Comunitatea soferilor profesionisti Sari la conținut

La intreruperea cu vaporul o ora in plus pe zi.


Mit

Postări Recomandate

  • Moderators

Tu ai început programul la ora 08:20, ceea ce înseamnă că la 21:20 ți s-au terminat cele 13h de program zilnic (durată maximă a unui program zilnic pentru a avea o pauză zilnică normală). Dar tu ai început pauza zilnică la 21:24, deci cu 4 minute după terminarea celor 13h, iar asta înseamnă că pauza ta zilnică, deși ar putea dura 10h și 56', va fi considerată o pauză zilnică redusă.

Ori știm că SINGURA pauză care se poate întrerupe pentru traversare cu ferry/tren este cea de 11h (ATENȚIE! pauza de 11h poate fi ''întreruptă'', nu scurtată. Faci maxim 2 întreruperi, de un total de maxim 1h, dar ''bucățile'' de pauză adunate trebuie să fie de minim 11h).

Conform legii nu puteai efectua acea traversare, nu te puteai nici măcar urca pe barcă... ai început pauza la 21:24 deci până la 06:24 trebuia să stai nemișcat.

Conform diferențelor dintre șoferi și deținători de plasticuri roz, tu din momentul în care ai pornit spre barcă trebuia să știi că nu te încadrezi (undeva în cursul zilei), deci în secunda 2 trebuia să-ți anunți disponentul (e întotdeuna de preferat o întârziere anunțată, decât încălcarea legilor). Eu unul încă nu am auzit de nici un șofer împușcat pentru o întârziere, în schimb ar merita împușcați mulți din cei care nu întârzie niciodată.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
''am inceput programul la 08.20 ajung la vapor la 21.24,la 00.20 ma urc pe vapor''

urmatorul vapor era la 8.30 a doua zi iar eu aveam descarcarea la 9.00,Mario,conform legii tu cum ai fi procedat??

eu nu prea sunt plimbat prin porturi si de aia intreb.

conform legii am scris tot ce am scris pana acum

e o chestie speciala si simpla care ajuta soferul atat timp cat se tine cont de cele 3 reguli , obligativitatea de a detine cuseta , se fac 2 intreruperi pauza suma timpilor lor sa fie maxim 1 h si pauza zilnica sa fie o pauza normala . tu ai incalcat ultimile 2 reguli , tind sa cred ca aveai cuseata la ferry .

cristian a analizat superficial si a omis miscarea ,nici el nu e atent ;D;D

hai sa facem o analiza aprofundata a situatiei ;

1 . situatia fara cuseata si transversarea in perioada de munca : analizand la rece se observa ca tu ajungi undeva cu 12 ore perioada de munca ( rotunjim ) in port si atunci ar fi trebuit sa te intrebi , oare mergand la 15 ore munca cu pauza zilnica redusa ma incadrez in 3 ore ramase cu statul la coada , formalitatile vamale , mersul pana in zona de asteptare , asteaptare ferry , inbarcare , transversare , debarcare , trecerea prin terminal si gasirea unei parcari ? evident nu se putea in cazul tau fiind vorba de 1 h rotunjit pana a ajunge zona de asteptare , la 00.20 urci pe ferry miscare 10 minute , cu 4 h de transversare si sa zicem 30 minute de debarcare - tranzit terminal undeva la ora 05.00 tu ai fi inceput pauza . ( am rotunjit sa fie mai usor de calculat ) puteai muncii tu intre 08.20 si 05.00 a zilei urmatoare ?? cine te opreste ?? regulamenul 561 care prin articolul 8 zice :

(1) Conducătorul respectă perioadele de repaus zilnic şi săptămânal.

