Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

IFPTR Raspunde


PaulBV

Postări Recomandate

Vizitator Anonymous

pai in cazu asta nu trebuia sa inceapa la ora 03:00?

:ymapplause::ymapplause: un sofer cu atestat !!

Luni ora RO 06.00 - 18.00 sfirsit de program. dupa care urmeaza 10 ore de somn ------ Marti 01.00 [-x[-x

mda...mersi de apreciere:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 6 months later...
  • Members

buna ziua la toata lumea si bine vam gasit, sunt nou pe acest forum ,si as vrea sa ma ajutati cu cateva raspunsuri , poate stie cineva poate a mai facut asa ceva. Cum este cu atestatele si ADR_ul din Romania , sunt valabile in franta , trebuie traduse?.... trebuie legalizate sau schimbate?, sunt stabilit in franta de ceva vreme si as vrea sa imi obtin atestatele in Romania .Aici ca sa lucrezi aici ca sofer iti trebuie atestatele (FIMO . FCO) cum le spun ei astfel numai ca sofer livrator cu B_ul poti lucra. Ca sa le obtiii aici e cam scumpisor ....la 3000 de euro , ar mai fi o varianta contractele cu formare la locul de munca ....insa aici au si ei somerii lor care au priortate . Francezii sunt foarte reticienti la diplomele si atestatele luate in alte tari ....chiar si permisul mi-au zis sa il schimb cu unul francez daca vreau sa lucrez ca sofer pentru ca vezi domne nu scrie nimik in limba franceza pe el si militienii lor nu stiu sa il citeasca.Multumesc si o zi buna!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
. Francezii sunt foarte reticienti la diplomele si atestatele luate in alte tari ....chiar si permisul mi-au zis sa il schimb cu unul francez daca vreau sa lucrez ca sofer pentru ca vezi domne nu scrie nimik in limba franceza pe el si militienii lor nu stiu sa il citeasca.Multumesc si o zi buna!!!!

salut . treaba e complicata , in regulamente se vorbeste de recunoastearea comuna a atestatelor dar atentie , asta e in cazul tranzitului si a cererii rezidentei + perioada administrativa , capatand rezidenta tu iti muti temporal / durata nedeterminata domiciliul si domiciliul fiscal in franta . deci au dreptate sa iti ceara ca sa le opti acolo si daca tu revii in tara si le obtii cu data de valabilitate a rezidentei ei au tot dreptul sa ti le refuze pentru ca esti rezident francez .

inainte de a face un pas , informeazate bine la ministerul francez ca sa nu fi nevoit sa umblii dupa ele in romania si francezii sa nu le recunoasca , ca apoi sa fi obligat sa le obtii acolo daca vrei sa muncesti in continuare ca sofer .

in alta ordine de idei daca ai atestatele romanesti , si tu intrii in registrul lor ca nou rezident , ei iti vor accepta temporal pe perioada administrativa atestatele romanesti dar dupa la expirare ( in rezidenta ) sau in caz de o lege interna ( trebuie verificat la ministerul lor ) pot cere schimbul lor complet .

exemplu in cazul cardurilor tahografului digital

regulamentul 165 /2014 :

CAPITOLUL V CARDURILE DE CONDUCĂTOR AUTO

Articolul 26

Emiterea cardurilor de conducător auto

(1) Cardurile de conducător auto se emit, la cererea conducă­torului auto, de către autoritatea competentă a statului membru

în care conducătorul auto are reședința sa curentă. Cardurile se emit în termen de o lună de la data primirii, de către autoritatea competentă, a cererii și a întregii documentații necesare.

