Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Anonymous

Folosirea cablului ABS pt pornirea camionului

Recommended Posts

Guest Anonymous

            Daca ramai vreodata fara curent in baterii, nu mai  poti porni si nu ai cabluri de pornire, ar fi bine sa fii langa alt camion, sau cel celalalt camion sa poata veni langa tine, astfel incat sa ajunga cablul de ABS de la unul la celalalt, scoti cheia din contact si o bagi in buzunar (sa nu ai ispita de a porni in timpul operatiunii caci e posibil sa arzi calculatoarele). Dupa ce a pornit camionul "donator", iei capatul cablului ABS si il pui la tine, in acest timp el sa fie cu farurile aprinse, iar tu sa nu ai nici un consumator pornit, o lasati cam 5-10 minute, scoti cablul ABS si ii dai cheie, mult succes.

          "Sters"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frumoase sfaturi,colega. Ar trebui sa stii ca este interzisa folosirea magnetului in toate cazurile,chiar si atunci cind faci pauza. In cazul in care nu esti in stare sa pornesti din cind in cind motorul pentru a incarca bateriile ,anunta firma si i-ti va trimite service-ul sa te porneasca. E mai corect asa decit sa faci magarii care i-ti pot aduce mii de euro amenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conform regulamentului va trebui sa-ti editez si pe urma sa-ti sterg sfatul ilegal. Nu e vorba de utilitate si de situatiile in care folosesti ilegalitatea.

Tot asa poti fura cu justificarea ca nu ai avut alternativa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

La vorbe suntem toti buni, dar sunt curios daca le si respectati. Nu am folosit niciodata magnetul, nici macar din curiozitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nenea Cristi, eu nu vad nici o legatura intre ''pornirea tractorului cu ajutorul cablului de abs'' cu ce zici matale de magnet....                                                                                  Nu ai cum sa vezi si la ce se refera colegul cristian,pentru ca mesajul initial a fost modificat de colegul sxn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inseamna din "cand in cand" pornirea camionului, mai ales daca ai baterii slabe si te rogi de firma sa ti le schimbe, iar ca raspuns " daca masina porneste dupa o perioada de stationare de 4h, inseamna ca bateriile sunt bune" , sa ne trezim noaptea in alea 9h de odihna si sa pornim camionul? avand in vedere ca esti intr-o parcare cu alti colegi pe langa tine si care se odihnesc si ei la randul lor.

Si pentru a nu consuma bateriile, sa nu indraznesti sa te uiti la un film sau sa vorbesti acasa pe messenger, ca doar esti plecat de ceva timp, pentru a te mai delecta caci doar cu atat ai ramas.

Si in plus mai sunt si firme care nu sunt atat de saritoare, sa vina la o anumita distanta sa iti porneasca camionul intr-o zi de duminica dupamiaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

folosirea cablului ABS..pentru pornire !!?...nu am incercat niciodata..nici nu vreau....dar in cele 9 ore m-ai poti sa-ti "rapesti"5min...sa pornesti motorul pentru a activa acumulatorii....este in interesul tau.!sa ai tot timpul acumulatorii incarcatii..si periodic te m-ai uiti si la lichidul din acumulatorii..!!m-ai cureti o borna..!!nu asteptam sa "moara"acumulatorul....s-au sa vina service-ul........numai drumuri bune !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

intreb si eu ca neinitiatu`, daca tot trebuie sa stai aproape de un alt camion sau trebuie ala sa vina mai aproape de tine, nu e mai usor sa ai cabluri de curent si sa pornesti fara batai de cap cu ascunsul cheii de contact si frica de a nu arde calculatoarele??? :-w . am inteles, asta presupune sa investesti din banii personali intr-o pereche de cabluri! dar presupun ca poti sa iti iei cablurile cu tine daca pleci de la firma respectiva, nu? si uite asa ajungem la clasica discutie cu soferii aia mai vechi care se dau rotunzi ca au mai multa experienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
intreb si eu ca neinitiatu`, daca tot trebuie sa stai aproape de un alt camion sau trebuie ala sa vina mai aproape de tine, nu e mai usor sa ai cabluri de curent si sa pornesti fara batai de cap cu ascunsul cheii de contact si frica de a nu arde calculatoarele??? :-w . am inteles, asta presupune sa investesti din banii personali intr-o pereche de cabluri! dar presupun ca poti sa iti iei cablurile cu tine daca pleci de la firma respectiva, nu? si uite asa ajungem la clasica discutie cu soferii aia mai vechi care se dau rotunzi ca au mai multa experienta.