(2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci şi patru de ore de după perioada de repaus

zilnic sau săptămânal, conducătorul trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic.

unde e pauza ta zilnica , redusa sau normala ?

cum ar fi trebuit sa procedezi ? anuntai firma ca nu poti face transversarea ( ei anunta clientul ) , te opresti si faci pauza zilnica undeva in vecinatatea portului, o zona industiala , zona de servicii etc ( normala sau redusa daca inca nu ai 3 reduse intre cele 2 pauze saptamanale ) si dupa pornesti si faci ce de facut .

2 situatia cu cuseta si transversare in pauza zilnica : la fel esti ajuns cu 12 ore de munca in apropierea portului si acum te rog sa fi atent si cei care vor sa inteleaga situatia sa presteze atentie ( garoful nu , am vazut ca el e mester priceput si stie ;) ) . deci ajuns langa port trebuie sa te intrebi mie mi se cere o pauza zilnica normala ?? cat mai pot muncii eu ? tinand cont ca mi se permite sa intrerup pauza de odihna de doua ori , oare cat ma voi misca eu intre inbarcare si debarcare ?? 30 minute ?? oare in 12.30 de munca am timp sa ajung in zona de asteptare ( cu coada , formalitati , mers pana in zona de asteptare ) sa-mi incep pauza si doar sa rezerv miscarii 30minute ?? ce fac daca este nevoie de mai mult timp ?? nu intru peste pauza si in acest mod reduc pauza zilnica ceea ce nu imi pot permite ?? prea multe necunoscute si situalia e la limita .

http://ec.europa.eu/transport/modes/roa ... e_6_ro.pdf

în conformitate cu articolul 9 alineatul (1), o perioadă normală de

odihnă zilnică de cel puţin 11 ore luată pe un feribot sau într-un tren (în cazul în care

conducătorul auto are acces la o cuşetă) poate fi întreruptă de cel mult două ori de alte

activităţi (precum îmbarcarea la sau debarcarea de la bordul feribotului sau trenului). Durata

totală a acestor două întreruperi nu poate depăşi o oră. Această durată nu poate avea ca

rezultat, în nici un caz, reducerea perioadei de repaus zilnic normale.

am inceput programul la 08.20 ajung la vapor la 21.24,la 00.20 ma urc pe vapor.pe vapor stau 4 ore.cate ore de pauza trebuie sa mai fac?? si am miscat masina 14 minute(imbarcare,debarcare plus deplasare pana in parcare)+4 minute=10,42 ore de pauza in ziua respectiva,nu??

cum ai procedat ? ai intrat in port , cu coada , formalitati ai ajuns la 21 -04 in linia de asteptare unde ai inchis ziua de munca si ai dat pauza . deci cu 4 minute ai redus pauza zilnica normala . si acum tu esti nevoit sa continuii ca doar nu poti sta acolo sa-ti termini pauza , astepti ce astepti acolo vine ferry si te mai misti urci , transversezi si cand cobori te misti iara , zici tu 14 minute in total prin care ai redus si mai mult pauza zilnica normala , care la 10:42 minute este infractiune de care esti responsabil tu . infractiunea este de reducere pauza zilnica la transversarea cu ferry sau tren , cumulata cu reduceri pauze zilnica intre doua pauze saptamanele , daca ai mai mult de 3 cu aceasta se mareste amenda . cu cat poti fi amendat ? depinde de amabilitatea agentilor dar nu cred ca se merita o asa bravura pentru firma . daca vrei poti incerca , transmite-le incalcarea si daca se vor face responsabili de amenda ca tu ti-ai dat tot interesul pentru firma sa ajungi sa descarci si toata lumea sa fie multumita . dupa pune aici raspunsul lor .

conform legii , ca sa fiu impacat cu toate ca eu sunt sofer profesionist si eu raspound de ceea ce fac si pe card apare Mihai Gheorghe nu firma X , as fi comunicat incidentul , nu as ceda rugamintilor , as fi oprit in o zona de servicii apropiata sau o zona industiala , pauza de odihna zilnica si dupa as transversa .( spre nemultumirea firmei bineinteles ) si mai mult , daca stiu ca firma nu e in vecinatatea portului si e cine stie pe unde , transversarea as face-o tot cu o pauza zilnica ca sa profit de timpul petrecut in port si ferry :D :D

asa ca mare atentie data viitoare si calculeaza bine din timp timpii de munca , odihna si situatia in care te aflii , bafta maxima si te rog comunica firmei incalcarea , dupa care trage concluzii , vei mai face sau nu bravuri de genul asta ??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