(2) În sensul prezentului articol, „reședință curentă” înseamnă locul unde o persoană locuiește de obicei, și anume cel puțin

185 de zile pe an calendaristic, în virtutea unor legături personale și profesionale sau, în cazul unei persoane fără

legături profesionale, în virtutea unor legături personale care indică o legătură strânsă între persoana respectivă și locul în

care locuiește

Cu toate acestea, reședința curentă a unei persoane ale cărei legături profesionale se află într-un loc diferit de cel al legă­

turilor sale personale și care, drept urmare, locuiește alternativ în mai multe locuri situate în două sau mai multe state membre, se consideră a fi locul unde persoana respectivă are legături personale, cu condiția ca aceasta să se întoarcă acolo în mod regulat. Această ultimă condiție nu este necesară în cazul în care persoana locuiește într-un stat membru pentru a desfășura o activitate cu o durată determinată.

(3) Conducătorii auto fac dovada reședinței curente prin orice mijloc corespunzător, cum ar fi cartea lor de identitate

sau alt document valabil. În cazul în care autoritățile competente ale statului membru care emite cardul de

conducător auto au îndoieli privind validitatea declarației de reședință curentă sau în scopul unor controale specifice,

acestea pot solicita informații sau dovezi suplimentare.

(4) În cazuri excepționale și justificate în mod corespunzător, statele membre pot emite un card de conducător auto temporar

care nu poate fi reînnoit, valabil pentru o perioadă maximă de 185 de zile, unui conducător auto care nu are reședința curentă

într-un stat membru sau într-un stat care este parte contractantă la Acordul AETR, cu condiția ca respectivul conducător auto să aibă un raport juridic de muncă cu o întreprindere de transport stabilită în statul membru emitent și, în măsura în care se aplică Regulamentul (CE) nr. 1072/2009 al Parlamentului European și al Consiliului ( 1 ), să prezinte un atestat de conducător auto, astfel cum este menționat în respectivul regulament.

Comisia monitorizează îndeaproape, pe baza datelor furnizate de statele membre, aplicarea prezentului alineat. La fiecare doi

ani, Comisia raportează constatările sale Parlamentului European și Consiliului și examinează în special dacă există vreun impact negativ asupra pieței muncii generat de cardurile de conducător auto temporare și dacă cardurile de conducător auto temporare sunt emise anumitor conducători auto în mod obișnuit, în mai multe rânduri. Comisia poate face propuneri legislative cores­punzătoare pentru a modifica prezentul alineat.

(5) Autoritățile competente ale statului membru emitent iau măsurile corespunzătoare pentru a se asigura că solicitantul nu

este deja titularul unui card de conducător auto valabil și perso­nalizează cardul de conducător auto, asigurându-se că datele

cardului sunt vizibile și securizate.

(6) Durata de valabilitate a cardului de conducător auto nu depășește cinci ani.

(7) Un card de conducător auto valabil nu poate face obiectul unei retrageri sau suspendări, exceptând cazul în care

autoritatea competentă a unui stat membru constată că acesta a fost falsificat sau că, nefiind titular, conducătorul auto utilizează un asemenea card ori că acesta a fost obținut pe baza unor declarații false și/sau a unor documente falsificate. Dacă măsurile de suspendare sau retragere respective sunt adoptate de alt stat membru decât statul membru emitent, acest stat membru restituie cât mai curând cardul autorităților statului membru care l-a emis, indicând motivele retragerii sau suspendării. Dacă se preconizează că restituirea cardului se va face în termen de peste două săptămâni, statul membru care l-a

suspendat sau l-a retras informează statul membru emitent, în termenul de două săptămâni respectiv, cu privire la motivele

suspendării sau retragerii.

(8) Statele membre iau toate măsurile necesare pentru a preveni falsificarea cardurilor de conducător auto.

