Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

Un sofer de TIR are


Postări Recomandate

  • Members

Un sofer de TIR ( cu foarte multa experienta) are la el :

- furtun de umflat roti

- Cabluri de pornit

- Stanga sau macar o sufa

- Trusa de scule (chei de la 10 mm pana la 55 mm)

- becuri , suruburi , saibe , piulite , sigurante ,mufe rapide , conducte ,etc . etc .

Voi considerati ca sunt necesare? Eu asa cred .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Consider ca furtunul, cablurile de alimentare si stanga sunt foarte utile, in schimb trusa de scule, si restul de becuri, saibe, piulite, sigurante si ce ai mai enumerat tu mai sus trebuie sa le aiba masina, adica in trusa de scule cu minimum necesar ar trebui incluse si sigurantele, becuri etc. La salariul de necalificat cu care ne angajeaza patronii si la banii lunari la care ajungi io nu-i repar nimic. De ce???? Pt ca sunt necalificat! Daca ei stiu sa joace murdar, joc si eu murdar si asa ar trebui sa facem toti. Daca masina are trusa sa zicem ca incerc sa remediez cate ceva dar nu m-as chinui prea mult. Adica la felul cum ti se vorbeste si cum se poarta cu tine in ziua de azi patronii, dupa intarzierile cu salariile, dupa ce ca punerea/nepunerea magnetului a devenit motiv de discriminare, plata ilegala la km, tot io sa ma murdaresc pe maini si tot eu sa investesc din putinii bani intr-o trusa de scule care o folosesc tot pt patron????? Nu mi se pare corect. E foarte bine sa fi prevazator, si inteleg ca un sofer adevarat are toate cele spuse de tine mai sus, dar daca un sofer adevarat are toate astea, oare gaseste un loc de munca adevarat?? Platit pe masura si respectat ca atare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Corect este ca firma sa-ti doteze masina cu ce spun eu . Dar multi soferi nu fac gestul de a cere . Oare de ce?

Eu de cate ori am avut ocazia am cerut si mi s-a dat . Adevarat este ca le am si pe ale mele si mi-au prins bine . Nu sunt adeptul asteptarii in pana , lamentandu-ma si plangand la patron .

Eu chiar si bormasina am la mine si chiar si ce nu-mi trece prin minte . Asta datorita intamplarilor din timpuri demult apuse, cand nu aveam GPS , telefon mobil , lap top si mergeam prin coclauri de nu ma gaseau nici cu elicopterul politiei . Cine sa vina dupa tine prin creieri de munte , la 1500 Km distanta de tara prin pustie ? Nevoia m-a invatat .

Ai nevioe si de o scara ( cat de buna e!!) O panza de bonfaier ....

Sa nu uit .... o masina chiar si noua , poate sa-ti faca figuri dintre cele mai inprevizibile ! Si mai conteaza si locatia in care iti joaca festa !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Furtun pentru aer, asta insemnand ca la peco nu exista asa ceva? Interesant e util dupa cum zici dar cablurile de pornire ce mai faci cu ele daca nu te ajuta nimeni sa pornesti motorul in caz de belea? Un sofer cu multa vechime avand habar de toate minunile care se intampla la camionul sau e bine sa aiba ce crede ca e nevoie dar la incepatori ce sa le mai faci, nimeni nu-i invata ce sa faca cand e problema de o avarie, depinde daca firma e serioasa si trimite masina cu mecanic la caz de belea si uite asa in viitor mai rar vom vedea soferi cu toate tacamurile, camioanele vor fi modernizate incat sa nu umblam la ele de capul nostru asa cum era pe timpuri si da... o eroare destul de grava ca soferul sa fie mecanic pentru ca are destul stres la volan dupa o vreme la ce-i arde lui sa repara motorul acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Furtun pentru aer, asta insemnand ca la peco nu exista asa ceva? Interesant e util dupa cum zici dar cablurile de pornire ce mai faci cu ele daca nu te ajuta nimeni sa pornesti motorul in caz de belea? Un sofer cu multa vechime avand habar de toate minunile care se intampla la camionul sau e bine sa aiba ce crede ca e nevoie dar la incepatori ce sa le mai faci, nimeni nu-i invata ce sa faca cand e problema de o avarie, depinde daca firma e serioasa si trimite masina cu mecanic la caz de belea si uite asa in viitor mai rar vom vedea soferi cu toate tacamurile, camioanele vor fi modernizate incat sa nu umblam la ele de capul nostru asa cum era pe timpuri si da... o eroare destul de grava ca soferul sa fie mecanic pentru ca are destul stres la volan dupa o vreme la ce-i arde lui sa repara motorul acum.