''conform legii , ca sa fiu impacat cu toate ca eu sunt sofer profesionist si eu raspound de ceea ce fac si pe card apare Mihai Gheorghe nu firma X , as fi comunicat incidentul , nu as ceda rugamintilor , as fi oprit in o zona de servicii apropiata sau o zona industiala , pauza de odihna zilnica si dupa as transversa .( spre nemultumirea firmei bineinteles )'' si daca ai fi stiut ca a doua zi ai fi fost trimis acasa,la fel ai fi facut,nu??ma lesi,deci de gura si citate din legi suntem foarte buni,unii.va multumesc pentru lectie si nu o spun cu rautate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Atunci taci din gura si plateste intre 401 si 750 euro amenda , daca esti nemultumit ca ti se face morala si ti se arata calea legala tu nu , pana la urma la ce naiba mai intrebi daca nu accepti fapta si modul gresit cu care ai procedat ? Cum iti asterni asa dormi asa si cu firma cum ii inveti asa ii ai , felicitari in loc sa duci un cadou familiei acasă sper sa te oprească si sa-ti arate agentii calea dreapta . Suna crud ? Deloc , asa meriti !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
''conform legii , ca sa fiu impacat cu toate ca eu sunt sofer profesionist si eu raspound de ceea ce fac si pe card apare Mihai Gheorghe nu firma X , as fi comunicat incidentul , nu as ceda rugamintilor , as fi oprit in o zona de servicii apropiata sau o zona industiala , pauza de odihna zilnica si dupa as transversa .( spre nemultumirea firmei bineinteles )'' si daca ai fi stiut ca a doua zi ai fi fost trimis acasa,la fel ai fi facut,nu??ma lesi,deci de gura si citate din legi suntem foarte buni,unii.va multumesc pentru lectie si nu o spun cu rautate.

Unii nu inteleg ca anumite curse chiar trebuie facute si descarcate la timp.Amenda e mai mica decat penalizarile sau pierderea unui contract.Dar trebuie sa accepti ca ai incalcat legea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
Atunci taci din gura si plateste intre 401 si 750 euro amenda , daca esti nemultumit ca ti se face morala si ti se arata calea legala tu nu , pana la urma la ce naiba mai intrebi daca nu accepti fapta si modul gresit cu care ai procedat ? Cum iti asterni asa dormi asa si cu firma cum ii inveti asa ii ai , felicitari in loc sa duci un cadou familiei acasă sper sa te oprească si sa-ti arate agentii calea dreapta . Suna crud ? Deloc , asa meriti !!

Eu nu consider asta un raspuns',intrebarea mea a fost:'' si daca ai fi stiut ca a doua zi ai fi fost trimis acasa,la fel ai fi facut,nu??'' .??

Daca firma i-ti oprea salariul pe luna respectiva si te concedia,din cauza ca tu ai refuzat sa respecti indicatiile date de catre ei si din cauza ta firma a pierdut un contract cu o speditie pe care aveau 24 de camioane,cred ca erai in culmea fericirii ca ai pierdut un loc de munca fiindca tu ai fost ai respectat legea.

De ce crezi tu ca eu sunt nemultumit de ''morala''????

Eu am multumit tuturor si ma repet,FARA RAUTATE pentru ''lectie''.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Daca firma i-ti oprea salariul pe luna respectiva si te concedia,din cauza ca tu ai refuzat sa respecti indicatiile date de catre ei si din cauza ta firma a pierdut un contract cu o speditie pe care aveau 24 de camioane,cred ca erai in culmea fericirii ca ai pierdut un loc de munca fiindca tu ai fost ai respectat legea.

