Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Rog ajutor problema consum Man Tga


florin

Postări Recomandate

  • Members

Rog ajutor de la cunoscatori ai modelului Man Tga .

Masina in culpa Man Tga 18.410 euro 3 ,model 2004 km reali bord 1.100.000 .

Consumul a sarit brusc cu 4-5% in urma cu aprox 6000 km,fara coduri eroare in bord singura simptoma fiind o trepidatie la relanti dar nu tot timpul ,mai degraba rar ,sunt zile unde pe ruta Buc-Timisoara sa existe 2,3 perioade scurte de trepidatie,dar numai in relanti.

Masina functioneaza perfect in sarcina,trage f bine ,porneste la sfert de cheie fara fum.

Filtre +ulei schimbate aprox 10.000 km,intercooler nou (10.000 km) injectoare noi MHS anul trecut ,pompa alimentare noua etc.

Tester MAN fara a gasi vreo eroare ,mi-au recomandat sa verific pompa injectie dar oare poate fii din pompa atata timp cat nu exista probleme de pornire ??

Un mecanic priceput m-a trimis sa cumpar 2 senzori de turatie motor aflati pe volanta pentru schimbare ,maine ii ridic de la MHS si-i schimb poate se rezolva.

A intalnit cineva problema asemenatoare ??

Multumesc anticipat,

Stima

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Daca nu ai coduri de eroare, ar trebui verificata rezistenta senzorilor. Dar este putin probabil. Ar fi interesat daca as auzi acel mers anormal la relanti. In proportie de 80% cred ca este vorba pur si simplu de firele de la injectoare sau ECM. O inspectie atenata a cablurilor din afara si din inauntrul motorului. O alta cauza ar putea fi firele de masa. Ai putea sa te apuci sa cureti bine toate cablurile de masa, incepand de la baterii si pana la ultimul cablu de masa. De asemenea, verifica si bateriile. Daca una dintre ele este intrerupta, poate sa dea aemenea simptome. Insa, inspecteaza firele de la injectoare. Daca arata obosite, schimba-le pe toate. Oricum, le-as schimba ca e cam timpul. Faza urata este ca aceste fire imbatranite nu dau eroare si nici nu modifica parametrii pe care mecanicul poate sa ii vada in software-ul de diagnoza. Ceea ce se intampla este in modul urmator. Izolatia fiind imbatranita, face contact cu uleiul prin niste gauri minuscule care nu se vad cu ochiul liber. Uleiul duce aceasta incarcare de tensiune electrica prin tot motorul si zapaceste de cap ECM-ul (calculatorul) motorului. Aproape pot sa pariez ca acel mers urat se va agrava in timp si va avea ameliorari cand temperatura de afara este mai ridicata. Cu cat este mai frig, cu atat o sa faca mai urat. Uleiul prin rolul pe care il are poarta tot timpul particule minuscule de metale, precum aluminiu, cupru, nichel. Aceastea sunt un bun "transportor" pentru masa electrica de care vorbeam. Cand este rece uleiul poarta mai multe particule metalice, pentru ca este mai dens. Asadar, da batai mai multe de cap senzorilor si implicit ECM-ului. Cand este mai cald, acele particule metalice "cad" mai repede din ulei si se transporta mai putin curent "fals".

Din cate vad, ai incaput pe mana unor mecanici foarte "priceputi". Dar eu nu iti spun sa pleci de acolo. Fugi! Auzi!? Pompa de injectie! Iar mecanicul care te-a trimis sa cumperi senzorii aia e un habarnist. Cred ca i-ai cumparat pana acum, din pacate. Stiu ca ai dat degeaba banii pe ei.