La peco nu prea gasesti furtun de aer pt camioane .Daca ai cabluri de pornire , cu siguranta vei gasi un sofer sa te ajute . Cu siguranta nu se vor inventa camioane care nu vor avea probleme , sau macar nu in urmatoarea suta de ani. Soferul profesionist este 3/4 mecanic auto . ( Oare de ce dai examen de mecanica la CPI/CPC ?) Daca te afli departe de tara , in Rusia de exemplu , la 3500 km si ti s-a spart un furtun , crezi ca va trimite firma asistenta dupa tine ? Faptul ca nu mai sunt scoli de soferi in adevaratul sens al cuvantului ,e din vina statului si al unor grupuri de interese , meseria si gradul de pregatire ramanand numai pe hartie . Adevarul pur consta in faptul ca scolile de soferi sunt bataie de joc la adresa acestei meserii . Nu mai conteaza decat banii . Cei ce faceau scoli de soferi (in trecut) , le faceau cu pasiune si faceau scoala , nu gluma . Erau ore teorie si practica si se predau cursuri de mecanica , teoria conducerii, legislatie rutiera , asistenta medicala ... iar inaintea examenului cu militia , trebuia sa promovezi examenul cu scoala si nu prea se mergea cu spaga . Atunci erau scoli . Scoli adevarate . Azi....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
oldtrucker cu scolile de siferi ai mare dreptate se fac sa fie facute, se face minimu posibil si de legislatie si de condus doar ca sa iei examenul

Daca s-ar mai da examene cum se dadeau ....ma indoiesc ca ar mai fi atatia soferi facuti .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Furtun de aer pt. camioane se gaseste la oate statiile Agip in Italia si parca la Shell in Austria.

Si daca esti intr-o cursa in Macedonia ? Sau Ukraina ? Sau ai un cauciuc ,,lasat" intr-o parcare departe de Agip , Schell , Aral....?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Scuze,Oldtrucker,voiam sa spun ca sunt putine locurile unde poti sa gasesti un furtun cu aer pe autostrada,nicidecum ca nu ai nevoie de el la tine. Ca sofer profesionist,e proape obligatoriu sa ai la tine cele enumerate de tine:furtun,cric,cheie de roti,si ceva scule de mina,nu neaparat un SDV.Nu toate camioanele circula pe autostrada in UE sa aiba acces la sevice rapid si specializat,sa nu mai zicem ca inca mai sunt mute locuri unde muncesc multe camioane si nu exista nici semnal GSM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cum "e" unii... Omul initiaza un topic f util si necesar mai ales pt incepatori, dar repede sar unii, ca aia nu trebuie, ca aialalta o gasesti acolo si dincolo, ca sa vina service-ul mobil la 2000 km sa-mi umfle roata sau sa-mi deblocheze roata, sa-mi schimbe un bec sa nu iau amenda pt el ca eu nu am o amarata de surubelnita.... La asta suntem buni toti, la despicat firu in 4. Mai baieti, nu va convine ce s-a enumerat acolo? Nu luati la voi nimic, mergeti in cursa cu mainile in buzunare si apoi sunati patronul!Credeti ca cineva de pe aici sau din universu asta o sa va planga de mila? Nu prea cred. Propun sa se inchida topicul sa ramana numai primul post. Cine are urechi de auzit sa auda, ca o sa-i prinda bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
oldtrucker cu scolile de siferi ai mare dreptate se fac sa fie facute, se face minimu posibil si de legislatie si de condus doar ca sa iei examenul

Daca s-ar mai da examene cum se dadeau ....ma indoiesc ca ar mai fi atatia soferi facuti .

Eu cred ca nu ar trebui sa facem comparatie intre ce a fost odata si ce este acum ptr ca sunt multe diferente,eu am dat de permis in ani diferiti 93 ,2006 si 2012,atunci era mai greu la poligon acum este mai greu la oras....cate masini erau atunci si cate masini sunt acum cand te baga nenea militianu pe niste stradute mici unde ai parcate n masini de ai loc cu camionul 5 cm stanga 5 dreapta ,erau asa ceva atunci?Dintre cei care am facut o scoala de soferi stim foarte bine ca atunci cand terminai scoala tot nu stiai prea multe ci toate le invatai cand te loveai de ele sau iti mai aruncai urechea pe colo si pe colo ca doar era o vorba ''meseria se fura nu se invata''pe care multi vad ca au uitato...in rest eu zic ca un pic gentilete nu strica la nimeni...iar in legatura cu topicul eu zic ca daca esti sofer trebui neaparat sa le ai altfel cum sa mai scris esti birjar

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
oldtrucker cu scolile de siferi ai mare dreptate se fac sa fie facute, se face minimu posibil si de legislatie si de condus doar ca sa iei examenul

Daca s-ar mai da examene cum se dadeau ....ma indoiesc ca ar mai fi atatia soferi facuti .