De ce crezi tu ca eu sunt nemultumit de ''morala''????

Eu am multumit tuturor si ma repet,FARA RAUTATE pentru ''lectie''.

Da as oprii fără nici-o remuscare , cine mă cunoaste poate sa confirme , sunt un om integru nu am niciun motiv im plus sa o continuii , îmi fac datoria muncind cat îmi permite legea de acolo nu mai e treaba mea , in lantul administrativ sunt persoane responsabile de cursa ei ar trebui sa gândească si sa ia in calcul toti factorii , ei sunt cei care te împing de la spate , aceia pe care ii acoperi cu actiunile tale , dar pionul esti tu , tu esti răspunzător in fata legi. Sunt manager transport cunosc toata măgăria asta , un factor important intre intelegeri este ca transportul sa nu pună in pericol siguranta traficului , a personalului , a marfii si a ansamblului transportator plus a siguranței publice . Daca ai citi mai des legislatia ai vedea ca apar aceste fraze in toate legile , chiar si pe cmr apar !! Chiar sunt curios , ce instructii ai primit ? Ai specificat macar ca e ilegal asta înainte de a ceda ? Sau nu cunosteai procedura ?? Stii ca acum ceva vreme te bucurai ca ai mintit si ca ai dat de un loc bun de munca ? Bucurate in continuare !! Cu mine nu face pe lupul moralist , ti-am exlicat toti pasi legali pe care trebuia sa ii faci si totul ca la carte cu lux de amănunte . Vei fi dat afara ? Pe mine nu ma sperie nimeni cu asta . Ai institutii in care le poti face denuntie , le prenzinti tot circul si ceri o indemnizatie . Pana la urma ce ar putea sa apere sindicatul soferilor ? Scuze ca daca nu ajung pierde firma contractul ? Cunosti ce răspunderi au coordonatorii tai la firma ? Ce treaba ai tu sa le faci treaba murdara ? Ti.au promis ca plătesc ei tot ?? Ai primit măcar un multumesc pentru toata bravura asta ? Ai multumit ? Cui ? Citez : ma lesi,deci de gura si citate din legi suntem foarte buni,unii. ,, ?? Toata răspunderea despre cursa , programare incarcare , traseu , programare descărcare , marje de eroare privind traficul , treceri si formalitati vamale , vreme care poate afecta mult ,defectiuni etc revin in sarcina coordinatorilor care calculează tinand cont mereu de activitatile tale , timpii de odihna si munca sunt sfinti . Si el doarme la căldură si tu cine stie pe unde in cabina si ii faci munca murdara ? In fine ....... Ps : cum rămâne cu amenda , o platesti sau ei ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members
''conform legii , ca sa fiu impacat cu toate ca eu sunt sofer profesionist si eu raspound de ceea ce fac si pe card apare Mihai Gheorghe nu firma X , as fi comunicat incidentul , nu as ceda rugamintilor , as fi oprit in o zona de servicii apropiata sau o zona industiala , pauza de odihna zilnica si dupa as transversa .( spre nemultumirea firmei bineinteles )'' si daca ai fi stiut ca a doua zi ai fi fost trimis acasa,la fel ai fi facut,nu??ma lesi,deci de gura si citate din legi suntem foarte buni,unii.va multumesc pentru lectie si nu o spun cu rautate.

