Jump to content

Tot mai greu la angajare - Prima cursa cum a fost ?


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Daca aveti pretentii asupra voastra , nu obligati pe altii sa vada lucrurile dupa cum le vedeti voi ! Nu inteleg de ce marea majoritate , de cum au obtinut permisul , ridica stacheta la 40 T ( ma refe

baieti daca stiti sa o bagati la rampa fara sa faceti mai mult de 2,3 manvre va angajeaza sigur asta e intrebarea care o pun majoritatea asa ca invatati sa o bagati la rampa(cap si semi) si pe urma va

sa va spun un SF anul trecut pe vreme asta am depus dosarul la hartl,singura firma de care stiam ca angajeaza soferi fara experienta,aveam permisul de 2 ani si nimic lucru,am ajuns sa bag dosarul a 2

  • Members

Salutare colegi de breasla si nu numai! Dragos ma numesc si dorescc prin acest mesaj sa fac un apel catre cei care lucreaza si vor sa intinda o mana de ajutor celor care au fost ca ei.Detin careg B,C,E din 2001 ,am condus dea lungul anilor 3,5 tone 7 ani si 7,5 tone 2 ani in Italia ,am atestat transp.marfuri ,agabaritic si card digital.Vreau sa bag comunitate iar peste tot ma lovesc de aceeasi intrebare "Ai experienta pe comunitate?" Raspuns firesc NU. Si nu e vorba de experienta propriuzisa la volan(manevrarea utilajului in sine) ci de experienta comunitatii (proceduri de lucru,intocmire acte,timpi de lucru,formalitatile vamale etc)pe care nimeni nu le poate dobandi decat trecand prin ele.Rog pe aceea dintre colegi care isi aduc aminte cum a fost si pentru ei la inceput sa ma indrume sau chiar sa ma contacteze telefonic daca au placerea de a ajuta un coleg.Cu stima,Dragos (Piatra Neamt) Tel 0741791065

Link to post
Share on other sites
  • Members

Salut. Am B.C. si Tr din dec.2000 ,iar in feb 2013 am luat toate cat. inafara de A.Acum dupa 4 luni de scoala si inca 1 luna ptr acte sper sa ma angajez si eu. Scoala si toata afacerea asta e o suma considerabila de bani dar o faci in speranta unui loc de munca mai bun. In legatura cu postarile despre "soferie pe 3.5 tone" intrabarea e de ce am cheltuit,si de ce am facut o noua scoala? in plus dupa mine cred ca camionul si "capul" sunt 2 chestii diverse(una e autoturism,alta e camion,alta e cap sau bus-toate difera ). Sa fac experienta pe bus ptr ce o sa-mi ajute la marfa pe comunitate. Nu cred ca cineva poate fi asa de egoist si prost incat sa nu se gandeasca si din punctul de vedere al unui patron(incredere,riscuri) dar si din punctul de vedere al unui sofer neexperimentat. Cum sa fac eu eperienta cand toti cer experienta?

Link to post
Share on other sites
  • Members

Buna,baieti,colegi. Ma numesc Daniel si as vrea sa va impartasesc si parerea mea de incepator chiar daca , conteaza sau nu.O chestie f importanta de retinut in ceea ce spuneau mai sus colegii cu experienta despre faptul ca de ce nu incepem de la prima etapa adica 3,5T in sus pana la 40T.Ei bine cu totii stim ca cei care vrem si ne orientam spre aceasta meserie o facem din placere si pt bani.Cel mai important aspect este acela ca noi "INCEPATORII " cautam de munca direct pe 40T pt ca asta ne dorim,de altfel era de ajuns doar cat C si ne-am fi cautat pe masini de tonaj mici si medii.De acord cu mine? Si din pct meu de vedere nici un incepator nu si-ar dori sa lucreze singur pe comunitate pt ca ne prindem urechile cu programul , actele si cel mai important cu asezarea incarcaturii pe axa si in toata semiremorca.Problema noastra majora este sa gasim un alt coleg gata prins intr-o firma de transport si sa ne ajute sa gasim pe altcineva sa lucram in echipaj si mai apoi pe baza unei probe de lucru dupa experienta acumulata , si fac o paranteza(in echipaj fiind automat colegul de cabina te va indruma sa parchezi la rampa,sa aranjezi marfa proportional si acte si etc),sa iti gasesti de munca. multumesc pt sfaturi in numele tuturor colegilor chiar si cu experienta ca dupa cum stim tot timpul avem cate ceva de invatat.