Sant si situatii cand pozitia camionului nu-ti permite sa iei curent prin cablurile de pornire,este bine de stiut ca se poate porni si prin cablul ABS,este riscant dar daca respecti regurile nu vor fii probleme.Am luat sau am dat curent prin abs de mai multe ori,cea mai importanta regula,,nu dati la automat cat cablu de abs este cuplat intre camioane,,contactul la camionul care primeste curent trebuie pus si lasati sa incarce cel putin 15 min.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Anonymous

colegu suciu as vrea sa te vad pe tine dupa 21 de ore de program cum te trezesti dupa 2-3 ore de somn ca sa pornesti atelaju si sa stai treaz inca 20-30 de minute ca sa-l si opresti. e mai simplu pentru toata lumea sa ramai fara baterii sa intarzii la incarcare-descarcare. data viitoare cand pui in foaie bateriile poate nu o sa-ti mai zica "mai fa o cursa si le schimbam cand te intorci"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ramas si eu fara curent de cateva ori si am incercat cu cablul ABS . In cele mai multe cazuri nu a functionat deoarece bateriile erau vechi si descarcate. Cum spunea si mariusdafxf "Contactul la camionul care primeste curent trebuie sa fie pus". Nu am sa ma trezesc niciodata in cele 9/11 ore de pauza sa pornesc motorul. Daca nu am pe nimeni in apropiere si se mai intampla sa fie si iarna formez 112 si chem pompierii. (Chestie verificata si solutionata foarte civilizat in Italia)

Ce ziceti de un sistem de incarcare solar? Suna bine ,nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare .... fratilor .... m-a mancat si pe mn in fund odata sa dau curent cu cablu de abs ... dar uite ca regula asta cu "sa pui keia in buzunar" nu o stiam .... si a dat keie vericu in timp ce camioanele erau conectate intre ele .... acu nu stiu ce s-a dus la camion ... am un mercedes ... poate ma puteti ajuta cu un raspuns .... va multumesc !

Share this post


Link to post
Share on other sites

bravo , pentru colegul care ne indica sa folosim banii din buzunar , cauta alta meserie ca pe asta ai gresito . sau pentru tine e indicat sa ai si o cheie de rezerva pentru roti tot pe banii tai si o trusa de chei ca poate poate si daca tot ai bani in buzunar eu iti indic sa ai un camion de rezerva la tine sa poti face toate cursele in cazul care se strica ala al firmei. apropo de cablu abs , functioneaza cam asa ; se cupleaza cablul intre camioane dar cheia ramane in contact pe prima treapta fara a se aprinde bordul , cablu abs functioneza ca o incarcare la redresor , eu zic sa il tii 20-30 min

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa am incarcat bateriile si am putut porni(cu cheia in buzunar),probabil alti colegi au facut asta cu cheia in contact, dar mie asa mi s-a recomandat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Colegule dragosoq, daca dau banii pe bautura si femei inseamna ca nu mi-am gresit meseria ? Si daca investesc in ceva ce imi asigura un plus de siguranta sau confort am gresit-o ? Uite, eu am cabluri de curent de 7 metri, le-am folosit pentru mine doar de 3 ori, dar le-am imprumutat altor colegi ramasi fara curent de nenumarate ori. Uriasa investitie a fost de 220 lei acum 5 ani. Am cumparat cablurile de la un magazin de electrice si clestii din piata de la rusi. Sunt ale mele, personale, daca plec de la firma le iau cu mine. Sper sa nu te gasesc fara curent prin vreo parcare, ca nu-ti dau cablurile, rautaciosule :-)).

Cat despre imprumut de curent prin cablul de ABS - e o idee neortodoxa, dar practica in caz de urgenta. Ca si imprumutul de curent de la TK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aceasta solutie este foarte folositoare atunci cand esti prins la inghesuiala nu ai cabluri de pornire si firma este la 2000km(sper sa inteleaga cei care au comentat fara sa stie care este situatia cand dai peste probleme neprevazute)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E buna ideea de a incarca acumulatorii slabiti. Nu incercati sa porniti conectati fiind pe acest cablu. Are cablurile subtiri menite sa transmita un semnal in curent redus.

Se pot incarca acumulatorii dar nu se poate porni. Lasati motorul donatorului sa mearga cca 15 minute cu contactul pus la primitor. Decuplati cablul si pe urma incercati sa porniti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.