Cu riscul de a-mi fi blocat contul afirm acum ca de fapt tu si nici altii care fac si gandesc asa cum gandesti tu nu sunteti soferi profesionisti.Sunteti simpli puscariabili!Din cauza faptului ca voi incalcati simplele reguli legale si morale ale acestei meserii am ajuns rasul si bataia de joc a Europei.Ce crezi ca facea soferul neamt sau francez sau un sofer cu caracter si profesionist?Si din respect pentru cineva care a muncit pentru acest forum imi cer scuze de la Gongy si de la Mario pentru exprimare.Acum inteleg gandirea unui om care va lasat in apele voastre.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Nu cu mult timp in urma am avut o situatie similara. Am ajuns in port seara si am inchis programul dupa 13:20 ore de munca. Am sunat firma si i-am anuntat ca nu mai pot lua vaporul. Au incercat ei sa ma lamureasca in toate felurile sa trec, dar le-am zis ca nu se poate. Era responsabilitatea lor sa organizeze cursa in asa fel incat sa ajung la timp, nu sa-mi inghesuie si de una si de alta si sa ma faca sa pierd timp. Au platit pentru asta. Am facut 9 ore pauza, iar a doua zi dimineata, dupa ce am terminat pauza, am luat vaporul (alte 9 ore de traversare). In timp ce trebuia sa fac descarcarile eu ma plimbam cu vaporul, dar nu e problema mea si nu mi-o asum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Members

Salut colegii,

Astazi am avut un control in Suedia, si in urma lui...4000SEK :( . Parerea mea este ca nu a avut dreptate...Atasez hartia de la ei si cu explicatia data tot de ei pe hartie( ce este scris cu pixul este explicatia lui). Ei spun ca nu am avut pauza de minim 9 ore in intervalul de 24. Pauza a fost intrerupta de coborarea de pe ferry, lucru pe care ei nu l-au acceptat, nici nu au vrut sa se uite la biletul de imbarcare.

Am pornit pe 29.01 la ora 7:19, urcat pe ferry la 21:39, coborat pe 30.01 la 5:20, continuat pauza de 11ore. Intradevar, pauza de 11 ore a depasit ora7:19...Oricum la 7:19 aveam cele 9 ore pentru care m-a amendat (561-8-2 Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci şi patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic). Si in attach se vede la "varakt 07:39"(pauza care zic ei ca am facut-o) iar la "norm" 9:00. Nu au zis nimic legat de faptul ca trebuia sa am 11 ore ....

Voi ce parere aveti?

EXP.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators
,

Astazi am avut un control in Suedia, si in urma lui...4000SEK

Cat in euro ?

Daca vrei sa iei in calcul si parerea mea , agentii au fost amabili cu tine , te-au încadrat la un alt articol ca sa iei o amenda mai mica , pentru pauza zilnica . Daca erea sa te încadreze la transversare in pauza si cu tot ce tine de ea , luai triplu .

Cat de modul de a efectua operatiunea de transversare in pauza zilnica ai greseli mari , poate de acum încolo o sa dai atentia necesara materiei si valabil si pentru altii care sustin modul ,, lasa ca merge si asa ,, sa fie lectie de invatatura .

ironic , am sustinut mereu ca nu e bine , am fost luat peste picior de soferii profesionisti si fiecare a tras concluzia ca merita riscul , chestia asta ca trebuie o amenda sa te invete minte mă scoate din sărite .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

merci de raspunsuri....

@gongy - nu te injur...de ce sa injur? Stiu aceasta nota, si nu inteleg ce legatura are ceea ce ai subliniat...Am considerat eu durata cat am coborat ca pauza?

In afara de pauza de odihna luata prea tarziu, nu vad ce nu am respectat din acea nota..care face referire la art.9 Ce nu am respectat din asta?

@mario - 450 Euro...Care sunt greselile mari facute in operatiunea de transversare? Am bagat datele de pe card si in alt soft si, la fel, singura contraventie a fost tot cea legata de 596-8-2 - odihna zilnica luata prea tarziu ( ca nu s-a facut in arcul de 24h). La fel ca softul agentilor din suedia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cosmin, imi pare rau de amenda ta, dar vreau sa-ti spun ca inca te poti considera norocos. Un coleg de la noi de la speditie a luat amenda tot pentru pauza cu intrerupere la vapor. N-a avut 11 ore cumulate de pauza si nu i s-a luat in considerare pauza. In felul asta i s-au cumulat inclusiv orele de conducere pe 2 zile: cele facute inainte de pauza si cele de dupa pauza. Totalul nu mai stiu cat a fost, dar mult peste 10 ore conduse intr-un program. Amenda totala a fost undeva in jurul a 2400 euro amenda.

