Members radu tiberiu Postat Februarie 14, 2013 Members Share Postat Februarie 14, 2013 ce se stie despre ea? cand o folosim? cat de utila ne este? cum o armonizam cu celelalte optiuni? am vazut-o mentionata in alte topicuri, dar necomentata... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Februarie 14, 2013 Moderators Share Postat Februarie 14, 2013 In instructiunile de folosire a tachografului afli cam tot ce vrei sa stii despre ea. Daca nu intelegi ceva, atunci intreaba. Dupa ceea ce ai intrebat aici presupun ca nici nu stii ce inseamna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costy67 Postat Februarie 16, 2013 Members Share Postat Februarie 16, 2013 Functia se foloseste atunci cand vehiculul se deplaseaza in afarazonei de aplicare a reglementarilor.Adica circula in afara tarilor U.E(nu toate),curse pe strazi care nu sunt publice,sau curse pentru care greutatea totala a vehicolului nu necesita o utilizare a DTCO,conform regulamentului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Gongy Postat Februarie 16, 2013 Administrators Share Postat Februarie 16, 2013 Clarification: According to Article 4(a) of the Regulation, carriage by road is defined as any journey made entirely or in part on roads open to the public by a vehicle, whether laden or not, used for the carriage of passengers or goods. Hence, when a driver drives a vehicle for the purpose of going to a garage, to a washing facility, to a fuel station, to various locations to drop off or take over vehicles from clients etc. by using entirely or in part roads open to the public, this type of journey falls under the definition of carriage by road under the Regulation (EC) No. 561/2006. This is valid for any driver regardless whether his employment is of temporary or permanent nature. Article 1 of the Regulation, however, stipulates that the rules on driving times, breaks and rest periods are applicable for drivers engaged in the carriage of goods and passengers by road. Depending on the particular circumstances, the duties of the employees of certain companies may, by the nature of their functions, not include the activity of transporting goods or passengers by road. In such cases these employees would in fact not be engaged in the carriage of goods as defined by the Regulation and would thus fall outside the scope of its provisions. In any case, nothing prevents Member States from applying the rules set out in the Regulation also to other transport operations or vehicles or drivers that are not explicitly covered by the Regulation. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members truckman Postat Februarie 17, 2013 Members Share Postat Februarie 17, 2013 adicatelea dupa cum ne zice goangy mai pe romaneste 'out of scope' este cand altcineva in afara de angajatul de pe camionul respectiv , un dispecer sau mecanic ce este angajat la firma respectiva sau altcineva de ex un 'joly' (sofer de schimb)conduce camionul ca sa agatze o remorca sau sa duca virgula camionul la spalatorie alimentare, etc atunci se poate merge pe 'out of scope' (de obicei se merge fara card daca se merge numai in incinte ale garajelor autoritatile inteleg dar daca tre sa faci 10 km sa agati o remorca chiar si in garaje devine o problema, d'aia trebuie sa mergi pe 'out of scope' )out of scope inseamna ca cine a condus camionul in perioada aceea poate nu este angajat PERMANENT ca sofer la firma respectiva .firma poate sa fie doar de EXPEDITII nu si de AUTOTRANSPORT si banuiesc ca nu are obligatia de a avea cardul citit lunar la firma d'aia trebuie pus pe 'out of scope' cat si cum a mers soferul.si am uitat!!! nu se merge fara card in taho deci 'out of scope 'se merge cu cardul in aparat si se respecte regulile!!! oricum asta nu ne priveste pe noi SOFERII.RO ci pe societatile gen logistica dispecerat RESPECT si DRUMURI BUNE! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members costy67 Postat Februarie 17, 2013 Members Share Postat Februarie 17, 2013 clarificare: În conformitate cu articolul 4 litera (a) din regulament, transportul rutier este definită ca fiind orice deplasare efectuată, în totalitate sau în parte, pe drumurile deschise pentru public de către un vehicul, gol sau încărcat, folosit pentru transportul de pasageri sau de mărfuri. Prin urmare, atunci când un conducător auto conduce un vehicul cu scopul de a merge la un garaj, la o instalație de spălat, într-o stație de combustibil, etc, prin utilizarea în întregime sau în parte drumurile deschisepublice, acest tip de călătorie se încadrează în definiția