Jump to content
Sign in to follow this  
ioanditu

consumul de motorina

Recommended Posts

cred ca este un subiec important si pana acum nu am vazut sa fie dezbatut. Din pacate toate sau aproape toate firmele de transport se leaga de consumul de motorina, desi producatorii de camioane nu il dau nici macar estimativ.Intrebarea e : cum se normeaza consumul de motorina la fiecare camion in parte?(gol+l/to)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul unui kilometru este in jur de 0,95 euro. Ca o firma sa fie rentabila si sa acopere cheltuielile trebuie sa aibe soferi care sa faca 3 kilometri cu un litru de motorina. Pretul unui litru de motorina este in medie de 1,60 e/l. Din ce faci tu trebuie platita  motorina ,sofer,telefoane,leasing la camion si remorca ,asigurare marfa si camion,contabilitate,uzura la camion(anvelope si consumabile),autostrazi,licente. Asta in mare.Calculeaza la o medie de 10000 km si vezi ce rezulta.Tinind cont de faptul ca pretul motorinei este in continua crestere ,iar pretul platit de speditii stagneaza e normal ca firmele de transport sa fie atente cu consumul camioanelor. Sper ca te-a multumit raspunsul meu. Bafta si drumuri bune i-ti doresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretul unui kilometru este in jur de 0,95 euro. Ca o firma sa fie rentabila si sa acopere cheltuielile trebuie sa aibe soferi care sa faca 3 kilometri cu un litru de motorina. Pretul unui litru de motorina este in medie de 1,60 e/l. Din ce faci tu trebuie platita  motorina ,sofer,telefoane,leasing la camion si remorca ,asigurare marfa si camion,contabilitate,uzura la camion(anvelope si consumabile),autostrazi,licente. Asta in mare.Calculeaza la o medie de 10000 km si vezi ce rezulta.Tinind cont de faptul ca pretul motorinei este in continua crestere ,iar pretul platit de speditii stagneaza e normal ca firmele de transport sa fie atente cu consumul camioanelor. Sper ca te-a multumit raspunsul meu. Bafta si drumuri bune i-ti doresc.

mersi de raspunsdar nu asta era intrebarea. sa fiu un pic mai explicit : cat consuma volvo 2010 euro 5 gol+ cat /tona, cat consuma scania 2010 euro5 gol+cat/tona........ etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lucrat in ultimii  5 ani numai la firme straine,nimeni nu zice nimic de consum,pentru ca toate camioanele sint urmarite online si ca pozitie si ca ,consum. Tu intrebi despre o gaselnita romineasca,ceva ce gasesti in tara tuturor posibilitatilor.Consumul se calculeaza in functie de categoria de drum si de tonaj aferent. In epoca trecuta aveam categorii de drum de la a1a la a vi-a si reprezentau raport intre distanta reala si cea efectiva. La a-ntiia  se ia raport de 1/0,9,,,la a doua era1/1,,,la a treia 1/1,1...la a patra 1/1,2,,la a cincea 1/1,4 ,,, la a sasea1/1,6. la a intia se incadreaza autostrazile,la a doua nationalele,la a treia si a patra drumurile la deal si munte si la a sasea drumurile neamenajate de santier. Ca idee la 20 to pe Romania sint consumuri variate ca si terenul,intre un 33/100 si 37/100,iar pe extern scad in functie de mersul constant,autostrazi, teren,etc..... nimeni nu poate da ceva fix. Firmele avind camioane care fac aceeasi cursa au facut o medie pe care incearca sa o impuna. Multumit colega? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am lucrat in ultimii  5 ani numai la firme straine,nimeni nu zice nimic de consum,pentru ca toate camioanele sint urmarite online si ca pozitie si ca ,consum. Tu intrebi despre o gaselnita romineasca,ceva ce gasesti in tara tuturor posibilitatilor.Consumul se calculeaza in functie de categoria de drum si de tonaj aferent. In epoca trecuta aveam categorii de drum de la a1a la a vi-a si reprezentau raport intre distanta reala si cea efectiva. La a-ntiia  se ia raport de 1/0,9,,,la a doua era1/1,,,la a treia 1/1,1...la a patra 1/1,2,,la a cincea 1/1,4 ,,, la a sasea1/1,6. la a intia se incadreaza autostrazile,la a doua nationalele,la a treia si a patra drumurile la deal si munte si la a sasea drumurile neamenajate de santier. Ca idee la 20 to pe Romania sint consumuri variate ca si terenul,intre un 33/100 si 37/100,iar pe extern scad in functie de mersul constant,autostrazi, teren,etc..... nimeni nu poate da ceva fix. Firmele avind camioane care fac aceeasi cursa au facut o medie pe care incearca sa o impuna. Multumit colega?

eu am pus intrebarea pt ca asteptam un raspuns concret. si eu lucrez tot la o firma straina( austria) pe un volvo din 2010, iar seful nu accepta consum mai mare de 32. nu tine cont de tonaj, cond drumurilor pante, etc. de aceea vroiam sa stiu cat ar trebui sa consume acest camion pt ca din pacate tot ce e peste 32 ne trage din salar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei sa faci estimativ cit consuma camionul tau acesta se face pe plin/gol,nu poti face consumul numai pe plin sau numai pe gol.In acest caz faci o cursa dus pe plin,intors pe gol[sa zicem] ,la acea cursa ai facut 1000 km si ai alimentat 500 litri,alimentarea se face la inceput pe plin rezervor si la sfirsitul cursei tot asa.Ulterior imparti km facuti la litri alimentati,ce rezulta este consumul efectiv al camionului la acea cursa.

DAR...mai apar multe altele,daca ai tk si el se alimenteaza din rezervor[la modele mai vechi,la cele noi ai rezervor separat] stilul tau de condus,sarcina transportata[orice tona peste e cu 0,5 litri mai mult/suta km]cum e drumul,starea lui,la munte,cimpie,etc.In mare,pentru tine e bine sa il faci cum am spus in primele rinduri,apoi patronii iti vor gasi intotdeauna nod in papura la motorina pentru ati lua din bani,sunt firme care desi au gps si ''vad'' orice se petrece cu camionul iti spun ca ai depasit consumul si iti retrag bani,cu toate ca tu nu ai luat nimic si ai mers corect,iesind sub consumul normat.Vor fi si colegi care socotesc altfel consumul,dar eu asa am facut intotdeauna si nu am avut probleme pina acum

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte simplu la masinile mai noi, in categoria carora se incadreaza si camionul tau.

Sonda litrometrica cu setari din start iti da cantitatea de combustibil cu o marja de 20l difernta in rezervoare.

Tot combustibilul ce trece prin litrometrul calculatorului inspre injectie sau ca si retur este monitorizat. Timpul in care merge in gol, incalzitorul de  cabina sunt consumuri adaugate la medie si se pot vedea separat.

Orice alimentare facuta peste 20 litri o "simte" calculatorul. Orice iesire nejustificata din rezervor o "simte" acelasi calculator.

Ceea ce afiseaza pe bord ca si consum mediu este consumul real pe perioada setata si resetata de tine. Consumul mediu real il are in memoria lui si nu-l poti tu ca si user sa-l accesezi. Doar cu o interfata de citire a calculatorului central vei vedea care este consumul real al jucariei.

(iti face si graficul pe minut al consumului a folosirii franei si a presiunilor din circuitele de frana si suspensie,etc.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.