Eu cred ca nu ar trebui sa facem comparatie intre ce a fost odata si ce este acum ptr ca sunt multe diferente,eu am dat de permis in ani diferiti 93 ,2006 si 2012,atunci era mai greu la poligon acum este mai greu la oras....cate masini erau atunci si cate masini sunt acum cand te baga nenea militianu pe niste stradute mici unde ai parcate n masini de ai loc cu camionul 5 cm stanga 5 dreapta ,erau asa ceva atunci?Dintre cei care am facut o scoala de soferi stim foarte bine ca atunci cand terminai scoala tot nu stiai prea multe ci toate le invatai cand te loveai de ele sau iti mai aruncai urechea pe colo si pe colo ca doar era o vorba ''meseria se fura nu se invata''pe care multi vad ca au uitato...in rest eu zic ca un pic gentilete nu strica la nimeni...iar in legatura cu topicul eu zic ca daca esti sofer trebui neaparat sa le ai altfel cum sa mai scris esti birjar

Te inseli amarnic . Pe timpuri se faceau scolile de soferi de minimum 3 luni pana la 6 luni , si se mai faceau si scoli de specializare de 9 luni . Eu spre exemplu am facut 6 ITA si 9 specializare ITB si crede-ma ca au fost scoli adevarate . Cel putin de la scoala ITB nu te primeau in examenul cu scoala fara cel putin 240 ore de conducere pe specialitati ! Cum si faptul ca daca picai examenul cu scoala , aveai doua obtiuni , ori renuntai , ori repetai scoala . Nu ajungeai in examen la militie . La ITA era mai lejer ,intradevar , insa tot faceai 120 ore conducere si atentie ...numai cu remorca dupa tine . Examenul de poligon este mai relevant decat examenul de traseu , pacat ca nu se mai da . In poligon demonstrezi ca esti virtuos , nu pe autostrada . Daca vrei sa dovedesti ca esti sofer , o faci in spatiu limitat restrans . Despre treaba cu urechea ...iaras nu tinea . Nu prea mergea la comisie sa o ,,tragi de par " . Cu furatul ...asta incepea cand deja erai posesor de permis si te bagai in vorba cu pestii mari prin garaj , cautand ajutor ( atunci aveai la cine si ce). Abia atunci incepeai sa ciugulesti dintre ale soferiei . Abia atunci incepeai adevarata scoala , cand plateai informatiile . Cei mai batrani stiu ce zic eu aici . Voiai sa stii ,trebuia sa intrebi ....faceai o cerere cu dop , altfel ...nu furai.

Dar ma opresc din divagatie . Nu vreau sa risc totul pe un monolog , ca si cum mi-as scrie memoriile. E mult prea devreme !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

de fapt, un sofer de tir roman cu mentalitati neschimbate. asa trebuia sa sune topicul. din pacate romanii impinsi de saracie si-au format obiceiul de a-si carpi ei singuri masina, pe marginea drumului. in realitate n-ar trebui sa ai la tine mai mult decat, cu ce e dotat camionul standard. pentru remedierea oricaror defectiuni exista service. nu ma intereseaza ca unuia sau altuia, i-ar fi mila de mine ca am ramas in pana. eu nu sunt sofer ca sa zica lumea ce tare sunt eu. pun mana pe telefon si sun service, ca asa cum eu mananc o paine ca pedalez, asa si un service trebuie sa-si achite leasing-ul la scule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Acum ceva timp in urma intr-o parcare la noi in tara era un neamt cu camionul defect si statea,noi eram mai multi care ne tot uitam la el.Foarte calm ne-a spus ca asteapta sa-i vina service-ul sa-l depaneze.Noi toti eram foarte mirati cum sa vina service-ul sa-l repare!El stia un lucru ca este platit sa conduca masina nu sa o repare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