de transport rutier în temeiul Regulamentului (CE) nr 561/2006. Acest lucru este valabil pentru orice șofer, indiferent dacă locul său de muncă este de natură temporară sau permanent, Articolul 1 din regulament, cu toate acestea, prevede că normele privind timpul de conducere, pauzele și perioadele de odihnă sunt aplicabile pentru șoferii angajați în transportul de mărfuri și pasageri pe drumurile publice. În funcție de circumstanțele particulare, atribuțiile angajaților din anumite societăți poate, prin natura funcțiilor lor, nu includ activități de transport de mărfuri sau de pasageri pe cale rutieră. În astfel de cazuri, acești angajați nu ar fi de fapt angajat în transportul de mărfuri astfel cum sunt definite de regulament și ar intra astfel în afara domeniului de aplicare a dispozițiilor sale. În orice caz, nimic nu împiedică statele membre să aplice normele stabilite în regulamentul de asemenea, pentru operațiunile de transport sau alte vehicule sau driverele care nu sunt menționate în mod explicit de regulament. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderators sxn Postat Februarie 17, 2013 Moderators Share Postat Februarie 17, 2013 "Out of scope" este o functie folosita de catre vehiculele exceptate de la normele AETR sau pe traseele inafara ariei de aplicare a acestor norme. Nu o poti folosi pentru service, sau incarcari descarcari. Ca si traducere este inafara ariei de folosire a normelor sau tachografului. Pentru service sau intretinere in garaj sunt cardurile de mentenanta. Pentru incarcari descarcari folosesti timpii de munca. Pentru Ferry sau tren folosesti functia de ferry sau tren. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members valybrasov Postat Februarie 17, 2013 Members Share Postat Februarie 17, 2013 am dat din greseala pe tahograf optiunea respectiva dar mentionez ca nu am miscat camionul deloc dar a durat 5 min pana am iesit din optiunea respectiva e vreo problema ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members radu tiberiu Postat Februarie 22, 2013 Autor Members Share Postat Februarie 22, 2013 deci vehiculele ce se incadreaza la 561 art. 3, echipate cu tahograf, se folosesc cu tahograful trecut pe "out of scope", cu cardul soferului introdus, sau...? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Februarie 23, 2013 Administrators Share Postat Februarie 23, 2013 se folosessc de regula cu tahograful in regim normal de functionare , dar fara card , desii se poate cere de firma prezenta lui pentru control si ,, condica ,, zilnica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members tetelu Postat Mai 6, 2013 Members Share Postat Mai 6, 2013 eu a folosit optiunea atunci cand am fost pe tren,am inceput pauza si inainte sa incep imbarcarea am dat out, nu mi-a afectat pauza in franta, nu s-a legat de acest lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Administrators Mario Bandit Postat Mai 6, 2013 Administrators Share Postat Mai 6, 2013 eu a folosit optiunea atunci cand am fost pe tren,am inceput pauza si inainte sa incep imbarcarea am dat out, nu mi-a afectat pauza in franta, nu s-a legat de acest lucru. daca OUT e pentru tren atunci optiunea INTRODUCERE VEHICUL- TREN / FERRY pentru ce mai este ? \ \ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members Emiut Postat Mai 26, 2013 Members Share Postat Mai 26, 2013 Asadar tineti manualul de utilizare la andemana , (pt.ancepatori si nu numai. ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Members halal Postat August 18, 2013 Members Share Postat August 18, 2013 Salutare, as dori sa va spun cum folosesc eu functia "Out of scope" si poate cineva imi spune daca procedez corect: La firma am o dubita de 3.5 t (detarata de la 5.2 tone - deci are tahograf din fabrica), la care atasez o remorca. In aceasta situatie dubita este condusa respectand acordul AETR (timpi de conducere, licenta, copie conforma, card tahograf, sofer inregistrat la ARR, etc). Intrebarea apare atunci cand dezleg remorca si dubita poate fi condusa teoretic si cateodata chiar si practic, de orice maimuta cu permis cat B, nu numai de soferul profesionist detinator de card pentru tahograf; ce fac cu tahograful? Scot cardul si setez aparatul pe ''out of scope'', iar pentru activitatea lipsa de pe card fac foaie de concediu. O fi bine, n-o fi bine, nu stiu ca nu m-a oprit nimeni. Daca cineva stie exact cum se procedeaza il rog sa posteze aici. Multumesc, Halal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Alătură-te conversației
Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.