Link to post
Share on other sites
  • Members

Total de acord cu tine insa eu vroiam sa subliniez doar dezacordul celorlalti colegi cu experienta fata de dorinta noastra a celor incepatori de a merge direct pe 40T.E drept si de luat in seama si aspectul asta : multi au permis si putini stiu sa conduca sau cum sa conduca.Eu nu ma pun in nici un fel de situatie pt ca nu vreau sa ma pronunt fara sa trec prin minim 2 etape inainte de a merge singur si anume prima etapa perioada de timp in echipaj(ca la noi in Suceava se obisnuieste astfel) si apoi pe baza acestei experiente minime o proba de parcare,agatare , ma rog ce te pune patronul in cauza sa faci , ca si invatacel.Doar vb aia nimeni nu se naste invatat in meseria asta ci doar cu aptitudini mai mult sau mai putin bune spre o astfel de meserie.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Members

tot mai greu la angajare si nu degeaba...in o luna au fost 2 incidente mai serioase si amandoua provocate de soferul B,si eu sunt incepator...numai ce am inceput si nu am avut experienta deloc...de la sofer amator direct la 40t.Prima cursa...cum a fost...pai cam asa pt mine,palmile imi transpirau pe volan si nu eram in stare sa imi aprind o tigare sau sa ma uit la colegu din dreapta...nici sa vb cu el prea multe,cand faceam pauza adormeam mai repede decat dupa o zi de lucru in constructii :)),dar incet si sigur te obisnuiesti,iti dai drumul cu volanul

Trebuie sa zic ca mult timp am dat tarcoale pe forum aici sa ma documentez cat am putut ,sa aflu cat mai multe pareri si opinii a colegilor cu experienta inainte sa gasesc o firma care sa ma angajeze pe mine...un tip fara nici un ¨tirist¨ in familie...nici un prieten care sa ma invete ceva sau sa ma ieie la vreo firma sau macar in o cursa sau 2 sa vad si eu exact cu ce se mananca aceasta meserie,am vazut destui pe forum care incercau sa incurajeze incepatori dar si cativa care ii luau peste picior,dar sunt oameni care merita asa ceva...am stat de vb cu titulari prin parcari si am avut ocazia sa cunosc ¨ajutoare¨ care erau mai preocupati sa isi faca poze la volan pt facebook decat sa invete cum sa desfaca prelata la remorca...dar ehh ma intind eu sa critic pe alti cand eu sunt cu experienta de o luna...mai bine nu :)

Deci prima cursa a fost grea pt mine dar a fost bine...ce sa zic...numai cu forta ma mai da cineva jos de la volan,ca de buna voie nu am sa o fac.Nu e dracu asa de mare dar sa iei in serios ce faci ,sa fi pregatit cu bagajul daca stai mai mult pe comunitate(ce ai nevoie acasa zi de zi ai nevoie si pe drum!),baga la cap ce iti spune titularul,poate nimeresti cu unul de treaba care isi da interesul sa te invete daca vede ca si tu iti dai interesul,la fel sa fi pregatit sa dai de titular care poate nu le are cu igiena sau cu bun simtul,poate ai sa fi norocos sa prinz unul care sa nascut invatat si tu cand intrebi ceva esti automat idiot enervant :))

Cam destul,altfel scriu un roman aici si poate nu o sa fie nimanui de folos

Link to post
Share on other sites
  • Members

Bineinteles ca este de ajutor tot ce spui si scri pentru ca de altfel nu mai era acest topic deschis!!!Cat despre cei care nu vor din plictiseala sa ne invete cate ceva,asta este... vom invata singuri ca suntem capabili.Drumuri bune!!!

In curand ma voi alatura si eu drumurilor lungi si "plictisitoare" cum spun unii.