Mi-ar place sa imi spui ce ai rezolvat si cum. Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

In afara de faptul ca e tarziu raspunsul este chiar....derutant. Explicatiile pe care le dai ar fi valabile( in cazul consumului) in proportie mai mica de 1(unu)% in cazul motorului common rail unde, intr-adevar, exista ceva probleme cu ajungerea uleiului de motor in calculatorul EDC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

voi moderatorii, aveti ceva cu mine? Hai, ziceti pe bune, ca n-am timp. tu crezi ca lesin eu ca nu intru pe aici sau ce? Raspunsul meu a fost pe limba cuiva care se pricepe. Ai camionul tau? Ai reparat vreodata un motor? Daca ai raspuns "nu" te rog frumos sa iti vezi de moderarea ta inainte de a emite judecati gresite. Intrebarile mele au fost retorice pentru ca, intentionat, am formulat de asemenea maniera raspunsul, sa fie inteles numai de cei care stiu despre motoare. Daca tu nu ai inteles si vad ca ai inteles total aiurea, nu vorbeam de mentinerea unei temperaturi optime a calculatorului. Asa... ca un amanunt, majoritatea motoarelor sunt commonrail in ziua de azi, concept inventat de Ford. Iar problema pe care o are colegul, au avut-o si altii si au cheltuit gramezi de bani pentru a da de cap. A luat unora si trei ani sa gaseasca o solutie. Parca era vorba sa vorbim on topic, iar tu ai postat total offtopic. In plus, sunt si altii care ar putea avea problema asta si postarea mea i-ar putea ajuta foarte mult. Ati facut vreo scoala de moderatori sau cum ati ajuns voi moderatori? Prietene,pe vremea cand eu am conceput si dezvoltat compania inout.ro de la zero tu inca te intrebai de unde se deschide calculatorul. Cam tot in aceeaisi perioada terminam un masterat in relatii publice si comunicare. Imi amintesti de tatal meu pe care uneori incercam eu sa-l invat ceva, sa ma dau si eu rotund. De fiecare data imi spunea "tu, sa ii inveti pe copii tai sa manance rahat impreuna cu ta-su!".

Cu toata stima si respectul te intreb, in afara de telefonul mobil, ce scule mai ai in camion cu tine? Ca eu, daca dau jos sculele jos din camionul MEU (propriu si personal, nu al companiei), mai castig inca 3-400 kg la greutate. Daca ai fi cunoscut macar un pic de electrica si electronica la camioane ai fi inteles. Cand o sa fii in stare sa modifici parametrii intr-un ECM sau ECU, sa vii sa ma inveti pe mine. Vezi ca postarea ta este foarte jignitoare. Ai grija data viitoare cum si cu cine vorbesti!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@tirExpress

salut

lasand deoparte faptul ca nu am o relatie prea buna nici eu cu moderatorii consider aroganta si fara baza attitudinea ta.

motorul la care se refera colegul are decat un cablu electric la un singur injector.si regleaza 10% din avans.

cat despre studiile cu care incerci sa ne impresionezi sigur sunt absolvite la Spiru Haret si cred ca ai trecut peste fizica de clasa a 7-a in care uleiul este clasificat ca fiind un bun izolator electric.

insa cred ca ar fi o buna teza de doctorat ideea ta k uleiul care transporta particule si particulele induc curenti.

iti doresc succes in continuare si nu trebuie sa te superi pe mine sau moderatori deoarece e stiut k geniile nu sunt apreciate in timpul vietii.

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Atat cat stiu eu electrica si electronica banuiesc ca cele 300-400 kg pe care le-ai castiga in greutate provin de la testerul cu lampi si alimentare cu diode cu siliciu, cu ecran cu tub cinescopic tricromatic secvential.

Multumesc mr.tech , inseamna ca nu am fost singurul "tavalit pe spate".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@leo

eu sincer l-as incuraja sa posteze in continuare , multe din inventiile umanitatii au aparut dintr-o prostie.filmele SF de acum 30 de ani acum sunt realitate .lasand la o parte gluma pt mine postarile d-lui sunt constructive.ii doresc succes si astept in continuare explicatiile lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.