(9) Prezentul articol nu împiedică un stat membru să emită un card de conducător auto unui conducător auto care are

reședința sa curentă într-o parte a teritoriului respectivului stat membru căreia Tratatul privind Uniunea Europeană și Tratatul

privind funcționarea Uniunii Europene nu i se aplică, cu condiția ca dispozițiile relevante ale prezentului regulament să

se aplice în astfel de cazuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

deja stiu raspunsul lor....." trebuiesc schimbate!!!" desi angajatorii te vor si asa cu ele..Sistemul lor administrativ e foarte incet ...aproape ca iesi la pensie pana iti schimba permisul....Multumesc foarte mult pt raspuns sper sa mai intalnesc si alti soferi care lucreaza aici si sa aiba bunavointa sa iti dea o indicatie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
desi angajatorii te vor si asa cu ele.. ..

deci cauti fentarea sistemului :D

tinand cont ca firma va fi amendata sau sanctionata administrativ pentru neregululi privind transportul nu cred ca multi mai ales in franta se încurcă cu asfel de practici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • Members

Buna ziua. Daca eu incep programul de lucru si conduc 5 minute dupa care ma opresc 15 min se ia in considerare pauza de 15 min ? In legislatie nu este specificat dar in Franta scria la o firma ca pauza de 15 min se ia in considerare doar dupa ce conduci o ora.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Ma ajua foarte mult. De exemplu sunt la o incarcare cu pauza de 45 min facuta si ies din rampa si merg doua min dupa care opresc sa iau actele care dureaza 20 min. In cazul in care pana la destinatie am 500 km si trebuie sa mai fac o pauza pe drum ca nu ajung in 4h30 atunci voi fi nevoit sa fac doar o pauza de 30 de min

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Ma ajua foarte mult. De exemplu sunt la o incarcare cu pauza de 45 min facuta si ies din rampa si merg doua min dupa care opresc sa iau actele care dureaza 20 min. In cazul in care pana la destinatie am 500 km si trebuie sa mai fac o pauza pe drum ca nu ajung in 4h30 atunci voi fi nevoit sa fac doar o pauza de 30 de min

Efectele atestatului de librărie si agentii comozi , păcat ca nu dau si o mama de bătaie ca atunci sa vezi cum invata soferii legile .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Chiar deloc , nu am trimis ( încă ) soferul la arr cu atestatul , ca sa vezi ironia vietii , unii se chinuie sa predea mai departe procedeele legale si altii au chef de ghidusii . Ca nu ajungi unde trebuie ...... E si mâine o zi , fraza celebra !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Ma ajua foarte mult. De exemplu sunt la o incarcare cu pauza de 45 min facuta si ies din rampa si merg doua min dupa care opresc sa iau actele care dureaza 20 min. In cazul in care pana la destinatie am 500 km si trebuie sa mai fac o pauza pe drum ca nu ajung in 4h30 atunci voi fi nevoit sa fac doar o pauza de 30 de min

Efectele atestatului de librărie si agentii comozi , păcat ca nu dau si o mama de bătaie ca atunci sa vezi cum invata soferii legile .

Cum te-ai trezit tu sa cataloghezi repede oamenii. Stii tu cum am luat atestatul ? La containere nu trebuie sa asisti la incarcare si nu trebuie sa tii tahograful pe alte activitati pt ca tu stai in masina si te odihnesti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
si merg doua min dupa care opresc sa iau actele care dureaza 20 min.

Asta ce e domnule detinator de atestat ? asta e diferenta dintre un sofer cu atestat si un mânuitor de volan cu ,, livret ,, . Tine ghidusiile pentru tine , nu influenta copii .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
Ma ajua foarte mult. De exemplu sunt la o incarcare cu pauza de 45 min facuta si ies din rampa si merg doua min dupa care opresc sa iau actele care dureaza 20 min. In cazul in care pana la destinatie am 500 km si trebuie sa mai fac o pauza pe drum ca nu ajung in 4h30 atunci voi fi nevoit sa fac doar o pauza de 30 de min

Efectele atestatului de librărie si agentii comozi , păcat ca nu dau si o mama de bătaie ca atunci sa vezi cum invata soferii legile .