frate johanis, sunt curios daca tot la fel ai gandi daca ai fi inzapezit sa zicem pe undeva iar incalzitorul tau de stationare ar fi mort! ai sunat la service si ti s-a spus sa stai linistit ca vin ei si te rezolva...cand se indreapta vremea, peste o zi sau doua. sunt sigur ca nici atunci nu te-ar interesa daca vreunui sofer roman cu mentalitate veche si retrograda i s-ar face mila de tine si ti-ar imprumuta cheia de 10 ca sa schimbi borna la baterie(pentru ca asta era motivul pentru care nu iti merge incalzitorul)!!! ce sa facem, nu toti ne permitem sa sunam electricianul ca sa vina sa ne schimbe becul cand se arde acasa sau menajera sa ne faca curatenie! in general soferii mai batrani am ramas ancorati in mentalitatile alea vechi. da` speram sa ne treaca si noua si sa ne revenim! :D multa bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Adevarata problema e ca si scolile de soferi acum gandesc precum johanis. E stupid sa nu stii ce se intampla sub capota masinii si implicit cum sa o repari. Nu iti cere nimeni sa te bagi sa desfaci transmisia pe marginea autostrazii sau sa faci diagnoza la ECU de pe laptop-ul cu care te uiti la filme in pauza, dar nu mi-ar fi parut rau ca in cele 9 sapt in care efectiv am stat acasa si am facut intrebari de chestionare asteptand sa ma pot duce sa dau examenul teoretic la politie, macar 3-4 sa le fi petrecut intr-un garaj de camioane. Ca sa pun mana sa sun un numar stiu deja...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

pot sa raspund si eu ?iau din fata in spate de sus in jos in ordinea in care am in masina,cu precizarea ca nu schimbam masinile,carti,harti,becuri,dvd,banda de toate felurile haine bune ,haine normale,icoana maicii d-lui,hirtie taho,,televizor,laptop,antena tv ,bateri de rezerva,24 v=220 transformator asternut nou ,umbrela,aparat foto,(bun de speriat manipulanti la incarcare)agenda ,telefoane,gps,geanta cu sapun sampon,slapi etc(mers la dus),sigurante,becuri de tot felu,vase(cel putin unele cu capac,sa gatesti pe 3 zile )tot felul de condimente,cratite ,butelie,cabluri pornire(la mine-i bine ca iau de la frig,daca-s talamb si golesc bateriile),patent ,papagal,chei fixe inelare ,cotite,tubulare ,trusa complecta,fixe pina la 50 (sint asa de ieftine la piata de vechituri in cluj,) ,surubelniti,cleme de plastic,mufe rapide,lipici (cel putin superglue)slanina,salam conserve de rezerva,vase cu apa de ma multe feluri,salopeta urs de inspecție ,lanterna,borcane cu suruburi,saibe(o sa fiti uimiti cite gasesc in drumul meu,hatz in buzunar,)furtun de aer ,aparat măsurat presiunea roti,caut saptamanal,cutit ,cater sterpelit (taie beton)chei de roti teava de roti legata de vagon,galeata de apa ,legata sub vagon perie cu coada(e mai eftin si rapid sa speli geamurile cu 10 litri de apa decit sa stergi cu hirtie,pe exterior,peria modesta costa 15 lei in cluj,sirma de orce fel, legata sub vagon,ulei de rezerva,curea de rezerva,sirma de curent,diferite grosimi (gasita ),si la final dupa cabina scânduri sa stea cabina drept in parcare,o mai fi si altele dar acu nu-mi aduc aminte.s-aveti grija ,drumuri bune.

am uitat de filtru motorina de rezerva,si o sufa de macara ,(produsa de la un polonez ,pe un paket tigari)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

@maramu. experienta m-a invatat ca "lucru amestecat, miroase a c..at". din cauza asta a ajuns patronul sa-ti ceara sa faci "te miri ce". ca intodeauna o sa existe un "sugaci" care sa faca treaba mai bine, scutind firma de o factura catre service. inca ceva: daca sti ca ai cursa in irak, nu pleci pana nu cureti filtrele de aer (nush daca intelegi). dar cand voi plecati la drum fara macar sa verificati daca mai e acid in baterii, e bine sa umpli locul cu sarma,suruburi si cu piulite, decat cu un borcan de ciorba. drumuri bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
@maramu. experienta m-a invatat ca "lucru amestecat, miroase a c..at". din cauza asta a ajuns patronul sa-ti ceara sa faci "te miri ce". ca intodeauna o sa existe un "sugaci" care sa faca treaba mai bine, scutind firma de o factura catre service. inca ceva: daca sti ca ai cursa in irak, nu pleci pana nu cureti filtrele de aer (nush daca intelegi). dar cand voi plecati la drum fara macar sa verificati daca mai e acid in baterii, e bine sa umpli locul cu sarma,suruburi si cu piulite, decat cu un borcan de ciorba. drumuri bune!

Cred ca pe tine experienta( daca ai), nu te-a invatat nimic . In alta ordine de idei , aciditatea ta , pastreaz-o pt. tine .

Si sa nu uiti , oricand poate sa se rupa un furtun , sa se infunde filtrele de motorina , sa cedeze o conducta de presiune , sa se rupa o curea ,etc., iar in acel caz e bine sa ai pe ce pune mana! Niciodata sa nu pui pariu pe ,,fier". Poti pierde pariul atunci cand lumea ti-e mai draga .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.