Jump to content

„Păcălesc“ tahograful pentru a-şi păstra slujba


CALIN

Recommended Posts

  • Administrators

      Mulţi dintre conaţionalii noştri care lucrează ca şoferi în transportul de marfă sunt nevoiţi să încalce legea pentru a îndeplini norma zilnică de kilometri şi pentru a-şi păstra serviciul la firmele private. Metodele cel mai des folosite de unii transportatori români sunt falsificarea diagramelor de parcurs, măsluirea tahografelor sau ignorarea regle­men­tărilor legale.

La o cooperativă de transportat marfă din Roma, din 20 de locuri de muncă, 15 sunt ocupate de români. Orarul de muncă încărcat îi obligă deseori pe conaţionali să apeleze la trucarea diagramelor de parcurs pentru a-i păcăli pe agenţii de poliţie care vin în control.

    „În ultimii 15 ani, şoferii români au devenit o prezenţă obişnuită în traficul rutier peninsular. Majoritatea lucrează la firmele de curierat local sau regional şi în transportul de mărfuri naţional şi internaţional", spune inspectorul-şef de Poliţie Stradală, Vincenzo Tortorella. De aproape patru ani, de când a fost introdus sistemul de puncte pentru penalizarea şoferilor indisciplinaţi, încălcarea legii este tot mai dificilă.

„Lucrez de zece ani ca şofer pe traseul Roma-Milano. Nu este o muncă pentru oricine. Chiar dacă salariul nostru îl depăşeşte pe cel al unui muncitor de pe şantier, nu trebuie să fim invidiaţi. În opinia mea, nu poţi să-ţi îndeplineşti îndatoririle de muncă dacă nu recurgi la mijloace necinstite", spune Costel Pandelache, 35 de ani, din Iaşi.

Mai multe puncte

Din anul 2006, în urma participării la examenele periodice organizate de Motorizzazione civile, unul dintre departamentele tehnice ale Ministerului Transporturilor italian, românii au intrat în posesia atestatelor profesionale. Astfel, pe baza acestora, şoferii primesc un plus de 20 de puncte, pe lângă cele 20 obţinute deja la oricare permis auto. Din cele 40 de puncte se scade un număr variabil pentru fiecare încălcare a reglementărilor rutiere, până se ajunge la zero şi şoferul trebuie să dea din nou examenul pentru permis.

O meserie stresantă

Munca de şofer în Italia este plină de stres: de multe ori, programul de lucru depăşeşte 16 ore pe zi. Şoferii trebuie să parcurgă mai mult de 10.000 de kilometri pe lună pentru a fi consideraţi rentabili pentru firmă. Aceasta înseamnă cel puţin 400 de kilometri pe zi.

Şoferul poate conduce patru ore, după care trebuie să ia o pauză de 60 de minute, urmată de încă patru-cinci ore de condus. Această regulă este deseori încălcată.„Am lucrat până nu demult pe maşină, dar am renunţat şi acum muncesc în atelier, ca mecanic. Cu timpii de încărcare-descărcare, cu cei de parcurs şi condiţiile meteo, presiunea asupra conducătorului este insuportabilă", spune Viorel Alexandru, 37 de ani, din Bucureşti.

Salariul unui şofer profesionist în Italia este între 2.000 şi 2.200 de euro pe lună. Cei care lucrează pe trasee internaţionale ajung până la 2.500 de euro lunar, în funcţie de timpul petrecut în deplasare. „În ultima vreme, românii sunt căutaţi mai ales pentru rutele externe pentru că mulţi sunt singuri şi nu consideră un sacrificiu perioada lungă de timp petrecută departe de casă", explică Ciprian Tănase, 45 de ani, şofer profesionist la Torino.

Sursa  Adevarul

Link to comment
Share on other sites

  • VIP

Bine ca mai scrie cineva si de noi....Multi care nu lucreaza ca soferi zic ,oooo poi tu castigi 2000 de euro ce te plangi ,ce ii asa greu sa stai la volan si sa conduci,uita-te la mine lucrez pe santier si castig 1000 de euro,insa nimeni nu ia in calcul anii aia lipsa pe care tu ii petreci departe de casa,de dormitul prin parcari,de mancatul la lada,de stres,etc.Soferia nu este o Meserie este un Mod de Viata!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Anonymous

iar o abureala si informatii incomplete .70-80% dintre soferii europeni folosesc astfel de mijloace ptr a deveni rentabili, ptr ca  firma de transport sa aiba profit trebuie sa faca un anume nr de kilometri care de obicei nu il poti face in progam  si atunci trebuie sa recurgi la tot felul de scheme ca sa  poati face kilometri

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

iar o abureala si informatii incomplete .70-80% dintre soferii europeni folosesc astfel de mijloace ptr a deveni rentabili, ptr ca  firma de transport sa aiba profit trebuie sa faca un anume nr de kilometri care de obicei nu il poti face in progam  si atunci trebuie sa recurgi la tot felul de scheme ca sa  poati face kilometri

Te invit sa faci o " tura " cu mine o saptamina, care ar incepe cam asa 700/710/650/470/560, km cu 2-3 incarcari si descarcari,plus incarcare pt a doua zi.

Plecarea la 4-4.30, reintrare la 17-18.sau 19.00

Iti spun si deznodamintul, la sfarsit de saptamina iti iei lumea in cap !!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

ceea ce vroiam sa spun daca cumva nu s-a inteles este ca majoritatea soferilor fac asta , nu este vorba numai de romani si daca tot vrei sa ne invitam la plimbat , te invit cu mine sa lucrezi 24din 24 tot in italia sa faci mia pe zi pe TK si apoi sa spui daca iti ei lumea in cap

Link to comment
Share on other sites

  • EX Staff

ceea ce vroiam sa spun daca cumva nu s-a inteles este ca majoritatea soferilor fac asta , nu este vorba numai de romani si daca tot vrei sa ne invitam la plimbat , te invit cu mine sa lucrezi 24din 24 tot in italia sa faci mia pe zi pe TK si apoi sa spui daca iti ei lumea in cap

Nu multumesc,imi ajunge programul meu,ce faci tu este deja.....24 din 24...suna cam a sclavie !!!!  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

  Domnilor colegi din partea mea circulati care cum vreti dar bucurativa de viata ca este cea mai de pret dintre toate lucrurile de pe pamant. Ca si complectare, pentru mine inca nu s-a descoperit marmura care-mi place din care sa mi se faca statuie.... Drumuri bune si bafta maxima.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Anonymous

Veniti in Olanda sa vedeti. Noi suntem obligati sa lucram pe doua masini, una cu digital si cealalta cu analog. Saptamina trecuta am avut in patru zile 73,25 ore conduse efectiv. Suntem sclavi salariati cum zicea un coleg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • Members

Veniti in Olanda sa vedeti. Noi suntem obligati sa lucram pe doua masini, una cu digital si cealalta cu analog. Saptamina trecuta am avut in patru zile 73,25 ore conduse efectiv. Suntem sclavi salariati cum zicea un coleg.

Pai daca chiar e real ceea ce zici ca faci,trebuie sa te ridici undeva la 3000-3500 pe luna cel putin.Dar de ce firma e vorba si pe ce felie esti(flori,distributie,containere)? ::)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.