Administrators CALIN Posted February 10, 2010 Administrators Share Posted February 10, 2010 Tranzit, revista afacerii de transport si logistica, prin intermediul site-ului soferii.ro realizeaza o ancheta referitoare la modalitatea corecta de plata a soferului in conditiile actuale de piata, cand normele AETR impun amenzi usturatoare pentru depasirile timpilor de conducere si odihna. Raspunsurile voastre vor aparea intr-un numar viitor al revistei . Va rugam sa raspundeti la acesta ancheta numai daca sunteti sofer. Scrieti numarul intrebarii si raspunsul vostru si trimiteti la adresa de e-mail office@traficmedia.ro impreuna cu numele d-voastra sau postati aici. Se pot trimite si chestionare anonime , se poate da numai numele firmei unde lucrati. Daca doriti sa nu apara in revista numele vostru va rugam sa ne semnalati asta. 1. Cum va este calculat venitul lunar: salariu fix sau salariu fix plus diurna? Diurna este stabilita in functie de distanta parcursa sau de timpul petrecut in afara tarii si in functie de tarile tranzitate? 2. Care este venitul mediu lunar obtinut in 2009? A fost mai mic fata de 2008? Cu cat? 3. Ati lucrat si in Comunitate? Care este salariul pentru un sofer care lucreaza in Comunitate? E mai mare decat in Romania? Se munceste insa mai mult? Care sunt diferentele privind lucrul in Romania fata de a lucra in Comunitate? 4. Ce responsabilitati au inceput sa devina obligatorii in ultima vreme: incarcarea/descarcarea marfii in/din camion, cu mana sau cu stivuitorul etc.? 5. Care este media timpilor de asteptare la incarcare/descarcare? Ce beneficiari va fac sa asteptati cel mai mult la incarcare/descarcare? De ce? 6. Cum va descurcati cu timpul de conducere si odihna? Reusiti sa-l respectati? Pe ce tronsoane de drum este cel mai dificil de respectat? Pe ce tronsoane de drum ati luat cele mai multe amenzi? 7. Care sunt cele mai mari amenzi luate in ultimul an? Pentru ce motive? 8. Amenzile va sunt decontate de conducerea firmei la care lucrati? Sau numai pe cele unde vina apartine firmei si nu soferului, direct? 9. Cum a inceput 2010? Sunt mai multe curse decat in 2009? 10. Cum v-ati descurcat cu zapezile acestui inceput de an? Ati avut intamplari dificile? Va multumim pentru timpul acordat. Articolul de la care s-a plecat cu ideea... De la plata pe km la plata pe oră e cale lungă de Marilena MATEI Deşi retribuirea şoferilor profesionişti în funcţie de numărul de kilometri parcurşi nu mai este tocmai legală de mulţi ani, majoritatea companiilor româneşti şi chiar şi multe dintre cele străine încă se raportează la rulaj pentru motivarea şoferilor. Plata pe kilometru este un subiect tabu, pe care noi înşine am ezitat să-l deschidem de ani de zile, iar momentul actual de criză economică nu pare tocmai potrivit pentru o reformă a sistemului de retribuire a şoferilor. Ar fi nevoie de câţiva ani buni pentru a găsi modalitatea corectă şi echitabilă de a plăti mai bine şoferii conştiincioşi - care jonglează la maximum posibil cu reglementările AETR, astfel încât să ajungă în cel mai scurt timp fără a încălca, însă, limitele sensibile ale timpului de conducere permis de legislaţia europeană - pe cei atenţi la consumul de combustibil şi, implicit, la uzura vehiculului. Şi totuşi, trecerea la plata orară trebuie luată în considerare cât mai curând, pregătirea fiind mai uşor de făcut în perioade de schimbare, ca acestea, când oricum se rediscută tarife, salarii, cheltuieli. La momentul de faţă sunt o mulţime de softuri care pot calcula cheltuielile unei curse atât în funcţie de kilometrii efectuaţi, cât şi de timpul alocat cursei. Acest exerciţiu ar prinde bine şi managerilor care îşi calculează costul/km şi, implicit, tariful de transport, numai în funcţie de kilometrii rulaţi cu marfă, uitând sau ezitând să-şi ia în calcul şi ocolurile până la locul de încărcare/descărcare sau timpul pierdut de şoferi aşteptând să le vină rândul la încărcare. Nu trebuie uitat că sunt tot mai mulţi clienţi care au pretenţia ca şoferul să-şi încarce/descarce singur marfa în/din camion, astfel încât modul de calcul al tarifului de transport trebuie să se bazeze şi pe