Link to post
Share on other sites
  • Members

Old trucker zilele trecute am vazut un profesionist cu par alb in cap si cind a venit vorba de a trage camionu la rampa a scos un ghips si la pus pa mina si ia cerut la un sofer care era acolo sa il ajute. De asta ce mai zici? Asta inseamna sa fi profesional? Astai rusine pt un sofer roman sa ceara la un spaniol sai traga masina la rampa .asta am vazut-o yo ca puneram cerere de lucru acolo la firma.yo cred ca e dupa fiecare cit interes pune in a invata si mai mult meseria se fura un se invata dar asta nui ca zidaria ca un te ia nimeni nici ca sa vezi macar.se vede ca ati uita de unde ati plecat ai care aveti ani grei de tir.asa-i romanu cind se ajunge uita de unde a plecat.old truker sa ai drumuri line si bine platite si fara gheata.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • Members
Old trucker zilele trecute am vazut un profesionist cu par alb in cap si cind a venit vorba de a trage camionu la rampa a scos un ghips si la pus pa mina si ia cerut la un sofer care era acolo sa il ajute. De asta ce mai zici? Asta inseamna sa fi profesional? Astai rusine pt un sofer roman sa ceara la un spaniol sai traga masina la rampa .asta am vazut-o yo ca puneram cerere de lucru acolo la firma.yo cred ca e dupa fiecare cit interes pune in a invata si mai mult meseria se fura un se invata dar asta nui ca zidaria ca un te ia nimeni nici ca sa vezi macar.se vede ca ati uita de unde ati plecat ai care aveti ani grei de tir.asa-i romanu cind se ajunge uita de unde a plecat.old truker sa ai drumuri line si bine platite si fara gheata.

poate avea par alb in cap ,nu te contrazic dar daca ai parul alb nu inseamna ca ai experienta.profesionisti viseaza unde merge remorca,priveste o data si stie ce manevra trebuie facuta ,in ce unghi si stie daca manevra se poate executa printr-o singura manevra sau daca este nevoie de 2-3 manevre,cand iese din parcare aglomerata nu se uita in oglinzi,stie pe unde vor calca rotile.........cand o sa stiti sa faceti si voi la fel puteti sa spuneti ca veti ceva experienta

Link to post
Share on other sites
  • Members

stie cineva cat de greu e sa te ia cineva cu el in echipaj daca nu lucrezi la aceeasi fierma?? nimeni nu si-a pus intrebarea asta......de curand am mers 1 saptamana cu coleg de la mine de la firma pe tir.... ruta scurta... timisoara-caransebes-retur si timisoara-sebis-retur... mentionez ca lucram in aceeasi fiema ... toate actele care sa ateste treaba asta... legitimatie stampilata contract de munca vizat aviz psiho si aviz medical valabi..... daca nu esti bagat intr-o baza de data de la ARR nu ai facut nimic... amenda e de 80mil pe loc.... fara comentarii deci nu v-a mai jucati cu astea .. parerea mea....

Link to post
Share on other sites
  • Members
sau mai bine mergi cu bagaju pt o luna la vama undeva unde`s multe tiruri :) si vorbeste cu unu sa te ia cu el :)

din cati 50 de tiristi or fi acolo gasesti tu un sofer care sa te ia, ca numa unu iti trebe :P

Bafta ! :)

nu prea cred ca de soferi depinde... si nu cred ca e voie sa te ia cu ei. :-o

Link to post
Share on other sites
  • Members
nu te angajeza nici daca ai peste 21 ani daca nu ai pilee  la vreo firma de transport

Pile ? [-x Arata-le ce poti ! ( Daca poti) si te va angaja !

eh, e mai greu sa le arati ce stii daca nu te angajeaza si deci nu ai nicio sansa sa le arati

si nu prea am auzit pe multi sa ii puna la o proba mai intai

si sa te angajezi pe pile mi se pare o prostie... ceva tre sa stii si sa fii in stare, ca altfel poti sa o dai in bara rau de tot

dupa ce faci 21 de ani incearca la hartl, ca acolo chiar iau fara experienta

eu nu am deloc experienta pe tir, si tot la ei vreau sa ma duc,,, dupa ce-oi reusi sa imi fac tot dosarul...

bafta multa sa avem! ;)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Members

Prima me cursa a fost pe un sprinter 515 transport persoane in 2008, anul cand am luat toate categ.... De atunci am lucrat peste 1 an si jumatate, la C&I si la Zorlihu, numai transp. pers. Evident, nu se compara cu 40 t.