Cum te-ai trezit tu sa cataloghezi repede oamenii. Stii tu cum am luat atestatul ? La containere nu trebuie sa asisti la incarcare si nu trebuie sa tii tahograful pe alte activitati pt ca tu stai in masina si te odihnesti

tu ar cam trebui sa te trezesti la realitate, si se vede de la distanta ca ai cumparat atestatul de la librarie.

citeste acum daca nu ai stiut:

DIRECTIVA PARLAMENTULUI EUROPEAN SI A CONSILIULUI 2002/15/CE din 11 martie 2002

-articolul 3

In sensul prezentei directive:

`timp de lucru` reprezinta:

in cazul lucratorilor mobili (soferi profesionisti in cazul astaa): perioada de la inceputul pana la sfarsitul timpului de lucru, in timpul caruia lucratorul mobil se afla la postul sau de lucru, la dispozitia angajatorului si in exercitiul functiilor sau activitatilor sale, adica:

perioada dedicata tuturor activitatilor de transport rutier. Aceste activitati sunt, cu precadere, urmatoarele:

conducerea autovehiculului;

incarcarea si descarcarea;

ajutorul acordat pasagerilor la urcarea si coborarea din vehicul;

curatenia si intretinerea tehnica;

toate celelalte activitati vizand asigurarea sigurantei vehiculului, a incarcaturii sale si a pasagerilor sau indeplinirea obligatiilor legale sau de reglementare direct legate de operatiunea de transport aflata in desfasurare, inclusiv supravegherea incarcarii si descarcarii, formalitatile administrative legate de politie, vama, serviciul de imigrare, etc.;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
soryno,acum vezi tu cum sta treaba ?fiecare activitate trebuie inregistrata ca atare,pauza e pauza,disponibilitatea e disponibilitate iar alte activitati sunt alte activitati :)

Esti cu totul pe langa subiect. Eu am intrebat daca se ia in considerare pauza de 15 min facuta dupa 5 min de condus. Tu incerci sa imi explici lucruri teoretice care nu au nici o treaba cu practica. Din legislatie poate sa citeasca oricine dar cu practica este mai greu. teoretic ar trebui sa iei amenda si daca depasesti 10 min orele de condus zilnic dar foarte greu gasesti o parcare seara in Germania si chiar daca incepi sa o cauti cu o ora inainte sa se termine timpul de condus sunt sanse sa nu o gasesti. Legea spune ca trebuie sa cauti parcare cu 15 min inainte de sfarsitul timpului de condus dar daca gasesti doua parcari pline nu mai ai sanse sa te parchezi. Teoria este foarte simpla dar cu practica mai greu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

citez:

"Legea spune ca trebuie sa cauti parcare cu 15 min inainte de sfarsitul timpului de condus dar daca gasesti doua parcari pline nu mai ai sanse sa te parchezi. Teoria este foarte simpla dar cu practica mai greu"

esti amabil sa ne arati si noua legea asta ?

si chestia cu teoria simpla si practica grea, te rugam sa postezi aici o saptamana de munca sa vada si soferii cam cum se munceste legal la tine acolo.

asteptam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Colegu' Soryno,nu te supara pe noi,colegii tai...Eu te inteleg,sunt situatii cand ai mare nevoie de cateva minute.Totusi,pentru a fi linistit la un eventual control,stai 45 minute in pauza a 2-a si fa apoi restul de km.Ba chiar 50 minute sa stai,e si mai bine.Nu pierzi nimic,iar daca te streseaza sefii cu timpul e problema lor,tu trebuie sa-ti faci treaba ca un profesionist.Drumuri bune tuturor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Daca am ansamblu tractor+trailer inscris in circulatie, pot efectua transportul unor echipamente pe drumurile publice intre doua judete , fara sa detin autorizatie de transport . Am vazut in legislatie ca pentru tractoarele agricole nu trebuie licenta . De ce documente am nevoie pentru a efectua un transpor de acest fel ?Multumec !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.