunda acesti senzori.sistemul AS-tronic nu il vede ca fiind defect senzorul si el ia ca reala informatia primita.

va recomand in prima faza demagnetizarea acestui senzor si daca problema persista inlocuirea lui.

succes

cum se poate demagnetiza senzorul ?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.