Grija mare la vapoare si incadrarea pauzelor in 24 de ore de cand ati inceput programul. Tot ce depaseste aceste 24 de ore este pauza inutila in fata legii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

@mario - 450 Euro...Care sunt greselile mari facute in operatiunea de transversare? Am bagat datele de pe card si in alt soft si, la fel, singura contraventie a fost tot cea legata de 596-8-2 - odihna zilnica luata prea tarziu ( ca nu s-a facut in arcul de 24h). La fel ca softul agentilor din suedia.

Da , cu orice soft vei încerca sa controlezi iti va arata la fel , softul atât cel de control cat si cele de gestiune si vizualizare date sunt programate sa arate asa , diferenta fata de exceptia situatiei de transversare in pauza zilnica trebuia sa o faca agentul manual prin verificarea timpilor si datelor problemei . Ei si-au dat seama de greseala ta de executie a manevrei si in loc sa te amendeze pentru o transversare in pauza esuata , ti-au dat pentru o pauza zilnica redusa , sub miminul pauzei reduse pentru care in loc de 450 euro ai fi luat undeva la echivalentul a 1800 euro .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Mda...Nu vreau sa fiu GigiContra...Ai dreptate in ceea ce spui..Dar vreau sa stiu si eu care este greseala mea de executie a manevrei de transversare in pauza...La asta nu imi dau seama ce vrei sa spui...Ca eu am avut cele 11 ore cumulate de pauza de care zice @mit...Inteleg ca trebuia facuta in arcul de 24.Mai este si altceva gresit in modul cum am facut-o?.Nu iti cer explicatii pentru a te contrazice...Chiar vreau sa stiu la ce te referi .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

Care sunt greselile mari facute in operatiunea de transversare? .

am văzut târziu întrebarea , încă nu ti-ai dat seama unde ai gresit ?

Transversarea in pauza zilnica , exclusiv aceasta situatie , cere ca pauza zilnica sa fie de minim 11 ore adunate , si doua întreruperi ale pauzei cu un maxim de miscare permis de o ora . Ai început la 07.19 , puteai muncii pana maxim la 19.19 minute iar ora de miscare permisa sa o rezervi integral . Niciodată nu stii cât durează îmbarcarea , debarcarea si e mai bine da te opresti la timp decat sa zicem ca mergi la 12.40 munca si 20 minute rezervate miscarii cu riscuri foarte maxime de a depasii limita celor 13' ore munca si implicit neîncadrarea pauzei normale in arcul de 24 ore . Tu ai oprit la 21.30 când ai ajuns la zona de asteptare sa zicem ca acolo ai fi încheiat perioada de munca , deci 14.11 ore munca . Ti.au văzut initiativa de a ajunge neapărat la ferry si ca nu ai tinut cont de regulile operatiunii . Sa zicem ca ai miscat cate 10 minute sa urci si sa cobori de pe ferry si sa scadem 20 minute din timpul total , deci pana la ora 07.19 ai pauza efectiva de 09.29 ore mult sub limita ceruta , ca ai mai stat tu după x timp nu se pune .

Mai trebuie introdus si simbolul operatiunii , după grafic nu apare , ai lăsat tahograful pe pauza .

Cu prima ocazie când ajungi la biserica sa pui un acatist pentru ei si unu pentru îngerul tău păzitor pentru ca in mod sigur cineva acolo sus te iubeste si in loc sa fi supărat ca ai pierdut 450 euro fi bucuros ca ai economisit peste o mie .