Link to post
Share on other sites
  • Members
Colegu floryyn,cum este la C&I?Cateva detalii daca se poate,salariu,program,conditii de munca.

Program??? :ymdevil: de la 5 dimineata pana la 8-9 seara, bagi ca Ursu, pe atunci dadeau 80 lei pe zi inclusa diurna de mancare 20 lei. Acuma m-am interesat iar la ei si dau in jur de 1800 lei / luna dar nu m-au angajat ca am mai lucrat la ei in 2008 si is doi patroni care nu te ia daca ai mai fost la ei ca au multe invarteli si sa nu afle unu de celalalt, da si sedii firma tot in doua locuri au.

Link to post
Share on other sites
  • Members

baieti daca stiti sa o bagati la rampa fara sa faceti mai mult de 2,3 manvre va angajeaza sigur asta e intrebarea care o pun majoritatea asa ca invatati sa o bagati la rampa(cap si semi) si pe urma va duceti cand va intreaba ai experienta? AM!!...si ii si dovediti si daca aveti noroc va da masina sa zicem ca plcati si in cursa singur .....dar de aci in colo va ti gandit ce faceti? tirurile sunt frumoase au lumini multe cand auzi de 1000=1200 de euro pe comunitate ce zici e bine bine dar.......1000-1200 -cheltuieli si sunt destule daca nu t gospodaresti....vezi ca ajungi pe la 5-600 ca nu ai avut butelie nu a mers frigiderul si alte greseli.Inainte de asta intrebati va ba rezist u 3 luni in cutia asta?ba stiu si eu ceva mecanica chestii primare si simple o limba straina stiu?.....intai pune tiva intrebariile astea si pe urma porniti la drum si obligatoriu 561!! art 9 ca tot ma contraziceam cu colegu VIRGIL TIMIS :P bafta la toti si scuze de offtopic

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • Members

Va multumesc tuturor pentru sfaturie si parerile vostre pro sau contra, am reusit intr-un final sa ma angajez e adevarat pe 40t dar pe tara....Am zis ca e foarte bine pentru inceput si pentru experienta iar trebuie cu cunosti pe cineva sau ai o pila sa stiti ca e inca valabila nici aici nu ajungeam daca nu era asa...Iar cei care spun ca sau angajat fara pic de experienta si fara sa cunosca nici macar un sofer la aceea firma ori a avut noroc ori minte..Drumuri bune.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
  • Members
"Bertalan Transporte" din Nürnberg (google)

Daca te intreaba de recomandare nu le spui ca te-am recomandat eu , pt ca eu n-am fost chiar soferu ideal pentru ei :P

Salut, Ai putea da ceva detalii despre aceasta firma Bertalan Transporte, daca spui ca ai lucrat la ei, sau care ar fi soferul ideal pentru ei ?

Multumesc

Link to post
Share on other sites
  • Members

sa va spun un SF

anul trecut pe vreme asta am depus dosarul la hartl,singura firma de care stiam ca angajeaza soferi fara experienta,aveam permisul de 2 ani si nimic lucru,am ajuns sa bag dosarul a 2-a oaara in februarie pt ca l-au "pierdut",in martie am fost angajat,au urmat 6 luni de chin si nervi si suportat pe tot prostul...evident cand am inceput transpiram la volan si imi era greu sa merg drept pe autostrada...trecut 6 luni,,,la o cursa in anglia am cunoscut un roman,mi-a dat pontul despre o firma care angajeaza,ce e drept e agentie,mam riscat si mam mutat in anglia,dupa alti nervi si stres am inceput lucrul,11 lire pe ora/minim 8 ore pe zi,13 sambata /15 duminica

acum sa zic de ce mi se pare SF,cum am zis anul trecut in noiembrie am depus dosarul fara prea mari sperante,lucram la o fabrica de biciclete...minimul pe economie,de acolo am ajuns la hartl,am invatat meserie ceva ceva,si de acolo am ajuns sa lucrez pe camioanele lui EDDI STOBART,chiar daca nu sunt angajat direct la ei,eu sunt mandru de asta,anul trecut ma uitam pe net la serialul lui stobart