acest timp petrecut de şofer în beneficiul clientului (ne referim aici la aşteptările nejustificate la depozite şi la activitatea de încărcare/descărcare). Or, recalcularea tarifului de transport trebuie să meargă în paralel cu recalcularea modului de salarizare a şoferului. E-adevărat că viteza comercială înregistrată pe drumurile din România este încă în dezavantajul transportatorului, dezavantaj împărţit în prezent între proprietarul firmei de transport şi şofer, însă chiar şi acest timp mai lung petrecut pe şoselele româneşti poate fi echitabil transpus în plata orară a şoferului. Mulţi transportatori se tem că şoferii ar trage mâţa de coadă dacă ar fi plătiţi doar la program, însă deja sunt manageri în România preocupaţi să introducă un sistem de retribuire a şoferilor în funcţie de performanţă. Sistemul presupune crearea a 3-4 categorii de performanţă, calculată în funcţie de timpul în care şoferul reuşeşte să efectueze o cursă, consumul de combustibil raportat la încărcătură, prestaţia în faţa clientului, numărul de amenzi colectate, contribuţia la reducerea uzurii şi îmbunătăţirea activităţii etc. Astfel, şoferii vor fi încadraţi într-una dintre categoriile de performanţă de la I la III sau IV şi nu vor mai fi plătiţi la kilometru, mai mult sau mai puţin mascat, ci în funcţie de „contribuţia” la bugetul firmei. Şi atunci acuzaţiile de furt de ambele părţi nu-şi mai au locul. Iar tahograful digital şi sistemele electronice de pe camioane, ca să nu mai vorbim de sistemele specializate de management al flotei, pot oferi transportatorilor toate datele de care au nevoie pentru a calcula performanţa şoferului. E necesară însă o schimbare de mentalitate. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members truckman Posted February 14, 2010 Members Share Posted February 14, 2010 intrebarea este :au interes patronii sa faca aceasta schimbare de mentalitate si de sistem de plata al soferilor?eu unul nu cred .de ce?ptr.ca in afara de putini le convine de minune aceasta situatie si trag pe soferi .de ce sa aiba ei batai de cap in plus cu punerea sau nu in valoare a soferului cand e mai "rentabil"dictonul " iti convine bine, nu.....sunt 20 care asteapta la poarta" si uite asa aceasta meserie odata bine platita a ajuns de kk... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted February 14, 2010 VIP Share Posted February 14, 2010 Revista Tranzit vrea sa faca un sondaj sa vada ce parere au soferii despre cum sunt platiti, eu chiar va sfatuiesc sa completati ,poate se va rezolva ceva ...nu multe da asa incet incet poate ''va rasari din nou soarele pe strada soferilor''.Nu vreau ca soferia sa ajunga chiar o bataie de joc! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderators sxn Posted February 14, 2010 Moderators Share Posted February 14, 2010 Ar fi mult mai multe intrebari care s-ar putea pune vis a vis de meseria asta in Romania. Si cred ca ar trebui puse tocmai pentru a nu deveni doar o forta de munca pentru export. Va dau cateva exemple: Referiri la starea tehnica, reparatii, modificari fara agreere, revizii. La, asigurari pentru masini si marfa transportata, accidente, furturi,etc. Precum si la metodele de investigare ale politiei. La, timpii de conducere in Romania, cerinte si conditiile de oprire, ca de stationare ce sa mai zic? La, conditiile de angajare. Sunt "angajatori" care fac contractul doar pe 2 ore/zi. Asta numesc ei minim pe economie. Si sunt sigur ca n-am acoperit tot spectrul. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted February 14, 2010 Members Share Posted February 14, 2010 In Romania cred ca este necesara plata cu ora , tinandu-se cont de faptul ca aici nu poti face prea multi km din cauza drumurilor dar mai ales din cauza timpului foarte mare pierdut la incarcare si descarcare. In Romania un sofer este dezavantajat, nu poate face prea multi km pe luna, asteapta mult la incarcari si descarcari, trebuie sa fie atent la programul de lucru dar si la parcari, pt. ca sunt foarte putine parcari pe marginea soselelor si la distante mari una fata de cealalta si sunt practic inexistente cele in care poti dormii linistit k nu-ti fura nimeni marfa.Unui sofer i se cere sa ajunga la destinatie in cel mai scurt timp posibil, cu cel mai mic consum posibil si mai ales sa nu incalce timpii de lucru sau sa primeasca vreo amenda.Patronii nu tin cont de faptul ca se intampla sa nu poti merge prea tare din cauza traficului sau ca trebuie sa ocolesti din anumite motive sau ca trebuie sa-ti mai plateasca parcarile unde faci pauza . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VIP MANV10 Posted February 14, 2010 VIP Share Posted February 14, 2010 In concluzie soferii sunt platiti cu ziua/ora daca nu ai curse nu ai km adunati,nu ai km nu ai salar ,ma rog diurna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members b93lfk Posted February 14, 2010 Members Share Posted February 14, 2010 cel mai importan este sa fi platit in romania pentru ceea ce prestezi ca in romania sunt si "patroni" care nu prea se tin de cuvant cu platile Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Administrators CALIN Posted February 25, 2010 Author Administrators Share Posted February 25, 2010 Mesaj primit de la un coleg prin email Si eu sunt platit tot la km. pe tara dar cursele de afara au diurna fixa in functie de tara unde am program.Dupa mine cred ca ar fi o solutie mai buna sa fiu platit si pe tara cu un anumit procent din valoarea transportului .E mai greu de verificat dar cred ca m-as descurca. Chiar daca pe tara ritmul de deplasare , de incarcare , de descarcare este mai anevoios , nu ma deranjeaza nici un pic . Eu cred ca amenzile pt. depasirea timpilor de condus sunt mici si se aplica in mod diferentiat . Ma intreb deseori de ce oare unii colegi sunt atat de grabiti , si fac jocul patronului , si fugaresc masinile , nu mai tin cont de drum , isi injura colegii prin statia radio care merg mai incet , si nu se mai gandesc ca in fractiune de secunda li se pot schimba destinul lor , si al altora . Va spun acest lucru pt. ca eu am fost trimis pe lumea cealalta pt. cateva ore pe 28 august 2003 de un coleg din Galati la Costesti jud. Buzau ,care a adormit la volan. Trecand peste aceste amintiri dureroase, nu pot sa spun ca in fisa postului meu intra obligatia mea de a descarca sau de a incarca marfa,in camion , eu doar suprveghez si indic distribuirea pe vagon. Am inceput cam rau fiindca mi s-a defectat masina , in rest banii sunt cam putini , DAF-ul nu prea se incadreaza la consum. In rest cu zapada m-am descurcat foarte bine pana acum, cu lanturi, cu anvelope noi,si putin noroc.Mai dificil a fost pe republica Moldova si in Transnistria , acolo nu prea se curata drumurile si nu prea se da material antiderapant . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 ma si intreb unde va ajunge aceasta meserie de multe ori mam gandit sa renunt idiotenia patronilor , legile prea perfide poate si insuccesul profesional ma indreptatesc sa imi zboare gandurile spre altceva si este adevarat se pot castiga bani buni si fara bataie de cap si din alte activitati (cei drept doar afara )voi completa chestionarul doar asa sa se dovedeasca inca o data curvia patronatului din transporturile auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members godzila76 Posted August 10, 2010 Members Share Posted August 10, 2010 salut.dupa citeva firme din romania printre care si dumagasul unde eram platit la km am plecat spre tari straine suedia si de un an in italia unde sint platit la salariu , lucru ce imi ofera oarecare liniste ca sa zic asa.prefer salariu lunar decit plata la km si sa astept prin parcari pe bani mei intrebandu-ma daca azi o sa imi gaseasca dispecerul cursa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members imperrio88 Posted October 11, 2010 Members Share Posted October 11, 2010 din fericire sint platit cu salariu fix si asta imi ofera o oarecare lipsa de stres...insa nu pot face mofturi la curse..cand imi spune seful ca trebuie sa plec...am plecat ...am noroc ca este un sef bun cu care ma impac foarte bine....daca ar fi toti ca el meseria de sofer ar capata alte culori(nu il ridic in slavi aici....nu stie de acest site) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members guvis Posted October 11, 2010 Members Share Posted October 11, 2010 Care este explicatia ca toate articolele sunt scrise de femei? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Tavy985 Posted October 11, 2010 Members Share Posted October 11, 2010 Ele cred ca inteleg mai bine situatiile decat barbatii ;D . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members mvsbsb Posted January 24, 2011 Members Share Posted January 24, 2011 Care este explicatia ca toate articolele sunt scrise de femei? Femeile incearca sa faca o schimbare si mai vor sa si arate ca nu-s chiar degeaba in domeniul transporturilor,unde domina barbatii. apoi......de ce ar schimba barbatii ceva daca merge si asa? doar ne-a luat mult sa ne obisnuim.iar schimbareee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members balas tudor Posted June 29, 2011 Members Share Posted June 29, 2011 Toate firmele de transport si toti patronii au propriile reguli . Nu-ti convine esti liber tot va veni un disperat care sa accepte orice pentru o paine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Anonymous Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 Salut tuturor soferilor! as avea si eu o intrebare....toate firmele vor numai soferi cu experienta...e vreo una care angajeaza si incepatori? dak ma poate ajuta cineva ...apreciez mult! drumuri bune oameni! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members adiretegan Posted December 3, 2011 Members Share Posted December 3, 2011 Salutare, si eu sunt platit cu salariu fix pe Romania..., 400 RON. Noi facem mai mult Grecia sau pot sa zic ca numai Grecia si acolo suntem platiti la cursa. Avem 2 feluri de diurne , in functie de distanta pe care o parcurgem, sa fiu mai explicit, cursa de Thesaloniki sau de Athena. Diferenta intre ele este de peste 500 km pe sens. peste 1000 dus-intors, asta fara asteptarile de la descarcare - incarcare, iar la bani diferenta este de 80 euro. Va las pe voi sa apreciati daca e corecta plata. Cu respect.... drumuri bune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members manu Posted January 24, 2012 Members Share Posted January 24, 2012 Salut tuturor soferilor! as avea si eu o intrebare....toate firmele vor numai soferi cu experienta...e vreo una care angajeaza si incepatori? dak ma poate ajuta cineva ...apreciez mult! drumuri bune oameni! Sunt destule Victor ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members dudasliv Posted August 29, 2012 Members Share Posted August 29, 2012 Salut tuturor soferilor! as avea si eu o intrebare....toate firmele vor numai soferi cu experienta...e vreo una care angajeaza si incepatori? dak ma poate ajuta cineva ...apreciez mult! drumuri bune oameni! Daca mergi la turci la Innsbruck aia angajeaza incepatori ca pe ei ii fraiereste mai usor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members mariusdafxf Posted August 31, 2012 Members Share Posted August 31, 2012 Daca mergi la turci la Innsbruck aia angajeaza incepatori ca pe ei ii fraiereste mai usor. Bun sfat,adevarat coleg esti,,te-ai ars tu si iti pare rau ca ai fost FRAIER si vrei sa nu mai te mai simti singur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members oldtrucker Posted August 31, 2012 Members Share Posted August 31, 2012 Bla bla bla ! Oare chiar nu se stie cum sunt platiti soferii si cu ce probleme sunt confruntati? NU CRED ! Sondajul cred ca are scop de a testa gradul de incordare a spiritelor . ( Zic si eu ....asa) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members johanis72 Posted April 18, 2013 Members Share Posted April 18, 2013 asta este un fel de "cainii latra, ursul merge". numai sofer roman sa nu fi. subscriu balas tudor. spune-mi calin, pe tara esti platit la km daca mergi gol? sau daca pleci spre italia (ex), km se calculeaza de cand ai miscat camionul sau doar de la iesirea din tara? pe mine cam asa m-au obisnuit patronasii nostri (romani). oricum, sunt foarte dezamagit de felul cum sunt tratati soferii in romania, si inclin sa parasesc munca pe camion. e prea mare bataie de cap, pentru cati bani se castiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.