Peste câtva timp va apărea un domn sofer , garofu pe numele de scena , bun cunoscător al porturilor europei si care iti zice sa nu asculti sfaturile primite !! Toate cele bune !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

Cosmin, tu cand ai fost oprit ai declarat ca ai facut pauza intrerupta cu vaporul. Ei au controlat si in intervalul de 24 de ore de cand ai inceput programul nu ai aceasta pauza de 11 ore. Tu intr-adevar ai o pauza, dar nu se incadreaza in intervalul de 24 ore de la inceperea programului iar asta face sa fie nula. Atunci au trecut sa caute o pauza redusa. Pauza redusa nu poate fi intrerupta, iar ceea ce e ai facut dupa coborarea de pe vapor devine nul. De asta nici nu i-a interesat faptul ca ai bilet de vapor sau nu. In felul asta ramanem cu o pauza de doar 7:39 ore. Asta inseamna ca tu n-ai respectat pauza zilnica redusa si ai facut-o mai scurta cu o ora si 21 minute. In felul asta au rationat si au perfecta dreptate.

Spun inca odata ca ai fost norocos. Daca ai fi avut spre exemplu o asteptare de 2:50 ore, o traversare de 4:10 ore si o completare pana la 11 ore de inca 4 ore era si mai rau. Ultima completare era ignorata pentru ca iesea din arcul de 24 ore de la inceperea programului si ramaneai cu pauzele de 2:50 si 4:10. Concluzia e ca te alegeai doar cu pauza de 4:10. Din cate am inteles (dar asta nu-ti pot confirma 100% totusi, am aflat de la colegul care a luat amenda pentru asa ceva) daca nu ai cel putin 50% pauza din cat ar fi trebuit sa ai pauza obligatorie, atunci se considera ca nu ai pauza deloc si incep sa se cumuleze orele de condus din doua zile consecutive etc etc.

Tu ai incalcat urmatoarele prevederi:

Articolul 4:

(g) — „perioadă de repaus zilnic normală”: orice perioadă de repaus de cel puțin unsprezece ore. De asemenea, această perioadă de repaus zilnic normală poate fi luată în două tranșe, din care prima trebuie să fie o perioadă neîntreruptă de cel puțin trei ore și a doua, o perioadă neîntreruptă de cel puțin nouă ore;

— „perioadă de repaus zilnic redusă”: orice perioadă de repaus de cel puțin nouă ore, dar mai puțin de unsprezece ore;

Articolul 8:

(2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci și patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul auto trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic. ( nu ai efectuat nici pauza normala nici cea redusa in conditiile cerute de lege )

Articolul 8:

(2) În cazul în care perioada de repaus zilnic care intră în această perioadă de douăzeci și patru de ore este de cel puțin nouă ore, dar mai puțin de unsprezece ore, perioada respectivă de repaus zilnic este considerată perioadă de repaus zilnic redusă. ( ai incalcat pauza redusa de 9 ore )

Articolul 9:

(1) Prin derogare de la articolul 8, atunci când un conducător auto însoțește un vehicul transportat cu feribotul sau cu trenul și efectuează în același timp o perioadă de repaus zilnic normală, această perioadă poate fi întreruptă de două ori cel mult de alte activități a căror durată nu depășește o oră. Pe parcursul acestei perioade de repaus zilnic normală, conducătorul auto are acces la o cușetă." ( alineatul asta stabileste ca pauza zilnica redusa nu poate fi intrerupta de tren sau vapor si nici pauza saptamanala. Singura care poate fi intrerupta e pauza zilnica normala.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
  • Members

perioada de repaos zilnic normala este de 11 ore sau 3+9 ore .

cele 2 intreruperi permise pentru imbarcare/debarcare pe ferry sau tren nu cred sa aiba legatura cu intreruperea prin definitie a perioadei de repaos zilnic normala luata in 2 etape(3+9).aceasta nu este de fapt o intrerupere ci pur si simplu perioada de repaos zilnic normala este alcatuita din 2 parti, una de cel putin 3 ore si a doua de cel putin 9 ore.

deci, in mod normal daca ai deja trei ore pauza se poate intrerupe pe vapor si pauza de 9 ore 