am fost si sunt departe de a fi soferul ideal,in parcari eu eram tot timpul ala ce punea intrebari...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • Members
Daca aveti pretentii asupra voastra , nu obligati pe altii sa vada lucrurile dupa cum le vedeti voi ! Nu inteleg de ce marea majoritate , de cum au obtinut permisul , ridica stacheta la 40 T ( ma refer la TIR) . Oare nu tot sofer te numesti daca conduci o septica ? Sau o basculanta ? Sau nu inteleg eu ....ca a fi sofer inseamna numai a lucra pe TIR ? Peste tot va cere experienta ! Oare experienta asta o obtii jucandu-te pe ,,parcheaza camionul" ? Sau traim cu speranta desarta ca va exista un nebun de patron sa-ti dea un camion de , poate, 120.000 de euro si incarcat cu marfa de , poate , 3.000.000 euro , din dorinta de a te lasa sa faci experienta ? Pe de alta parte , in mare parte firmele ce angajaza incepatori pe TIR, formeaza echipaje tocmai pentru formare , insa locurile de munca de genul , sunt putine !

Angajati-va soferi si lucrati soferi , insa luati-o de unde se poate . La TIR poti iesi si cu 3,5 T , poate cu remorcuta , sau cu 7,5 . Asa ve-ti face experienta ! Ma refer la experienta pe international . La experienta in conducere ....buna e si o basculanta , ori un camion mai, ,, babaciune" ,pe tara ! Insa cu stupoare vad ca multi nu cauta neaparat de munca ca soferi , ci mai degraba aventuri provenite din vise . Vise ... Scania V8 tunata.... , cele mai tari gagici din cartier ...chiar ca pentru realizarea acestor vise acceptati munca gratis si inconstient , caci este o meserie unde totul se plateste !! Cine vrea sa munceasca ,gaseste , insa fara pretentii de Hollywood ! Cine vrea sa faca soferie , face soferie si pe utilitara de 5 T , pana una alta ! Este demn de munca ce o face , mandru , si poate castiga mai bine pentru familia lui !!!

Bafta la angajare

Stii care e problema? In 2011 am luat permisul de profesionist. Am lucrat pe 7.5 tone , pe 12 tone si pe 18 tone. TGA . Km la greu, alergatura la greu . Ca pe Romania. Problema e ca acum mi se pare indicat sa fac saltul spre tir. Cu toate ca am mers cu tir ocazional.. Stii ce mi se spune ? Nu aveti experienta pe Tir.. Mai zi ceva ..:|

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Members

Am 25 de ani la 18 am avut norocul sa-mi gasesc la ziar un post de sofer pe duba facand distributie in (iasi / suceava /neamt / botosani ) . tin minte ca-mi notasem pe un caiet magazinele , rutele :) lucram de la 7 la 19 eram emotionat si ma strofocam sa fac eu sa dreg :)) sa demonstrez , cu timpul m-am domolit si am o deviza ""decat sa muncesc degeaba mai bine stau degeaba "" nu m-am apucat de meseria asta pt bani dar nici sa trag ca hamalul pt 1000 ron , traiesc bine mersi si acasa , are cine sa ma finanteze . Faceam si treaba de agent vanzari facturam incasam bani etc . Greu dar frumos . Per total ii urasc pe "harnicii" astia care se trag pe fese si accepta toate figurile patronilor si bataia de joc . DE CE ? strica piata . De fapt au stricat-o .

N-am regrete de alegerea mea , dar parca m-as fi facut tafist mai bine ca se castiga aoleu doamne 40 60 bulioane pe luna Duminicile si sarbatorile legale libere , iarna hibernare :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Members

Salut! Sunt un baiat simplu, si luni urmeaza sa am prima mea cursa ca sofer profesionist! Am 23 de ani si experienta ca amator 2 ani pe comunitate cu microbuz! Am reusit sa obtin permisul de profesionist in urma cu 2 sapt, si prin noroc am si gasit de munca! Ceea ce e foarte rar pe timpurile de acum, incepator si fara experienta pe tir! Prima mea cursa va fi in Spania, in echipaj! As dori dumneavostra soferii mai vechi si experimentati daca puteti sa imi dati niste sfaturi cat mai bune si sa imi impartasiti idei, cum a decursa prima voastra cursa! Va multumesc anticipat :D

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.