Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

EGR sau SCR


MANV10

Ce ati alege???  

6 membri au votat

  1. 1. Ce ati alege???

    • EGR
      5
    • SCR
      4


Postări Recomandate

  • VIP

Voi pentru ce ati opta pentru EGR sau pentru SCR

http://www.euro4.co.uk/

EGR-Rearderea gazelor de esapament

egr4e.jpg

slide1515x389.gif

[img width=562 height=400]http://img25.imageshack.us/img25/892/6a00d8341c4fbe53ef00e54.png

1035704.jpg

[img width=600 height=360]http://img338.imageshack.us/img338/5231/egrh.jpg

SCR=Ad Blue adica obtinerea normelor de poluare euro 5 cu ajutorul unui aditiv

[img width=600 height=376]http://img97.imageshack.us/img97/6662/mukodes.jpg

nontoxiclf.png

pieseadblue.jpg

[img width=533 height=400]http://img7.imageshack.us/img7/9010/94230004.jpg

Avantaje

EGR nu trebiue aditivi pe cand la SCR trebiue Uree,Ad Blue

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
  • Members

Ce este AdBlue?

AdBlue® este o solutie de uree (32,5%) si apa de inalta puritate, a carei calitate este definita prin norma DIN 70070 a VDA si prin norma ISO 22241-1/22241-2.

La ce foloseste AdBlue?

AdBlue® este un produs netoxic si nepericulos, strict necesar functionarii vehiculelor utilitare diesel EURO 4 si EURO 5 (prevazute cu rezervor special pentru AdBlue®). Norma EURO 4 este obligatorie de la 1octombrie 2006, iar Norma EURO 5, de la 1 octombrie 2008, ambele reglementand emisiine de substantele nocive din gazele de esapament ale vehiculelor utilitare ce functioneaza cu motoare DIESEL.

Tehnologia SCR utilizeaza substanta AdBlue® care este injectat în gazele de evacuare, înainte ca acestea sa treaca printr-un catalizator SCR. În catalizator, oxizii de azot sunt transformati în azot si vapori de apa inofensivi - substante care se afla deja în mod natural în mediul înconjurator

Prin tehnologia SCR (SELECTIVE CATALYTIC REDUCTION), substanta AdBlue® intervine in reducerea, pana la neutralizare, a emisiilor nocive ale gazelor de esapament si in reducerea emisiei de pulberi fine (particule de funingine) in atmosfera, contribuind astfel la reducerea poluarii si pastrarea unui mediu inconjurator curat.

Sistemul de reducere catalitica selectiva (SCR) este o alternativa buna pentru respectarea normelor antipoluare Euro 4. SCR este o tehnologie fiabila, care nu afecteaza performantele motorului. De asemenea, tehnologia SCR reprezinta cea mai eficienta solutie în materie de economie de combustibil dintre tehnologiile disponibile, în vedere respectarii normelor antipoluare Euro 4 si Euro 5.

Care este consumul de AdBlue?

Rezervorul pentru AdBlue® este diferit de rezervorul pentru motorina. Consumul de AdBlue® echivaleaza cu cca 5% din consumul de motorina. Deci AdBlue® nu trebuie alimentat de fiecare data cand se alimenteaza cu motorina. De exemplu, un rezervor de 50-60 litri AdBlue® este suficient pentru parcurgerea unei distante de cca 2.000 km.

În cazul standardului Euro 4, consumul curent de aditiv corespunde unui procent de 3-4% din cantitatea de combustibil, iar în cazul standardului Euro 5, procentul este în jur de 5-7%.

A se depozita la temperaturi intre – 5 °C si 25 °C

Punct de cristalizare: -11 °C

La temperaturi peste 30 °C este posibila degajarea de amoniac

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Asta spun cei de la Volvo Romania...

Manevrare în siguranţă, uşor de stocat

Un ingredient natural din mediul înconjurător

Substanţa activă a aditivului AdBlue - ureea - este produsă din gaz natural. Ureea este un praf cristalin alb care se găseşte şi în mediul înconjurător. Este o substanţă stabilă şi netoxică fără restricţii la înmagazinare sau transport.

Păstrat în rezervoare încălzite pentru climatul rece

La temperaturi scăzute, AdBlue este păstrat în rezervoare încălzite. Furtunurile şi racordurile sunt, de asemenea, încălzite pentru a asigura fiabilitatea sistemului. Dacă un camion este parcat o perioadă mai lungă de timp la temperaturi foarte scăzute, lichidul va îngheţa, dar se va încălzi şi dezgheţa de îndată ce motorul este pornit. De notat că pornirea motorului nu este afectată în nici un fel. AdBlue face parte din sistemul de tratare a gazelor la ieşirea din catalizator, iar gazele de evacuare nu sunt filtrate în întregime până când motorul şi sistemul de evacuare nu ating temperatura normală de funcţionare.

In comparaţie cu motorina, AdBlue nu ocupă mult spaţiu. La un amestec de 4%, 1000 de litri de motorină necesită doar 40 de litri de AdBlue. Consumul de AdBlue rămâne întotdeauna în proporţie fixă faţă de consumul de motorină.

Rezervoarele pentru aditiv AdBlue sunt disponibile în variante cu capacitate de la 30 la 120 de litri. Rezervoarele sunt din aluminiu sau plastic. De asemenea, este disponibil şi în canistre din plastic ce pot fi transportate ca orice altă canistră de rezervă.

Calitate garantată în conformitate cu normele în vigoare

AdBlue este un lichid stabil, incolor, asemănător apei. Nu este toxic şi este inodor. AdBlue are calitate garantată conform standardului DIN 70070. Lichidul conţine 32,5% uree diluată în apă deionizată. A fost aleasă o concentraţie de 32,5% deoarece este raportul ideal în funcţie de punctul de îngheţ, care este de -11 grade Celsius.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Voi ati facut o chestie de genul Sula impotriva Prefecturii

Pai chiar asa: ce treaba sa aiba una cu alta??? :D

EGR e un sistem prin care se poate recircula gazul de ardere si reintroduce in circuitul de ardere si SCR e altul prin care se introduce ADblue in circuitul gazelor de evacuare pentru reducerea noxelor.

Toate motoarele euro5 au sistem scr dar... si sistem egr, nu se exclud una pe alta, eventual se completeaza.

Sistemul EGR a fost prezent pe masini inca de la euro2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Voi ati facut o chestie de genul Sula impotriva Prefecturii

Pai chiar asa: ce treaba sa aiba una cu alta??? :D

EGR e un sistem prin care se poate recircula gazul de ardere si reintroduce in circuitul de ardere si SCR e altul prin care se introduce ADblue in circuitul gazelor de evacuare pentru reducerea noxelor.

Toate motoarele euro5 au sistem scr dar... si sistem egr, nu se exclud una pe alta, eventual se completeaza.

Sistemul EGR a fost prezent pe masini inca de la euro2

Sincer, si eu ma miram dc a pus EGR vs SCR  :D , dar ce mai conteaza.....oricum, eu am postat informatiile alea cu adblue doar ca sa se informeze cei care nu stiu ce inseamna si atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator Anonymous

  Perfect adevarat,sunt 2 "scoli"diferite,si majoritatea fabricantilor de motoare au optat pentru una sau alta dintre cele 2 solutii tehnice(foarte putini fabricanti care produc si motoare SCR si EGR)asa ca daca esti fan-ul unei anumite marci de motor(cummins de ex)trebuie sa te multumesti cu solutia tehnica propusa de ei!In Europa,daca esti fan Volvo de exemplu,trebuie sa te multumesti cu motoarele pe care le construiesc ei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.