 

la fel de corect este si daca te imbarci pe vapor dupa 14 ore 50 de minute de la inceperea programului, daca calatoria cu vaporul dureaza mai mult de 9 ore

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Members

perioada de repaus zilnica efectuata pe vapor sau tren trebuie sa fie normala(11 ore),nicidecum redusa(9 ore),asadar 11 ore plus timpul aferent imbarcarii care nu poate depasi o ora si cu cel mult doua intreruperi.vezi reg 561,art 9 si de asemenea nota de orientare 6.(http://ec.europa.eu/transport/modes/road/social_provisions/doc/guidance_6_ro.pdf)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

perioada de repaos zilnic normala este de 11 ore sau 3+9 ore .

cele 2 intreruperi permise pentru imbarcare/debarcare pe ferry sau tren nu cred sa aiba legatura cu intreruperea prin definitie a perioadei de repaos zilnic normala luata in 2 etape(3+9).aceasta nu este de fapt o intrerupere ci pur si simplu perioada de repaos zilnic normala este alcatuita din 2 parti, una de cel putin 3 ore si a doua de cel putin 9 ore.

deci, in mod normal daca ai deja trei ore pauza se poate intrerupe pe vapor si pauza de 9 ore 

 

la fel de corect este si daca te imbarci pe vapor dupa 14 ore 50 de minute de la inceperea programului, daca calatoria cu vaporul dureaza mai mult de 9 ore

fractionarea repausului zilnic normal nu permite transversarea ferry / tren .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Administrators

NOTA DE ORIENTARE 6 Obiect: Modul de înregistrare a perioadelor de timp, petrecute pe un feribot sau într-un tren, în care conducătorul auto are acces la o cuşetă.  Articolul: Articolul 9 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 561/2006 Abordarea care trebuie adoptată: În mod normal, în timpul unei perioade de odihnă, în conformitate cu articolul 4 litera (f), un conducător auto poate dispune liber de timpul său. Cu toate acestea, un conducător auto poate să îşi ia pauza sau perioada de odihnă, zilnică sau săptămânală atunci când călătoreşte cu feribotul sau cu trenul, cu condiţia să aibă acces la o cuşetă. Acest lucru rezultă din formularea articolului 9 alineatul (2) care stipulează că timpul petrecut în cursul deplasării „nu se consideră ca fiind pauză sau perioadă de odihnă, cu excepţia cazului în care conducătorul auto se află pe un feribot sau într-un tren şi are acces la o cuşetă”.  Mai mult decât atât, în conformitate cu articolul 9 alineatul (1), o perioadă normală de odihnă zilnică de cel puţin 11 ore luată pe un feribot sau într-un tren (în cazul în care conducătorul auto are acces la o cuşetă) poate fi întreruptă de cel mult două ori de alte activităţi (precum îmbarcarea la sau debarcarea de la bordul feribotului sau trenului). Durata totală a acestor două întreruperi nu poate depăşi o oră. Această durată nu poate avea ca rezultat, în nici un caz, reducerea perioadei de repaus zilnic normale. În cazul unei perioade normale de odihnă zilnică luată în două tranşe, din care prima trebuie să fie de cel puţin trei ore, iar a doua de cel puţin nouă ore [conform dispoziţiilor articolului 4 litera (g)], numărul de întreruperi (maxim două) se referă la întreaga perioadă de odihnă zilnică şi nu la fiecare parte a perioadei normale de odihnă zilnică luată în două tranşe.  Derogarea stabilită de articolul 9 alineatul (1) nu se aplică perioadei de odihnă săptămânală, fie ea redusă sau normală

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alătură-te conversației

Poți posta acum și să te înregistrezi mai târziu. Dacă ai un cont, autentifică-te acum pentru a posta cu contul tău.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Alipește ca text simplu

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Pentru a naviga pe acest site , trebuie sa respectati termenii Termeni de Utilizare.